اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو تلیسمان و کیا اپتیما

مقایسه رنو تلیسمان و کیا اپتیما

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رنو تلیسمان و کیا اپتیما می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو تلیسمان و کیا اپتیما بپردازیم .

KIA optima JF

کیا اپتیما

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی کیا اپتیما

RENAULT Talisman 2016

رنو تلیسمان ( رنو تالیسمان )

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
51
بررسی رنو تلیسمان ( رنو تالیسمان )
انتخاب ماشین 3

KIA optima JF

کیا اپتیما

Top car

KIA optima JF

کیا اپتیما

مقایسه رنو تلیسمان و کیا اپتیما

 کیا اپتیما

 

نسل چهارم کیا اپتیما که با  کد JF  به بازار عرضه می‌شود یک تحول برای کیا و مخصوصا مدل اپتیما حساب به شمار می‌رود. زیرا اپتیما JF در بسیاری از بخش‌ها باز طراحی شده است. نسل سوم اپتیما یعنی نسل قبلی بخش زیادی از فروشش را مدیون چهره‌اش بود و مسئولین کیا هم طراحی نسل چهارم را بر اساس نسل سوم انجام دادند. کیا اپتیما JF بدنه اش بیش تر به لوکس بودن متمایل است. کیا با باز طراحی 90% بدنه اپتیما نسبت به قبل نمایی جذاب و هماهنگ را به وجود آورده است که به خوبی حس لوکس بودن را منتقل می‌کند.

 

 کیا اپتیما

 

اما بیشترین دگر گونی را کیا در داخل کابین کیا اپتیما انجام داده است. طراحی کابین اپتیما کاملا به روز است و ترکیبی از طراحی اسپرت، لوکس و کار آمد است. علاوه بر این متریال کابین اپتیما هم از نظر کیفیت بسیار افزایش یافته است. ارگونومی اپتیما JF هم خوب است و فضاسازی داخل اتاق هم برای این کلاس مناسب است و فضایی جادار را در اختیار شما قرار می‌دهد. امکانات رفاهی و ایمنی اپتیما در سطح بالایی قرار دارد و خیلی خوب است اما در برابر رنو تالیسمان حرفی برای گفتن ندارد چون تالیسمان با داشتن برخی آپشن‌های انحصاری در این کلاس خودرویی گوی رقابت را از همه رقباء خود ربوده است. البته نفوذ صدا به کابین اپتیما را از جامع‌ترین ایرادات آن می‌توان برشمرد.

 

 کیا اپتیما

 

در سینه کیا اپتیما یک پیشرانه 4 سیلندر استقرار دارد که 2359 سی سی حجم دارد. کیا اپتیما 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور می‌تواند تولید کند که با توجه به ابعاد اپتیما و وزن نسبتا بالایش در شتاب‌گیری با ضعف‌هایی مواجه است که مانند گذشته لختی زیاد ندارد ولی هنوز هم تنبلی‌هایی در شتابگیری حس می‌شود. یکی از نقاط قوت اپتیما مصرف سوخت نسبتا اقتصادی آن است زیرا با مصرف 7.8 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر خبر از یک خودروی کم مصرف در کلاس خودش را می‌دهد. کیا اپتیما JF برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز شده است که خوب عمل می‌کند و رضایت شما را جلب می‌نماید.

 

 کیا اپتیما

 

یکی از نکاتی که کیا اپتیما همیشه در آن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است بحث سواری و هندلینگ آن است. مهندسین کیا در مورد سیستم تعلیق اپتیما JF اصلاحات زیادی انجام داده اند و تا حدودی هم موفق عمل کرده اند. کیا اپتیما همواره به عنوان یک خودرو اسپرت شناخته شده که علاوه بر هندلینگ خوب، سواری نسبتا خشکی داشته است. البته این خشکی به هیچ وجه به اندازه رنو تلیسمان نیست به همین دلیل کیا اپتیما کیفیت سواری بالاتری داشته و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کیا اپتیما JF بهترین مدلی از اپتیما است که تا به حال بر روی خط تولید قرار گرفته است و اکنون از هر زمان دیگری ارزش خریدش بالاتر است. در بین دو خودرو حاضر در این مقایسه یعنی رنو تلیسمان و کیا اپتیما، رنو تلیسمان ویژگی‌های فنی بهتری دارد ولی از آنجا که در بحث سواری نمی‌تواند چندان خوب عمل کند، در مقابل کیا اپتیما کار سختی در پیش دارد و به نوعی رقابت را به رقیب کره‌ای و البته باسابقه خود واگذار می‌کند.

RENAULT Talisman 2016

رنو تلیسمان ( رنو تالیسمان )

مقایسه رنو تلیسمان و کیا اپتیما

رنو تلیسمان

 

رنو تلیسمان مانند خیلی از تلفظ ماشین‌های دنیا، نحوه خواندنش متفاوت است! اگر به صورت انگلیسی بخوانید، تالیسمن ویا تالیزمن درست است ولی اگر به زبان فرانسه بخوانید داستان عوض می‌شود و باید این ماشین لوکس رنو را تلیسمان نام ببرید. در زبان لاتین، معنی کلمه تلیسمان جادو و سحر کردن است و به قول جناب کارلوس گوسن مدیر عامل نابغه رنو که لبنانی الاصل است و در برزیل متولد شده شما می‌توانید در اسم تلیسمان مفهوم ایمنی و قردت را بیابید. اگر به گذشته رجوع کنید، متوجه می‌شوید که برند فرانسوی رنو در سال 2001 میلادی یک بار از نام تلیسمان استفاده کرده است و آن هم در خودرویی مفهومی و با طراحی عجیب و متفاوت بوده که در کلاس خودروهای کوپه قرار داشت و نحوی چیدمان صندلی‌های آن 2+2 نفره قرار داشت.

هدف اصلی از ساختن رنو تلیسمان توسط رنو جذب مشتریان ماشین‌های نیمه لوکس است کاری که در گذشته رنو به لاگونا و لتیتود سپرده بود و آنها رنو را سر افکنده کردند.

ولی داستان رنو تلیسمان ( تالیسمان ) خیلی متفاوت است . تلیسمان رنو دومین ماشین سدان سایز متوسط رنو بعد از رنو 18 در دهه 70 میلادی متولد شد میباشد و همین قضیه نشان دهنده اهمییت بالای رنو تلیسمان برای برند رنو فرانسه است.

 

 رنو تلیسمان

 

جدید ترین فرزند رنو مدل تلیسمان است. با تولید Talisman - تالیسمان رنو را می‌توان به دو بخش قبل و بعد تالیسمان تقسیم کرد. از هر نظر که به رنو تالیسمان نگاه می‌کنیم یک پدیده جدید و فوق العاده را مشاهده میکنیم. تالیسمان بر اساس زبان طراحی جدید رنو شکل گرفته است که باعث شده است تا مانند الماسی خوش تراش به چشم بیاید. رنو تالیسمان را به نوعی می‌توان زیباترین خودروی کلاس خود بر شمرد زیرا مهندسین رنو با به کارگیری درست خطوط و برجستگی ها با دیگر قسمت‌های خودرو هماهنگی و ترکیبی خاص، اصیل و خوش چهره را به وجود آورده اند که در هنگام نگاه کردن به آن کاملا جذب تالیسمان می‌شوید.

رنو در داخل کابین رنو تلیسمان هم چیزی کم نگذاشته است و از هر نظر بسیار فوق العاده به نظر می‌آید. طراحی کابین رنو تالیسمان زیبا و لوکس است، متریال کابین تالیسمان عالی است، کیفیت ساخت رنو تالیسمان در سطح کاملا بالایی قرار دارد و از نظر ابعادی هم با توجه به سگمنت خود در رده خودروهای جادار قرار می‌گیرد. این پیشرفت‌ها و ویژگی‌های خوب در مورد امکانات رفاهی و ایمنی رنو تالیسمان هم به کار برده شده است به طوری که بعضی از آپشن‌های تالیسمان برای اولین بار است که بر روی خودرویی در این رنج قیمت و در این کلاس استفاده می‌شود. به طور مثال نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو (HUD)، سامانه کمکی پارک خودکار و ترمز اضطراری فعال از جمله این امکانات است. از طریق سقف پاناروما رنو تالیسمان هم می‌توانید نهایت لذت رانندگی را با نمایی از جنس آسمان تجربه نمایید.

 

 رنو تلیسمان

 

در بحث ایمنی رنو تلیسمان، رنو برای تلیسمان چیزی کم نگذاشته است و در آن می‌توانید امکاناتی به روز وجذاب مانند کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده تغییر لاین ماشین و نقاط کور، هشداردهنده سرعت بیش از حد، سیستم پیشرفته تابلوخوان، از ویژگی‌های قابل سفارش بر روی رنو تالیسمان هستند.

رنو تلیسمان موفق شده ازEuro NCAP سخت گیر 5 ستاره ایمنی دریافت کند و امتیازاتی بالا به شرح زیر دریافت کند. رنو تالیسمان در قسمت حفظ جان سرنشینان 86 از 100، در حفظ جان کودکان 84 از 100 و در حفظ سلامت عابران پیاده 68 از 100 امتیاز دریافت کرده. تمامی سیستم‌های ایمنی رنو تالیسمان امتیاز 76 از 100 دریافت کرده اند.

مهندسین رنو برای اثبات بهترین بودن رنو تلیسمان در بخش فنی هم نهایت علم و تکنولوژِی را به کار برده‌اند تا بیش از پیش اثبات کنند که تالیسمان قرار است سرگذشت جدیدی را برای رنو رقم بزند. قلب تپنده رنو تالیسمان یک پیشرانه 4 سیلندر است که 1618 سی سی حجم دارد و توسط سیستم توربو شارژر تغذیه می‌گردد. پیشرانه رنو تالیسمان 200 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2500 دور در دقیقه را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تلیسمان با این پیشرانه پر توان و پر کشش جزء چابک‌ترین خودروهای کلاس خودش محسوب می‌شود به طوری که تنها در 7.7 ثانیه تالیسمان به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

 

 رنو تلیسمان

 

علاوه بر این چابکی مزیت عالی دیگر تلیسمان مصرف سوخت اقتصادی‌اش است زیرا با سوزاندن 6.2 لیتر بنزین در 100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن‌های پی در پی راحت می‌کند و نشان از کم استهلاک بودن رنو تالیسمان است. برای انتقال قدرت تالیسمان هم رنو از یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ EDC استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارد. گیربکس پیشرفته رنو تالیسمان که یکی از نقاط قوتش محسوب می‌شود با موتور خودرو کاملا هماهنگ است و تعویض دنده‌هایی نرم، سریع، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم می‌کند.

در بخش سواری هم رنو تلیسمان یک تجربه‌ای جدید از لذت سواری با رنو را به شما می‌دهد. نرمی و سواری تلیسمان عالی است، فرمان پذیری خوب و دقیقی دارد، ارتفاعش مناسب است و دو حس سواری لوکس و اسپرت را می‌توانید در تالیسمان تجربه کنید و از همه مهم‌تر ترمزهای ایمن و پر قدرت تلیسمان هستند که باعث می‌شود تا شما در هر سرعتی با خیال مطمئن به ادامه مسیر بپردازید.

رنو تلیسمان یک خودروی بی نظیر از هر نظر است که استاندارد جدیدی را در کلاس خود به ثبت رسانده است و در مدت کم حضور در بازار توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

نکته مهم و چشمگیر در مورد رنو تلیسمان، کوبش اتاق آن است که تمام دارندگان از آن شکایت دارند. قرار بود شرکت واردکننده محصولات رنو، این مورد را به شرکت سازنده گزارش کرده و نسبت به رفع این ایراد اقدام کند اما متاسفانه با ممنو شدن واردات خودرو، از ورود مدل‌های جدید و بعد از 2018 تلیسمان ممانعت به عمل آمد. به همین دلیل کیا اپتیما را به دلیل سواری باکیفیت‌تر، در اولویت خرید می‌دانیم و باید بگوییم اپتیما ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Arash
    تاریخ : 1395/07/07

    به نظرم اگه برای تالیسمان موتوری با حجم بالاتر(2000تا2400cc) در نظر گرفته میشد میتونست شرایط خیلی بهتری برای رقابت داشته باشه

    • نویسنده : مهدي
      تاریخ : 1395/07/07

      دوست عزيز رنو تالییسمان موتورش توربو شارژه
      از رقيبا چيزي كم نداره با اين امكان

    • نویسنده : مهرداد عاليانى
      تاریخ : 1395/07/07

      دوست عزيز حجم موتور بالا دليلى بر خوب بودن موتور نميشه بلكه ضريبش نسبت به گشتاور موتور و هماهنگى اين دو مهمه ب قول خودشون موتور كوپل ميشه( البته ست بودن موتور و گيربكس با هم رو ميگن كوپول شدن)

    • نویسنده : محمدرضا
      تاریخ : 1395/11/13

      حجم موتور یه چیز منسوخ شذست.گشتاور اسب بخارش مهمه

    • نویسنده : Amirreza
      تاریخ : 1396/05/29

      داداش تالیسمان توربو شاژ داره !!!

    • نویسنده : مسعود
      تاریخ : 1399/12/19

      دوست عزیز موتور تالیسمان رو باید تجربه کنی شتاب فوق العاده و مصرف کم و ساخت نیسان ژاپن اعتبار این ماشین محسوب میشه به نظر من حتی ارزش خرید تالیسمان دوبرابر قیمت فعلی به نسبت ماشینهای کره ای و چینی و چون تعداد محدود وارد شده ناشناخته مونده

  • user icon
    نویسنده : عادل
    تاریخ : 1395/07/21

    من تالیسمان از نزدیک دیدم. محشره. جالبه که کمری 2016 کنارش از مد افتاده و شکست خورده دیده میشد (هم از جنبه فنی و هم ظاهر)چه بمونه به لوکسهای کره ای. البته میدونیم که رنو خودش جزو برندهای کم استهلاکه. فکر کنم جزو پرفروشترینهای اروپا بشه.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/07/26

    دوستان فراموش نکنید که توربو تو کل دنیا موتورهای پر هزینه ای هستش حالا این موتور با این بنزین بیکیفیت و ناقص وطنی همیشه مشکل سازه دقیقا مثل اسپورتج توربو که هرکسی داره بیچاره شده

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1395/07/29

    من خودم طرفدار پر و پا قرص تلیسمان هستم ولی نویسنده در معرفی ماشینی که هنوز وارد و استفاده نشده خیلی زیاده روی کرده خصوصا اونجایکه که میگه قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان داره!!! خود طراح هم از این آپشن خبر نداره خخخ

    • نویسنده : Reza rastin
      تاریخ : 1395/09/21

      دوست عزيز نويسنده ماشین3 كاملا درست وبا درايت نوشته علاوه بر دنده پشت فرمون آپشنهايي داره كه اپتيما كه هيچ هيچ ماشيني تو اين رده قدرت مقابله باهاش رو نداره

    • نویسنده : Nima
      تاریخ : 1395/12/27

      نه شما خبر نداري حالا من بايد به شما بخندم😹😹😹😹🖕🏽 چون تليسمان مدل اروپاش سفارش خود كشورش دنده پشت فرمان داره😂😂😂😹😹😹🖕🏽

  • user icon
    نویسنده : حسين
    تاریخ : 1395/08/03

    جالبه كه هنوز تالیسمان وارد بازار نشده نويسنده ميگه جزو پرطرفدارهاى بازار!مطمئنا آپشن هاش درحد كره ايها نيست.

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1395/08/14

    سلام دوستان من تاليسمان رو ثبت نام كردم اميد وإرم مثل مگان باشه چون از سال هشتادونه مگان رو دارم خيلى ازش راضى هستم فقط نگرانيم تو دو مورد هست ١-موضوع دوكلاچه بودنشه٢-تحويل به موقع

    • نویسنده : ای دل کیا
      تاریخ : 1395/08/17

      سری اول ماشین تلیسمان رو که زودتر از موعد تحویل دادن..انشالا واس شمام اینجور باشه

    • نویسنده : Reza rastin
      تاریخ : 1395/09/21

      سلام من اولين بار كه تاليسمان رو ديدم با اينكه تا بحال هيچوقت رنو رو نميپسنديدم عاشقش شدم و ثبت نام كردم به نظرم بي نظيره

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/08/17

    کیا اپتیما موتور قدرتمندی داره فقط خونسردانه سرعت پر میکنه و شتاب کمی داره
    به عنوان کسی که تو این رنج ماشین 4تا لباس پاره کرده
    پیشنهاد اولم هوندا آکورد بعد سونوتا.
    البته از عمده مشکلات سونوتا که پدرمو در اورده ارتفاع نامناسب نسبت به خیابان های تهرانه
    حتی وقتی لاستیک عقبم کمی کم باد باشه از پارکینگ که بیرون میام به زمین کشیده میشه یا تو دست اندازها یا چاله های خیابان ها خیلی اذیت میکنه و دل آدم رو میلرزونه.

    • نویسنده : محمد علی
      تاریخ : 1395/09/04

      به عنوان کسی ک زیاد پیراهن پاره نکردم سوالم اینه اونی ک تو میگی سوناتا عه یا سونوتا؟

    • نویسنده : Milad
      تاریخ : 1395/09/16

      الان فك كردي سوتى گرفتى
      با الف مينويسن ولي تو عاميانه با و تلفظ ميكنن
      الان خواستى بگى خيلي دقيقي

    • نویسنده : mnm
      تاریخ : 1396/01/14

      شمایی که لباس پاره کردیی ....
      تو اینجا تلفظ میکنن یا میخونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : انوشیروان دلیریان
    تاریخ : 1395/09/06

    به نظر من در مورد تالیسمان خیلی اغراق شده، خودرویی که تازه وارد بازار شده و هنوز خودش امتحان پس نداده، چطور در مورد خدمات پس از فروشش امتیازی هم سطح اپتیما میدیم که حداقل 4 نسلش توی ایران حضور داشته و از نظر خدمات پس از فروشم خوب عمل کرده ... و همچنین بحث استهلاک ماشین یکی از معیارهای خیلی مهم هست که مرور زمان مشخصش میکنه و از طرفی دیگه همه میدونیم که بنا به تجربه ماشینهای اروپایی ماشینهای پر استهلاک تر از ماشینهای شرق دور هستند و در ضمت هزینه سرویس و نگهداری تالیسمان توربو بمراتب بیشتر از اپتیمای تنفس طبیعی خواهد بود...

    • نویسنده : Nima
      تاریخ : 1395/12/27

      بابا ماشين اروپاي هرچي باشه سگش ميرزه به اين كورهي هاي اشغال

  • user icon
    نویسنده : محمد لطفي
    تاریخ : 1395/09/11

    والله غير ممكن خدماتش بخوبي كيا باشه
    من ديدم دوستانم واسه يه قطعه رنو ده روز منتظر بودن
    قطعات يدكي مدلهاي قبلي هم به سختي گير مياد
    قطعا رنو تالیسمان با كيفيت بنزين وطني كم خواهد آورد

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/09/12

    کارشناس محترم مثل مقایسه های دیگرش خیلی اغراق میکنه تلیسمان هنوز در جاده نیست راجع به خدمات احسنت میگه تلیسمان برابر یا پائین تر از لیتیود و سفران هست تبلیغات بالاست اپتیما ۲۰۱۷ عالیه فرانسوی‌ها دروطن پرفروشند ببینید در دبی تفاوت فروش سوناتا اپتیما کمری با تلیسمان

    • نویسنده : سپهر
      تاریخ : 1395/09/22

      ماشین کره ای خیلی خزه

  • user icon
    نویسنده : بابك
    تاریخ : 1395/09/16

    سلام بنده در اولين سرى تاليسمان تحويل فورى به اميد تحويل ٣٠روزه مبلغ١٨٥ ميليون واريز كردم كه بعد از تنظيم قرارداد متوجه زمان تحويل ٥٠ روزه شدم كه الان پس از گذشت ٦٥ روز هيچ خبرى از صدور دعوتنامه وتحويل نيست مراجعه به نمايندگى رنو هم جز جواب سربالا عايدات ديگه اى نداشته. اينجاست كه تبليغات دروغ و رانتهاى مربوطه خودش رو نشون مى ده.

  • user icon
    نویسنده : بابك
    تاریخ : 1395/09/16

    سلام بنده در اولين سرى تاليسمان تحويل فورى به اميد تحويل ٣٠روزه مبلغ١٨٥ ميليون واريز كردم كه بعد از تنظيم قرارداد متوجه زمان تحويل ٥٠ روزه شدم كه الان پس از گذشت ٦٥ روز هيچ خبرى از صدور دعوتنامه وتحويل نيست مراجعه به نمايندگى رنو هم جز جواب سربالا عايدات ديگه اى نداشته. اينجاست كه تبليغات دروغ و رانتهاى مربوطه خودش رو نشون مى ده.

    • نویسنده : Milad
      تاریخ : 1395/09/21

      قابل توجه سايت كه به خدمات ماشين تازه وارد هشت داده😂😂

  • user icon
    نویسنده : ماهان
    تاریخ : 1395/11/22

    بنده خودم اپتیما دارم ولی هر خیابانی میری یک دونه میبینی اصلا خیلی زیاد شده خوشم نمیاد میخوام بفروشم تالیسمان بگیرم

  • user icon
    نویسنده : امیرحسین
    تاریخ : 1395/11/23

    به نظره من،ماشینِ کره ای رو اصلا نباید با فرانسوی مقایسه کرد.چون فرانسه همیشه برتر بوده و خواهد بود! بدون هیچ تعصبی میگم،من اپتیما دارم،پدرم تالیسمان،و داییم کمری۲۰۱۶،خواهرزاده خانمم سوناتا
    یه روز باهم رفتیم گردش،به جرعت میتونم بگم،اپتیما و سوناتا که کاملااا بحثشون جداست،اینجا کمری و تالیسمان و باهم مقایسه میکنیم،چون این دو،تقریبا هم رده ی هم هستند.نمیگم کمری ماشینه بدیه،نه چون همه میفهمن که خوبه،ولی تالیسمان خیلی شیک تر و زیبا تر و آپشنای فراوان تری داره.پیشنهاد میکنم اگه بینِ کمری و سوناتا و اپتیماو تالیسمان گیر کردین حتـــــــما تالیسمانُ انتخاب کنین،چون به عینه دیدم...ممنون از کارگزاران سایت...لطفا نظره بنده راهم به اشتراک بگذارید،شاید بنده ی حقیر،خدمت و کمکی به افکار و انتخابهایشان کرده باشم.باتشکر...

    • نویسنده : وحید مایه دار
      تاریخ : 1396/01/06

      من خودم یه BMWدارم پسرم هم یه بنز سری s550 داره عموم هم یه بوگاتی داره داییم هم یه لامبورگینی داره تازه پسرداییم هم فراری حالا شما بگین من تالیسمان رو انتخاب کنم یا نه ؟؟؟!!!!

    • نویسنده : داداچ
      تاریخ : 1396/01/20

      توهم زدی داداچ

  • user icon
    نویسنده : امیرحسین
    تاریخ : 1395/11/23

    به نظره من،ماشینِ کره ای رو اصلا نباید با فرانسوی مقایسه کرد.چون فرانسه همیشه برتر بوده و خواهد بود! بدون هیچ تعصبی میگم،من اپتیما دارم،پدرم تالیسمان،و داییم کمری۲۰۱۶،خواهرزاده خانمم سوناتا
    یه روز باهم رفتیم گردش،به جرعت میتونم بگم،اپتیما و سوناتا که کاملااا بحثشون جداست،اینجا کمری و تالیسمان و باهم مقایسه میکنیم،چون این دو،تقریبا هم رده ی هم هستند.نمیگم کمری ماشینه بدیه،نه چون همه میفهمن که خوبه،ولی تالیسمان خیلی شیک تر و زیبا تر و آپشنای فراوان تری داره.پیشنهاد میکنم اگه بینِ کمری و سوناتا و اپتیماو تالیسمان گیر کردین حتـــــــما تالیسمانُ انتخاب کنین،چون به عینه دیدم

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1395/12/12

    منم قبلا مگان داشتم والان تالیسمن وثبت نام کردم وهیچوقت ماشین اروپایی رو نمیشه با ماشین کره ای قیاس کرد اروپا بیشاز یک قرن سابقه ی تولید خودرو داره

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1395/12/16

    به نظر من در ارزیابی یک خودرو، فراوانی قطعات یدکی و هزینه نگهداری و استهلاک ماشین هم اهمیت زیادی داره. از زمانی که رنو پنج در ایران تولید میشد، مشکل کمبود قطعات اصلی و گرانی قطعات وجود داشت. نوبت به رنو 21 که رسید این مشکل تبدیل به فاجعه شد. در مورد مگان هم وضعیت بهتری هیچگاه تجربه نشد. حالا نوبت به تالیسمن رسیده. خودرویی با تکنولوژی بالا که طبق تحقیقات بنده مشکل دانش فنی را در نگین خودرو در خصوص تالیسمن جدیست. پشتیبانی قطعات یدکی و قطعات بدنه و اتاق را توسط نگین خودرو باید در گذر زمان دید. همینطور سازگاری این ماشین ماسین با شرایط آب و هوایی و بنزین در کشور ما. ضمن اینکه بازار دست دوم این خودرو هم با توجه به اینکه حدود 200 میلیون تومان قیمت داره در آینده اهمیت خواهد داشت.

  • user icon
    نویسنده : Hazhir
    تاریخ : 1395/12/22

    سلام به همه
    من امروز بعد از کلی تحقیق بین سوناتا اپتیما تلیسمان و کمری بلاخره تلیسمان رو ثبت نان کردم. طراحی داخلی بیرونی تکنولوژی موتور و گیربکسش اصلا قابل مقایسه با اپتیما نیست. واقعا میشه گفت یه پله بالاتره. فقط من نگران خدماتش هستم. اما وقتی طرز استفاده خودم رو در نظر می گیریم میبینم شاید 10 درصد احتمال مشکل باشه اما در عوض کیفیت و امکانات بالاتری نسبت به هم قیمت هاش تجربه می کنم.

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1395/12/28

    سلام من بین کمری۲۰۱۶وسوناتا مونده بودم،اما وقتی باتالیسمان آشناشدم،فهمیدم واقعا یه چیزه دیگست و در جا ثبت نامش کردم.اونایی که ثبت نام کردن،شک نکنن که بسیار ماشین خوبیه من خودم انواع ماشینارو داشتم اما تالیسمان به نظرم خیلی متفاوته .تکنولوژی گیربکس موتور  و هندلینگش واقعا از اپتیما سر تره اونم یه سر و گردن. طراحیش که فک نکنم نیاز به گفتن داشته باشه چون تاحالا هیچ سایت و کارشناسی از ظاهرش ایراد نگرفته واقعا وقتی دیدمش اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که خلاقانه ست جدیده زیبا و جسورانه. داخلش از متریال با کیفیت استفاده شده . اینکه هداپ داره جالبه واقعا. در ضمن بهتون قول میدم تالیسمان روز به روز به قیمتش افزوده میشه.اونایی که میخوان ثبت نام کنن معطل نکنن،بهتون قول میدم ،قیمتش چندماه دیگه بسیار افزایش پیدا میکنه.

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/01/26

    به نظر ماشین خوبیه من دنبال اریون بودم ولی وقتی تلیسمان دیدم کلا از خرید منصرف شدم هر روز ماشین جدید میاد یه ۶ ماه صبر میکنم ببینم قیمت لوازم مصرفی ایراداتش و بدیاش رو بشه
    اگه بخام بگیرم حتما در حال حاظر نظرم تلیسمان هست
    ولی کمری ۲۰۱۸ هم مثل اینکه تو راه هست و شدید خفن شده
    البته با این وضعیت گیر کردم شدید
    کره ای هم که خخخخ بهتر از چینیه
    ولی تویوتا کلا متفاوته و رنو هم اروپایی و خوب هست
    به امید خدا

  • user icon
    نویسنده : Mohammad Mahdi
    تاریخ : 1396/01/29

    تلیسمان موس داره که اپتیما نداره..تلیسمان هدآپ داره اپتیما نداره..تلیسمان مثل بعضی از مدل های لوکس بنز پنج رنگ مختلف نورپردازی داخل کابین داره که اپتیما نداره..تلیسمان پنج حالت رانندگی داره که اپتیما نداره..صندلی های تلیسمان ماساژر سه حالته داره ولی اپتیما نداره..برای تلیسمان بجای مانیتور یه تبلت بزرگ آیپد گذاشتن ولی مال اپتیما یه مانیتور معمولیه..سیستم ورود بدون کلید(کی لس) تلیسمان لمسی هست ولی مال اپتیما دکمه ای هست..اتوپارک تلیسمان چهار حالته هست ولی مال اپتیما دو حالتست..گیربکس تلیسمان هفت دنده دوکلاچه هست ولی مال اپتیما شش سرعته هست..صفحه کیلومتر تلیسمان مثل خودرو های لوکس کامپیوتری هست ولی از اپتیما عقربه ای هست..قدرت موتور و گشتاور و شتاب تلیسمان بیشتر از اپتیما است..از همه مهمتر موتور و گیربکس تلیسمان ساخت نیسان ژاپن هست.
    باز بیایید تلیسمان رو با خودروهای ضعیف کره ای

  • user icon
    نویسنده : متین
    تاریخ : 1396/01/31

    اقا جان یه سوال ادم چجور باید بفهمه که مدل فولشه ؟؟؟تلیسمان و اپتیما قطعا در چند مدل وارد ایران میشن
    منظورم از مدل اینه که فول باشه یا فول نباشه
    الان من که میرم بخرم یکی از اینارو از کجا بفهمم فوله ؟

  • user icon
    نویسنده : فرشاد
    تاریخ : 1396/02/05

    عشق است تالیسمان

  • user icon
    نویسنده : Abbas
    تاریخ : 1396/02/11

    با سلام و احترام به همه عزیزان
    من در تاریخ 95/7/14 تلیسمان با شرایط 120 روزه کاری ثبت نام کردم و در همان ابتدا 150000000 میلیون تومان یعنی تقریباً 80 درصد پول رو پرداخت کردم و قرار بود در پایان اسفند تحویل خودرو انجام بشه ولی دعوت نامه در تاریخ 96/1/14 جهت تکمیل مابقی پول ارسال شد که در همان روز پرداخت گردید و قرار شد طی 15 روز کاری تحویل بدن ولی الان 96/2/11 هستش هیچ خبری نیست و تنها جوابشون اینه که خودروی شما رسیده و موقع تحویل شد بهتون زنگ میزنیم این بد عهدی شرکت نگین خودرو در تحویل خودرو به مشتری رو میرسونه و در حال حاضر بعد از گذشت 208 روز از تاریخ ثبت نام هیچکس جوابگو نیست و این بهترین نوع تکریم مشتری هستش !!!!!!! وای به حال خدمات پس از فروش و تامین قطعات و غیره ....... Email : P_sayahi@yahoo.com

    • نویسنده : عباس
      تاریخ : 1396/02/14

      مشكل جدي و بزرگ نگين خودرو

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1396/03/23

      سلام متاسفانه شرکت نگین خودرو پیشتاز بدقولی در بین شرکتهای وارد کننده ماشین در ایران در تحویل خودرو است و من شخصا خودم در حال حاضر همین مشکل را من با شرکت پیدا کرده ام در تاریخ 95/8/12 ثبت نام کردم و تا این لحظه هم اصلا جوابگو نیستند و بعد از پیکیری های مکرر فقط می گویند هر موقع ماشین اماده شد به شما زنگ می زنیم ( حدود دو ماه پیش هم تازه زنگ زدند و رنگ انتخابی ماشین را به بهانه موجود نبودن رنگ به رنگ سوم انتخابی تغییر هم داده اند )واقعا پشیمان شده ام که چرا نقدی از بازار نخریدم

  • user icon
    نویسنده : جسی
    تاریخ : 1396/03/11

    دوست عزیز عباس شما داری برند رنو رو تخریب میکنی هر سایتی میری همین حرفو میزنی ( جالب اینجاست که ثبت نام اول تالیسمان قبل موعد تحویل شد ) هر جور به در دیوار میزنی بزن خودتو ولی عمر کره ی ها تمومه ( و بشخصه از سر غرض تالیسمان میگیرم تا انتقام سالها سلطه و مغرور بودن دو وارد کننده بزرگ این کره ی ها رو بگیرم تا ورشکست بشن تا منت بکشن

  • user icon
    نویسنده : فرشاد
    تاریخ : 1396/03/18

    تالیسمان یه هیولای نرم پر آپشنه.درسته که تو ایران مردم عاشق ماشین کره ای هستن ولی من خودم بعد از داشتن اپتیما و سوناتا حالا که تالیسمان دارم فهمیدم چقدر تفاوته بین فرانسه و کره.تالیسمان حرف نداره.

    • نویسنده : رضا نیک
      تاریخ : 1399/11/05

      هیولای نرم؟!! :))))))))) منظورت لگن فرانسوی پر استهلاک با هندلینگ گاریه؟

    • نویسنده : Aj
      تاریخ : 1400/05/14

      مطمئنم تا حالا تالیسمان رو از نزدیک هم ندیدی که بهش میگی نرم. سواری پراید خیلی بهتر از این ماشین به قول شما هیولاست😑

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/18

    تفاوت تالیسمان با اپتیما خیلی محسوسه.تالیسمان یه سر و گردن بالاتره.با اینکه خیلی وقت نیست که دارمش اما خیلی راضیم.

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/03/27

    چقدر خوب شد آنتی کره ای ها یه تلیسمانی گیر آوردند تا پزش رو بدند واگرنه دق مرگ میشودند سال ۹۶ سالهای بعدی هم کره ای ها محبوبترند هیوندائی همیشه اوله فروش ماشین در آمریکا محک زده میشه ماشین فرانسوی در آمریکا فروش نمیره یعنی وجود نداره اما هیوندائی و کیا در رده بالای فروش هستند

  • user icon
    نویسنده : مسعود ب.
    تاریخ : 1396/03/28

    دوستان عزیزی که متعصبانه علیه خودروهای کره ای نظر میدن یا متعصبانه خودروهای کره ای رو خیلی برتر از این محصول رنو میدونن بد نیست یه سرچی بکنن تا ببینن یکی از دو مرکز مونتاژ تلیسمان در بوسان کره است. اونوقت شاید هر دو گروه کمی با تعصب کمتر نظر بدن.

    • نویسنده : kia-55@yahoo.com
      تاریخ : 1396/04/03

      مونتاژ در كره دليل نميشه اصليت مهمه كه فرانسه هست

  • user icon
    نویسنده : اينان
    تاریخ : 1396/04/03

    بنظرم ماشيناي فرانسوي جزو پر استهلاك ترين ماشيناي دنيان گول آپشن رو نخوريد همين ٢٠٦ كه مبينيد هميشه تو خيابونا خراب شده افتاده و صاحباشون رو بيچاره كرده يك نمونش يكم قديم تر هم رنو ٥ بود كه هميشه بايد ميرفت برا تعمير ماشيناي كره و ژاپن بسيار استهلاك كمتري دارن

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/04/08

    من موندم .یکی بگه .این همه پول را از کجا اوردید .ما که تو پرایدش موندیم .نکنه قمار میکنید

    • نویسنده : سینا
      تاریخ : 1396/06/17

      راس میگی بخدا از کجا میارن این همه پولو عشق است پراید

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1396/04/09

    من ماشین توربو داشتم هزینش بالاست حتی بنز وبی ام هم هزینش بالاست بنظرم اپتیما جت لاین 2017در این رنج بهتره چون من لوس انجلس تو خیابونا اصلا ماشین فرانسوی ندیدم ولی کیامحصولات متنوع ان بخصوص سورنتو جت لاین2017 عالیه یک اس یو وی برتر امریکا ماشین فرانسوی نمی پسندند

  • user icon
    نویسنده : طراوت
    تاریخ : 1396/05/01

    خیلی از ماشین تلیسمان خوشم اومده ظاهرش و مشخصات فنی عالیه . حیف این همه پول ندارم که بخرم . با این اوضاع تحریم ها فقط باید حسرت بخوریم/

  • user icon
    نویسنده : milad
    تاریخ : 1396/05/18

    از سایتی مثل ماشین 3بعیده که انقدر اشتباه متن بنویسه 1.تلیسمان توی ایران رادار اکتیو کروز یا کروز تطبیقی یا ترمز خودکار نداره ولی اپتیما داره وهمینطور سامانه کمک پارک که اپتیما اتوپارک داره لطفا دقت بیشتر کنید

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/05/24

    سلام به همگی . دوستان اطلاعاتی در مورد کمک فنر تالیسمان دارید ؟ اینکه تو دست اندازها خشکه یا نه؟

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1396/05/25

    سلام ، من هم 13اردیبهشت 96 تالیسمان رو با تحویل 60 روزه ثبت نام کردم و20 روز پیش هم تکمیل وجه شد که همونجا اعلام کردند ظرف 15 روز خودرو را تحویل میدن. 3 روز بود برای پیگیری خرید تماس میگرفتم داخلیشون کسی جواب نمیداد تا اینکه از طریق قسمت فروش بعد کلی معطلی اعلام کردن تحویل خودرو خیلی تاخیر داره و بعد از اسرار من نهایتا گفتن حداقل 45 روز دیگر تحویل میشه. جالب اینه که اینها الان شروع کردن تحویل 45 روزه ثبت نام میکنن!!! اگر امکان تحویل 45 روزه هست پس چرا ثبت نام های قبلی رو تحویل نمیدن؟! اگر امکانش نیست چرا عامدانه دست به این کار میزنند؟ بدتر از همه اینکه مدل 2017 رو در پایان سال میلادی تحویل میدن که این یعنی یک سال مدل پایین تر و افت قیمت. دوستان عزیز با اینکه من خودم ثبت نام کردم اما لطفا این کار رو نکنید و اجازه ندید به شعورمون توهین کنن و ازمون سواستفاده کنن. الان خوشبختانه هوندا آکورد رو تحویل فوری میدن و در زمان ثبت نام من نبود پس با دقت انتخاب کنید.

  • user icon
    نویسنده : mehrdad
    تاریخ : 1396/07/17

    من که بدون شک تلیسمان انتخاب میکنم..چون هم مدلش بهتره هم خاص

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/08/17

    امروز 14ابان .....تلیسمان فوق العاده

  • user icon
    نویسنده : adel
    تاریخ : 1396/09/27

    سلام
    من تلیسمان دارم و تا حالا چهارهزارتا باهاش راه رفتم ، مزایای زیادی داره ولی میخوام از دو عیب فاحشی که داره نظر بدم.۱.سروصدای اتاق داره و برای این رنج ماشین این صدا خیلی زشته ، علتش هم متریال خشک بعضی قسمتهای داخلی ۲. صدای باد عجیبی وقتی سرعت از صد به بالا میره از جلو داشبورد میاد.۳.بعضی وقتها بی دلیل کند میشه. من اگه برگردم به سه ماه پیش قطعا تلیسمان نمیخرم ، کمری و هوندا اکورد و حتی bmw ۵۲٨ مدل 2013 گزینه های بهترین.

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1397/06/07

    سلام اپتیما مطمئنا سرترهست چون گول شتاب نباید بخوریم من خودم به پیشنهاد همین سایت تالیسمان خریدم وبعد از ۲ ماه فروختم چون کوبش بسیار شدیدی داره رینگ ولاستیک هم عوض کردم هیچ تفاوتی نداشت چون سیستم تعلیق تالیسمان یکپارچه است گول ظاهر وشتاب رانباید خورد من ضررش رادیدم شما نکنید دوستان اپتیما یک سروگردن بالتراست چون الان تالیسمان که قیمتش ۹۰ میلیون ازاپتیما کمتراست یعنی ۴۴۰ و۵۳۰ قیمت بازار آنهاست هرکس تالیسمان راباهاش یک مسافرت خانوادگی بره دلش رامیزنه ولی اپتیما سواری خیلی معقول تری داره ولوازمش هم بمراتب بشتر وارزانترازتالیسمان میباشد بخصوص باتوجه به اینکه دیگر واردات ممنوع شده کره ای ها لوازمشون بوفوریافت میشه ولی رنو نه ضمنا نفروسط ردیف عقب هرچقدرکوتاه قدباشه درتالیسمان سرش به سقف میکوبه اونوقت آنقدرکره ای ها زمان مونتاژ تالیسمان کمش گذاشته اند که اگه بخواهید سنسور باد داخل رینگ چرخ را دررینگ دیگری بیاندازید پیچی نیست وقابلیت بازکردن نداره وحتما خواهد شکست الان ۴ عدد سنسور دانه ۵۰۰ هزارتومان هست ولی دراپتیما براحتی بازمیشه ومیندازید داخل رینگ جدید

  • user icon
    نویسنده : Erfan
    تاریخ : 1397/08/20

    اپتیما به گرد پای تلیسمان هم نمیرسه در امکانات رفاهی هم ماساژور یا هداپ تلیسمان و یا بیشتر بودن حالت اتوپارک برتر هست.... یک ماشین کره ای دربرابر یک ماشین اروپایی !!!! یک کمپانی با ۱۱۵ سال قدمت با کیا !!! این رقابت خنده دار هست رقیب تلیسمان تو ایران فلوکس واگن پاسات هست نه اپتیما !!! اگر کادنزا یا ازرا مقایسه شوند بهتر هست .

  • user icon
    نویسنده : مهدي
    تاریخ : 1398/02/18

    دو خودرو متفاوت

  • user icon
    نویسنده : مهدي
    تاریخ : 1398/02/18

    ‏‎من هردو را داشتم
    اول optima 2016 tf
    ‏‎بعد TALISMAN 2017
    ‏‎و در حال حاضر
    ‏optima 2016 gf
    ‏‎در يك كلام بايد اول بدونيد كه بيشتر چه خصوصيتى براتون مهم و مد نظرتون مي باشد
    ‏‎به عنوان مثال اگر دنبال شتاب هستيد بدون شك تاليسمان
    ‏‎اگر دنبال نرمى هستيد قطعاً اپتيما
    ‏‎اگر به فكر خدمات باشيد باز هم اپتيما
    ‏‎و همين طور خريد و فروش راحت تر باز هم اپتيما
    ‏‎اما از لحاظ آبشن ميتوان گفت تاليسمان
    ‏‎البته باز هم يك سرى ابشن هايي و مزایای اپتيما gf نسبت به تاليسمان دارد
    ‏‎مثلاً ١- شيفتر فرمان ٢- شارژ وايرلس ٣- پرده كنار۴ -گرم کن فرمان۵-فضای بیشتر سرنشینان عقب ۶- سیستم صوتی هارمن کاردن) خیلی باکیفیت تر از boss می باشد٧- سقف جير ۸ - چراغ شور ٩-کیفیت بهتر مواد بکار رفته در کابین

    شتاب ضعيف اپتيما نسبت به تاليسمان
    و عملكرد گيربكس تاليسمان كمى بهتر هست
    ‏‎ولي كوبش تاليسمان نسبت به اپتيما خيلى بيشتر مى باشد
    ‏‎

  • user icon
    نویسنده : مهدي
    تاریخ : 1398/02/18

    آبشن هايي كه در تاليسمان بيشتر از اپتيما مي باشد عبارت است از ١_هدآپ ٢-ماساژور صندلی جلو-٣-تنظيم شش حالت رانندگى٤-صندلي هاى بهتر٥-مانيتور بزرگتر٦-در صورت فعال کردن تابلو خان و رادار بین خطوط ٧-نور بالای اتوماتیک٨-فضاى صندوق عقب كمى بيشتر از اپتيما٩- مصرف سوخت كمتر ١٠-پنج حالت نور پردازي كابين۱۱-مه شکن سپر جلو
    ‏‎اما تالیسمان در سرعت بالای ۱۲۰ صدای باد در کابین به گوش می رسد و صداى موتور تاليسمان در كابين كمى بيشتر مي باشد
    ‏‎تالیسمان به دلیل سیستم توربو موتور با بنزین سوپر و با کیفیت و مراقبت بیشتر موتور نیاز دارد
    ‏‎لاستیک های تالیسمان نکسن کره هست ولی اپتیما gf میشلن المان می باشد
    ‏‎قضاوت و انتخاب با خودتان
    ‏‎موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام نویسنده عزیز خسته نباشی

  • user icon
    نویسنده : ssssss
    تاریخ : 1401/02/24

    من یه سوال داشتم که ایا الان حرف اول و تالیسمن میزنه یا اوپنیما؟؟؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading