اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری آریزو 6 با هیوندای النترا 2016

مقایسه چری آریزو 6 با هیوندای النترا 2016

چری آریزو 6 توربو جدیدترین محصول کمپانی چری و مدیران خودرو در ایران است که قیمت بسیار بالایی برای آن تعیین شده است. اکنون قصد داریم تا این خودرو سدان چینی را با هیوندای النترا 2016 مقایسه کنیم که در مدل‌های کم کارکرد با قیمتی مشابه قابل خریداری است.

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2016

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای النترا 2016

CHERY Arrizo 6

چری آریزو 6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی چری آریزو 6
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2016

Top car

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2016

مقایسه چری آریزو 6 با هیوندای النترا 2016

هیوندای النترا یا آوانته یک خودرو کامپکت کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1990 معرفی شد و در حال حاضر در ششمین نسل خود به تولید می‌رسد. نخستین حضور این خودرو در ایران مربوط به نسل سوم است که در سال 1384 اتفاق افتاد و ما آن خودرو را با نام هیوندای آوانته می‌شناسیم.

اما مدل در نظر گرفته شده برای این مقایسه، مربوط به نسل پنجم است که در سال 2010 معرفی و از سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد. عرضه این خودرو تا سال 2016 در کشورمان ادامه پیدا کرد و پس از آن النترا وارد نسل جدید با ظاهر جدید شد.

 

مقایسه هیوندای النترا 2016

 

نسل پنجم النترا یک تحول اساسی را در طراحی در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرد و به خودرو جذابی تبدیل شد. همین طراحی خوب یکی از دلایل فروش بالای النترا در کشورمان بود چراکه به نوعی منحصربه‌فرد بود. مهم‌ترین نکته در طراحی النترا 2016، چراغ‌های کشیده در جلو و عقب است. همچنین در نمای جلو و بر روی سپر یک ورودی هوای کشیده دیده می‌شود و در نمای عقب یک دیفیوزر مشکی رنگ در زیر سپر جای گرفته است.

 

هیوندای النترا 2016

 

با ورود به داخل کابین النترا متوجه استفاده از زبان طراحی به کار رفته در بدنه، برای طراحی کابین می‌شویم. کنسول وسط T شکل، نمایشگر، ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی را در خود جای داده است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین مناسب است و النترا کیفیت سواری بسیار خوبی دارد.

هیوندای النترا 2016 تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به 6 ایربگ، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی به همراه سیستم صوتی با 6 بلندگو، دوربین دنده عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سانروف، چراغ دیلایت و کروز کنترل اشاره کنیم.

 

کابین هیوندای النترا 2016

 

موتور به کار رفته در هیوندای النترا 2016 حجمی معادل 1.8 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عملکرد این مجموعه کاملا قابل قبول است و انتظارات راننده را برآورده می‌کند.

در مجموع هیوندای النترا خودرویی است که آزمون خود را پس داده و باتوجه به ویژگی‌های فنی، کیفیت سواری، بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش، گزینه مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. گزینه‌های دست دوم النترا 2016 با کارکرد پایین قیمتی مشابه چری آریزو 6 دارند که بدون شک ارزش خرید بالاتری در مقایسه با خودرو چینی دارد.

CHERY Arrizo 6

چری آریزو 6

مقایسه چری آریزو 6 با هیوندای النترا 2016

چری آریزو 6 یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چری است که در سال 2018 در کشور چین رونمایی شد. این سدان چینی با نام آریزو GX در کشور چین شناخته می‌شود و نشان دهندده حرکت روبه‌جلو چینی‌ها در طراحی خودرو است.

در نمای جلو چری آریزو 6 یک جلو پنجره کاملا بزرگ دیده می‌شود که چراغ‌های جلو به آن متصل شده‌اند و از یک شبکه مشبک تشکیل شده است. همچنین بر روی سپر چراغ و ورودی‌های هوای دیگری دیده می‌شود و یک اسپویلر نقره‌ای رنگ در زیر سپر جای گرفته است. در نمای جانبی خطوط برجسته‌ای وجود دارد که بر روی بدنه کشیده شده‌اند. در نمای عقب چراغ‌هایی دیده می‌شود که به وسیله نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند.

 

مقایسه چری آریزو 6

 

اما نقطه قوت چری آریزو 6 در طراحی کابین آن است چراکه کاملا مدرن به نظر می‌رسد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و کلیدهای کنترلی که تعداد آنها زیاد هم نیست در زیر این نمایشگر جای گرفته‌اند. همچنین در بالای داشبورد، ورودی‌های هوا به شکل کشیده تعبیه شده‌اند که طراحی جالب و کم نظیری دارد. در مجموع باید بگوییم چری در طراحی کابین آریزو 6 عملکرد خوبی از خود نشان داده و یک خودرو به روز را روانه بازار کرده است.

 

چری آریزو 6

 

چری آریزو 6 از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و مواردی چون 6 ایربگ، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، اتوهلد، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل لمسی، نمایشگر 9 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، 2 توئیتر و 1 ساب ووفر، آینه‌های جانبی برقی جمع شونده، چراغ دیلایت، و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین چری آریزو 6

 

موتور به کار رفته در چری آریزو 6 همان موتوری است که در آریزو 5 توربو به کار رفته و حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد. این موتور با بهره مندی از توربوشارژر می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند و قدرت را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

در نهایت باید بگوییم هیوندای النترا 2016 با بررسی نقاط قوت و ضعف، بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش، گزینه بهتری محسوب می‌شود و ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1398/05/21

    سلام 1ام وی ام110ازسمندودناپلاس یاسای خودروهای ایران خودروسایپابهتره چه برسه به آریزو6من که 5شودارم خیلی راضیم

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1398/07/26

    من چون یه سال النترا داشتم و پارسال تو کیش اتفاقی سوار آریزو ۶ یکی از دوستام شدم برای آریزو ثبت نام کردم و النترارو برا فروش گذاشتم.
    در کل آریزو ۶ واقعا بهتره خیلی خوشکلتره

  • user icon
    نویسنده : Amin
    تاریخ : 1399/01/06

    سلام.ممنون از سایت ماشین سه.
    اقا خدایی چجوری طراحی النترا رو ۸ دادین طراحی اریزو هم ۸ دادین؟طراحی اینا حداقل ۲ یا ۳ نمره باید فاصله می داشت.اریزو النترا رو ۱۰۰ هیچ میزنم.

  • user icon
    نویسنده : mhmirjalily@gmail.com
    تاریخ : 1399/01/08

    سلام.ممنون از سایت خوبتون
    آقا من الان 2 ماهه تحویل گرفتم آریزو 6
    بسیار ماشین خوبیه - تو نظر دادن بی انصاف نباشیم
    در کل آریزو ۶ واقعا بهتره

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1399/07/21

    خدایی چجوری این دوتارو باهم مقایسه میکنین من هم ایکس ۳۳ s دارم هم النترا ۲۰۱۵ . ماشینای درجه دوم چینی هنوز فرسنگ ها مونده تا به همون کره که خیلیا قبولش ندارن برسن. النترا بعد ۵ سال هنوز باطریش هم نخوابیده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading