اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساندرو استپ وی با جک J4

مقایسه ساندرو استپ وی با جک J4

رنو ساندرو استپ وی از موفق‌ترین و البته باکیفیت‌ترین خودروهای تولیدشده در داخل کشور است که همچنان بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد اما یک رقیب تازه وارد برای استپ وی وجود دارد و آن هم جک J4 است که توسط کرمان موتور عرضه می‌شود. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان دو خودرو مذکور داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی ساندرو استپ وی

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی جک J4
انتخاب ماشین 3

Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

Top car

Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

مقایسه ساندرو استپ وی با جک J4

رنو ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که در ایران توسط پارس خودرو تولید می‌شود. استپ وی را می‌توان به سختی یک کراس اوور دانست چراکه تنها به مقدار کمی در مقایسه با ساندرو افزایش ارتفاع داشته و بلندتر شده است.

البته ساندرو در سایر کشورها تحت برند داچیا به فروش می‌رسد که زیرمجموعه ارزان قیمت رنو محسوب می‌شود و در کشور رومانی قرار دارد. ساندرو در سال 2007 معرفی شد اما ساندرو استپ وی کمی بعد در سال 2008 توسط رنو برزیل به معرض دید عموم درآمد و عرضه آن در بازارهای جهانی از سال 2009 آغاز شد. بد نیست اشاره کنیم که ساندرو و ساندرو استپ وی در بازارهای جهانی در حال حاضر در دومین نسل خود به تولید می‌رسند اما در ایران همچنان همان نسل اول بر روی خط تولید قرار دارند.

 

مقایسه استپ وی

 

ساندرو استپ وی از سال 1395 و کمی بعد از ساندرو وارد بازار خودرو کشورمان شد و به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. ساندرو استپ وی در روزهای افزایش قیمت خودرو، افزایش ناگهانی زیادی را تجربه کرد و به دلیل استقبال خوب مردم، هنوز هم شرایط مناسبی را در بازار تجربه می‌کند.

طراحی استپ وی بر اساس ساندرو صورت گرفته و تنها تغییرات کوچکی میان آنها وجود دارد از جمله بیشتر شدن ارتفاع استپ وی، اضافه شدن نوارهای مشکی رنگ بر روی بدنه و نیز اضافه شدن باربند بر روی سقف. طراحی خانواده ساندرو کاملا ساده و قدیمی است هرچند که رنو در نسل جدید تاحدودی این نقص را برطرف کرد. در مجموع بدنه به دور از هیجان و ساده طراحی شده و در مقایسه با جک J4 نمی‌توان امتیاز بالاتری به هیچ کدام داد.

 

استپ وی

 

طراحی کابین رنو ساندرو استپ وی حتی از بیرون هم ساده‌تر است و بدون شک شما را به یاد تندر 90 می‌اندازد. مجموعه داشبورد، فرمان و کنسول وسط عاری از هرگونه پیچیدگی است و از پلاستیک مشکی و نقره‌ای رنگ برای ساخت آن استفاده شده. البته کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین قابل قبول است و در مورد کیفیت سواری هم استپ وی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هرچند آپشن خاصی در آن وجود ندارد و این مورد ممکن است کمی خسته کننده باشد.

 

کابین استپ وی

 

ساندرو استپ وی به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که در خانواده تندر 90 به کار رفته است. قدرت این موتور به 105 اسب بخار و گشتاور آن به 140 نیوتن متر می‌رسد و آن را به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. عملکرد این قوای محرکه بسیار خوب است و استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب از ویژگی‌های آن هستند. البته نباید انتظار شتاب گیری فوق‌العاده را از آن داشته باشید ولی قابلیت اطمینان بالا ویژگی مهمی است که در آن دیده می‌شود.

ساندرو استپ وی باوجود قیمت بالایی که پیدا کرده، همچنان بازار خرید و فروش خوبی دارد و به راحتی تبدیل به پول می‌شود به همین دلیل ارزش خرید بالایی دارد.

Jac J4

جک J4

مقایسه ساندرو استپ وی با جک J4

جک J4 یک سدان کوچک چینی است که در سال 2014 در کشور چین معرفی شد و کرمان موتور تصمیم گرفته تا آن را در کشورمان تولید کند. البته بد نیست اشاره کنیم که J4 در کشور چین با نام Heyue A30 شناخته می‌شود و به نوعی در ایران جایگزین جک j5 است.

محصولات جک در ایران همواره شرایط خوبی را تجربه کرده‌اند. از J5 گرفته تا شاسی بلندهای S5 و S3 و انتظار می‌رود این اتفاق برای جک J4 هم رخ بدهد. البته کیفیت خوب محصولات جک در مقایسه با سایر برندهای چینی در این موفقیت بی تاثیر نبوده هرچند که نمی‌توان امتیاز بسیار بالایی را برای آن در نظر گرفت.

 

مقایسه جک J4

 

جک J4 در طراحی خود به نوعی پیرو جک J5 است اما تفاوت‌هایی هم میان این دو دیده می‌شود. این تفاوت‌ها در چراغ‌ها و سپرها مشهود است و به نوعی از طراحی آنها می‌توان به این نکته پی برد که J4 در یک کلاس پایین‌تر در مقایسه با J5 قرار می‌گیرد. سپر عقب ابعاد بزرگی دارد و تا بخش‌های پایینی امتداد یافته است. در مجموع می‌توان طراحی بدنه جک J4 را قابل قبول دانست اما واقعیت این است که اختلاف زیادی میان آن و استپ وی وجود ندارد و هر دو از نظر طراحی در یک سطح قرار می‌گیرند.

 

جک J4

 

طراحی کابین جک J4 به مراتب بهتر از رقیب فرانسوی است و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و ورودی‌های هوا در بالای آن تعبیه شده‌اند. گفتیم که طراحی کابین J4 از ساندرو استپ وی بهتر است ولی نه به این معنا که با یک خودرو کاملا خوب روبه‌رو هستیم. جک J4 سواری نسبتا خوبی ارائه می‌دهد اما در مقایسه با استپ وی ویژگی خاصی ندارد به جز اینکه آپشن‌های بیشتری در اختیار شما می‌گذارد.

از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای جک J4 می‌توانیم به 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد چرخ‌ها، سنسور پارک دنده عقب، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و کروز کنترل اشاره کنیم.

 

کابین جک J4

 

جک J4 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو، یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. این قوای محرکه عملکرد فوق‌العاده‌ای ندارد اما برای حرکت در مسیرهای شهری قدرت کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جک J4 در مجموع ارزش خرید کمتری در مقایسه با رنو ساندرو استپ وی دارد و خودرو فرانسوی به دلیل کیفیت بالاتر و خدمات پس از فروش بهتر و نیز بازار خرید و فروش پررونق‌تر، گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading