اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای Ix35

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای Ix35

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای Ix35 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای Ix35 بپردازیم .

HYUNDAI IX 35

Ix35 هیوندای

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی Ix35 هیوندای

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج 2015

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی کیا اسپورتیج 2015
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI IX 35

Ix35 هیوندای

Top car

HYUNDAI IX 35

Ix35 هیوندای

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای Ix35

هیوندای IX35

 

در نخستین نگاه ترکیب بندی خوب بدنه ، طراحی هماهنگ واستایل شرقی آن بیش از هر نکته دیگری به چشم  می آید . این استایل دستپخت «توماس بورکل» طراح سابق BMW  میباشد . در داخل اتاق نیز طراحی X شکل داشبورد و کنسول میانی هماهنگ است و ارگونومی خوبی دارد . اما به علت ضخامت ستون A   و  B  در دید جانبی کمی نقطه کور وجود دارد . فرم طراحی سقف نیز کوتاه است که مسبب دید عقب نه چندان جالب شده است . یکی از نقاط ضعف اتومبیل های کره ای که IX-35 نیز از آن بی نصیب نمانده این است که بسته به این که خودرو سفارش کدام کشور است کیفیت روکش ها ، ادوات و مونتاژ متفاوت است .

 

هیوندای IX35

 

از نظر ابعاد کابین IX-35  مناسب بوده و با کلاس خودش در تناسب است . یکی از نکات مثبت IX35  که با SPORTAGE  نیز مشترک است وجود تجهیزات و امکانات متعدد با توجه به قیمت و رقبایشان است که از جمله آنها می توان به سقف پاناروما ، سنسور نور و باران ، 6 ایربگ در 10 نقطه ، سیستم صوتی چند منظوره و با کیفیت و ... اشاره کرد . ایزولاسیون کابین آن نیز اگر چه ضعیف است اما نسبت به اسپرتیج کاملا برتر است .

 

هیوندای IX35

 

در IX-35 2016 پیشرانه استفاده شده از نوع GDI میباشد که 4 سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد . در دور موتور 6000 دور بر دقیقه میتواند به 174 اسب بخار نیرو در دور موتور 4000 میتواند به 227 نیوتن متر گشتاور دست پیدا کند . مصرف سوخت آن نسبت به مدل های گذشته کاهش داشته و در سیکل ترکیبی با 0.4 لیتر کاهش به 9.2 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است که برای کلاس خودش رقمی مناسب بوده .گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک آن نیز با وجود اینکه مشابه اسپرتیج است از آن عملکرد کاملا بهتری دارد .

هندلینگ و مانور پذیری ماشین به لطف سیستم تعلیق به روز شده و سامانه 4 چرخ متحرک دائمی که از IX-45  به عاریت گرفته شده است خوب و قابل توجه بوده . به طو کلی سواری آن نسبتا نرم بوده و مانند اسپرتیج از خشکی و کوبندگی خبری نیست . ترمز های IX-35  نیز قوی بوده و ایمنی بالایی را فراهم میکند .

 

هیوندای ix35

 

به طور کلی مواردی که باعث شد تا  Ix35 هیوندای  را با اختلاف جزئی از اسپورتیج برتر بدانیم به شرح زیر میباشد :

استفاده از موتور های GDI در هیوندای Ix35

عملکرد بهتر گیربکس در هیوندای Ix35

ایزولاسیون بهتر کابین در هیوندای Ix35

سواری نرم تر در مقایسه با SPORTAGE

ترمز های ایمن تر نسبت به SPORTAGE

وزن سبک تر نسبت به SPORTAGE

مصرف سوخت ایده آل تر

KIA SPORTAGE

کیا اسپورتیج 2015

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای Ix35

کیا اسپورتیج 2015

 

این نسل از کیا اسپورتیج که فروش بالایی را تجربه کرده است فقط و فقط مدیون ظاهر جذابش است . طراحی خودرو کیا اسپورتیج ، اسپرت و ظریف است اما در عین حال آن را با ابهت تر و بزرگ تر از آن چه که هست آن را نشان میدهد . طراحی داخل کابین کیا اسپرتیج بر عکس ظاهر بیرونی اش معمولی ، ساده و نسبتا قدیمی بوده که در آن از قطعات پلاستیک سخت بسیار استفاده شده است و داشبورد ، ادوات و حتی روکش های آن کیفیت مطلوب و دل نشینی ندارند . عایق بندی کیا اسپورتیج 2015 نیز نا مناسب بوده و هر چه سرعتتان بیش تر میشود صداهای به گوش رسیده از آن نیز متنوع تر می شوند .

 

کیا اسپورتیج 2015

 

قلب تپنده SPORTAGE همانند IX-35  بوده با این تفاوت که سیستم سوخت رسانی IX-35  از نوع GDI  بوده و بازده بهتری دارد .حجم پیشرانه 2359 سی سی است و 177 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاور 227 نیوتن متر در دور موتور 4000 از مشخصه های این موتور می باشد . بر روی کاغذ اسپرتیج نیز همانند IX-35  مصرف سوخت ترکیبی 9.2 لیتر دارد اما در عمل بسیار از آن پر مصرف تر می باشد . با توجه به ابعاد خودرو و پیشرانه اسپرتیج در رده سنگین وزنان قرار می گیرد که در کنار گیربکس نه چندان هماهنگ آن مضاف بر این شده است تا هم سوخت بیش تری مصرف کند و هم شتاب گیری ضعیفی داشته باشد .

کیا اسپورتیج 2015 از سیستم 4 چرخ متحرک دائمی  (AWD) سود می برد که خودش نیز از دلایل وزن بالای آن می باشد . به همت این سیستم تعلیق و انتقال قدرت و لاستیک های فاق کوتاهش اسپرتیج سواری چندان دلچسبی ندارد و خشکی و کوبندگی آزار دهنده ای در آن حس می شود که البته یک نکته مثبت را رقم زده و آن هم هندلینگ و پایداری خوب است .

 

کیا اسپورتیج 2015

 

دلایل بازندگی کیا اسپورتیج در میدان رقابت با ix-35  به شرح زیر است: 

وزن بالای خودرو کیا اسپورتیج 2015

گیربکس نه چندان هماهنگ در کیا اسپورتیج 2015 

کیفیت پایین و خشکی مواد به کار رفته در کابین

عایق بندی نا مناسب ماشین کیا اسپورتیج 2015

شتاب گیری ضعیف تردر ماشین کیا اسپورتیج 2015 

سواری خشک و کوبنده KIA SPORTAGE

مصرف سوخت بالا KIA SPORTAGE

 

کیا اسپورتیج 2015

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading