اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری آریزو 5 توربو با چری آریزو 6

مقایسه چری آریزو 5 توربو با چری آریزو 6

چری آریزو 5 توربو و چری آریزو 6 دو سدان چینی موجود در بازار کشورمان هستند که توسط مدیران خودرو عرضه می‌شوند. این دو خودرو از نظر فنی یکسان هستند و به دلیل تغییرات ظاهری، آریزو 6 در حدود 100 میلیون تومان گران‌تر است. در ادامه به مقایسه این دو خودرو و بررسی ارزش خرید هرکدام می‌پردازیم.

CHERY Arrizo 6

چری آریزو 6

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
43
بررسی چری آریزو 6

CHERY Arrizo 5 Turbo

چری آریزو 5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی چری آریزو 5 توربو
انتخاب ماشین 3

CHERY Arrizo 6

چری آریزو 6

Top car

CHERY Arrizo 6

چری آریزو 6

مقایسه چری آریزو 5 توربو با چری آریزو 6

چری آریزو 6 یک سدان چینی است که به تازگی معرفی شده و حتی در بازار کشور چین خودرو کاملا جدیدی محسوب می‌شود. این خودرو به تازگی توسط مدیران خودرو برای بازار کشورمان معرفی شده و البته قیمت بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته شده است.

شاید مدیران خودرو طراحی مدرن و آپشن‌های زیاد را معیاری برای قیمت گذاری در نظر گرفته چراکه از نظر فنی، آریزو 6 تفاوتی با آریزو 5 توربو ندارد اما در حدود 100 میلیون تومان گران‌تر است.

 

کابین چری آریزو 6

 

در نمای جلو چری آریزو 6 یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که یک نوار کرومی افقی آن را به دو بخش تقسیم کرده است. چراغ‌های جلو به جلو پنجره متصل شده‌اند و در زیر سپر یک اسپویلر نقره‌ای رنگ به کار رفته است. خطوط شکسته و برجسته بر روی بدنه جلوه ظاهری بهتری به خودرو داده. در نمای عقب طراحی خوب چراغ‌ها خودنمایی می‌کند که به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. هرچند در نگاه اول شکل چراغ‌های برخی خودروهای کره‌ای را تداعی می‌کند.

 

چری آریزو 6

 

با ورود به داخل کابین، متوجه توجه ویژه طراحان چینی به کابین چری آریزو 6 می‌شویم چراکه کاملا مدرن به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر در نظر گرفته شده و ورودی‌های هوا به صورت نواری در بالای داشبورد تعبیه شده‌اند. در زیر نمایشگر کلیدهای کنترلی دیده می‌شود که بیشتر آنها لمسی هستند. در مجموع طراحی آریزو 6 در مقایسه با آریزو 5 توربو چه در بدنه و چه در داخل کابین بهتر است و نمره بالاتری دریافت می‌کند.

چری آریزو 6 از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم عملکرد قابل قبولی دارد و امکاناتی چون 6 ایربگ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 9 اینچی و سیستم صوتی با 9 بلندگو، آینه‌های جانبی برقی و چراغ دیلایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین چری آریزو 6

 

موتور به کار رفته در چری آریزو 6 همان موتوری است که در آریزو 5 توربو استفاده شده و از نوع 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو است که 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده CVT اتوماتیک 9 سرعته در نظر گرفته شده و عملکرد فنی این خودرو با برادر کوچک خود تفاوت چندانی ندارد هرچند به دلیل به روز رسانی جعبه دنده وضعیت کمی بهتری دارد.

در نهایت باید بگوییم چری آریزو 6 قیمت بسیار بالایی دارد و در این بازه قیمتی می‌توانید به سراغ خودروهای کره‌ای و ژاپنی نو و یا دست دوم بروید که بدون شک ارزش خرید بالاتری دارند.

CHERY Arrizo 5 Turbo

چری آریزو 5 توربو

مقایسه چری آریزو 5 توربو با چری آریزو 6

چری آریزو 5 یک سدان کوچک چینی است که در سال 2015 توسط کمپانی چینی چری معرفی شده و در سال 1395 توسط مدیران خودرو وارد بازار کشورمان شد. اما در ایران استقبال مناسبی از این خودرو به عمل نیامد و مدیران خودرو به همین دلیل تصمیم به عرضه نسخه توربو از این خودرو گرفت که نخستین عرضه آن به سال 1396 بازمی‌گردد.

چری آریزو 5 توربو باوجود قوای محرکه مناسب و قدرت بیشتر موتور، باز هم فروش خوبی را تجربه نکرد و انتظارات شرکت سازنده را برآورده نکرد.

 

مقایسه چری آریزو 5 توربو

 

البته سدان چینی مدیران خودرو طراحی ظاهری مطلوبی دارد و باتوجه به اینکه یک خودرو چینی است، شرایط مناسبی دارد. در نمای جلو یک جلو پنجره با شبکه و خط جدا کننده و بر روی سپر یک ورودی‌ هوای بزرگ دیده می‌شود. باید بگوییم زبان طراحی در آریزو 5 توربو و آریزو 6 به ویژه در نمای ظاهری مشترک است و استفاده از خطوط برجسته، چراغ‌های کشیده و المان‌های دیگر در هر دو خودرو مشهود است هرچند که آریزو 6 خودرو به روزتری است و نمره بالاتری دریافت می‌کند.

 

چری آریزو 5 توربو

 

اما در طراحی کابین اوضاع کاملا متفاوت است چراکه آریزو 6 یک تحول اساسی را در داخل کابین تجربه کرده و آریزو 5 توربو حرفی برای گفتن در مقابل برادر بزرگتر خود ندارد. با این وجود آریزو 5 توربو شرایط مناسبی دارد و شما را ناامید نخواهد کرد. البته کیفیت متریال به کار رفته در کابین چندان بالا نیست و بیشتر بخش‌ها از پلاستیک ساخته شده. به علاوه به نظر می‌رسد که چری برای طراحی کابین آریزو 5 از نسل قبلی هیوندای النترا کمک گرفته باشد.

چری آریزو 5 توربو ویژگی‌هایی چون 6 ایربگ، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب، سانروف، چراغ دیلایت، کروز کنترل و موارد دیگری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

کابین چری آریزو 5 توربو

 

موتور به کار رفته در چری آریزو 5 توربو حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به توربوشارژر مجهز شده است. این موتور می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به کمک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو بفرستد.

در نهایت باید بگوییم چری آریزو 5 توربو هم همانند آریزو 6 قیمت منطقی ندارد و می‌توان خودروهایی نظیر هیوندای اکسنت و سایپا سراتو آپشنال در نمونه‌های دست دوم را در اولویت خرید قرار داد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1398/03/19

    خیلی مضحک نوشته نوشته با این پول می شود خوردوی سراتو دست دوم خرید ... اخه برادر من آبشن های ای خورد کجا و سراتو کجا ....سراتو نه قیافه داره نه آبشن وانگهی به قول و نصیحت بزرگان زن گرفتن نو و ماشین هم نو....

    • نویسنده : رضا حقی
      تاریخ : 1399/04/02

      آقا حرف چرت و پرتی نزن نه اون آریزونا ی آشغال خوبه واقعا برات متاسفم افتاد

  • user icon
    نویسنده : حسين زاده
    تاریخ : 1398/10/23

    بنده بدنبال خريد اتومبيل اقساطى هستم اما وقتى كه خوب دقت ميكنم ميبينم آريزو ٦ با اين قيمتها أصلا بعنوان يك گزينه ارزش فكر كردن هم ندارد.
    أين اتومبيل در رنج قيمت ٢٧٠ ميليون تومان و آريزو ٥ هم حدود ٢١٠ ميليون تومان بد نيست.
    جالبه كه بدونيم چينيها خودشون هرگز چنين تفاوتى قيمتى براى أين دو مدل ماشين قائل نيستند.

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1401/05/05

      من از اینده میام.حتما بخرنش که بزودی میشه یک میلیارد

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام نویسنده محترم و نادر ماشین ۳ خسته نباشید
    پیشنهاد من ۲۰۰۸ است داشتم که میگم اگه صندوق جادار و کابین بزرگ تر مطرح نیست همه جوره ۲۰۰۸ پشیمون نمیکنه

  • user icon
    نویسنده : ایوب
    تاریخ : 1401/02/07

    داشتم مقایسه آریزو ۵ را با سایر ماشینها تو صفحات مختلف سایتتون بررسی میکردم، جالبه آسمون ریسمون کردید که مدام امتیاز این ماشین پایین تر از بقیه باشه، مثلا کیفیت سواری و خدمات پس از فروش و... این نشون میده که سایت شما در بررسی این خودرو بسیار سوگیرانه رفتار میکنه.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading