اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه مزدا3 جدید با هیوندای اکسنت

مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای اکسنت

مزدا3 جدید در نسخه‌های دست دوم با قیمتی نزدیک به هیوندای اکسنت به فروش می‌رسد. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

MAZDA 3 new

مزدا3 جدید

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی مزدا3 جدید

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی هیوندای اکسنت
انتخاب ماشین 3

MAZDA 3 new

مزدا3 جدید

Top car

MAZDA 3 new

مزدا3 جدید

مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای اکسنت

مزدا3 یک خودرو کامپکت ژاپنی است که نخستین بار در سال 2003 وارد بازارهای جهانی شد و در حال حاضر هم در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. ما در مورد نسل دوم مزدا3 صحبت می‌کنیم که در سال 2008 معرفی شد و تا سال 2013 بر روی خط تولید مزدا قرار داشت.

مزدا 3 جدید از سال 1389 وارد خط تولید گروه بهمن شد و تا چندی پیش به تولید می‌رسید. مزدا3 جدید در دو مدل هاچبک و سدان به دست مشتریان ایرانی رسید که ما نسخه سدان را در این مقایسه مد نظر داریم.

مزدا3 در ایران کاملا مورد توجه قرار گرفت و به دلیل طراحی جذاب و تجهیزات رفاهی مناسب، فروش بالایی را تجربه کرد. هرچند که حضور چندین ساله آن بر روی خط تولید هم در این فروش بی تاثیر نبوده است.

 

مقایسه مزدا3 جدید

 

طراحی مزدا3 جدید در مقایسه با نسل قبل تغییرات زیادی را تجربه کرد و کاملا متحول شد هرچند که کلیت طراحی بدنه را حفظ کرد البته بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که مزدا در نسل سوم، یک خودرو کاملا جدید را روانه بازار کرد که متاسفانه شاهد حضور آن در ایران نبودیم.

در نمای جلو مزدا3 جدید، یک ورودی هوای بزرگ دیده می‌شود و چراغ‌های بزرگ برآمده و گلگیرهای برجسته خودنمایی می‌کنند. در نمای عقب، ارتفاع صندوق بالاست که این سبک طراحی در خودروهای این کلاس دیده می‌شود. یک اسپویلر هم به صندوق عقب متصل شده و در مجموع باید طراحی مزدا 3 جدید را خوب بدانیم. هرچند ممکن است برخی از کاربران شکل ظاهری هیوندای اکسنت را ترجیح بدهند و انتخاب در این زمینه را به شما واگذار می‌کنیم.

 

مزدا3 جدید

 

طراحی کابین مزدا3 جدید خوب است اما در مقایسه با خودروهای مدرن امروزی کمی قدیمی به نظر می‌رسد. مزدا 3 جدید در تیپ‌های متفاوتی عرضه شد که ما در اینجا تیپ 4 یعنی فول‌ترین نسخه را مد نظر داریم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شد و ورودی‌های هوا در بالای آن قرار گرفته‌اند. مزدا3 کیفیت سواری بسیار مطلوبی دارد اما یک نکته منفی در مورد آن وجود دارد. مزدا3 جدید به ویژه اگر سنگین باشد، با مشکل تماس کف خودرو با زمین روبه‌رو است هرچند که این اتفاق چندان رایج نیست.

مزدا3 جدید در تیپ 4 ویژگی‌ها و امکاناتی نظیر 6 ایربگ، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی با 4 بلندگو، صندلی‌های چرمی و گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلو هالوژنی، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چرخش چراغ‌ها در پیچ، سنسور باران و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین مزدا3 جدید

 

موتور به کار رفته در مزدا3 جدید، حجم 2 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عملکرد متوسطی دارد و چندان سریع نیست اما در مجموع عملکرد این قوای محرکه را باید خوب ارزیابی کرد.

در نهایت باید بگوییم که مزدا3 جدید خودرو بسیار باکیفیتی است و با وجود قیمت بالاتر، به دلیل کیفیت بالا در ساخت و سواری، ارزش خرید بالاتری دارد و بدون شک در مقایسه با هیوندای اکسنت، در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

HYUNDAI Accent

هیوندای اکسنت

مقایسه مزدا3 جدید با هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت یک خودرو کوچک کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1994 معرفی شد و در حال حاضر در نسل پنجم خود بر روی خط تولید قرار دارد. البته ما در مورد نسل چهارم اکسنت صحبت می‌کنیم که در سال 2010 معرفی و از سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد.

هیوندای اکسنت در ابتدا در سال 2014 به صورت وارداتی وارد ایران شد اما کرمان موتور در سال 1396 خبر از مونتاژ آن در کشورمان داد. البته تولید اکسنت چندان خوب پیش نرفت و تعداد کمی نسخه مونتاژی به دست مشتریان رسید. هیوندای اکسنت وارداتی تفاوت‌هایی با نسخه وارداتی دارد که بیشتر در داخل کابین مشهود است.

 

مقایسه هیوندای اکسنت

 

طراحی هیوندای اکسنت ساده است و هیوندای در نسل‌های قبل تلاش زیادی برای طراحی آن نکرده هرچند که هیوندای در نسل پنجم از زبان طراحی جدید خود استفاده کرد. در نمای جانبی یک خط ممتد دیده می‌شود و خطوط برجسته بر روی کاپوت هم دیده می‌شود. شاید بتوان گفت هیوندای اکسنت در بخش طراحی رقابت را به رقیب ژاپنی خود واگذار می‌کند هرچند که هر دو خودرو در نسل‌های جدید خود در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

 

هیوندای اکسنت

 

همانطور که اشاره کردیم، اکسنت وارداتی و مونتاژ در طراحی کابین تفاوت‌هایی دارند که ما در مورد مدل مونتاژی صحبت می‌کنیم. در داخل کابین طراحی نسبتا خوبی دیده می‌شود هرچند که سادگی آن باز هم در برابر مزدا3 جدید مشهود است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین خوب است هرچند که بیشتر بخش‌ها از پلاستیک تشکیل شده. کیفیت سواری اکسنت هم قابل قبول است.

هیوندای اکسنت ویژگی‌هایی چون 6 ایربگ، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 3 توئیتر، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، سنسور نور و کامپیوتر سفری را در اختیار شمار قرار می‌دهد.

 

کابین هیوندای اکسنت

 

موتور به کار رفته در هیوندای اکسنت مونتاژ، حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. عملکرد این قوای محرکه خوب است و برای یک خودرو شهری شرایط مناسبی دارد.

در نهایت باید بگوییم هیوندای اکسنت یک خودرو باکیفیت و با قیمت مناسب است اما در مقایسه با مزدا3 در یک کلاس پایین‌تر قرار می‌گیرد و چه از نظر فنی و چه از نظر کیفیت ساخت، در جایگاه پایین‌ترین قرار می‌گیرد. ضمن اینکه مزدا3 جدید بازار خرید و فروش بسیار بهتری دارد و همچنان بسیاری از مردم خواهان آن هستند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : شهاب مرادی خواه
    تاریخ : 1398/05/04

    آخه یه ماشین با موتور ۱۶۰۰ و ضعیفی مثل اکسنت باید با یه ژاپنی با اصالتی مثل مزدا مقایسه بشه ،مزدا رو باید با هم رده های خودش مقایسه کرد نا با یه بی اصالتی مثل اکسنت
    واقعا بعضی اوقات از این مقایسه ها ی غیر هم طراز ماشین ۳ تعجب میکنم

    • نویسنده : ایران خانم
      تاریخ : 1398/11/29

      شهاب مرادی خواه

      بابا فهمیدیم شما اصیل سواری :)))
      و مابقی ماشین ها بی اصالت :))

      ولی بهت توصیه میکنم یه بار سوار اکسنت بشی یه بار هم سوار مزدا بشی اون وقت با اصالت و بی اصالت کنی آقای عزیز

  • user icon
    نویسنده : شاهین
    تاریخ : 1398/11/29

    خیلی جالب که هنوز مزدا ۳ رو هنوز جدید یا نیوفیس نام میبرند تو ایران😂😂😂

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1398/11/29

    آیا هدف فقط تولید و ارائه پست و مقاله جدید هست ؟
    این دو ماشین
    هم کلاس هستند ؟!
    هم قیمت هستند ؟!
    توانایی های مشترکی دارن؟!
    مخاطب مشترک دارن؟!
    یکم به کسایی که دنبال کنندتون هستند احترام بزارید و هر مطلبی را به اشتراک قرار ندید.

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1398/11/29

    اقای مرادی خواه دوست عزیز شما حداقل ۵۰ سال از بازار دنیا پرت هستید. ماشین های کره ایی خیلی وقته از ژاپنی ها و آلمانی ها جلوتر افتاده اند

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1398/12/01

    این دو ماشین هم قیمت نیستند که با هم مقایسه بشند ولی در کل من ماشین های کره ایی رو بیشتر دوست دارم بخاطر طراحی و امکاناتش
    ماشین های کره ایی جذاب تر و ایمن تر شدند و در دنیا فروش بالایی دارند

  • user icon
    نویسنده : مینا علیخانی
    تاریخ : 1398/12/05

    از آنجایی که ایرانی جماعت همیشه فکر میکنند هر چه قدیمی تر بهتر! لذا تو ذهن بعضی ها ماشین قدیمی و مال 20 سال پیش بهتر از ماشین 5 سال پیشه!
    آقایون عزیز! تکنولوژی در دنیا داره لحظه ایی پیشرفت میکنه و شما هرچه به تکنولوژی جدید مجهز بشید برای امنیت و آسایش و رفاه شما بهتر و مفید تره.

    • نویسنده : کمالی
      تاریخ : 1399/11/09

      حرص نخور شیرت خشک میشه!

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1399/12/22

    باید با النترا که موتورش ۲ هست مقایسه بشه بعد ببینید کدوم بهتره😂

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading