اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

بورگوارد BX5 و تویوتا CHR دو کراس اوور بازار کشورمان هستند که در رده قیمتی مشابه قرار می‌گیرند اما کلاس‌بندی آنها متفاوت است. اکنون قصد داریم باتوجه به ورود بورگوارد BX5 به بازار، آن را با محصول باکیفیت ژاپنی مقایسه کنیم.

TOYOTA CHR

تویوتا CHR

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی تویوتا CHR

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی بورگوارد BX5
انتخاب ماشین 3

TOYOTA CHR

تویوتا CHR

Top car

TOYOTA CHR

تویوتا CHR

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

تویوتا CHR یک کراس اوور کوچک ژاپنی است که در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد چراکه طراحی بی نظیر و شجاعانه‌ای داشت؛ یعنی دقیقا همان چیزی که از تویوتا انتظار داشتیم.

تویوتا CHR از سال 2017 توسط ایرتویا وارد بازار کشورمان شد و در ایران هم شرایط مناسبی را تجربه کرد. البته یکی از انتقاداتی که همواره بر تویوتا CHR وارد بوده، قیمت بالای آن است در حالی که رقیبی چون نیسان جوک بسیار ارزان‌تر است.

 

مقایسه تویوتا CHR

 

مهم‌ترین ویژگی در تویوتا CHR را باید طراحی کم نقص و یا حتی بی نقص آن چه در بدنه و چه در داخل کابین دانست. در نمای جلو خطوط برآمده زیادی دیده می‌شود و کشیدگی چراغ‌ها هم جلب توجه می‌کنند در حالی که هوای مورد نیاز برای خنک شدن موتور، از طریق ورودی هوای موجود بر روی سپر تامین خواهد شد. طراحی هیجان انگیز تویوتا CHR در نمای عقب هم ادامه پیدا می‌کند به طوری که چراغ‌های برآمده نگاه‌ها را به سمت خود معطوف می‌کند.

در داخل کابین تویوتا CHR یک حالت مواج و دینامیک دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن قرار دارند. تویوتا CHR در تریم‌های بالا به نورپردازی داخل کابین هم مجهز شده است. در مورد فضای سر و پا در این خودرو باید بگوییم که در مقایسه با رقبای هم کلاس خود وضعیت بهتری دارد و سرنشینان عقب شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کنند ولی به هر حال قابل مقایسه با کراس اوورهای بزرگتر نیست اما کیفیت سواری آن کاملا راضی کننده است.

 

تویوتا CHR

 

تویوتا CHR از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به طوری که امکاناتی نظیر مجموعه کامل کیسه‌های هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل هوشمند، کنترل اتوماتیک سرعت در سربالایی و سرپایینی، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از بین خطوط، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 8 اینچی به همراه سیستم صوتی JBL با 9 بلندگو، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو اتوماتیک و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین تویوتا CHR

 

تویوتا CHR در دو نسخه بنزینی و هیبریدی وارد کشورمان شد. نسخه بنزینی از یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو با 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. اما نسخه هیبریدی به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی مجهز شده که توان خروجی این مجموعه به 122 اسب بخار می‌رسد. انتقال قدرت در هر دو نسخه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT انجام می‌پذیرد. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای حرکت در مسیرهای معمولی کافی به نظر می‌رسد.

در نهایت باید بگوییم که تویوتا CHR باتوجه به برند معتبر، خدمات پس از فروش مناسب، بازار خرید و فروش بهتر و در نهایت کیفیت به مراتب بالاتر، ارزش خرید بسیار بالاتری در مقایسه با بورگوارد BX5 دارد.

BORGWARD BX5

بورگوارد BX5

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

بورگوارد BX5 یک کراس اوور چینی است که معرفی آن به سال 2016 و عرضه آن به سال 2017 بازمی‌گردد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که بورگوارد یک برند اصالتا آلمانی است اما در حال حاضر در اختیار چینی‌ها قرار دارد.

محصولات بورگوارد چندی قبل توسط کیان موتور وارنا برای بازار کشورمان معرفی شدند که شامل دو شاسی بلند بورگوارد BX5 و BX7 می‌شود. اکنون به بررسی برادر کوچکتر یعنی BX5 می‌پردازیم.

 

مقایسه بورگوارد BX5

 

یکی از نقاط قوت محصولات بورگوارد، طراحی نسبتا به روز آنهاست هرچند که در مقایسه با تویوتا CHR کار بسیار سختی در پیش دارد. در نمای جلو بورگوارد BX5 یک جلو پنجره بزرگ با خطوط عمودی دیده می‌شود که لوگوی کمپانی در مرکز آن نقش بسته است. استفاده از تزئینات کرومی در بخش‌های مختلف طراحی خودرو را از یکپارچگی خارج کرده است. در نمای عقب هم با همان سبک روبه‌رو هستیم و به کار گیری پلاستیک و کروم و نیز اسپویلر متصل به سقف در این بخش جلب توجه می‌کند.

با ورود به داخل کابین بورگوارد BX5 حس سوار شدن بر یک خودرو لوکس را تجربه خواهید کرد چراکه طراحی و متریال در نگاه اول کیفیت مطلوبی دارند. در مرکز داشبور یک نمایشگر جای گرفته و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن تعبیه شده‌اند. البته همان طور که اشاره کردیم، بورگوارد BX5 در طراحی کار آسانی در مقابل تویوتا CHR ندارد و خودرو ژاپنی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. نقطه قوت BX5 در برابر کراس اوور تویوتا، فضای داخلی بیشتر آن است که به دلیل کلاس بالاتر، اتفاقی منطقی است.

 

بورگوارد BX5

 

بورگوارد BX5 از نظر تجهیزات رفاهی شرایط مناسبی دارد و مواردی مانند ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور عقب، جلو و جانبی، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی با 9 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی جمع شونده، چراغ‌های جلو زنون، دیلایت، دوربین 360 درجه و موارد دیگر را در خود گنجانده است.

 

کابین بورگوارد BX5

 

موتور به کار رفته در بورگوارد BX5 از نوع 1.8 لیتری 4 سیلندر توربو است که 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و از این جهت به تویوتا CHR برتری دارد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت AISIN در نظر گرفته شده است.

در نهایت باید گفت که بورگوارد BX5 خودرو باکیفیتی است اما حتی در بازار کشور چین هم به فروش خوبی دست پیدا نکرده و در ایران هم کار بسیار سختی پیش رو دارد به ویژه اینکه نماینده آن، قیمت بسیار بالایی را برای بورگوارد BX5 در نظر گرفته و وضعیت خدمات پس از فروش آن هم مبهم است. بنابراین در این مقایسه تویوتا CHR برتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading