اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای اکسنت با چری آریزو 5 توربو

مقایسه هیوندای اکسنت با چری آریزو 5 توربو

هیوندای اکسنت و چری آریزو 5 توربو دو خودرو سدان کوچک در بازار کشورمان هستند که در یک کلاس قرار می‌گیرند. البته تفاوت بین این دو خودرو زیاد است چراکه یکی ساخت هیوندای کره و دیگری یک خودرو چینی است اما به دلیل قیمت نزدیک به هم آنها، قصد داریم مقایسه‌ای بین آنها انجام دهیم.

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت مونتاژ

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای اکسنت مونتاژ

CHERY Arrizo 5 Turbo

چری آریزو 5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی چری آریزو 5 توربو
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت مونتاژ

Top car

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت مونتاژ

مقایسه هیوندای اکسنت با چری آریزو 5 توربو

هیوندای اکسنت یا هیوندای ورنا یک خودرو سدان ساب کامپکت است که نخستین بار در سال 1994 معرفی شد و در حال حاضر در نسل پنجم به فروش می‌رسد. هیوندای ورنا در نسل دوم وارد بازار کشورمان شد ولی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد.

نسل چهارم اکسنت که در ایران حضور پیدا کرده، در سال 2011 معرفی شد و کرمان موتور مونتاژ آن در کشور را در سال 1396 آغاز کرد. هیوندای اکسنت یکی از خودروهای باکیفیت حاضر در این کلاس محسوب می‌شود و قیمت آن با خودرویی چون سایپا سراتو 2000 آپشنال برابری می‌کند.

 

مقایسه هیوندای اکسنت مونتاژ

 

طراحی هیوندای اکسنت در نسل چهارم در مقایسه با قبل تغییر بزرگی را تجربه کرد و به طور کامل متحول شد و شکل کلی بدنه و چراغ‌ها کاملا تغییر کرد. در نمای جلو یک جلو پنجره کوچک دیده می‌شود و چراغ‌ها ابعاد نسبتا بزرگی دارند. همچنین بر روی کاپوت خطوط برجسته‌ای دیده می‌شود که تا نوک دماغه کشیده شده‌اند. زبان طراحی به کار رفته در هیوندای اکسنت، در نمای عقب هم استفاده شده و در مجموع طراحی هیوندای اکسنت خوب و راضی کننده است.

 

هیوندای اکسنت مونتاژ

 

با ورود به داخل کابین هیوندای اکسنت مونتاژ، شاید در ابتدا ساده بودن طراحی نظر شما را به خود جلب کند که نکته مثبتی است و در کنار کیفیت بالای متریال به کار رفته در کابین، وضعیت مناسبی را به وجود آورده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا در بالا و کلیدهای کنترلی در کنار و زیر آن جای گرفته‌اند. هیوندای اکسنت کیفیت سواری مناسبی دارد و به ویژه در مقابل چری آریزو 5 توربو یک سروگردن بالاتر است.

هیوندای اکسنت مونتاژ ویژگی‌ها و امکاناتی نظیر 6 ایربگ، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 توئیتر، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، سنسور نور و چراغ‌های LED را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای اکسنت مونتاژ

 

هیوندای اکسنت مونتاژ به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و این مجموعه عملکرد کاملا رضایت بخشی دارد. به علاوه کیفیت آن در مقایسه با چری آریزو 5 توربو به مراتب بالاتر است و می‌توان به راحتی به آن اعتماد کرد.

در مجموع هیوندای اکسنت به دلیل کیفیت فنی بالاتر، بازار خرید و فروش بسیار بهتر و سواری مناسبی که ارائه می‌کند، ارزش خرید بالاتری دارد و بدون شک گزینه بهتری در مقایسه با چری آریزو 5 توربو محسوب می‌شود.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که هیوندای اکسنت مونتاژ کمی گران‌تر از چری آریزو 5 توربو است اما گزینه‌های دست دوم آن با قیمتی مشابه خودرو چینی قابل خریداری هستند که باز هم ارزش خرید بالاتری دارند.

CHERY Arrizo 5 Turbo

چری آریزو 5 توربو

مقایسه هیوندای اکسنت با چری آریزو 5 توربو

چری آریزو 5 یک سدان کوچک چینی است که نخستین بار در سال 2015 در نمایشگاه خودرو گوانژو چین معرفی شد و نسخه توربو آن کمی بعد با نام چری آریزو 5 اسپرت عرضه شد.

مدیران خودرو هم در ابتدا آریزو 5 را در مدل معمولی وارد بازار کشورمان کرد و به دلیل استقبال نه چندان خوب، تصمیم به عرضه مدل توربو در ایران گرفت. البته همین چری آریزو 5 توربو هم شرایط مناسبی را تجربه نکرد و همچنان بازار خرید و فروش نامناسبی دارد.

 

مقایسه چری آریزو 5 توربو

 

یکی از نقاط قوت چری آریزو 5 توربو طراحی مناسب و به روز آن است. در نمای جلو چراغ‌ها به جلو پنجره متصل شده و خطوط برجسته بر روی کاپوت و نیز اطراف بدنه خودنمایی می‌کنند. در نمای عقب هم چراغ‌ها با طراحی چند ضلعی خودنمایی می‌کنند. چرخ‌ها و لاستیک‌ها ابعاد مناسبی دارند و طراحی مناسب رینگ‌ها، نکته مثبت دیگری است.

با ورود به داخل کابین، طراحی خوب همچنان ادامه پیدا می‌کند هرچند که به نظر می‌رسد چینی‌ها از نسل قدیم هیوندای النترا برای طراحی این کابین الگو گرفته باشند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوای عمودی در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن تعبیه شده‌اند. در مجموع طراحی کابین چری آریزو 5 توربو مناسب است ولی متریال به کار رفته در داخل کابین کیفیت چندان بالایی ندارند.

 

چری آریزو 5 توربو

 

چری آریزو 5 توربو امکاناتی نظیر 6 ایربگ، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب، سانروف، چراغ دیلایت، خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، کروز کنترل و ایموبلایزر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتور به کار رفته در چری آریزو 5 توربو حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و همان طور که از نامش پیداست، به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده و این مجموعه انتظار شما از یک خودرو توربو را برآورده نمی‌کند و تفاوت فنی چشمگیری با هیوندای اکسنت ندارد. به علاوه از نظر کیفیت و ماندگاری هم اکسنت بدون شک شرایط بهتری را تجربه می‌کند.

 

کابین چری آریزو 5 توربو

 

در نهایت باید بگوییم چری آریزو 5 توربو مشکلاتی نظیر کیفیت ساخت نه چندان بالا، بازار خرید و فروش بسیار ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب دارد و به همین دلیل، هیوندای اکسنت با کیفیت ساخت مطلوب‌تر، گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1400/07/27

    سلام
    امتیاز دهی رو چه جوری حساب میکنید که جمع امتیازای اکسنت در مقایسه با سراتو شد 48 و در مقایسه با آریزو شده 45 ؟؟!!!!

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1401/03/06

    به نظر میرسه که آریزو 5 مقایسه شده خیلی قدیمی بوده
    مدل های جدیدش گیریبکس 7 سرعته داره و جدیدترینش 9 سرعته که عملکرد بسیار خوبی دارند
    با وجود گارانتی و وجود خدمات پس از فروش و طراحی جذابتر آریزو 5 به نظر میرسه امتیاز دهی ها یکم شخصی و سلیقه است تا فنی
    به هرحال مدل مشابه کره ای از آریزو 5 قیمتی حدود دوبرابر داره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading