اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ولوو XC90 و پورشه کاین

مقایسه ولوو XC90 و پورشه کاین

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ولوو XC90 و پورشه کاین می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ولوو XC90 و پورشه کاین بپردازیم .

Porsche CAYENNE 2013

پورشه کاین 2013

کیفیت سواری
10
خدمات پس از فروش
9
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
10
ارزش خرید
9
امتیاز کل
56
بررسی پورشه کاین 2013

volvo xc90

ولوو ایکس سی 90

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
5
طراحی
9
امکانات رفاهی
10
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی ولوو ایکس سی 90
انتخاب ماشین 3

Porsche CAYENNE 2013

پورشه کاین 2013

Top car

Porsche CAYENNE 2013

پورشه کاین 2013

مقایسه ولوو XC90 و پورشه کاین

پورشه کاین 2013

 

متاسفانه برای  انتخاب  یک SUV لوکس با امکانات بالا گزینه های پیش رو بیشتر کارکرده میباشند و تنها یک SUV لوکس مدل سال در بازار پیدا میشود آن هم ولوو XC90  بلند قامت سوئدی میباشد که از زمان معرفی تا عرضه در بازار جهانی مورد توجه کارشناسان قرار گرفت.

کمتر مخاطبی را میتوان یافت که با دیدن پورشه کاین Porsche CAYENNE 2013 مجذوب طراحی و هیبت خودرو نشود.این SUV  با نمای جدید از سال 2011 توسط معین موتور نماینده فروش و خدمات پس از فروش پورشه کاین Porsche CAYENNE وارد بازار ایران شد. و این قد بلند لوکس از همان بدو ورود با استقبال زیادی روبرو شد. و در آن سال رقبایی مانند ML350  و X5 بیش از پیش به حاشیه رانده شدند.

 

پورشه کاین 2013

 

پورشه کاین Porsche CAYENNE مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر V شکل با حجم دقیق 3598 سی سی میباشد که دارای حداکثر توان خروجی  300 اسب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه و گشتاور 400 نیوتن متر در دور موتور 3000 دور در دقیقه میباشد. 

پورشه کاین Porsche CAYENNE مجهز به یکی از پیشرفته ترین گیربکس های دنیا میباشد که دارای کمترین تاخیر در تعویض دنده ها میباشد .پیشرانه 300 اسبی با کمک این گیربکس 8 دنده تیپ ترونیک  به راحتی میتواند این جثه 2 تنی را در مدت زمان 7.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

جا دارد این نکته را هم بگوییم که سیستم چهارچرخ متحرک این خودرو  با کمک سیستم کنترل پایداری ویژه پورشه و سیستم اختصاصی کنترل فعال بدنه به خوبی ازپس پیچ ها و مسیر های صعب العبور بر می آیند. اما فراموش نشود که  با این ارابه 500 میلیون تومانی بیش تر در داخل شهر لذت ببرید.

 

پورشه کاین

 

همانطور که میدانید پورشه کاین دارای انبوهی از امکانات رفاهی وایمنی میباشد که بعضی از ان ها شامل : کیسه هوای راننده سرنشین جلو - جانبی -پرده ای - سنسورهای پارک - دوربین دید عقب - سنسور باران -کروز کنترل هوشمند - نشانر باد تایر - درب صندوق عقب برقی -پرده برقی شیشه های جانبی عقب - تنظیم ارتفاع - کیت اگزوز اسپرت- روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها - چرخش نور در پیچ -سیستم شستشو چراغ های جلو- تنظیم برقی آینه ها با گرم کن -آینه تاشو برقی -سقف پانورامیک - شیشه های دودی- تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه - گرم کن و تهویه صندلی های جلو - گرم کن صندلی های عقب- سیستم صوتیBOSE یا برومستر- نمایشگر لمسی - - چنجر شش تایی -اتصال USB و ipod و... میباشد .

 پورشه کاین Porsche CAYENNE به دلایل زیر بهترین انتخاب این رقابت میباشد :

هندلینگ فوق العاده - ترمزهای قوی و مطمئن - بازار خرید و فروش مناسب - توان مناسب پیشرانه و گیربکس  دقیق- قابلیت های اسپرت فراوان

 

کاین 2013

volvo xc90

ولوو ایکس سی 90

مقایسه ولوو XC90 و پورشه کاین

ولوو XC90

 

ولوو XC90 در اواخر سال 2014 معرفی شد و در سال 2015 وارد نمایندگی های ولوو در سرتاسر جهان شد. البته در بازار ایران volvo xc90 یا ولوو ایکس سی 90 این قد بلند سوئدی در سال 2016 توسط افرا موتور وارد بازار گشت.با توجه به این که ولوو XC90 یا ولوو ایکس سی 90 در نسل دوم با طراحی دگرگون شده و پیشرانه جدید عرضه شده در بازارهای جهانی توانست به فروش خوبی دست بیابد و در بازاری مانند بازار آمریکا پس از مدت ها ولوو volvo xc90 را بر سر زبان ها انداخت اما باید دید که با توجه به سیاست های غلط گمرکی و عملکرد ضعیف افرا موتور در معرفی و خدمات پس از فروش این خودروی پیچیده  باید شاهد مرگ تدریجی این برند خوشنام باشیم و یا شاهد افزایش  بیش از پیش فروش آن باشیم.

 

ولوو XC90

 

ولوو XC90  مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1999 سی سی میباشد که در نگاه اول این حجم موتور با برچسب قیمتی این سوئدی مغرور همخوانی ندارد اما درنظر داشته باشید که امروزه بزرگترین چالش خودروسازان طراحی  پیشرانه های کم حجم با بازدهی بالا میباشد که همین موضوع موجب شده که کمپانی ولوو با استفاده از توربوشارژر و سوپرشارژر  320 اسب بخار خروجی  نا قابل را از این پیشرانه کم حجم بیرون بکشند.گشتاور فوق العاده 400 نیوتن متر نیز جای شگفتی دارد.  

شتاب اولیه ای ولوو XC90 6.1 ثانیه میباشد که با توجه به ورن 2 تنی خودرو عدد قابل توجه ایی میباشد ضمن اینکه  با این قد بلند لوکس  میتوانید به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست بیابید.سیستم چهارچرخ متحرک این خودرو نیز عملکرد متوسطی دارد.

 

ولوو XC90

 

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی ولوو volvo xc90 خیلی خوب نیاز خریدار را سنجیده و آپشن های خوبی را برای جدیدترین SUV خود درنظر گرفته است.بعضی از این امکانات شامل : 12 عدد کیسه هوا-رینگ های 19 و 20 اینچی-سیستم تهویه مطبوع چهار نقطه ایی صندلی ها مجهز به گرمکن و حافظه-صندلی راننده 18 حالته-صندوق برقی-سه ردیفه بودن صندلی ها-صندق برقی-فول رادار-هدآپ  دیسپلی-سقف پانوراما –سیستم صوتی با 10 بلندگو و ... میباشد. 

در پایان باید گفت این SUV خوش استایل روی کاغذ چیزی از کاین کم ندارد  اما واقعیت را باید پذیرفت که ولوو در بحث مهندسی وهندلینگ حتی به پورشه کایین نزدیک هم نمیشود.

به دلایل زیر ولوو XC90 اولویت دوم شما باید باشد:

پیشرانه های مجهز به توربوشارژر و سوپر شارژر بسیار به روغن موتور و بنزین بی کیفیت حساس میباشند و نگهداری از این پیشرانه ها کاری بس دشوار میباشد.

 

ولوو XC90

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/12/23

    ولوو XC9O بلندتر از suv های جدید وزیباتر است در این سالها کمتر نظیر ش دیده شده خوب پورشه چیز دیگری است

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading