اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با دانگ فنگ S30

مقایسه بسترن B30 با دانگ فنگ S30

دانگ فنگ S30 یکی از خودروهای تازه وارد بازار کشورمان است که ایران خودرو تولید و عرضه آن را بر عهده گرفته و قصد داریم تا مقایسه‌ای میان این خودرو و بسترن B30 انجام دهیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

Besturn B30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی بسترن B30

DongFeng S30

دانگ فنگ S30

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی دانگ فنگ S30
انتخاب ماشین 3

Besturn B30

بسترن B30

Top car

Besturn B30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با دانگ فنگ S30

بسترن B30 یک سدان چینی است که در سال 2015 معرفی شده و تولید آن همچنان توسط کمپانی فاو ادامه دارد. تولید و عرضه بسترن B30 در ایران بر عهده گروه بهمن است که پیش از این هم یکی دیگر از محولات فاو یعنی بسترن B50 را عرضه نمود.

البته گروه بهمن با عملکرد نامناسب بسترن B50 را به یک پروژه شکست خورده تبدیل کرد اما با جبران نقاط ضعف گذشته توانست B30 را به یک خودرو نسبتا موفق تبدیل کند و فروش بالایی را برای آن رقم بزند. بسترن B30 را باید یکی از بهترین خودروهای چینی حاضر در این بازه قیمتی دانست.

 

 

طراحی بسترن B30 منطقی و مناسب است و کمتر ناهماهنگی در آن به چشم می‌خورد. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند. در نمای جانبی خطوط برجسته‌ای بر روی بدنه دیده می‌شود که از چراغ جلو تا انتهای گلگیر عقب امتداد پیدا کرده است. طراحی چراغ‌های عقب خوب به نظر می‌رسد و در مجموع باید بگوییم که اجزای مختلف بدنه هماهنگ هستند.

 

 

طراحی کابین بسترن B30 هم قابل قبول است هرچند که چندان مدرن به نظر نمی‌رسد ولی می‌توان آن را خوب دانست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین به ویژه در داشبورد و پنل درها از پلاستیک تشکیل شده ولی کیفیت آن چندان بد نیست.

بسترن B30 به تجهیزات و امکاناتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سانروف برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو LED اتوماتیک مجهز به دیلایت، کروز کنترل و سنسور پارک دنده عقب مجهز شده است.

 

 

بسترن B30 از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال کند. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای حرکت در مسیرهای شهری و معمولی کافی است و عملکرد جعبه دنده هم راضی کننده است.

در مجموع باید بگوییم بسترن B30 در مقایسه با دانگ فنگ S30 به دلیل ظاهر بسیار بهتر، کیفیت بالاتر و برند معتبرتر با اختلاف گزینه بهتری محسوب می‌شود.

DongFeng S30

دانگ فنگ S30

مقایسه بسترن B30 با دانگ فنگ S30

دانگ فنگ S30 یک سدان کوچک چینی است که در سال 2010 معرفی شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید قرار دارد. البته S30 یک بار در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرده و تغییراتی در ظاهر آن به وجود آمده است.

ایران خودرو دانگ فنگ S30 را به تازگی وارد خط تولید خود کرده و آن را در کنار دیگر محصول دانگ فنگ یعنی H30 کراس در بازار کشورمان عرضه می‌کند. به نوعی می‌توان S30 را یک نسخه سدان از H30 کراس بدانیم چراکه اشتراکات زیادی بین این دو خودرو وجود دارد از جمله پلتفرم که هر دو آنها از پلتفرم به کار رفته در پژو 307 استفاده می‌کنند.

 

مقایسه دانگ فنگ S30

 

طراحی ظاهری دانگ فنگ S30 بی شباهت به H30 کراس نیست از جمله در نمای جلو چراکه چراغ‌ها، جلو پنجره و کاپوت در این دو خودرو شبیه هستند. البته اضافه شدن صندوق عقب تنها تغییر S30 در مقایسه با برادر هاچبک نیست چراکه قطعات پلاستیکی موجود بر روی بدنه هم حذف شده‌اند. در نمای جانبی یک خط ممتد دیده می‌شود و بدترین بخش طراحی بدنه را باید در نمای عقب دانست. مجموعه صندوق، سپر و چراغ‌ها به هیچ وجه وضعیت مناسبی ندارند و ناهماهنگی در بدنه موج می‌زند. این در حالی است که ایران خودرو برای همین چند تغییر کوچک قیمت اضافی چند ده میلیونی را درخواست می‌کند.

 

دانگ فنگ S30

 

طراحی کابین دانگ فنگ S30 هم با همان زبان طراحی موجود در H30 کراس انجام گرفته و می‌توان آنها را عینا مشابه دانست. در مرکز داشبورد و زیر ورودی‌های هوا، یک نمایشگر جای گرفته و کلیدهای کنترلی هم در اطراف آن هستند. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین هم متوسط است و بیشتر بخش‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و کیفیت چندان بالایی ندارند.

دانگ فنگ S30 ویژگی‌ها و امکاناتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، نمایشگر 6.5 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 توئیتر، سانروف، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سنسور و دوربین دنده عقب مجهز شده است.

 

کابین دانگ فنگ S30

 

موتور به کار رفته در دانگ فنگ S30 همان موتور TU5 است که 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده و عملکرد این مجموعه در حد متوسطی است.

در مجموع دانگ فنگ S30 نه تنها در مقایسه با بسترن B30، بلکه به صورت کلی هم ارزش خرید ندارد و خرید آن را توصیه نمی‌کنیم.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading