اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پژو 207 صندوق دار با تندر 90 پلاس

مقایسه پژو 207 صندوق دار با تندر 90 پلاس

پژو 207 صندوق دار و رنو تندر پلاس دو خودرو سدان ایرانی محصول ایران خودرو هستند که در بازه قیمتی مشابهی قرار می‌گیرند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان این دو خودرو داشته باشیم و به بررسی ارزش خرید هرکدام بپردازیم.

RENAULT TONDAR 90 PLUS

رنو تندر پلاس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
6
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی رنو تندر پلاس

Peugeot 207 sedan

پژو 207 صندوق دار

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی پژو 207 صندوق دار
انتخاب ماشین 3

RENAULT TONDAR 90 PLUS

رنو تندر پلاس

Top car

RENAULT TONDAR 90 PLUS

رنو تندر پلاس

مقایسه پژو 207 صندوق دار با تندر 90 پلاس

رنو تندر پلاس یک سدان ایرانی-فرانسوی است که بر پایه رنو تندر 90 ساخته شده و تنها تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده است. تندر پلاس در سال 96 و در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار شد و فروش متوسطی را تجربه کرد. هرچند که در حال حاضر به دلیل شرایط موجود تولید محصولات رنو در ایران با مشکل مواجه است.

طراحی رنو تندر 90 انتقادات زیادی را به خود جلب کرده و حتی در همان روزهای اولیه ورود به بازار کشورمان، ایراداتی به آن گرفته شد. ایران خودرو به همین منظور تغییراتی را در آن ایجاد کرد و خودرو جدید را با نام تندر پلاس وارد بازار نمود.

 

مقایسه تندر پلاس

 

در تندر پلاس تفاوت چندان زیادی ایجاد نشده که به آنها اشاره می‌کنیم. چراغ‌های جلو و عقب طرح جدیدی دارند و سپرها هم در جلو و عقب با تغییرات اعمال شده، اکنون هم رنگ بدنه هستند. آینه‌های جانبی هم دیگر مشکی رنگ نیستند و رنگی مشابه رنگ بدنه دارند. این اتفاق برای زه‌ها هم افتاده و تفاوت‌های جزئی دیگری هم وجود دارد اما در مجموع باید بگوییم که تندر پلاس در طراحی بدنه، رقابت را به پژو 207 صندوق دار واگذار می‌کند.

 

تندر پلاس

 

ایران خودرو برای آنکه کمی از انتقادات واردشده به طراحی کابین را هم از برطرف کند، در داخل کابین از قطعات کرومی و نقره‌ای استفاده نمود و بخش‌های مختلفی از جمله کنسول وسط، دستگیره درها، نوارهای دور ورودی‌های هوا و لوگوی روی فرمان با این قطعات پوشیده شده‌اند. نکته مهم در مورد کابین تندر پلاس، فضای بیشتر کابین در مقایسه با پژو 207 صندوق دار است هرچند که خشک بودن صندلی‌های آن یک نکته منفی به شمار می‌رود.

تندر پلاس همانند رنو تندر 90 تجهیزات و امکانات زیادی را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توانیم به 2 عدد ایربگ، ترمز ABS و EBD، ایموبلایزر، رادیو پخش و سیستم صوتی با 4 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و کامپیوتر سفری اشاره کنیم.

 

کابین تندر پلاس

 

تندر پلاس در کنار ظاهر نه چندان جذاب، وضعیت فنی و سواری بسیار خوبی دارد به طوری که می‌توان آن را بهترین خودرو در بین خودروهای ایرانی و غیر ایرانی حاضر در این رده قیمتی دانست. موتور به کار رفته در تندر پلاس حجمی معادل 1.6 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است که هر دو جعبه دنده عملکرد مناسبی دارند.

در نهایت باید بگوییم تندر پلاس از نظر طراحی و ظاهر و نیز تجهیزات رفاهی، در مقابل پژو 207 صندوق دار حرفی برای گفتن ندارد اما اگر به دنبال خودرویی با وضعیت فنی مناسب، کیفیت ساخت و نیز کیفیت سواری بالا هستید، بهترین گزینه به شمار می‌رود.

Peugeot 207 sedan

پژو 207 صندوق دار

مقایسه پژو 207 صندوق دار با تندر 90 پلاس

پژو 207 صندوق دار یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که به تازگی معرفی شده و با قیمتی نسبتا بالا به فروش می‌رسد.

207 صندوق دار، ترکیبی از پژو 207i و 206 صندوق دار است که در مقایسه با هر کدام مزیت‌هایی دارد مثل حجم فضای بار بیشتر در مقایسه با 207 و نیز طراحی بهتر و تجهیزات رفاهی مناسب‌تر در مقایسه با 206 صندوق دار.

 

مقایسه پژو 207 صندوق دار

 

طراحی پژو 207 صندوق دار برگرفته از مدل بدون صندوق است و چراغ‌ها و بخش‌های دیگر شکلی مشابه دارند. در نمای جلو یک ورودی هوای بزرگ به همراه چراغ‌های کشیده جلب توجه می‌کنند و در نمای عقب هم چراغ‌های برآمده و یک باله کوچک از ویژگی‌های مهم هستند. زه‌ها همرنگ بدنه هستند و آینه‌های جانبی دو رنگ در نمای جانبی از دیگر موارد قابل ذکر به شمار می‌روند. در مجموع باید بگوییم پژو 207 صندوق دار طراحی مدرن‌تری در مقایسه با تندر پلاس دارد و نمره بالاتری دریافت می‌کند.

 

پژو 207 صندوق دار

 

طراحی کابین پژو 207 صندوق دار تفاوتی با مدل هاچبک ندارد و همان ویژگی‌ها در کابین دیده می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و قطعات نقره‌ای رنگ در بخش‌های مختلف دیده می‌شود. بر روی فرمان کلیدهای کنترلی نصب شده‌ و در مورد کیفیت متریال هم باید بگوییم که بیشتر با پلاستیک خشک و پارچه روبه‌رو هستیم. پژو 207 صندوق دار فضای داخلی زیادی ندارد و به ویژه سرنشینان عقب فضای پای کمی در اختیار دارند.

پژو 207 صندوق دار از نظر تجهیزات رفاهی شرایط بهتری در مقایسه با تندر پلاس دارد و ویژگی‌هایی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، امکان تنظیم ارتفاع صندلی راننده، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ دیلایت و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد. برنده این بخش بدون شک پژو 207 صندوق دار است که امکانات مناسبی عرضه می‌کند.

 

کابین پژو 207 صندوق دار

 

موتور به کار رفته در پژو 207 صندوق دار، همان موتور TU5 است که 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده اتوماتیکی در نظر گرفته شده که با سابقه موجود از مدل هاچبک، می‌توان گفت عملکرد مناسبی ندارد و ناهماهنگی آن با موتور مشهود است. در بخش فنی تندر پلاس وضعیت بسیار بهتری دارد و در اولویت قرار می‌گیرد.

در نهایت باید بگوییم که پژو 207 صندوق دار، با وجود طراحی و امکانات به‌روزتر، در بخش فنی و سواری حرفی برای گفتن در مقابل تندر پلاس ندارد و کیفیت ساخت پایین‌تری ارائه می‌کند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کامران 199
    تاریخ : 1397/12/02

    خودم تندر پلاس 97 دارم. نسبت به قیمتشون مزخرفن

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading