اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با چری آریزو 5

مقایسه جک J4 با چری آریزو 5

خودروهای چینی در حال حاضر از معدود خودروهای صفر کیلومتری هستند که هنوز در بازار حضور دارند و دیگر خبری از خودروهای باکیفیت جهانی و قیمت‌های معقول در بازار خودرو ایران نیست. جک j4 و آریزو 5 دو خودرو سدانی هستند که با قیمتی فراتر از 100 میلیون تومان قابل خریداری هستند و در اینجا قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و به بررسی نقاط قوت و ضعف هرکدام بپردازیم.

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی جک J4

Chery Arrizo 5

آریزو 5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی آریزو 5
انتخاب ماشین 3

Jac J4

جک J4

Top car

Jac J4

جک J4

مقایسه جک J4 با چری آریزو 5

جک J4 یک سدان ساب کامپکت چینی است که در کشور چین با نام Heyue A30 شناخته می‌شود. این خودرو در سال 2013 در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد و از آن زمان تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد. البته این خودرو یک بار هم فیس لیفت شد و تغییرات کوچکی در ظاهر آن به وجود آمد.

جک J4 پس از توجوی و J5 سومین محصول این کمپانی چینی در ایران به شمار می‌رود که توسط کرمان موتور به تولید می‌رسد. باتوجه به موفقیت‌های J5 و نیز برخی دیگر از محصولات جک، انتظار می‌رود جک J4 هم در ایران تبدیل به خودرو موفقی شود هرچند که در حال حاضر شرایط بازار خودرو کاملا متفاوت است و هر خودرویی حتی با کیفیت پایین می‌تواند فروش خوبی را در مدل‌هیا صفر کیلومتر تجربه کند.

 

مقایسه جک J4

 

بد نیست بدانید جک J5 هم با نام Heyue B15 در کشور چین شناخته می‌شد و j4 به نوعی به عنوان جایگزین آن ولی در یک کلاس پایین‌تر معرفی می‌شود. هر دو خودرو مذکور را باید زیباترین خودروهای طراحی شده توسط جک بدانیم که البته از زبان طراحی مشترکی بهره می‌برند. از ویژگی‌های مهم طراحی بدنه J4 می‌توانیم به یک خط ممتد بر روی بدنه و نیز سپر عقب حجیم اشاره کنیم. البته در مقایسه با آریزو 5 توربو، جک J4 کار سختی دارد چراکه رقیب چینی طراحی نسبتا زیبایی دارد.

 

جک J4

 

طراحی کابین جک J4 ساده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین در حد متوسطی است و نبود دوربین دید عقب به عنوان یک نقص در این خودرو به شمار می‌رود.

جک J4 تجهیزاتی چون 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد چرخ‌ها، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، روکش چرمی صندلی‌ها، ایزوفیکس صندلی عقب، آینه جانبی مجهز به گرمکن، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و کامپیوتر سفرش را در خود گنجانده.

 

کابین جک J4

 

موتور به کاررفته در جک J4 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. باتوجه به چنین مشخصاتی، جک J4 خودرو چندان سریعی نیست ولی قدرت کافی برای حرکت در مسیرهای شهری را دارد. جک J4 قدرت کمتری در مقایسه با آریزو 5 دارد ولی عملکرد فنی این دو خودرو آنقدرها هم اختلاف ندارد.

از نظر کیفیت، خدمات پس از فروش، افت قیمت و ارزش خرید، جک J4 وضعیت بهتری دارد و در مقایسه با چری آریزو 5 در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

Chery Arrizo 5

آریزو 5

مقایسه جک J4 با چری آریزو 5

چری آریزو 5 یک سدان کامپکت چینی است که در سال 2015 و در نمایشگاه خودرو گوانژو معرفی شد و از سال 1395 به بازار ایران راه پیدا کرد. تولید و عرضه چری آریزو 5 همانند سایر محصولات چری در ایران بر عهده مدیران خودرو است.

آریزو 5 طراحی خوبی دارد و به همین دلیل در ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو شد اما رفته رفته و با مشخص شدن عملکرد فنی نه چندان خوب، انتقادات زیادی به این خودرو وارد شد. به همین دلیل بود که مدیران خودرو یک مدل قدرتمندتر از آن را برای بازار در نظر گرفت آریزو 5 توربو نام دارد و موتور آن به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. البته ما در مورد این مدل توربو صحبت نمی‌کنیم و قصد داریم تا مدل معمولی را با جک J4 مقایسه نماییم.

 

مقایسه آریزو 5

 

یکی از خصوصیت‌های مهم محصولات چری، طراحی نسبتا زیبای آنها به ویژه در مقایسه با سایر خودروهای چینی است در حالی که این طراحی زیبا به عملکرد فنی خوب منتهی نمی‌شود. در بدنه آریزو 5 خطوط شکسته زیادی دیده می‌شود و جلو پنجره و چراغ‌ها هم بر همین اساس طراحی شده‌اند. باید بگوییم طراحی آریزو 5 مدرن‌تر و جذاب‌تر از خودرو رقیب یعنی جک J4 است هرچند که ممکن است برخی از خریداران طراحی و ظاهر J4 را ترجیح بدهند.

 

آریزو 5

 

در مورد طراحی داخلی هم همین روند دیده می‌شود و آریزو 5 با الگوبرداری از نسل‌های قبلی هیوندای سوناتا، کابین نسبتا زیبایی دارد. کنسول وسط T شکل در داخل خودرو جلب توجه می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوای عمودی هم در کنار آن جای گرفته‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین همانند جک J4 است و هر دو این خودروها از نظر متریال و کیفیت سواری عملکرد مشابهی دارند.

چری آریزو5 امکاناتی چون ایموبلایزر، استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده، دیلایت، ورود بدون کلید، سانروف و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین آریزو 5

 

چری آریزو 5 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باوجود قدرت بیشتری که در آریزو 5 در مقایسه با J4 وجود دارد، این خودرو به هیچ وجه سریع نیست و علت اصلی عرضه مدل توربو دقیقا همین عملکرد ضعیف مدل معمولی بوده است.

در مجموع آریزو 5 تنها در بخش طراحی عملکرد خوبی دارد و نمی‌توان چندان به آن اعتماد کرد. در مقابل جک J4 باتوجه به سابقه خوب برادر بزرگترش یعنی J5، می‌تواند تبدیل به یک خودرو موفق شود. جک J4 از نظر خدمات پس از فروش و نیز وضعیت خرید و فروش در بازار در کنار افت قیمت، وضعیت بهتری در مقایسه با آریزو 5 دارد و ارزش خرید بالاتری ارائه می‌دهد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محمد 1999
    تاریخ : 1397/07/01

    شوخی دارید میکنید؟!نمره کیفیت سواریه j4رو زدی۷ بعد آریزو۵رو۷!به نظر من آریزو۵ نمرش۸هستش.طرحی آریزو رو نمره کم بهش دادی اونم نمرش ۸هستش نسبت به j4.ویژگی های فنی آریزو ۵رو بازم کم زدید.ارزش خرید آریزو۵ رو بازم کم زدید.نمره کلی من به آریزو ۴۶و جک ۴۴ هستش به نظر من.آریزو۵خیلی بهتر از j4هستش ولی خوب گرونترم هست.

  • user icon
    نویسنده : سید مجتبی اصغری
    تاریخ : 1397/07/06

    جالبه که با آریزو ۵ توربو مقایسه نمی کنید همه می دونن که آریزو ۵ معمولی دیگه خرید و فروش آن چنانی نمیشه اون موقع معلوم میشه ماشین ۱۴۷ اسب بخاری بهتره یا ۱۰۳ اسب بخاری ولی حتی در مورد آریزو ۵ معمولی زیبایی ساخت کیفیت و سواری و بازده موتور نسبت به جی ۴ بهتره یکم نقد هاتون رو حرفه ای تر کنید نه سلیقه ای

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/10/02

    با سلام
    من هر دو ماشین رو داشتم به نظر بنده جک جی 4بهتر از اریزو هست حداقل از نظر قطعات یدکی
    البته ملاک قیمت هم هست چون جی 4ارزونتر از اریزو هست اون اپشن های اریزو هم که با تفاوت قیمت جبران شده ولی بازم درکل عملکرد جک جی4بهتره و نرمتر
    به نظر بنده در میان خودروهای چینی جک از همشون سرتره چه اس 5و چه جی 4

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1398/10/04

    سلام آریزو5 یکی از زیباترین سدان های چینیه جک جی4 واقعا قیافه نداره خیلی زشته در بقیه موارد هم ماشینهای چینی در حد 10 درصد باهم اختلاف دارند

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading