اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا با پژو 206 صندوق دار

مقایسه دنا با پژو 206 صندوق دار

دنا و 206 صندوق دار دو محصول شرکت ایران خودرو هستند که در کلاس و بازه قیمتی مشابهی قرار می‌گیرند. اکنون قصد داریم این دو خودرو را با هم مقایسه کرده و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

Peugeot 206 SD

پژو 206 صندوق دار

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی پژو 206 صندوق دار

IRAN KHODRO DENA

دنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
40
بررسی دنا
انتخاب ماشین 3

Peugeot 206 SD

پژو 206 صندوق دار

Top car

Peugeot 206 SD

پژو 206 صندوق دار

مقایسه دنا با پژو 206 صندوق دار

پژو 206 صندوق دار یک نمونه تغییر یافته از 206 هاچبک است که خانواده‌هایی را هدف قرار داده بود که با وجود علاقه به پژو 206، به دلیل فضای کم آن در صندوق و صندلی‌های ردیف عقب، از خرید آن صرف نظر می‌کردند.

 

مقایسه پژو 206 صندوق دار

 

پژو 206 صندوق دار از نظر طراحی هیچ تفاوتی با 206 معمولی ندارد و تنها صندوق آن بزرگتر شده است. طراحی 206 صندوق دار یا 206 SD، خوب ارزیابی می‌شود و باتوجه به اینکه 206 هنوز قدیمی نشده و طرفداران زیادی دارد، در مدل صندوق دار هم اوضاع مناسب است.

در مقایسه طراحی پژو 206 صندوق دار و دنا باید بگوییم با وجود اینکه دنا خودرو جدیدتری است و زمان زیادی از تولید آن نمی‌گذرد، اما تفاوت فاحشی بین آنها دیده نمی‌شود و انتخاب بین آنها، به سلیقه خریدار برمی‌گردد.

 

پژو 206 صندوق دار

 

طراحی کابین پژو 206 صندوق دار در مقایسه با دنا چندان جدید نیست و کمی قدیمی به نظر می‌رسد. متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک خشک مشکی رنگ تشکیل شده و حالت یکنواختی دارد. نکته مهم در مورد کابین پژو 206 صندوق دار فضای کم صندلی‌های عقب است به طوری که برای سرنشینان بزرگسال در سفرهای طولانی چندان راحت نخواهد بود اما برای خانواده‌های کم جمعیت، گزینه خوبی به شمار می‌رود.

 

کابین پژو 206 صندوق دار

 

پژو 206 صندوق دار به همان موتور معروف TU5 مجهز شده که حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت در نسخه V8 یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. از نظر فنی هر دو خودرو پژو 206 صندوق دار و دنا در یک سطح قرار می‌گیرند و نمی‌توان نمره برتری برای یک کدام در نظر گرفت.

اما از نظر ارزش خرید، و بازار دست دوم، پژو 206 صندوق دار شرایط مطلوب‌تری دارد و ارزش خرید بالاتری از خود نشان می‌دهد.

IRAN KHODRO DENA

دنا

مقایسه دنا با پژو 206 صندوق دار

دنا یک خودرو ایرانی است که از سال 1393 وارد بازار شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید قرار دارد. البته ایران خودرو پروژه ساخت این خودرو را در سال 1388 آغاز کرد ولی این خودرو نهایتا در سال 1393 عرضه شد.

دنا با ورود به بازار نظرات متفاوتی را به سمت خود جلب کرد به طوری که بعضی آن را مدرن و جذاب می‌دانستند اما برخی دیگر شباهت آن را با سمند به ویژه در نمای جانبی مورد تاکید قرار می‌دادند. البته شباهت دنا با سمند تنها در طراحی بدنه نیست بلکه از نظر فنی هم این خودرو اشتراکات فراوانی دارند.

 

مقایسه دنا

 

طراحی دنا ایران خودرو توسط مهندسین ایرانی صورت گرفت و هزینه هنگفتی برای ساخت آن صرف شد. در نمای جلو چراغ‌ها و جلو پنجره حالتی مستطیل شکل دارند و شکستگی خطوط نظم مناسبی را به وجود آورده است. در نمای عقب چراغ‌ها و سپر برآمده جلب توجه می‌کنند. البته بد نیست اشاره کنیم که ایران خودرو در دنا پلاس تغییراتی را در این بخش‌ها به وجود آورد تا بتواند به انتقادها پاسخ بدهد.

 

دنا

 

در داخل کابین طراحی نسبتا مدرن‌تری را در مقایسه با پژو 206 صندوق دار مشاهده می‌کنیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر جای گرفته و ورودی‌های هوا در اطراف آن هستند. متریال به کار رفته در کابین عمدتا از پلاستیک تشکیل شده و تزئینات چوبی هم در آن دیده می‌شود. دنا فضای داخلی خوبی دارد و در مقایسه با 206 صندوق دار وضعیت بهتری را ارائه می‌کند و گزینه مناسب‌تری برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

دنا و 206 صندوق دار از نظر تجهیزات رفاهی شرایط یکسانی دارند. دنا امکاناتی نظیر دو ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین دنا

 

موتور به کار رفته در دنا همان موتور EF7 است که نخستین بار در خانواده سمند به کار رفت. این موتور حجم 1.7 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. نکته مهم در مورد این موتور این است که در موارد زیادی با مشکلات فنی روبه‌رو شده و مالک خود را به دردسر انداخته است.

در مجموع باید بگوییم پژو 206 صندوق دار به دلیل بازار خرید و فروش بهتر، ارزش خرید بالاتری دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading