اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ساندرو استپ وی با لیفان X50

مقایسه ساندرو استپ وی با لیفان X50

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ساندرو استپ وی با لیفان X50 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ساندرو استپ وی با لیفان X50 بپردازیم .

RENAULT Stepway

رنو ساندرو استپ وی

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
42
بررسی رنو ساندرو استپ وی

Lifan X50

لیفان X50

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
39
بررسی لیفان X50
انتخاب ماشین 3

RENAULT Stepway

رنو ساندرو استپ وی

Top car

RENAULT Stepway

رنو ساندرو استپ وی

مقایسه ساندرو استپ وی با لیفان X50

 رنو ساندرو استپ وی

 

ساندرو استپ وی بر خلاف ساندرو هاچ بک که یک هاچ بک شهری بود در کلاس کراس اوور های کوچک شهری قرار میگیرد . رنو ساندرو استپ وی از نظر طراحی نسبت به دبگر مدل های ساندرو پخته تر و جذاب تر شده است . نمای جلو طرح اسپرت تری دارد ، کاسه چراغ مشکی رنگ شده است ، تریم جلو پنجره تم مشکی دارد و فلاپ های مشکب رنگ همه دست به دست هم داده اند تا ساندرو استپ وی اسپرت ، جذاب و جوان پسند به چشم بیاید . در کل با توجه به فرم بدنه ، رنگ بندی قطعات و تغییرات صورت گرفته ساندرو استپ طراحی اش هماهنگ و متناسب می باشد . در داخل کابین اوضاع همانند ساندرو هاچ بک میباشد فقط از نظر ابعاد کمی جادار تر شده است . کیفیت ساخت و مونتاژ رنو ساندرو استپ وی خوب است ولی از نظر متریال به کار رفته درون کابین استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط چندان خوشایند به نظر نمی رسد ولی کیفیت ماندگاری اش در بلند مدت قابل قبول می باشد .از نظر آپشن هم مانند ساندرو هاچ بک می باشد و تنها تفاوت احتمالی آن ممکن است مجهز شدن ساندرو استپ وی به کامپیوتر سفری باشد . از  نظر طراحی ، راحتی کابین و ارگونومی و کیفیت ساخت و مونتاژ در این بازه قیمتی ساندرو استپ وی هیچ رقیبی ندارد و عملا لیفان X50 را نمی توان به عنوان یک رقیب به حساب آورد .

 

 رنو ساندرو استپ وی

 

قلب تپنده رنو ساندرو استپ وی همانند دیگر مدل های ساندرو و تندر 90 پیشرانه معروف K4M میباشد . این پیشرانه 4 سیلندر میباشد و 1598 سی سی حجم دقیق آن است . این پیشرانه قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین از برترین مزایای این پیشرانه است . در بخش انتقال قدرت هم باز مشابه ساندرو هاچ بک میباشد یعنی دو نوع گیربکس دنده ای و خودکار  برای ساندرو استپ وی در نظر گرفته شده است . استقبال مشتریان از رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک بیشتر بوده است آن هم به خاطر راحتی بیشتر و عملکرد بهتر این گیربکس میباشد . گیربکس اتوماتیک با کد DP2 شناخته میشود و از نوع 4 سرعته اتوماتیک میباشد . این گیربکس تا 240 نیوتن متر قابلیت تحمل گشتاور را دارد و به علت اصلاحات صورت گرفته در تورک کانورتر آن از عملکردی نرم ، دقیق و سریع برخوردار است .

 

 رنو ساندرو استپ وی

 

ساندرو استپ وی یک کراس اوور شهری است که باید همانند کلاسش از آن توقع داشته باشید و انتظار آفرود و ... از آن نداشته باشید . هندلینگ استپ وی خوب است و به علت تغییرات صورت گرفته در سیستم تعلیق پایداری و سواری اش نرم ، متعادل و رضایت بخش است .  فرمان پذیری ساندرو استپ وی هم دقیق و قابل قبول است .

در کل ساندرو استپ وی خودرویی است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد ، ظاهرش جذاب تر شده است ، ویژگی های فنی خوبی دارد و از اولین روز های ورود به بازار هم با استقبال بالایی مواجه شده است. از این رو با اختلاف نسبتا زیادی از لیفان X50 یک بازنده ساخته است .

 

 رنو ساندرو استپ وی

Lifan X50

لیفان X50

مقایسه ساندرو استپ وی با لیفان X50

  لیفان X50

 

 لیفان X50 ظاهر قابل قبول و فریبنده ای دارد که دل نشین است و این میزان فروشی هم که تجربه کرده است مدیون ظاهرش می باشد . اما از نظر فنی این طراحی نسبتا زیبا دارای چند اشکال است و از چند خودرو هم قسمت های مختلف آن طراحی اش کپی شده است . از نظر فرم بدنه لیفان X50 در زمره کراس اوور های کوچک شهری قرار میگیرد ولی تفاوت چندانی با یک خودروی هاچ بک ندارد . درون کابین هم طراحی اش قابل قبول است اما متریال به کار رفته بی کیفیت و خشک هستند . کیفیت ساخت و مونتاژ لیفان X50 بسیار پایین است که اصلا رضایت بخش نیست و کاملا توی ذوق می زند . در بخش امکانات رفاهی هم تنها مزیت لیفان X50 نسبت به رنو ساندرو استپ وی وجود سانروف می باشد .

 

  لیفان X50

 

در بخش فنی لیفان X50 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر است که 1498 سی سی حجم دارد . این پیشرانه قابلیت تولید 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها هم از یک گیربکس CVT استفاده شده است . لیفان X50 استهلاک بالایی دارد و علاوه بر این عملکرد گیربکس CVT  آن هم نا امید کننده می باشد . موتور و گیربکس لیفان X50  با هم هماهنگی ندارند و علاوه بر این در بین موتور و گیربکس لختی و تنبلی حس میشود زیرا لیفان X50 اصلا میل به شتابگیری را از خود نشان نمی دهد .

 

لیفان x50

 

در بخش سواری لیفان X50 از سیستم تعلیق نسبتا ضعیفی بهره میبرد . هندلینگ X50 ضعیف است ، سواری خشک و کوبنده ای دارد ، جلو بندی اش ضعیف عمل میکند ، فرمان دقیقی ندارد و عملکرد فرمان برقی اش نا امبد کننده است و ترمز های لیفان X50 هم عملکردی متوسط دارند . در کل سواری با لیفان  X50 اصلا قابل قبول و لذت بخش نیست و حس خوبی از راندن آن را به دست نمیاورید .

 

لیفان x50

 

به طور کلی لیفان X50 با ظاهر نسبتا خوب و جذابش مشتری را میتواند جذب خود کند ولی کیفیت پایین ساخت ، استهلاک بالا ، پیشرانه کند و گیربکس ضعیف ، سیستم تعلیق غیر قابل قبول و سواری بدون حس و لذت از ویژگی های سواری آن میباشد که اصلا و به هیج وجه قابل قبول نیست . ارزش خرید لیفان X50 هم به دلیل وجود این نکات منفی بسیار پایین است . در پایان باید بگوییم که رنو ساندرو استپ وی فرمانروای بی چون و چرا در بازه قیمتی خودش است و لیفان X50 اصلا حرفی برای گفتن ندارد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/07/12

    قطعا زرق و برق ليفان بيشتره و حس تكراري شدن كمتري از رنو داره ولي كيفيتش جلوي رنو هيچ حرفى واسه گفتن نداره

    • نویسنده :
      تاریخ : 1397/06/30

      دوست عزیز البته رنو وقتی با کیفیته که قطعاتش از فرانسه بیاد نه سفارش بدن چین بسازه پس از لحاظ کیفیت فرقی ندارن

  • user icon
    نویسنده : زند
    تاریخ : 1395/07/25

    شما دلالید .
    نون حلال بخورید.
    کجا طرای استپ وی با ایکس 50 یکیه؟

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1395/07/29

    جفتشون واقعا گرونن
    لیفان که چینیه بی کیفیته
    ساندرو هم که هیچ فرقی با ال ۹۰ نداره.
    هرچی ماشین بی استفاده توی جهانو جمع کردن توی ایران مونتاژ می کنن مردم هم دو برابر قیمت جهانی می خرن
    هیچ اعتراضی هم ندارن.

  • user icon
    نویسنده : حسین محسنی
    تاریخ : 1395/07/30

    رنو ساندرو،طراحی ظاهری نامناسب،طراحی داخلی بسیار نا مناسب
    ادوات داخلی از پلاستیک خشک و بی روح
    آپشن بسیار کم
    و از همه مهمتر یک موتور قدیمی و کم بازده با توان وزنی فوق العاده کم به خصوص برای یک ماشین اتومات
    قیمت بالا برای این حد از کیفیت و آپشن و موتور ضعیف
    تنها چیزی که دارندگانش را دلخوش می کند آرم برند رنو در جلوی ماشینه که آن هم برای گول زدن خریداران هست چون این ماشین در واقع باید با آرم داچیا فروخته شود.
    اینکه خریداران ایرانی برای خرید محصولی که دو سال است از تمام خطوط تولید دنیا جمع آوری شده است، آن هم با این مشخصات فوق العاده ضعیف صف می کشند ،تنها نشان دهنده این است که به علت نداشتن آگاهی کافی از مشخصات و کیفیت این ماشین ها، فقط به برند توجه می کنند.و تولیدکنندگان داخلی هم نهایت سو استفاده را از این ناآگاهی می کنند.
    امیدوارم روزی برسد که مردم خریدشان کاملا کیفی و از روی آگاهی صورت گیرد.

    • نویسنده : فرشید
      تاریخ : 1395/07/30

      دوست عزیز شما فکر کنم فقط تندر رو از دور دیدید و حتی دستتون به دستگیره درش هم نخورده که میگید موتور ضعیف با بازده ضعیفی داره توی اینترنت یه سرچ در مورد مقایسه موتور K4M بزن میبینی که بهترین بازده و قدرت رو توی رنج خودش داره من از سال 89 تا الان 4 تا تندر دستی و اتومات داشتم که الانم یه صفرش زیر پامه ماشینیه که توی رنج قیمتیه خودش واقعا اصتحلاکش صفره ولی از نظر امکانات ضعیفه که با دو سه میلیون کلی آپشن سوار ماشینم کردم تو این همه سال تو رنج قیمت زیر 50 میلیون هیوندا آوانته داشتم که خیلی راضی بودم الان تندر دارم که بازم رو دست نداره.

      لطفا بدون اطلاعات اظهار نظر نکنید😏

  • user icon
    نویسنده : محمد رضا
    تاریخ : 1395/08/02

    کاملا با نظر فرشید موافقم.خدا برکتش بده

  • user icon
    نویسنده : ahmad
    تاریخ : 1395/08/14

    yaani kasi ke in matlabo neveshte ya az foroshe estp chizi mire tu jibesh ya inke fk konam besh pol dadan ke x50ro kharab kone
    akhe marde momen yeki nis bge be tarahi in mashin asan bayad emtyaz dad akhe ghaghighan ye gjoti kebrite ke vasash cheragh jolo aghab gozashtan badesh vaghan adam dare 50m pol mide mashin hadaghal ye sanrof dashte bashe akheee khoda vakili x50 man bash ranandegi kardam kheiliam alieee gole in matno nakhorid khodaiii

  • user icon
    نویسنده : پدرام
    تاریخ : 1395/08/22

    سلام چند ماهیه عضو کانالتون شدم.
    واقعا مطالب عالیه ولی به یه چیز دقت کردم که ساندرو رو با بوگاتی هم مقایسه کردین و گفتین از بوگاتی هم بهتره...شاید از لحاظ موتوری خوب باشه ولی قیافش وحشتناک صفره...داشبرد و کابینش از پیکان ساده تره.بیخیالش شید دوستان به نظرم ارزش فک کردن نداره...سپاس

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/08/22

    همون برند رنو کافیه که لیفان رو کله پاش کنه لیفان با یه کم ظاهر سازی اونهم مختصه چینیها واقعا ظلم مضاعفی به مصرف کننده هاش داره میکنه هیچکس جز یکنفر که اینجا ازش تعریف کرده دل خوشی از این مدل ماشین لیفان نداره شما بازار دست دومش رو هم که در نظر بگیری عمق فاجعه دستت میاد
    من ساندرو اتومات دارم کلا با توجه به پولی که دادم راضی هستم فقط مصرف بنزینم رو 12.2 مونده بعد از بالای پنجهزار کارکرد یعنی میخوام بدونم مصرفش همچنان بالا میمونه یا امیدی به پایین اومدنش هست ؟

    • نویسنده : Milad
      تاریخ : 1395/08/22

      يه دياگ بزن
      احتمالا درست بشه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/08/26

    اصلا و ابدا چيزايي كه راجع به ليفان گفتيد درست نيست
    نميگم از رنو بهتره ولي با اين مقاله ليفان رو خيلي كوبيديد و بدترين ماشين نشون داديد
    اصلا كاره درستي نيست
    بايد بي طرف قضاوت بشه
    مثلا نمره ظاهر ليفان با رنو يكي نيست و اصلا و ابدا فرمون بدي نداره

  • user icon
    نویسنده : امير
    تاریخ : 1395/08/26

    يعني عاشقتونم
    بابا به مولا شماهارو ول كنين ساندرورو ميكنين خدااااا...هرچند خوشحالم كه نميدارين دست زياد تو خريدن ايكس ٥٠ ولي يه كم انصاف داشته باشين
    ايكس ٥٠ ماشين خوبيه
    از همه نظر
    حالا نميگم ايكس ٥٠ بهتره كه واقعا من همچين حسيرو نسبت بهش دارم
    چون داماد ما ساندرو داره خودمم ايكس ٥٠ از نظر قيمت شايد ساندرو گرون باشه ولي ايكس ٥٠ به قيمتش عاليه
    ولي حداقل بگيد از همه نظر مساويه كه ادم متوجه نشين پول گرفتين دارين تبليغشونو ميكنين

  • user icon
    نویسنده : ابوذر مرادی
    تاریخ : 1395/09/05

    سلام کسی اطلاع داره ساندرو استیپ وی تحویل آذر رو دادن یا نه

  • user icon
    نویسنده : ممد
    تاریخ : 1395/10/29

    ماشین های چینی خیلی قشنگن ولی دارای استهلاک و مصرف سوخت بالا هستن و نه تنها قطعشون گرون بلکه به سختی هم گیر میاد اینکه برای تردد زیاد و روزمره گزینه مناسبی نبوده تازه اگر قرار باشه ماشین با استهلاک با سوخت نسبتا بالا سوار شیم هنوز رو دست خانواده 405 چیزی نیومده سواری عالی نرم سرعت شتاب خوب هندلینگ عالی بهترین اتاق از نظر ارگونومیک شما زیر یک سمند رینگ اسپرت لاستیک پهن بنداز ببینم کدام ماشین چینی ازش قشنگتره, ولی در کل هر چی پول بدین اش میخورین و کسی مالش را ارزون نمیده پول بیشتر برابر اش بیشتر است خانواده داکیا فیافه ندارن ولی کم استهلاکن

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1395/11/25

      زیبایی سمندو خوب اومدی.نگو که دلم غش رفت

  • user icon
    نویسنده : بردیا
    تاریخ : 1395/12/05

    واقعا متاسفم مدل رده خارج برند داچیا هست اونوقت میان هوچی گری راه میندازن(خودرو سازان) که خود مصرف کننده هم باورش میشه ماشینش کم استهلاک هست هر ماشینی بالاخره استهلاک داره اونی که دیرتر خراب میشه در عوض هزینه تعمیرش هم بسیار بالاتر!! ولی اونقدر نیست تفاوت زمانی استهلاک ماشینها بستگی به نحوه رانندگی و محل رانندگی داره رنو تو آفریقا هیمن تندر 90 رو با برند نیسان می فروشه چون اونجا نیسان جا افتاده تو ایران با برند رنو واقعا تاسف باید خورد برند اصلی رنو از رده 150 میلیون به بالا (تالیسمان و کولئوس ) شروع میشه پس دوستان لطفا خودشون رو گول نزنند .

  • user icon
    نویسنده : حامی
    تاریخ : 1395/12/21

    انقدر مقایسه کردن و قضاوتون مسخره و تابلو بود که آدم فکر میکنه اصلا خود کرمان موتور به شما پول داده تا تبلیغ عکس کنید براش :)))
    یکم حرفه ای تر باشین حالا دروغم میخواین بگین یکم حرفه ای تر عمل کنید

  • user icon
    نویسنده : DM
    تاریخ : 1396/01/06

    با سلام خدمت دوستان، ما چهار نفر دوست با هم ساندرو استپ وی ثبت نام کردیم، تقریبا اواسط بهمن 95 تحویل دادن، هر چهار ماشین کمک فنرهای عقبش خراب هستند و صدا میدن، ماشین من موقع تحویل گرفت موتورش تک کار میکرد و لرزش داشت که مشخص شد شمعش خرابه که موقع تعویض دیدیم از بی کیفیت ترین نوع شمع اسنفاده شده، از جلوبندی ماشین یکی از دوستان به شدت ثدای جیک جیک یا جیر جیر میاد که واقعا وحشتاکه، ماشین یکی دبگه از دوستان هم به علت شلی میل تعادل هنگام حرکت یا ترمز زده صداهای عجیب و غریب میامد که فعلا با آچارکشی حل شده، لنتهای ترمزها بسیار بی کیفیت و از کالای درجه پمج ترکیه هستش که با نوع تکستار عوص کردیم. لاستیکهای بارز روی خودرو که باید بندازی آشغتل دونی. آخه کجای این ماشین رنو هست؟ فقط آرمش،،!!!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/01/06

    من سه ماه هست استپ وی دارم .ماشین بسیار خوب و راحتی هست فقط باید نزدیک سه تومن براش هزینه کنی
    اول اینکه مانیتور 9 اینچ روش بندازید بیشتر از هشت یا ده بهش میاد دوم سنسور عقب
    با پنجاه تومان ایده آل تو ایران استپ وی هست برای کارمند جماعت

  • user icon
    نویسنده : DM
    تاریخ : 1396/01/07

    با سلام، این ماشین «ساندرو» در سایر کشوره با نام و آرم داچیا تولید میشه، ولی تو ایران معلوم نیست چطور از نام و برند رنو براش استفاده میشه، و معلوم نیست شرکت خودرو سازی رنو چطور اجازه داده آرم رنو بر روی این ماشین بی کیفیت مورد استفاده قرار بگیره.

  • user icon
    نویسنده : فریدون
    تاریخ : 1396/01/24

    دوستانی که انقد داچیا داچیا میکنن و از این اسم یه کمپانی بی نام و نشون بیرون میکشن، یه کم تحقیق و خوندن دو تا مطلب تو اینترنت بد نیست والا. داچیا زیرمجموعه کمپانی رنو هستش که تو رومانی اتومبیل های رنو رو رو تولید میکنه. جالبه بدونید که داستر هم از تولیدات داچیاست. حالا چرا آرم رنو رو داره نمیدونم والا :))

  • user icon
    نویسنده : ایلیا
    تاریخ : 1396/02/14

    سلام دوستان بنظر شما ساندرو استپ وی دنده دستی همون کیفیت اتوماتیکش را داره یانه ؟

  • user icon
    نویسنده : السانا
    تاریخ : 1396/05/10

    سلام دوستان عزیز کسی اطلاع داره پیش فروش بعدی استپ وی کی شروع میشه؟؟؟ ممنون میشوم پاسخگو باشید

  • user icon
    نویسنده : مصرف کننده
    تاریخ : 1397/03/26

    این همه زدی تو سر لیفان آدم شک میکنه نمایندگی رنو داری!
    ایکس ۵۰ هم خیلی نرمه، خوش فرمونه، تو برف عالیه، دنده اش با یه انگشت عوض میشه کابین خیلی راحتی داره واگر براش دوربین عقب هم بگذارید امکانات همون ماشینهای چندصد میلیونی را داره. تنها عیبش صفحه کلاچ نسبت به وزن ماشین ضعیفه ولی قطعا چیزی از استپ‌وی کم نداره و تکنولوژی بکار رفته در اون ۶ سال از استپ‌وی جدیدتره . من مصرف کننده هستم نه دلال! ۶ = ۲۰۰۸-۲۰۱۴

  • user icon
    نویسنده : متین
    تاریخ : 1397/03/31

    سلام
    استپ وی تو رنج قیمت خودش هیچ رقیبی نداره و از هر لحاظ بهتره ،
    من خودم ماشین چینی داشتم به بدبختی فروختم ،کمبود وسایل ،گرونی وسایل، افت بسیار زیاد موقع فروش و....

  • user icon
    نویسنده : دلداده
    تاریخ : 1397/11/13

    اصلا این ماشین راه میره ؟؟؟ 😂😂😂؛ فقط برا قشنگیه

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading