اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه مگان با زانتیا

مقایسه مگان با زانتیا

در بازار خودروهای کارکرده، گزینه‌های زیادی در مقابل شما قرار دارد و از میان خودروهای چینی و ایرانی، انتخاب‌های متعددی وجود دارد. اما همچنان برخی از مشتریان خرید یک خودرو باکیفیت اروپایی را هرچند که مدت زیادی از تولید آن گذشته باشد، به خودروهای دیگر ترجیح می‌دهند. از جمله این خودروها که اتفاقا در زمان تولید خود در ایران از محبوب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شدند، سیتروئن زانتیا و رنو مگان هستند که قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو در مدل‌های کارکرده داشته باشیم.

sound
بررسی صوتی ارزش خرید زانتیا
sound
بررسی صوتی رنو مگان
sound
بررسی صوتی زانتیا

Renault Megane

رنو مگان

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی رنو مگان

Citroen Xantia

سیتروئن زانتیا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی سیتروئن زانتیا
انتخاب ماشین 3

Renault Megane

رنو مگان

Top car

Renault Megane

رنو مگان

مقایسه مگان با زانتیا

رنو مگان

 

رنو مگان یک خودرو خانوادگی کوچک فرانسوی است که نسل اول آن در سال 1995 معرفی شد و در حال حاضر در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. ما در مورد نسل دوم مگان صحبت می‌کنیم که معرفی آن به سال 2002 بازمی‌گردد و از سال 2006 هم وارد بازار خودرو کشورمان شده است.

البته نسل سوم مگان هم با نامی متفاوت یعنی رنو اسکالا وارد ایران شد اما به هیچ وجه موفقیت‌های نسل قبلی را تکرار نکرد. در مورد نسل چهارم مگان باید بگوییم این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران در سال 1396 رونمایی شد و قرار بود که توسط نگین خودرو وارد بازار خودرو کشور شود ولی به دلیل وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو، حضور مگان منتفی شد.

 

مقایسه رنو مگان

 

نسل دوم رنو مگان در سال 2002 معرفی شد و از سال 2006 هم ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت تولید داخل به دست مشتریان ایرانی رسید. واردات مگان مدت زیادی به طول نینجامید چراکه سایپا به عنوان نماینده کمپانی رنو در ایران، تصمیم به تولید آن در ایران گرفت. مگان از سال 1385 وارد خط تولید پارس خودرو شد و پارس خودرو تولید آن را تا سال 1391 ادامه داد. رنو مگان در تمام این سال‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای فرانسوی بازار شناخته می‌شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. مگان هنوز هم باوجود اینکه چندین سال از تولید آن می‌گذرد، در میان مشتریان محبوب است و خرید و فروش می‌شود.

 

رنو مگان

 

رنو مگان از نظر طراحی خودرو نسبتا زیبایی برای آن سال‌ها به شمار می‌رفت اما اکنون دیگر جذابیت قدیم را ندارد هرچند که در مقابل بسیاری از خودروهای ایرانی و چینی همچنان یک سر و گردن بالاتر است. طراحی کابین رنو مگان کاملا ساده است و مجموعه داشبورد، کنسول وسط و فرمان به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. در کابین مگان از رنگ‌های مشکی، کرم و نقره‌ای استفاده شده و بیشتر متریال به کار رفته هم از پلاستیک است.

این پلاستیک کیفیت بالایی دارد و در دراز مدت دچار پوسیدگی و سروصدا نمی‌شود. مگان سواری نرم و راحتی را در اختیار شما قرار می‌دهد و عملکرد سیستم تعلیق آن به شکلی است که پستی و بلندی‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند. البته ممکن است نفوذ صدای موتور به داخل کابین به ویژه در دور موتورهای بالا کمی زیاد باشد اما آزاردهنده نیست.

 

کابین رنو مگان

 

رنو مگان در فول‌ترین مدل یعنی 2000 اتوماتیک ویژگی‌هایی چون 6 عدد کیسه هوا، استارت بدون کلید، چراغ‌های جلو هالوژنی اتوماتیک و ایموبلایزر را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک نمایشگر هم در نسخه‌های فول وجود دارد اما در مدل‌های پایین‌تر خبری از آن نیست.

رنو مگان در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شد که در قوای محرکه و آپشن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. مدل مجهز به موتور 1600 با جعبه دنده دستی و مدل 2000 با جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد. موتور 1.6 لیتری مگان توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور را دارد و آن را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این قدرت برای مسیرهای شهری و عادی کافی است اما بسیاری از خریداران، مدل 2.0 لیتری را ترجیح می‌دهند. قدرت این موتور به 132 اسب بخار و گشتاور آن به 191 نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به کمک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بدون شک مدل 2000 از نظر فنی به مدل 1600 برتری دارد و توانایی‌های حرکتی بالاتری را از خود نشان می‌دهد.

Citroen Xantia

سیتروئن زانتیا

مقایسه مگان با زانتیا

سیتروئن زانتیا

 

زانتیا یک نام بسیار آشنا در میان ایرانی‌هاست چراکه زمانی به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شد. زانتیا یک سدان کوچک فرانسوی است که در سال 1992 معرفی شد و تولید آن در کشور فرانسه تا سال 2002 ادامه پیدا کرد. زانتیا جایگزین سیتروئن BX شد که خودرو موفقی بود و زانتیا هم برای ادامه این مسیر موفقیت آمیز مسیر سختی در پیش رو داشت.

سیتروئن زانتیا نه تنها توانست جایگاه سیتروئن را در کلاس خودروهای خانوادگی حفظ کند، بلکه موفق شد جایگاه و اعتبار بالاتری هم برای فرانسوی‌ها به دست بیاورد. زانتیا در مدل‌های مختلفی از جمله واگن و فست‌بک تولید می‌شد که تنها مدل فست‌بک در ایران به تولید رسید. زانتیا در سال 1381 وارد خط تولید سایپا شد و تولید آن تا سال 1389 ادامه پیدا کرد. بنابراین باید بگوییم زانتیا در مقایسه با مگان خودرو قدیمی‌تری است اما به دلیل محبوبیت و فروش بالا، تولید آن برای سال‌های زیادی ادامه پیدا کرد.

 

مقایسه زانتیا

 

طراحی زانتیا بر اساس زبان طراحی صورت گرفته بود که در آن سال‌ها بسیاری از خودروسازان مطرح در جهان از این زبان استفاده می‌کردند. اما باید بگوییم که سادگی طراحی بدنه زانتیا با آیرودینامیک خوب آن ترکیب شده و در نهایت یک خودرو جوان پسند را به تولید رسانده است. اگر بخواهیم زانتیا را با مگان مقایسه کنیم، باید بگوییم که انتخاب میان این دو خودرو به سلیقه شما بستگی دارد و هر کدام از آنها نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

طراحی کابین زانتیا کاملا قدیمی و به دور از هیجان است که این موضوع باتوجه به زمان طراحی آن اتفاق عجیبی نیست. داشبورد کاملا یکپارچه است و کنسول وسط به تمرکز بر راننده طراحی شده. هرچند که دسترسی راننده به ادوات چندان راحت نیست. بیشتر بخش‌های کابین از پلاستیک ساخته شده‌اند اما پنل درها و روکش صندلی‌ها از جنس پارچه ساخته شده. در مجموع کیفیت این متریال خوب است و در دراز مدت دچار مشکل نمی‌شود. از نظر کیفیت سواری هم نیازی نیست که بگوییم زانتیا یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و سواری نرم و آرامی ارائه می‌دهد. هرچند نفوذ صدای موتور به کابین ناخوشایند است.

 

زانتیا

 

زانتیا چندین ویژگی مثبت را در خود گنجانده اما اگر از نظر مهندسی به آن نگاه کنیم، سیستم تعلیق پیچیده و جدید آن، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت زانتیا به شمار می‌رفت. این سیستم تعلیق از نوع هیدروپنوماتیک است و عملکرد جالبی دارد اما یک مشکل هم در این بین وجود دارد. آن هم اینکه این سیستم تعلیق باتوجه به پیچیدگی‌هایش، برای تعمیر شرایط دشواری دارد و ممکن است پس از مدتی دچار روغن ریزی شود که در این صورت هزینه‌های سنگینی برای مالک خواهد داشت.

زانتیا ویژگی‌هایی چون 2 ایربگ، سیستم صوتی با 6 بلندگو، امکان تنظیم گودی کمر صندلی راننده، تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بسته به شرایط مسیر و وزن خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین زانتیا

 

زانتیا در دو مدل با موتورهای 1.8 و 2.0 لیتری عرضه شد که هر دو موتور 4 سیلندر بودند. البته نمونه‌های 6 سیلندر زانتیا هم در تعداد بسیار کمی وارد بازار ایران شد ولی تعداد آن بسیار کم است. موتور 1.8 لیتری زانتیا می‌تواند قدرتی معادل 110 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر تولید کند. اما موتور 2.0 لیتری زانتیا توانایی تولید 135 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را دارد و با استفاده از این موتور قدرتمند، شتاب و عملکرد بسیار خوب و جذابی دارد. همین عملکرد جذاب بود که زانتیا را به خودرو بسیار محبوبی تبدیل کرد و باید گفت اگر نمونه‌های دست دوم کم کارکرد آن را پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید. هرچند که رنو مگان با نگاه به همه موارد، گزینه بهتری است ولی قیمت بالاتری هم دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مجید خنجری
    تاریخ : 1397/12/18

    سلام
    این فایل صوتی که گفتین در مورد زانتیا اشتباه است . زانتیا رو خدای تعادل میگن ماشین زانتیا راننده خودش را میطلبد نه هر راننده پرایدو پیکان.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading