اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا CHR

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا CHR

سوناتا هیبرید 2018 و تویوتا CHR دو خودرو هیبریدی موجود در بازار کشورمان هستند که البته در کلاس‌های مختلفی جای می‌گیرند اما به دلیل ماهیت فنی آنها و نیز قیمت نزدیک، این دو خودرو را با هم مقایسه خواهیم کرد.

HYUNDAI sonata hybrid 2018

هیوندای سوناتا هیبرید 2018

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی هیوندای سوناتا هیبرید 2018

TOYOTA CHR

تویوتا CHR

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
51
بررسی تویوتا CHR
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI sonata hybrid 2018

هیوندای سوناتا هیبرید 2018

Top car

HYUNDAI sonata hybrid 2018

هیوندای سوناتا هیبرید 2018

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا CHR

هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که نخستین بار در سال 1985 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در هفتمین نسل خود به تولید می‌رسد. این نسل از سوناتا، در سال 2015 با نام LF معرفی شد و یک بار هم مورد فیس لیفت قرار گرفت.

مدل مورد بحث از سوناتا، نسخه هیبریدی در مدل 2018 است که در تعداد نه چندان زیادی توسط شرکت پاکرو وارد کشورمان شد. البته سوناتا هیبرید در مدل 2017 هم وارد کشورمان شد که در سال 2018 با فیس لیفتی همراه شد و تغییراتی در ظاهر آن به وجود آمد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

طراحی هیوندای سوناتا هیبرید 2018 در بدنه به روز است و همانند گذشته جذابیت خود را حفظ کرده. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود و وردی‌های هوای دیگری در کنار آن بر روی سپر وجود دارد که مجموعه‌ای از چراغ‌ها را در خود گنجانده است. بر روی کاپوت خطوط برجسته‌ای استفاده شده و در نمای عقب طراحی جذاب چراغ‌ها خودنمایی می‌کند. در مجموع باید بگوییم طراحی سوناتا هیبرید 2018 در مقایسه با مدل 2017 تغییرات بزرگی را تجربه کرده و اکنون جذابیت بیشتری دارد.

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

طراحی کابین هیوندای سوناتا هیبرید 2018 شبیه به گذشته است و چندان مدرن به نظر نمی‌رسد. در واقع هیوندای در این بخش محافظه کارانه عمل کرده و تغییر اساسی ایجاد نکرده و باید بگوییم کابین آن به خوبی طراحی بدنه نیست و کمی قدیمی به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا کوچک دیده می‌شود و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته است. همچنین ورودی‌های هوا در مرکز حالتی عمودی دارند. کیفیت سواری سوناتا هیبرید 2018 بسیار خوب است و یکی از بهترین‌ها در کلاس خود به شمار می‌رود.

یکی از نقاط قوت سوناتا هیبرید 2018 در آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است. این خودرو در سه تیپ GL، GLS و GLS+ عرضه می‌شود که تیپ GLS+ فول‌ترین نسخه است و امکاناتی چون ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو زنون اتوماتیک، سیستم شست و شوی چراغ‌ها و خروجی 12 ولتی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای سوناتا هیبرید 2018

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با 156 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی مجهز شده که مجموع قدرت این مجموعه به 193 اسب بخار و گشتاور آن به 320 نیوتن متر می‌رسد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و باید بگوییم عملکرد این مجموعه در مقایسه با تویوتا CHR بهتر است.

در مجموع هیوندای سوناتا هیبرید 2018 باتوجه به امکانات و ویژگی‌های فنی، ارزش خرید بالاتری در مقایسه با تویوتا CHR دارد ولی بازار خرید و فروش هر دو خودرو چندان قوی نیست.

TOYOTA CHR

تویوتا CHR

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2018 با تویوتا CHR

تویوتا CHR یک کراس اوور ساب کامپکت ژاپنی است که در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و در سال 2017 توسط ایرتویا وارد بازار کشورمان شد. این خودرو به دلیل طراحی جذاب و بحث برانگیز خود مورد توجه قرار گرفت.

نام گذاری تویوتا CHR هم در نوع خود جالب است و تعابیر مختلفی برای نام آن وجود دارد. معرفی خودرویی با چنین طراحی، در حالی که انتقادات زیادی به تویوتا در مورد طراحی خودروهایش وارد بود، نشان داد که ژاپنی‌ها ترسی از ارائه محصولی اینچنینی ندارند و جسارت کافی برای ساخت خودروهای زیبا را از خود نشان می‌دهند.

 

مقایسه تویوتا CHR

 

طراحی تویوتا CHR کاملا تهاجمی و خشن و نیز در عین حال جذاب و استاندارد است. استفاده از خطوط شکسته و مواج زیاد در بدنه خودرو قابل توجه است و گیرایی زیادی در طراحی ایجاد می‌کند. در نمای جلو چراغ‌های کشیده‌ای دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد طراحی آن‌ها با استفاده از زبان طراحی تویوتا انجام شده باشد که در سایر محصولات این کمپانی هم دیده‌ایم. اما چراغ‌ها در نمای عقب تا حدود زیادی یادآور هوندا سیویک هستند ولی نمی‌توان طراحان تویوتا را به کپی کاری متهم کرد.

 

تویوتا CHR

 

طراحی کابین تویوتا CHR کاملا مدرن و تاحدودی مینیمال به نظر می‌رسد و باید بگوییم در این بخش عملکرد بهتری از سوناتا هیبرید دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ دیده می‌شود و در زیر آن هم ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی تعبیه شده است. داشبورد به سمت راننده تمایل پیدا کرده و کاربرد آن برای راننده راحت است. همچنین با وجود ابعاد نه چندان بزرگ خودرو، سرنشینان در عقب فضای کافی را در اختیار دارند و تویوتا CHR در مجموع کیفیت سواری خوبی ارائه می‌دهد.

تویوتا CHR از نظر آپشن‌ها وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی چون مجموعه کاملی از کیسه‌های هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل اتوماتیک خودرو در سر پایینی و سر بالایی، رادار نقاط کور، حرکت خودرو بین خطوط و تشخیص تابلوهای راهنمایی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 8 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو اتوماتیک و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین تویوتا CHR

 

تویوتا CHR در دو نسخه هیبریدی و بنزینی در بازار کشورمان عرضه شده که ما در اینجا نسخه هیبریدی را مد نظر قرار داده‌ایم. این نسخه به یک موتور بنزینی 1.8 لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز شده و مجموع توان خروجی این مجموعه به 122 اسب بخار می‌رسد. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. تویوتا CHR خودرو سریعی نیست و در بخش فنی، رقابت را به هیوندای سوناتا هیبرید 2018 واگذار می‌کند.

در مجموع باتوجه به بازار خرید و فروش و نیز وضعیت فنی باید بگوییم سوناتا هیبرید 2018 ارزش خرید بالاتری دارد باوجود اینکه هر دو خودرو عالی هستند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading