اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال

کیا سراتو مونتاژ سایپا تیپ آپشنال و پژو 2008 دو خودرو نسبتا باکیفیت داخلی هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین آنها داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

peugeot 2008

پژو 2008

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی پژو 2008

Cerato Saipa

سراتو سایپا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی سراتو سایپا
انتخاب ماشین 3

peugeot 2008

پژو 2008

Top car

peugeot 2008

پژو 2008

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال

پژو 2008

پژو 2008 که لقب نخستین محصول تولید شده توسط شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه) را بر یدک می‌کشد، یکی از پرطرفدارترین مینی کراس اوور های موجود در بازار ایران است که از بدو ورودش به لطف طراحی مناسب و البته قیمت رقابتی در ایران توانست از نظر فروش و محبوبیت به جایگاه خوبی دست پیدا کند. پژو 2008 جزء معدود کراس اوورهای جمع و جور اروپایی در بازار ایران است که به لطف استفاده از آخرین و متفاوت ترین زبان طراحی پژو دارای سبک طراحی ظریف و سرشار از خطوط ریز و نکات دیگر است که به لطف آنها پژو 2008 در ظاهر مدرن و زیبا و جذاب است و در عین حال آیرودینامیک بدنه آن هم مناسب ارزیابی می‌شود. به داخل کابین پژو 2008 که وارد میشویم سبک طراحی همانند ظاهر اسپرت و متفاوت است و طراحی ادوات و برآمدگی‌ها، غربیلک فرمان، پدال ها و حتی دسته دنده اسپرت است اما در عین حال هم باعث شده که پژو 2008 بسیار ارگونومیک باشد و تسلط بر ادوات داخل کابین به راحتی صورت گیرد. کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 2008 و متریال به کار رفته سطح خوبی در این رنج قیمت دارد، از نظر آپشن پژو 2008 به عنوان یک کامپکت کراس اوور امکانات خوبی درون کابینش گنجانده شده و با توجه به جمع و جور بودن ابعاد پژو 2008 از نظر فضای سرنشینان نمیتوان توقع زیادی از آن داشت اما در کل از نظر ابعاد داخل کابین وضعیت خوبی برای 4 سرنشین دارد.

 

مقایسه پژو 2008

 

پژو 2008 با پیشرانه های بنزینی و دیزلی گوناگونی در سر تا سر دنیا عرضه میشود و ایکاپ قویترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای پژو 2008 را به منظور ورود به ایران انتخاب کرده است. پیشرانه پژو 2008 با کد فنی THP 165 شناخته میشود و مشخصات آن به شرح زیر است.  پژو 2008 قابلیت تولید 163 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه را دارد و و از دور موتور 1400 دور در دقیقه تا بیش از 4500 دور 240 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. پژو 2008 برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک استفاده میکند که برنامه ریزی آن طوری انجام شده است که شتابگیری مطلوبی داشته باشد و مصرف سوخت اقتصادی هم به ثبت برساند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر پژو 2008 8.3 ثانیه است و در سیکل ترکیبی مصرف سوخت پژو 2008 4.8 لیتر است. البته همه اینها در صورتی است که شما از بنزین باکیفیت استفاده کنید چراکه در صورت استفاده از بنزین معمولی، عملکرد موتور پژو 2008 به شکل قابل توجهی افت پیدا می‌کند.

 

پژو 2008

 

از نظر استهلاک پژو 2008 وضعیت خوبی دارد ضمن این که طوری سیستم مدیریت موتور و گیریکس پژو 2008 برنامه ریزی شده که در صورت رفتار ملایم با پدال گاز دور موتور پایین میماند اما واکنش پدال گاز پژو 2008 عالی است و به علت کوپل بودن عالی موتور و گیربکس شتابگیری اولیه، ثانویه و کشش بسیار خوبی را از پژو 2008 شاهد هستیم. پلتفرم pf1 از جمله کاربردی ترین پلتفرم های پژو در ساخت ماشین های جمع و جور و چند منظوره است که در ساخت پژو 2008 هم از آن استفاده شده که در کنار طراحی خوب شاسی، آرایش مناسب سیستم تعلیق، وزن کم و تقسیم وزن خوب و هماهنگی این بخش ها با هم باعث شده تا یک سواری منظم و جذاب، خوش دست، نرم، پایدار و با هندلینگ خوب و قابلیت مانور عالی را از پژو 2008 شاهد باشیم.

 

کابین پژو 2008

 

پژو 2008 با وجود همه تلاطم هایی که این روزها در بازار تجربه میکند اما باز هم میزان فروش نمونه های صفر و دست دوم خوبی دارد ضمن این که در بسیاری از بخش های پژو 2008 تولید ایکاپ هیچ گونه کاهش کیفیت یا ... مشاهده نشده است. البته حذف آپشن در آن به وضوح دیده می‌شود. در بخش فنی راندمان خوبی دارد که به موجب آن توانایی حرکتی عالی و استهلاک و آلایندگی کمی دارد، پر آپشن است و در کل در قبال بودجه پرداختی پژو 2008 یک ماشین لذت بخش و ارزشمند است که از کیا سراتو آپشنال مونتاژ سایپا با پیشرانه 2 لیتری در بخش های گوناگون عملکرد بهتری دارد و امتیاز های بیشتری را از آن خود میکند.

Cerato Saipa

سراتو سایپا

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال

 سراتو سایپا

بعد از حدودا یک سال که تولید نسل دوم کیا سراتو توسط کیا موتورز به پایان رسید، شرکت سایپا با عقد قراردادی برای بازار ایران اقدام به مونتاژ آن با مقداری داخلی سازی کرد که بعد از مدتی به منظور نزدیک تر کردن کیا سراتو به نمونه های وارداتی تیپ آپشنال آن را با انبوهی از آپشن به بازار معرفی و عرضه کرد. کیا سراتو تولید شده در سایپا نسل دوم این ماشین است که اکنون چندین سال از زمان شروع آن تولید آن توسط کیا می‌گذرد و در زمان معرفی چهره خوب، جذاب و با شخصیتی را به نمایش میگذاشت و هنوز هم چهره کیا سراتو از بسیار رقبایش بهتر است. در مقابل پژو 2008 با شخصیت متفاوت و اروپایی قرار دارد که هر کدام میتوانند طیف متفاوت و گسترده ای از سلایق را جذب خود کنند. الگوی طراحی ظاهری سراتو در داخل کابین هم به کار رفته است و در عین سادگی، جذاب و اسپرت است و به لطف نمایان شدن بیشتر طراحی و جلوه لوکس در مدل آپشنال حس مثبتی در درون کابینش ایجاد گشته است.

 

مقایسه سراتو سایپا

 

نسل دوم سراتو سایپا زمانی که در سایپا مونتاژ شد ارزان سازی هایی بر روی آن انجام شد و بدین سبب کاهش کیفیت را به خصوص در بخش هایی که پلاستیک به کار رفته است را شاهد هستیم. کیفیت متریال اتاق در سطحی متوسط و حتی پایینی ارزیابی می‌شود و در بخش‌های مختلف کابین استفاده زیاد از پلاستیک خشک آزار دهنده است. در واقع بیشتر از اینکه متریال پلاستیک مرغوب باشد از نوع بی کیفیت درون کابین ماشین استفاده شده اما کیفیت ساخت و مونتاژ کیا سراتو سایپا با وجود افت هایی که پیدا کرده است مناسب و قابل قبول به نظر می‌رسد. از نظر ابعادی اما در سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو میشویم. در نهایت بحث آپشن در کیا سراتو سایپا است که نمونه های ساده بسیار متوسط هستند اما نمونه آپشنال کیا سراتو سایپا وضعیت بهتری دارند. از نظر کیفیت و مواد به کار رفته پژو 2008 از سراتو سایپا برتر است اما کیا سراتو آپشنال ضعف‌های خود را تا حدودی با استفاده از سطح زیاد آپشن جبران کرده است.

 

سراتو سایپا

 

سراتو سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی تولید میشود که با توجه به رنج قیمت ماشین مورد نظر ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک است. کیا سراتو 2 لیتری از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ سود میبرد که به طور دقیق 1998 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت دور دور موتور 6200 دور در دقیقه و 194 نیوتن متر گشتاور در دور 4300 دور در دقیقه را دارد. شتاب گیری کیا سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف تقریباً اقتصادی است که وزن نسبتاً سبک آن با توجه به ابعاد یکی از دلایل مهم این اتفاق است و در عمل به راحتی میتوان به عدد ذکر شده کارخانه که 7.1 لیتر در سیکل ترکیبی است دست پیدا کرد. برای انتقال قدرت پیشرانه سراتو به چرخ ها از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید و اجازه هدر رفتن هیچ کدام از اسب بخار های تولیدی پیشرانه کیا سراتو را نمیدهد. گیربکس سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت، سریع و بدون ضربه است. سراتو سایپا مونتاژ سایپا طبق استاندارد کارخانه به 9.5 ثانیه زمان نیاز دارد که سرعت خودش را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند که در تست های انجام شده این زمان تا 8.9 ثانیه هم کاهش پیدا کرد و در مجموع در بحث فنی کیا سراتو سایپا میتوان گفت که با یک ماشین پر بازده سر و کار داریم.

 

کابین سراتو سایپا

 

اگر از خشک بودن سواری سراتو سایپا به علت خشک بودن لاستیک های به کار رفته صرف نظر کنیم میتوانیم به هندلینگ خوب، قابلیت مانور، چسبندگی عالی و در کل سواری خوب کیا سراتو مونتاژ سایپا یاد کنیم که البته در بعضی از نمونه های آن بد قلق بودن پدال ترمز کیا سراتو ویژگی منفی به شمار میرود.

سراتو سایپا در نمونه آپشنال یک سدان اسپرت و پر آپشن است که سال های زیادی از عرضه جهانی آن میگذرد اما هنور هم در داخل ایران و حضور بیش از 8 ساله آن پر طرفدار است و برگ برنده‌ای که دارد فول آپشن بودن و هندلینگ خوب آن است که در بالابردن امتیاز های کسب شده توسط کیا سراتو سایپا تاثیر مستقیم دارد هر چند که پژو 2008 گزینه بسیار جذابتری است اما کیا سراتو هم ماشین خوبی به شمار میرود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/07/26

    اختلاف این دو تا خیلی بیشتر از این 2 امتیازیه که شما گفتین . سراتو از لجاظ ایمنی و شتاب جلو 2008 هیچ حرفی واسه گفتن نداره . ماشین فیس قدیم کره ای که حتی ESP هم نداره با 2 تا ایربگ یعنی فاجعه.

    • نویسنده : رحيم
      تاریخ : 1398/06/23

      هركي يكبار سوار سراتو آپشنال بشه متوجه ميشه كه از پژو ٢٠٠٨ هيچ نظري نسبت بهش برتري نداره.
      البته دلالهايي كه روي پژو ٢٠٠٨ سرمايه گذاري كردن قطعا مخالف هستن ولي بازار عاقل هست و اختلاف قيمتي ناچيزي كه الان دارن و خيليش بابت جودادنهاي دلالها هست ، گواه حقيقت اين دو خودرو هست.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1398/11/05

    آخه خداییش این چه مقایسه ایه که می کنید..اصلا از هیچ نظری نمیشه اینا رو باهم مقایسه کرد..نه از نظر ظاهری نه موتوری نه کلاس سدان و اس یو وی..سراتو رو باید با هم رده خودش مقایسه کنی نه با ۲۰۰۸
    حالا مقایسه هم میکنی ۲امتیاز اختلاف آخه?

  • user icon
    نویسنده : محسن خان
    تاریخ : 1398/11/06

    گشتاور؛
    پژو ۲۴۰ نیوتن متر در دور ۱۴۰۰
    سراتو ۱۹۴ نیوتن متر در دور ۴۷۰۰

    پژو ۵ ستاره ایمنی
    سراتو ستاره های نامعلوم

    پژو تکنولوژی روز اروپا
    سراتو تکنولوژی سال ۲۰۰۸

    پژو گیربکس آیسن ژاپن
    سراتو گیربکس پاورتک کره

    و و و و

    اصلا قابل مقایسه نبوده و نیست

  • user icon
    نویسنده : امير قاسمي
    تاریخ : 1398/11/22

    تو اتوبان معلوم ميشه كدوم مرد بود و كدوم نامرد سراتو ميخورتش

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1398/12/06

    سلام
    جسارتا پژو ۲۰۰۸ همان ۲۰۶ میباشد که یک کم به روز شده. والسلام. اینقدر تو این ماشین احساس خفگی میکنید که دقیقا حس ۲۰۶ داره

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1400/11/27

    ماشین های اروپایی بطور کلی پر هزینه هستن ولی ژاپنی و کره ای کم استهلاک و بی ازار اند وبه اب و هوای ایران سازگار تراند مخصوصا پژو که برای اب و هوای سرد طراحی شده پژو ۲۰۰۸ فضای کمی داره سراتو خشک تره ولی خوش فروش تره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading