اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری آریزو 5 توربو با سایپا سراتو

مقایسه چری آریزو 5 توربو با سایپا سراتو

کیا سراتو و چری آریزو 5 توربو از سدان‌های کره‌ای و چینی بازار کشورمان هستند که به ترتیب توسط سایپا و مدیران خودرو تولید و عرضه می‌شوند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Saipa Cerato

سایپا سراتو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی سایپا سراتو

CHERY Arrizo 5 Turbo

چری آریزو 5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
41
بررسی چری آریزو 5 توربو
انتخاب ماشین 3

Saipa Cerato

سایپا سراتو

Top car

Saipa Cerato

سایپا سراتو

مقایسه چری آریزو 5 توربو با سایپا سراتو

سراتو یک سدان کره‌ای است که نخستین بار در سال 2004 معرفی شد و در حال حاضر هم در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. ما در اینجا در مورد نسل دوم سراتو و یا نسل اول کیا فورته صحبت می‌کنیم. نام فورته در این نسل برای این خودرو انتخاب شد و سراتو در بسیاری از بازارها با نام فورته شناخته می‌شود.

گروه خودروسازی سایپا در سال 1393 تصمیم گرفت سراتو را وارد خط تولید خود کند و این خودرو به نام سراتو سایپا وارد بازار شد. مدل تولیدی در ایران، سراتو نسل دوم است که در سال 2009 معرفی و در ابتدا به صورت وارداتی در کشورمان عرضه شد. سایپا، سراتو را در 4 نسخه عرضه نمود شامل دو موتور 1.6 لیتری و 2.0 لیتری و در دو نسخه ساده و آپشنال ولی ما در مورد نسخه 2.0 لیتری ساده صحبت می‌کنیم که در نسخه‌های دست دوم قیمتی نزدیک به چری آریزو 5 دارد.

 

مقایسه سایپا سراتو

 

سایپا سراتو طراحی قابل قبولی دارد هرچند که این زبان طراحی در مقایسه با نسل‌های جدید کاملا قدیمی به نظر می‌رسد ولی می‌توان آن را خوب ارزیابی کرد. در نمای جلو یک جلو پنجره کشیده و چراغ‌های متصل به آن دیده می‌شود و ورودی‌های هوای دیگری هم بر روی سپر تعبیه شده‌اند. این زبان طراحی در بخش عقب خودرو هم مورد استفاده قرار گرفته و طراحی چراغ‌ها حالتی آشنا دارد. در مجموع بدنه شکل ساده‌ای دارد و هیجان خاصی در آن به وجود نیامده.

 

سایپا سراتو

 

طراحی کابین سایپا سراتو نسبتا ساده است. در مدل‌های غیر آپشنال، در مرکز داشبورد یک نمایشگر کوچک به همراه کلیدهای کنترلی دیده می‌شود هرچند که سایپا در مدل‌های آپشنال یک نمایشگر را هم در نظر گرفته است. نکته مهم در مورد سراتو تولید داخل، استفاده از متریال با کیفیت بسیار پایین در داخل کابین است به طوری که مجموعه داشبورد و سایر بخش‌ها انتظار شما را از یک خودرو کره‌ای برآورده نمی‌کند اما در مورد کیفیت سواری سراتو باید بگوییم که عملکرد خوبی دارد و سواری باکیفیتی ارائه می‌دهد.

سایپا سراتو 2.0 ساده از نظر آپشن و تجهیزات رفاهی وضعیت مناسبی ندارد و یکی از علت‌های اصلی تولید نسخه آپشنال، انتقادات وارد شده بر این بخش بود. مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در سراتو سایپا را می‌توان 2 عدد کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، ایموبلایزر، چنجر 6 عددی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو هالوژن و کروز کنترل دانست.

 

کابین سایپا سراتو

 

موتور به کار رفته در سایپا سراتو حجمی برابر با 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. عملکرد این مجموعه خوب است و بدون شک کیفیت بالاتری از خودرویی چون چری آریزو5 حتی در نسخه توربو دارد.

در مجموع باید بگوییم که سراتو سایپا در نسخه 2.0 لیتری ساده از همه نظر عملکرد بهتری از چری آریزو 5 توربو دارد به جز در امکانات و تجهیزات رفاهی که رقیب چینی شرایط مناسب‌تری را ارائه می‌دهد. سراتو سایپا ارزش خرید بالاتری دارد و بدون شک در اولویت خرید قرار می‌‎گیرد.

CHERY Arrizo 5 Turbo

چری آریزو 5 توربو

مقایسه چری آریزو 5 توربو با سایپا سراتو

چری آریزو 5 توربو یک سدان چینی ساب کامپکت است که مدت زیادی از حضور آن در بازار کشورمان نمی‌گذرد. تولید و عرضه آریزو 5 توربو همانند سایر محصولات چری و ام وی ام در ایران بر عهده مدیران خودرو است. البته مدیران خودرو پیش از این آریزو 5 را در نسخه استاندارد عرضه نمود ولی انتقادات به عملکرد فنی و نیز تلاش برای رقابت با خودروهای رده بالاتر، این شرکت را به ورود نسخه اسپرت یا توربو به خط تولید ترغیب کرد.

 

مقایسه آریزو 5 توربو

 

چری آریزو 5 توربو در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و تفاوت بین این دو نسخه به ویژگی‌های فنی و تجهیزات رفاهی بازمی‌گردد. دلیل انتخاب نسخه توربو برای این مقایسه، قیمت نزدیک‌تر آن به سراتو سایپا و عملکرد فنی بهتر آن است.

طراحی چری آریزو 5 توربو نسبتا مدرن است و برای یک خودرو چینی وضعیت مناسبی دارد. استفاده از خطوط شکسته فراوان موجب شده تا آریزو 5 چهره به روزی به خود بگیرد. در نمای جلو، یک جلو پنجره و ورودی‎‌های هوای بزرگ دیده می‌شود و چراغ‌های جلو هم به جلو پنجره متصل شده‌اند. در نمای جانبی یک خط شکسته ممتد در نظر گرفته شده و در نمای عقب هم همان زبان طراحی مشخص به کار گرفته شده است.

 

آریزو 5 توربو

 

طراحی کابین چری آریزو 5 با طراحی بدنه آن تطابق دارد. البته به نظر می‌رسد چینی‌ها برای طراحی آن از نسل قبلی هیوندای النترا کمک گرفته باشند. کنسول وسط با حالتی T شکل، یک نمایشگر، ورودی‌های هوای عمودی و کلیدهای کنترلی را در خود گنجانده است. در مورد کابین چری آریزو 5 توربو باید بگوییم که طراحی آن بهتر از سراتو سایپا است اما از نظر کیفیت و ماندگاری برتری به رقیب ایرانی-کره‌ای خود ندارد.

چری آریزو 5 توربو به امکاناتی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، کروز کنترل، چراغ دیلایت و سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودرو در سربالایی مجهز شده و باید گفت که از جهت به سراتو سایپا برتری دارد.

 

کابین آریزو 5 توربو

 

موتور به کار رفته در چری آریزو 5 توربو حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این موتور قادر است 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو بفرستد. از نظر فنی سایپا سراتو به آریزو 5 توربو برتری دارد و بدون شک عملکرد آن بهتر است.

در مجموع چری آریزو 5 توربو با وجود طراحی جدیدتر و نیز امکانات بیشتری که ارائه می‌دهد، همچنان یک اولویت برای خرید خودرو در این بازه قیمتی نیست و بهتر است به سراغ سراتو سایپا 2.0 لیتری ساده بروید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : mohammad
    تاریخ : 1397/08/25

    سلام.خسته نباشید.
    یه سوال، این سراتویی که ارزش خریدش رو 8 زدید مدل قالپاقی سراتو هست با قیمت 180 میلیون تومان؟!!!
    یا فول آپشنالش هست که اندازه یه ماشین 10هزار دلاری هم آپشن نداره؟!!!

  • user icon
    نویسنده : فرخ
    تاریخ : 1397/11/13


    آرزو با گیربکس ۷ سرعته ، موتور اتریش،۶ایربگ، توربو امریکایی،شاسی آلمانی چطور با ماشین قدیمی مونتاژ ایران مقایسه میشه

  • user icon
    نویسنده : بهمنی
    تاریخ : 1398/01/16

    سلام .همه مقایستون یه طرف این که به طراحی سراتو و آریزو پنج امتیاز برابر دادین معلومه در این نوشته مقایسه صحیحی صورت نگرفته

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1399/04/30

    من از اخر سال ۹۶ که اریزو توربو وارد بازار شد یه صفرشو خریدم همه چیزش برنده فقط اسمش چینیه خراب شدنی هم نیست من سه ساله سوار میشم فقط اب و روغن واقعا عالی نسبت به قیمت معرکس
    کارشناس شما که مقایسه کرده احتمالا از بچه های سایپاس😅😅

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1402/10/13

    اریزو سیکس یا فایو هرچی باشه به روز تر و جدیدترن سراتو مونتاژیه و خیلی از اپشنارو نداره اصلا از نظر امکانات قابل مقایسه با اریزو نیست اریزو کلی امکانات داره سواریشم نرم تره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading