اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساندرو با استپ وی

مقایسه ساندرو با استپ وی

رنو ساندرو یک خودرو فرانسوی است که در ایران توسط پارس خودرو و در دو نسخه معمولی و استپ وی به تولید می‌رسد. شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چه تفاوتی میان این دو مدل وجود دارد به همین دلیل در اینجا مقایسه‌ای بین ساندرو معمولی و استپ وی خواهیم داشت و به بررسی تفاوت‌های آنها خواهیم پرداخت.

Renault Sandero

رنو ساندرو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی رنو ساندرو

Sandero Stepway

رنو ساندرو استپ وی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی رنو ساندرو استپ وی
انتخاب ماشین 3

Renault Sandero

رنو ساندرو

Top car

Renault Sandero

رنو ساندرو

مقایسه ساندرو با استپ وی

رنو ساندرو در سال 2007 و تحت برند داچیا معرفی شد و در سال 94 توسط پارس خودرو وارد بازار خودرو کشورمان شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مدل تولید شده در ایران فیس لیفتی از همان نسل اول است در حالی که ساندرو در حال حاضر در بازارهای جهانی در نسل دوم خود به تولید می‌رسد که در سال 2012 معرفی شده و تغییرات بسیاری را تجربه کرده است.

 

مقایسه ساندرو

 

ساندرو از بدو ورود خود به خودرو موفقی تبدیل شد. این موفقیت دلایل زیادی داشت از جمله قیمت مناسب در روزهای اولیه ورود در کنار استفاده از قوای محرکه به کار رفته در خانواده تندر 90. به این ترتیب کیفیت ساندرو به نوعی از پیش تضمین شده بود به همین دلیل ایرانی‌ها با خیال راحت به سراغ خرید این خودرو می‌روند.

 

رنو ساندرو

 

رنو ساندرو از نظر طراحی خودرو ساده و قدیمی است و نمی‌توان آن را با خودروهای امروزی مقایسه کرد هرچند که در نسل جدید با خودرو به‌روزتری روبه‌رو هستیم. حتی در مورد کابین ساندرو می‌توان گفت که طراحی آن عینا از خانواده تندر 90 الگوبرداری شده. ساندرو آپشن خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و همین موضوع یکی از نقاط ضعف آن است اما کیفیت سواری و نیز کیفیت قطعات به کار رفته در آن قابل قبول است و در دراز مدت عملکرد امیدوارکننده‌ای دارد.

 

کابین ساندرو

 

موتور به کار رفته در ساندرو همان موتوری است که در تندر 90 به کار رفته و حجمی معادل 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

این قوای محرکه عملکرد قابل قبولی دارد و در حد و اندازه یک خودرو در این کلاس ظاهر می‌شود. البته باید بگوییم در مدل دستی خودرو شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد. در ادامه به بررسی تفاوت‌های رنو ساندرو معمولی و استپ وی می‌پردازیم.

Sandero Stepway

رنو ساندرو استپ وی

مقایسه ساندرو با استپ وی

رنو ساندرو استپ وی برادر بزرگتر استپ وی به شمار می‌رود که کمی بعد از مدل استاندارد و توسط بخش برزیلی برند رنو طراحی و معرفی شد. این خودرو کمی بعد از ساندرو معمولی به بازار کشورمان راه پیدا کرد و راه موفقیت برادر خود را در پیش گرفت.

باید بگوییم از نظر فنی هیچ تفاوتی میان ساندرو و استپ وی وجود ندارد و تفاوت این دو خودرو به ظاهر و قیمت آنها مربوط می‌شود که در این مورد توضیح می‌دهیم.

 

مقایسه ساندرو استپ وی

 

از نظر ظاهری استپ وی 4 میلی متر طویل‌تر، 7 میلی متر عریض‌تر و 50 میلی متر بلندتر است. بر روی بدنه استپ وی قطعات پلاستیکی مشکی رنگی دیده می‌شود که بر روی سپرها و گلگیرها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و رکاب‌های جانبی هم نقره‌ای رنگ هستند. همچنین در بخش زیرین سپر عقب یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ دیده می‌شود و بر روی سقف هم باربندی اضافه شده که برای قرار دادن بارهای اضافی گزینه خوبی است.

 

ساندرو استپ وی

 

در طراحی کابین ساندرو و استپ وی تفاوتی دیده نمی‌شود اما استپ وی به دلیل ابعاد بزرگتری که دارد، فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد به ویژه برای سرنشینان عقب.

رنو ساندرو وزنی معادل 1105 کیلوگرم در مدل دستی و 1146 کیلوگرم در مدل اتوماتیک دارد در حالی که وزن در استپ وی در مدل دستی و اتوماتیک به ترتیب معادل 1158 و 1193 کیلوگرم وزن دارد. به دلیل همین وزن بیشتر، استپ وی از نظر شتاب و مصرف سوخت پشت سر ساندرو قرار می‌گیرد هرچند که عملکرد آن باز هم قابل قبول است.

 

کابین ساندرو استپ وی

 

از نظر قیمتی هم باید بگوییم که ساندرو استپ وی قیمت بالاتری از ساندرو معمولی دارد و برای خرید آن باید هزینه بیشتری صرف کنید. در مجموع استپ وی برای خانواده‌ها خودرو مناسب‌تری است و اگر شما یک خانواده نیستید، بهتر است به سراغ ساندرو معمولی بروید که قیمت پایین‌تر و ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Yasin
    تاریخ : 1397/07/21

    سلام دستتون درد نکنه بخاطره این سایت عالی اولا استپ وی سواری خشک تری داره و فقط در ظاهر تفاوت نداره و قطعا در هندلینگ هم تفاوت دارند بعدشم چرا استپ وی برای خانواده ها بهتره؟ چون بلند تره فقط ؟!!

  • user icon
    نویسنده : Alireza
    تاریخ : 1398/07/28

    استپ وی به دلیل ابعاد بزرگتری که دارد، فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد به ویژه برای سرنشینان عقب.ساندرو و استپ وي كاملا يكسان هستن و هيچ تفوتي در سايز اتاق و يدنه ندارن مگر قطعات پلاستيكي بدنه در استپ وي لطفا اصلاح كنيد كه از سايت شما توقع بيشتري ميره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading