اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه سراتو سایپا با ام جی 6

مقایسه سراتو سایپا با ام جی 6

 اگر در حدود 150 الی 160 میلیون تومان برای خرید یک ماشین کارکرده بودجه داشته باشیم و به دنبال یک اتومبیل سدانِ خوب میباشیم ام جی 6 و کیا سراتو مونتاژ سایپا دو تن از گزینه های معتبر پیش روی ما هستند که ماشین 3 قصد دارد تا امروز به طور کامل آنها را با یکدیگر مقایسه کند و در پایان با توجه به همه مسائل و جوانب موجود در مورد کیا سراتو و ام جی 6 و وضعیت فروش و ... آنها میبینیم ارزش خرید کدام یک بالاتر و بیشتر میباشد .

Cerato Saipa

سراتو سایپا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی سراتو سایپا

MG6

ام جی6

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
44
بررسی ام جی6
انتخاب ماشین 3

Cerato Saipa

سراتو سایپا

Top car

Cerato Saipa

سراتو سایپا

مقایسه سراتو سایپا با ام جی 6

کیا سراتو سایپا

 

یکی از ماشین های مونتاژ شده توسط سایپا که در طول بیش از 3 سال به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است نسل دوم کیا سراتو میباشد که در بازارهای جهانی و حتی داخل ایران حد فاصل سال های 2010 تا 2015 عرضه گردید و بعد از پایان عرضه جهانی آن سایپا با درصدی داخلی سازی اقدام به مونتاژ آن نمود . از ظاهر کیا سراتو مونتاژ سایپا بررسی و تحلیل آن را آغاز میکنیم و در ابتدا باید به موضوع ظاهر مناسب و متعادل آن اشاره کرد که مهم ترین دلیل آن به کار بردن المان های صحیحی است که باعث شده تا کیا سراتو سایپا از نگاه طیف وسیعی از سنین و سلایق طراحی خوبی داشته باشد البته تغییرات کوچک سایپا چون تغییر طراحی رینگ های آلومینیومی یا ... از اسپرت بودن کیا سراتو کاسته و به جلوه خانوادگی بودن آن افزوده است  طراحی ظاهری کیا سراتو و پارامترهایش به طراحی داخلی هم سرایت کرده است و بدین سبب در داخل کابین طراحی کمی قدیمی اما مناسب دارد که دارای ارگونومی مناسبی می باشد . یکی از معضلات کیا سراتو مونتاژ سایپا نسبت به نمونه های وارداتی ارزان سازی های انجام شده است که در بحث کیفیت این مورد بیش از حد به چشم میخورد و افت بیشتری را تجربه کرده است .

 

کیا سراتو سایپا

 

کیفیت متریال اتاق در سطحی متوسط ارزیابی می شود و در جاهای مختلف کابین استفاده زیاد از پلاستیک خشک آزار دهنده می باشد و در واقع بیشتر از اینکه متریال پلاستیک مرغوب باشد از نوع بی کیفیت درون کابین ماشین استفاده شده است اما کیفیت ساخت و مونتاژ کیا سراتو سایپا با وجود افت هایی که پیدا کرده است مناسب و قابل قبول میباشد . از نظر ابعادی اما در سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو میشویم که به راحتی برای یک خانواده 4 نفره مناسب ارزیابی میشود و در نهایت بحث آپشن در کیا سراتو سایپا است که در نمونه ساده امکانات حداقل و مناسب رفع نیاز را دارد و نمونه دیگر کیا سراتو که به آپشنال موسوم است و از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی وضعیت خوبی دارد و کمتر تفاوتی  با نمونه های وارداتی از نظر تجهیزات رفاهی و سرگرم کننده دارد که این ویژگی مهم و خوبی برای یک اتومبیل در این رنج قیمت محسوب میشود .

 

کیا سراتو سایپا

 

کیا سراتو مونتاژ سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی  تولید میشود که با توجه به رنج قیمت ماشین مورد نظر ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک میباشد . کیا سراتو 2 لیتری از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ سود میبرد که به طور دقیق 1998 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت دور دور موتور 6200 دور در دقیقه و 194 نیوتن متر گشتاور در دور 4300 دور در دقیقه را دارا میباشد . شتاب گیری کیا سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف تقریباً اقتصادی است که وزن نسبتاً سبک آن با توجه به ابعاد یکی از دلایل مهم این اتفاق است و در عمل به راحتی میتوان به عدد ذکر شده کارخانه که 7.1 لیتر در سیکل ترکیبی است دست پیدا کرد.

برای انتقال قدرت پیشرانه سراتو به چرخ ها از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید و اجازه هدر رفتن هیچ کدام از اسب بخار های تولیدی پیشرانه کیا سراتو را نمیدهد . گیربکس سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت ، سریع و بدون ضربه میباشد . کیا سراتو مونتاژ سایپا طبق استاندارد کارخانه به 9.5 ثانیه زمان نیاز دارد که سرعت خودش را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند که در تست های انجام شده این زمان تا 8.9 ثانیه هم کاهش پیدا کرد و در مجموع در بحث فنی کیا سراتو سایپا می توان گفت که با یک ماشین پر بازده سر و کار داریم .

 

کیا سراتو سایپا

 

یکی از ویژگی های نهادینه شده در ذات کیا سراتو داشتن سواری و هندلینگ خوب است که به علت داشتن تسلط و خوش دست بودن لذت سواری با کیا سراتو دو چندان شده است اما در کیا سراتو های مونتاژ سایپا سواری بیش از حد خشک میباشد که عمده ترین علت آن استفاده از لاستیک های نامرغوب است اما در کل به علت جوان پسند بودن کیا سراتو به طور طبیعی کمی خشکی در سواری آن وجود دارد .

کیا سراتو مونتاژ سایپا در نمونه ساده یا آپشنال توانست فروش موفقیت آمیزی را تجریه کند و با افزایش قیمتها حالا نمونه های کارکرده کیا سراتو بیش از پیش مورد معامله قرار میگیرد که با توجه به موارد گفته شده ، وضعیت فروش و خدمات پس از فروش بهتر و بهتر بودن از دیدگاه عامیانه ارزش خریدش بالاتر از ام جی 6 است .

 

MG6

ام جی6

مقایسه سراتو سایپا با ام جی 6

ام جی 6

موریس گاراژ که به اصطلاح ام جی خوانده می شود چند سال پیش با ام جی 550 وارد بازار ایران شد و ام جی 6 در واقع فیس لیفت و نسل جدید آن است که با طراحی اسپرت و جسورانه تر حضور بهتر و پر رنگ تری را در داخل ایران تجربه کرد . نخست در مورد ام جی 6 باید بدانید که در مدل های لیفت بک و سدان ( جی تی و مگنت ) عرضه می شود که از همه نظر جز فرم طراحی و قطعات قسمت عقبی یکسان هستند و ام جی 6 جی تی با توجه به استایل کلی ماشین طرفداران بیشتری دارد . سبک طراحی که ام جی از نمونه ام جی 550 شروع کرد ، در ام جی 6 تکامل یافته است و حتی در جدیدترین اتومبیل های ام جی هم یه چشم می خورد و در این مورد یعنی موریس گاراژ سعی در حفظ اعتبار انگلیسی خودش دارد .

 

ام جی 6

 

از نظر طراحی میان کیا سراتو سایپا و ام جی 6 تفاوت های زیادی وجود دارد اما هر دو ویژگی های اسپرتی را در طراحی خودشان گنجانده اند که جذابیت خوبی را برای آنها رقم زده است و از این نظر امتیاز کسب شده ام جی 6 و کیا سراتو برابر میباشد  . ام جی 6 در داخل کابین تغییرات محدودی را نسبت به ام جی 550 تجربه کرده و ام جی 550 هم داخل کابین شباهت زیادی با ب ام و سری 3 کد E90 دارد و به همین روی ام جی 6 طراحی داخلی نسبتاً لوکسی را به نمایش میگذارد . از نظر آپشن ام جی 6 وضعیت مناسبی دارد و یک ماشین پر آپشن در میان کلاس خودش است و اما از نظر کیفیت نمیتوان برای ام جی 6 در طول زمان امتیاز زیادی قائل شد زیرا به طور مثال بارها شاهد به سر و صدا افتادن کابین یا کیفیت پایین چرم به کار رفته و تغییر رنگ آن بودیم که اینها برای یک ماشین کارکرده اهمیت بسیاری دارند و البته در صورتی که برای نگهداری ام جی 6 حساسیت بسیاری خرج کنید در طول زمان حفظ کیفیت آن راحت تر میباشد .

 

ام جی 6

 

ام جی 6 پیشرانه ای یکسان با ام جی 550 دارد و در واقع ام جی 6 از یک پیشرانه 4 سیلندر ، 16 سوپاپ و 1.8 لیتری بهره میبرد که به سیستم پرخوران ( توربوشارژر ) مجهز گردیده است که به طور دقیق 1796 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 160 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو در مدل های تولید شده تا انتهای 2014 توسط یک گیربکس 5 سرعته شیفت ترونیک و در مدل های ساخته سال 2016 به بعد توسط یک گیربکس 6 سرعته دوال کلاچ به چرخ های جلوانتقال پیدا می کند  .

در بخش فنی قطعات ام جی 6 به خوبی با یکدیگر کوپل شده اند که باعث شده تا شتابگیری خوب ، معکوس های سریع و به موقع ، دورگیری روان و تعویض دنده های هوشمند از جمله ویژگی های ام جی 6 به شمار رود و با شتابگیری حدوداً 8.5 ثانیه ای از حالت سکون تا 100 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت حدوداً 8 لیتری در سیکل ترکیبی نشان میدهد که راندمان خوبی دارد . ام جی و کیا سراتو عملکردی نزدیک به هم دارند اما حساسیت نگهداری ام جی 6 با توجه به توربو بودن و حساس بودن نسبت به کیفیت سوخت مصرفی یا نسبت هوا به سوخت و ... بیشتر است .

 

ام جی 6

 

ام جی 6 سواری نرم و توام با یک هندلینگ عالی دارد که فرمان دقیق و مانور پذیری خوبی به نمایش میگذارد و در داخل پیست با جاده تفاوتی ندارد ، در هر صورت شاهد واکنش های خوبی از ام جی 6 هستید که برای لذت بردن شما از رانندگی تنظیم شده است البته ام جی 6 هم مانند بسیاری از دیگر خودروها دارای ایراداتی است و به عنوان مثال ترمزهای آن هنگام داغ کردن قدرت اولیه خود را از دست میدهند و باعث اختلال در هندلینگ آن میشوند .

ام جی 6 در نمونه کارکرده بیشتر مورد پسند جوانانی است که جذب چهره و قدرت و عملکرد آن میشوند و همین دلیل خرید و فروش و ام جی 6 را محدود ساخته ضمن اینکه نام چین بر روی پیشانی ام جی 6 حک شده است و یعنی افت قیمت شدیدی دارد و علاوه بر اینها عملکرد ضعیف مدیا موتور در مورد خدمات پس از فروش باعث شده که هزینه های نگهداری آن افزایش یابد و باید گفت که هر چند ام جی 6 یک ماشین جذاب و لذت بخش است اما به عنوان یک ماشین کارکرده در مقایسه با کیا سراتو کارکرده مونتاژ سایپا ارزش خرید پایین تری را دارا می باشد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی کاظمیان
    تاریخ : 1397/06/25

    اقا این چه مقایسه ای هست اخه. یه لاستیک ام جی به کل سراتو سایپا میارزه

  • user icon
    نویسنده : سهیل
    تاریخ : 1397/06/26

    خوب سراتویی که موتورش جزوه بهنرین هاست و الانم داره روی مدل۲۰۱۸ استفاده میشه اونم با یه برند اصیل،حداقل توی موتور فکر نکنم این چینی حرفی برای گفتن داشته باشه.با توجه به این که توی ایران با این وضع بنزین استهلاک موتور توربو خیلی زیاده،بماند که چقدر به نگهداری حساسه.این حداقل نظر من توی موتور ماشین ها بود البته که سراتو از هر نظر بهتره

  • user icon
    نویسنده : سیروس
    تاریخ : 1397/06/27

    طراحی ام جی رو با سراتو سایپا یک نمره دادی؟!! این تحلیل کارشناسی هست؟! امکانات رفاهی و آپشن فقط یک امتیاز فاصله؟!! قدرت و شتاب و لذت رانندگی و زیبایی ام جی ده برابر سراتو هست چه برسه سراتو سایپا ۱۰سال قبل.

  • user icon
    نویسنده : teddi
    تاریخ : 1397/07/04

    ام جی از اول هم مالی نبود فروش پایینی هم داشت

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/11/01

    جالبه هر کس که حتی اطلاعات فنی قابل قبولی هم نداشته باشه فقط از روی عکسهای این دو تا ماشین میتونه بفهمه کدوم این ماشینا طراحی شده هستن خداییش طراحی داخلی سراتو رو که میبینیم انگار یه ال نود با یکمی دکمه تو کنسول وسط هستش در حالی که حتی تو عکس میشه دید که ام جی چه طراحی ظریفی رو داشته... و اما از نظر فنی و هندلینگ و نرمی صحبت کردن فک نمیکنم بشه تو اینجا مطالب زیادی رو گفت در ضمن کلاس سراتو c هستش و کلاس ام جیD

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1398/02/05

    فقط اتاق لوکس ام جی کل سراتو رو میخره. من ام جی دارم و داداشم سراتو دو تا ماشینو سوار شدم . واقعا ام جی خیلی سرتره. حالا یه اسم کره روی سراتو هست ولی کیفت سواری ام جی خیلی خیلی بهتره .

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading