اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه جک J4 با دانگ فنگ H30 کراس

جک J4 و دانگ فنگ H30 کراس دو خودرو چینی حاضر در بازار کشورمان هستند که در کلاس‌های متفاوتی قرار دارند اما باتوجه به قیمت مشابه آنها، اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین آنها انجام دهیم.

JAC J4

جک J4

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی جک J4

DongFeng H30

دانگ فنگ H30 کراس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
41
بررسی دانگ فنگ H30 کراس
انتخاب ماشین 3

JAC J4

جک J4

Top car

JAC J4

جک J4

مقایسه جک J4 با دانگ فنگ H30 کراس

جک J4 یک سدان کوچک چینی است که معرفی آن در کشور چین به سال 2014 بازمی‌گردد و کرمان موتور به عنوان نماینده جک چین در ایران، چندی پیش تولید و عرضه آن را در کشورمان آغاز کرد.

جک J4 به نوعی برادر کوچک J5 محسوب می‌شود که در ایران حضور موفقی داشت و توانست نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند. انتظار می‌رود J4 هم در صورت حفظ کیفیت، به فروش خوبی در ایران دست یابد.

 

مقایسه جک J4

 

در طراحی جک J4 همان زبان طراحی معروف جک به کار گرفته شده که به خوبی با آن آشنا هستیم. در نمای جلو خطوط سیالی دیده می‌شود که بر روی کاپوت، سپر و گلگیرها وجود دارند. همچنین در زیر جلو پنجره و بر روی سپر یک ورودی برای هوا در نظر گرفته شده و نوار نقره‌ای رنگ دور آن وجود دارد. استفاده از خطوط شکسته در نمای جانبی هم ادامه پیدا کرده و سپر عقب حجم زیادی دارد.

با ورود به داخل کابین هماهنگی نسبتا خوب میان بخش‌ها نظر شما را به خود جلب می‌کند. ورودی‌های هوا در بالای نمایشگر کوچک و کلیدهای کنترلی در کنار و زیر آن جای گرفته‌اند. در مجموع طراحی کابین ساده و به دور از پیچیدگی است اما شرایط مناسب برای آنکه آن را خوب بدانیم را دارد. البته دان فنگ H30 کراس هم در این بخش شرایط مطلوبی دارد و رقابت بین این دو خودرو جالب است. البته جک J4 کیفیت سواری بهتری ارائه می‌کند و می‌توان نمره قابل قبولی به آن داد.

 

جک J4

 

جک J4 از نظر امکانات رفاهی متوسط است و تجهیزاتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد چرخ‌ها TPMS، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، روکش چرمی صندلی، گرمکن آینه‌های جانبی و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین جک J4

 

جک J4 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند حداکثر 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. از نظر فنی باید بگوییم تفاوت زیادی بین جک J4 و دانگ فنگ H30 کراس وجود ندارد اما نکته منفی در مورد محصول دانگ فنگ، ناهماهنگی جعبه دنده و موتور است که در بخش مربوط به آن می‌پردازیم. بنابراین J4 نمره بهتری در بخش فنی دریافت می‌کند.

در نهایت باید بگوییم جک J4 باتوجه به کیفیت سواری و قیمت، ارزش خرید بالاتری دارد و در مقایسه با دانگ فنگ H30 کراس در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

DongFeng H30

دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه جک J4 با دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس یک خودرو هاچبک شهری است که در سال 2011 در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد. این خودرو به نوعی محثول همکاری دانگ فنگ و پژو به شمار می‌رود که بر پایه پتلفرم پژو 307 ساخته شده است.

نخستین حضور دانگ فنگ H30 کراس در بازار خودرو ایران به سال 1395 بازمی‌گردد. ایران خودرو این محصول چینی را با امید فراوانی تولید و عرضه کرد اما در ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو نشد. هرچند که H30 کراس پس از مدتی توانست جای خود را در بازار پیدا کند و مشتریانی را هم به سمت خود جلب کرده است.

 

مقایسه دانگ فنگ H30 کراس

 

در مورد طراحی دانگ فنگ H30 کراس حرف‌های زیادی وجود دارد به طوری که طرفداران، طراحی آن را بسیار خوب می‌دانند در حالی که منتقدان عقیده‌ای کاملا مخالف دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این خودرو باید به نوا پلاستیکی مشکی رنگی اشاره کرد که دور تا دور خودرو کشیده شده است و بخش زیادی از سپر جلو و عقب و گلگیرها را به خود اختصاص داده. نکته جالب در مورد دانگ فنگ H30 کراس حذف رینگ‌ آلومینیومی استاندارد توسط ایران خودرو است و مشتریان برای در اختیار داشتن آن باید هزینه جداگانه‌ای بپردازند.

 

دانگ فنگ H30 کراس

 

یکی از نقاط قوت دانگ فنگ H30 کراس، طراحی خوب و نسبتا به روز کابین آن است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر جای گرفته و ورودی‌های هوا در بالای آن و کلیدهای کنترلی در اطراف و زیر آن دیده می‌شوند. روکش قرمز و مشکی صندلی‌ها تنوع خوبی را در کابین ایجاد کرده و یک مورد قابل اشاره در مورد H30 کراس، فضای نسبتا بزرگ کابین است که آن را برای استفاده خانوادگی هم به گزینه خوبی تبدیل می‌کند.

همچنین دانگ فنگ H30 کراس در بخش تجهیزات و امکانات گوی سبقت را از جک J4 می‌رباید و مواردی چون 4 کیسه هوا، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 6.5 اینچی و سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر، صندلی‌های عقب تاشو، گرمکن آینه‌های جانبی، سانروف، سنسور و دوربین دید عقب را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

 

کابین دانگ فنگ H30 کراس

 

دانگ فنگ H30 کراس به موتور TU5 مجهز شده که حجمی برابر با 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک ساخت AISIN به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. انتقاد واردشده بر این خودرو در بخش جعبه دنده است چراکه می‌توانست هماهنگی بیشتری با موتور داشته باشد.

در نهایت باید بگوییم دانگ فنگ H30 کراس قیمت بالایی دارد و باتوجه به همه موارد ذکر شده، ارزش خرید جک J4 در مقایسه با آن بیشتر است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading