اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو پارس اتوماتیک TU5 با تندر 90 پلاس

مقایسه پژو پارس اتوماتیک TU5 با تندر 90 پلاس

تندر 90 پلاس و پژو پارس TU5 دو خودرو اتوماتیک داخلی هستند که توسط ایران خودرو به تولید می‌رسند و از معدود خودروهای اتوماتیک تولید کشورمان به شمار می‌روند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

TONDAR 90 PLUS

تندر 90 پلاس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی تندر 90 پلاس

Peugeot PARS TU5

پژو پارس اتوماتیک TU5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی پژو پارس اتوماتیک TU5
انتخاب ماشین 3

TONDAR 90 PLUS

تندر 90 پلاس

Top car

TONDAR 90 PLUS

تندر 90 پلاس

مقایسه پژو پارس اتوماتیک TU5 با تندر 90 پلاس

تندر 90 پلاس محصولی ساخت ایران خودرو است و می‌توان آن را یک نسخه فیس لیفت شده از تندر 90 دانست به طوری که تغییراتی در ظاهر آن در مقایسه با تندر 90 ایجاد شده و کابین آن هم تفاوت‌هایی را تجربه کرده است. از آنجایی که انتقادات زیادی به طراحی تندر 90 وارد است، هدف از ساخت تندر 90 پلاس عرضه خودرویی جدیدتر و با ظاهری بهتر بود.

 

مقایسه تندر 90 پلاس

 

در طراحی بدنه تندر 90 پلاس تغییراتی چون شکل جدید چراغ‌ها در جلو و عقب، سپرهای جدید همرنگ بدنه، تغییر جزئی در صندوق عقب، همرنگ شدن آینه‌های جانبی و دستگیره درها و زه بدنه دیده می‌شود که مهم‌ترین وجه تمایز آن با تندر 90 معمولی به شمار می‌روند.

یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط ضعف تندر 90 معمولی، کابین ساده و خالی از امکانات آن است به طوری که در مقابل رقبای ایرانی هم حرف زیادی برای گفتن ندارد. ایران خودرو برای بهبود اوضاع در این بخش، از تزئینات نقره‌ای رنگ در کابین استفاده کرده که در لوگوی فرمان، ورودی‌های هوا، پنل درها و کنسول وسط دیده می‌شوند. البته کیفیت متریال به کار رفته در کابین تندر 90 پلاس، با وجود اینکه از پلاستیک است، از پژو پارس بهتر است و کیفیت سواری آن هم مناسب است.

 

تندر 90 پلاس

 

تندر 90 پلاس آپشن چندان زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و مهم‌ترین تجهیزات آن شامل 2 ایربگ، ایموبلایزر، سیستم صوتی با 4 بلندگو و قابلیت اتصال USB و AUX، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و کامپیوتر سفری می‌شود.

موتور به کار رفته در تندر 90 پلاس، تفاوتی با تندر 90 معمولی ندارد و از همان نوع 1.6 لیتری 4 سیلندر است. این موتور توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که در اینجا مدل اتوماتیک را برای مقایسه با پژو پارس اتوماتیک در نظر گرفته‌ایم.

 

کابین تندر 90 پلاس

 

تندر 90 باوجود ظاهر نه چندان جذاب، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین خودروهای بازار کشورمان به شمار می‌رود و ایران خودرو با عرضه نسخه پلاس یا همان تندر 90 پلاس، تغییراتی در ظاهر آن ایجاد کرد و همچنان کیفیت آن حفظ شده است. علت بالا ماندن کیفیت این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای تولید داخل، نظارت کمپانی رنو بر ساخت تندر 90 در داخل کشور است هرچند که در حال حاضر به دلیل وضعیت تحریم، تولید این خودرو با مشکل مواجه شده.

تندر 90 پلاس در نسخه اتوماتیک قیمت بالاتری از پژو پارس اتوماتیک دارد ولی می‌توان نمونه‌های کم کارکرد آن را با قیمتی مشابه تهیه کرد که بدون شک گزینه بهتری به شمار می‌رود.

Peugeot PARS TU5

پژو پارس اتوماتیک TU5

مقایسه پژو پارس اتوماتیک TU5 با تندر 90 پلاس

پژو پارس یکی از خودروهایی است که تقریبا تمام ایرانی‌ها با آن آشنایی دارند و شاید به همان اندازه که پراید را می‌شناسیم، خودرویی چون پژو پارس را هم می‌شناسیم.

پژو پارس یک بار با جعبه دنده اتوماتیک عرضه شد اما تولید آن در سال 1392 به اتمام رسید. پس از چند سال و در سال 1396، ایران خودرو مجددا پارس اتوماتیک را این بار با موتور TU5 وارد خط تولید کرد.

 

مقایسه پژو پارس اتوماتیک TU5

 

پژو پارس چندین سال قبل و با الگوبرداری از پژو 405 ساخته شد. البته کمپانی پژو محصولی به نام 406 را به تولید رساند که پارس شباهت زیادی به آن دارد. 406 با حضور در سری فیلم‌های تاکسی به شهرت رسید و پارس هم در ایران شرایط خوبی را تجربه کرد. به ویژه در سال‌های ابتدایی که یک خودرو لوکس با ظاهری جذاب به شمار می‌رفت.

التبه اکنون با گذشت چندین سال از تولید پارس، این خودرو دیگر جذابیت گذشته را ندارد و گرد پیری بر چهره آن نشسته است. در طراحی بدنه پارس هماهنگی خوبی دیده می‌شود و چراغ‌های کشیده در جلو و عقب، به کار رفته‌اند. در پارس اتوماتیک تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد دیده می‌شود از جمله آینه‌های جانبی راهنمادار و رینگ‌های آلومینیومی.

 

پژو پارس اتوماتیک TU5

 

در داخل کابین پژو پارس اتوماتیک TU5، همان طراحی با متریال نه چندان باکیفیت دیده می‌شود. قطعات از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند و به هیچ وجه کیفیت بالایی ندارند. در داخل کابین از تزئینات چوبی استفاده شده است. کلیدهای کنترلی بر روی فرمان و وجود کلیدها بر روی کنسول وسط، نکته مهم کابین پارس به شمار می‌روند. پژو پارس از نظر فضای داخلی و کیفیت سواری وضعیت مطلوبی دارد و سواری نسبتا خوبی ارائه می‌دهد.

پژو پارس اتوماتیک TU5 از نظر تجهیزات بهتر از نسخه معمولی عمل می‌کند و امکاناتی چون 2 ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، ایموبلایزر و سنسور دنده عقب را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین پژو پارس اتوماتیک TU5

 

موتور به کار رفته در پژو پارس اتوماتیک از نوع TU5 است که 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود این قدرت و استفاده از جعبه دنده اتوماتیک، پارس اصلا خودرو سریعی نیست و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 15 ثانیه زمان نیاز دارد.

پژو پارس اتوماتیک TU5 کیفیت گذشته را ندارد و به جز چند آپشن، هیچ برتری به تندر 90 پلاس ندارد. به این ترتیب تندر 90 پلاس با کیفیت فنی و سواری خوب، ارزش خرید بالاتری خواهد داشت.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1397/11/02

    با سلام خدمت همگی من خودم ساندرو دنده ای دارم که همی طور که میدونید از نظر موتورو گیربکس و داخل خودرو مثل تندر می مونه به نظر من این سایت خیلی متعصبانه با خودروهای رنو علی الخصوص تندر و ساندرو برخورد میکنه و توی تمام مقایسه ها و امتیازات برنده هست!! در حالی که به عنوان کسی که این خودرو رو دارم میدونم که اینجور نیست درسته که واقعا موتور خوبی داره ولی نه این که هر خودروی رو باهاش مقایسه میکنی رنو برنده بشه مشکل ساندرو مونتاژ بد خودرو که داخل ماشین با وجود کارکرد کمتر از 10 هزار انواع صداهای عجیب رو میشه شنید از صدای باد گرفته تاصدای ستون شیشه ها طاقچه عقب صدای کوبش ماشین که واقعا خشکه این ماشین ظاهرو آپشن هم که بماند که برای من آپشن اهمیتی نداره ولی با توجه به این همه تعریف انتظار دیگه ای از این ماشین داشتم

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1402/09/28

    هرچی باشه حتی بدون اپشن رنو حرف اول از لحاظ قدرت و استحکام بدنه دارد اما پارس تولید الان از ورق حلبی که در جاده سقف لرزش داره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading