اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بی وای دی s6 با هیوندای i20

مقایسه بی وای دی s6 با هیوندای i20

اگر بودجه 200 میلیون تومانی برای خرید ماشین داریم و به دنبال تهیه یک اتومبیل مناسب با این مقدار بودجه میباشیم هیوندای I20 از جمله ماشین های مناسب است که ماشین 3 قصد دارد تا آن را به طور کامل با بی وای دی S6 مقایسه کند و با توجه به فروش ، خدمات پس از فروش ، میزان استهلاک و ... آنها را بررسی و در پایان ببینیم ارزش خرید بی وای دی S6 یا هیوندای I20 کرمان موتور بیشتر میباشد و در این مقایسه فیل و فنجان فارغ از کاربرد ارزش خرید و کیفیت ماشین های مورد نظر بیشتر قابل توجه کارشناسان است .

HYUNDAI I20

هیوندای i20

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای i20

BYD S6

بی وای دی S6

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
46
بررسی بی وای دی S6
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI I20

هیوندای i20

Top car

HYUNDAI I20

هیوندای i20

مقایسه بی وای دی s6 با هیوندای i20

هیوندای I20

کرمان موتور با دریافت نمایندگی رسمی هیوندای توانست یک قدم مثبت و رو به جلو در جهت بهبود وضعیت خودرو سازی کشور بردارد و اولین محصول مونتاژ شده هیوندای که توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد هاچبک شهری هیوندای I20 بود  که در طول زمان مونتاژ و عرضه هیوندای I20 توسط کرمان موتور در داخل ایران با وجود همه تلاطم هایی که تجربه کرد اما موفق شد همواره جایگاه خوبی از نظر فروش و محبوبیت در میان مردم داشته باشد . طراحی هیوندای i20 به نحوی میباشد که میتواند سلایق و سنین مختلف را به سمت خودش جذب کند و با توجه به زبان طراحی که برای هیوندای i20 به کار رفته طراحی آن را میتوان مغرور و مستقل دانست . هیوندای I20 دارای طراحی کاملی میباشد یعنی هارمونی و هماهنگی قطعات در میان اجزاء شکل دهنده هیوندای I20 خوب میباشد ، چهره هیوندای I20 با سلایق مختلف تطابق پیدا میکند و اصالت ، پرستیژ و جذابیت 3 نکته بارز در مورد ظاهر هیوندای I20 میباشد . به داخل کابین هیوندای I20 که وارد میشویم فضا آشنا و استیل آن شبیه به برادران بزرگترش میباشد و همین باعث شده تا هیوندای I20 در داخل کابین جلوه لوکس داشته باشد و با توجه به رنگ بندی ، ارگونومی و جایگاه قرار گیری ادوات داخل کابین هیوندای I20 فضایی راحت در اختیار سرنشینان قرار دارد . مانند بسیاری دیگر از ماشین های ساخت کره هیوندای I20 هم سطح مناسبی از آپشن دارد و نکته ای که در مورد هیوندای I20 ماشین 3 همیشه به آن پرداخته است کیفیت خوب ساخت و مواد به کار رفته میباشد که یکی از بهترین مزیت های هیوندای I20 به شمار میرود . با وجود اینکه هیوندای I20 از نظر آپشن نسبت به نمونه های وارداتی با افت روبرو شده است اما کیفیتش هنوز به قوت سابق باقی است تا بیش از پیش به ویژگی های خوبش افزوده شود .

کرمان موتور هیوندای I20 را تنها با یک نوع پیشرانه عرضه کرده که 4 سیلندر ، 16 سوپاپ و تنفس طبیعی است و به طور دقیق 1368 سی سی حجم دارد  . هیوندای I20 که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده و اقتصادی تبدیل شده است در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 99 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه توانایی تولید 134 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و پیشرانه مذکور هیوندای I20 با یک گیربکس 4 سرعته انوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده که نیرو رو به چرخهای جلو منتقل میکند و عملکرد آن هوشمند ، نرم ، دقیق و سریع میباشد و هماهنگ بودن موتور و گیربکس و نیرو هیوندای I20 با ضرایب دنده باعث شده تا بتوانیم در کنار شتابگیری خوب دور موتور را هم در محدوده اقتصادی نگه داریم . هیوندای I20 یک هاچبک دوستدار محیط زیست میباشد که در سیکل ترکیبی تنها به 5.1 لیتر بنزین احتیاج دارد و این موضوع خود اثبات میکند که نخست تا چه حد استهلاک هیوندای I20 کم است و سپس نشان میدهد که برای پایین آوردن میزان آلایندگی در هیوندای I20 زحمات بسیاری کشیده شده است و از همه مهم تر نشان دهنده ویژگی های فنی بسیار عالی است و در طول این مدت در ایران و بازار های دیگر در بخش فنی همگان هیوندای I20 را به عنوان یک هاچبک بسیار کم استهلاک شناخته اند .

هندلینگ و کیفیت خوب سواری از جمله دیگر ویژگی های خوب هیوندای I20 است که به لطف مسائلی چون هماهنگی طراحی شاسی ، پلتفرم ، فنربندی و تقسیم وزن مناسب حاصل شده است تا شما با هر مدل را نندگی از راندن هیوندای I20 چیزی جز لذت استخراج نکنید .

هیوندای I20 به دلایل متعددی چون محبوبیت فراوان در نزد مردم ، کیفیت خوب ، خدمات پس از فروش عالی کرمان موتور ، استهلاک و آلایندگی بسیار پایین ، آسان بودن راندن و ... از همان ابتدا عرضه به بازار ارزش خریدش  همواره بالا بود و اکنون هم در مقایسه با بی وای دی S6 به دلایلی که با آنها بیشتر آشنا میشویم ارزش خرید هیوندای I20 بیشتر است .

 

BYD S6

بی وای دی S6

مقایسه بی وای دی s6 با هیوندای i20

 

بی وای دی s6

شرکت یا در واقع خودروسازی کارمانیا نماینده کمپانی BYD چین است که بی وای دی S6 ، S7 و F3 در حال حاضر شناخته شده ترین محصولات آن در کشور هستند و بی وای دی S6 با وجود اینکه ماشین تکامل یافته ،  پرفروش در چین و خوش آتیه ای است اما در ایران با بداقبالی مواجه شد . در قسمت جلو و عقب بی وای دی S6 شاهد کپی کاری  از خودروهای معروف هستیم که با رعایت اصول طراحی و هماهنگ کردن قسمت های مختلف آن شاهد طراحی زیبا ، هماهنگ و دلنشینی هستیم که کاملا جلب توجه میکند و اما در طراحی بی وای دی S6رگه هایی از لکسوس RX قدیمی به چشم میخورد که خود باعث شده تا بی وای دی S6 در ظاهر به مدرنی که میباشد جلوه نکند . طراحی داخلی بی وای دی  S6 با طراحی خارجی هماهنگ است و پارامتر های گوناگونی در شکل دادن آن توجه داشته اند . درون کابین BYD S6 همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و راحت و توام با آرامش کامل میباشد ،کیفیت ساخت BYD S6 خوب و کاملا قابل قبول است ودر داخل کابین BYD S6 به هر گوشه که نگاه میکنیم کیفیت متریال ، روکش ها و ادوات مورد استفاده خوب است و مورد قبول واقع میگردد . از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم BYD S6 خودرویی کامل با توجه به قیمتش به نظر میرسد و برای خودرویی در این کلاس هر آنچه که مد نظر شما میباشد را درون خود جای داده است . از نظر ابعاد BYD S6 خودرویی جادار است و هم در کابین و هم صندوق بار  فضای خوبی در اختیار میگذارد . از بسیاری جهات میان بی وای دی S6 و هیوندای I20 تفاوت وجود دارد اما وجه اشتراک آنها سطح مناسب آپشن و برتری هیوندای I20 در بحث کیفیت است .

قلب تپنده BYD S6 4 سیلندر خطی میباشد و 2400 سی سی حجم دارد . BYD S6 در دور موتور 5800 میتواند 160 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به رقبایش برتری کامل دارد . با توجه به حجم پیشرانه بی وای دی S6  بازدهی چندان بالایی ندارد ولی با این وجود مصرف سوخت مناسبی دارد که با توجه به وزن بالای خودرو نکته مثبتی است . شتاب اولیه BYD S6 ضعیف است که با توجه به وزن خودرو قابل تامل است و این ضعف در شتابگیری های ثانویه جبران میگردد و شما را خشنود میکند . استفاده از گیربکس دوال کلاچ در BYD S6 نکته مثبتی است که در هیچ کدام از رقیبان این خودرو دیده نمیشود . گیربکس دوال کلاچ بی وای دی S6 6 سرعته اتوماتیک میباشد که قابلیت تبدیل به حالت تیپ ترونیک را هم دارا میباشد . عملکرد گیربکس BYD  S6 در مجموع خوب است و عملکرد راضی کننده ای دارد . البته در گیربکس همه خودروهای چینی یک خنگی جامع وجود دارد که در BYD S6 هم این حالت ولی با مقدار کمتر مشاهده میگردد . هیوندای I20 عنوان یک هاچبک اقتصادی را یدک میکشد و کاربردی متفاوت با بی وای دی S6 دارد اما نکته واضح آلایندگی کمتر و کیفیت بیشتر بخش فنی است ضمن اینکه تکنولوژی ساخت پیشرفته تری در پیشرانه آن به کار رفته است .

بی وای دی S6 از جملع معدود کراس اوور های چینی است که هندلینگ خوبی دارد و با وجود وزن سنگین در عبور از دایره پیچها و مانورهای گوناگون پایداری و عملکرد مناسبی را از خودش به نمایش میگذارد ، ترمز های نیرومندی دارد و تسلط به خودرو و ابعاد آن در زمان کوتاهی صورت میگیرد .

بی وای دی S6 حتی در بازار چین که رقابت بسیار سخت و تنگاتنگ است فروش عالی و زیادی را تجربه کرده است و یک کراس اوور با کیفیت و کامل است که به علت سیاست های اشتباه و تبلیغات کم کارمانیا در ایران فروش کمی را تجربه کرد و برای بسیاری از مردم یک گزینه ناشناخته هنوز هم محسوب میگردد و بنابر این دلایل و فروش و خدمات پس از فروش بهتر هیوندای I20 و …. انتخاب بهتر ، منطقی تر و ارزشمند تری محسوب میگردد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/07/21

    خودروی چینی نخرید

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1397/07/25

    اين دو خودرو اصلا در يك كلاس نيستند كه شما با هم مقايسه كرديد.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading