اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آوانته و مگان

مقایسه آوانته و مگان

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه آوانته و مگان می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه آوانته و مگان بپردازیم .

RENAULT MEGANE

مگان

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی مگان

HYUNDAI AVANTE

هیوندای اوانته

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی هیوندای اوانته
انتخاب ماشین 3

RENAULT MEGANE

مگان

Top car

RENAULT MEGANE

مگان

مقایسه آوانته و مگان

 رنو مگان

 

مگان از زمان ورودش به بازار با استقبال بالایی مواجه شده است و از طراحی مناسب و به روزی بهره میبرد . بدنه مگان دارای خطوط تیز و شکسته زیادی میباشد که چهره آن را جذاب نگه داشته است . هم چنین به علت هماهنگی طراحی اجزاء بدنه و شکل گیری درست آنان در کنار یک دیگر رنو مگان ظاهری ماندگار دارد و به این راحتی خسته کننده و تکراری نمی شود . در داخل کابین ، مگان طراحی اش زیبا است و به دل می نشیند . از نظر ابعادی هم داخل کابین جادار است و فضای خوبی در اختیار سرنشینان قرار می دهد . البته از نظر کیفیت متریال داخل کابین در سطحی متوسط ارزیابی میشود ولی کیفیت ساخت و مونتاژ رنو مگان رضایت بخش میباشد. از نظر امکانات رفاهی و آپشن هم مگان خوب است و در رنج قیمتی خودش کامل به نظر می رسد ولی در برابر رقبای جدید خود از ضعف نسبی بهره می برد . صندلی های مگان را هم میتوان جزء ضعف های آن برشمرد زیرا بدن را به خوبی در بر نمی گیرد .

 

 رنو مگان

 

قلب تپنده مگان 4 سیلندر میباشد و 1998 سی سی حجم آن است . این پیشرانه قابلیت تولید 136 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد  . پیشرانه رنو مگان در شتابگیری نسبتا تنبل است و میل چندانی به شتابگیری سریع ندارد . البته مصرف سوخت و استهلاک پایین رنو مگان را نباید فراموش کرد که بسیار از اهمیت بالایی برخوردار میباشد . برای انتقال قدرت مگان از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که تکنولوژی نسبتا قدیمی دارد و فقدان دنده پنجم در آن بسیار احساس میگردد . البته نرمی تعویض دنده و تعویض دنده های سریع مگان را نباید فراموش کنیم .

 

مورانو 2012

 

سیستم تعلیق مگان نسبتا نرم می باشد ولی در کل عملکرد ضعیفی دارد .هندلینگ مگان هم خوب و رضایت  بخش میباشد . مگان در سرعت های بالا خودرویی کاملا محکم ، ایمن و در دست راننده میباشد . فرمان مگان هم خوب ، خوش دست ، نرم و نسبتا دقیق میباشد و ترمز های مگان هم قدرتمند و ایمن عمل  میکنند .

در کل رنو مگان خودرویی است که در مقام مقایسه با هیوندای آوانته زیباتر ، بروز تز ،خوش استایل تر میباشد و به علت تولید بیش تر و خدمات پس از فروش بهتر ارزش خرید بالاتری دارد .

 

مورانو 2012

HYUNDAI AVANTE

هیوندای اوانته

مقایسه آوانته و مگان

 هیوندای آوانته

 

هیوندایی آوانته خودرویی شناخته شده در بازار است که صاحبان آن بسیار از خودرو هایشان راضی هستند. البته از ضعف های آن نباید بگذریم . طراحی آوانته بسیار قدیمی است . بدنه آوانته قطعاتش به طور نسبی با یک دیگر هماهنگی دارند اما زیبایی خاصی را در هیوندای آوانته نمیتوان مشاهده کرد .

 

 هیوندای آوانته

 

در داخل کابین هم وضعیت به همین منوال است . طراحی کابین بسیار قدیمی و از مد افتاده می باشد . البته از نظر کیفیت ساخت و مونتاژهیوندای آوانته خوب و رضایت بخش است . کیفیت متریال و روکش های به کار رفته در هیوندای آوانته خوب می باشد ولی استفاده از پلاستیک خشک در برخی نقاط چندان جالب نیست .  بارز ترین ضعف هیوندای آوانته هم سطح آپشن های پایین و قدیمی بودن آن می باشد که به مذاق بسیاری از خریدیرانش خوش نمی آید .

 

 هیوندای آوانته

 

پیشرانه استفاده شده در هیوندای آوانته قدرتمند می باشد و در عین حال هم از استهلاک پایینی بهره میبرد . پیشرانه هیوندای آوانته 2000 سی سی است و قابلیت تولید 140 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . مصرف سوخت هیوندای آوانته متناسب است و شتابگیری بسیار لذت بخشی دارد . برای انتقال قدرت هیوندای آوانته دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است . گیربکس منوال هیوندای آوانته به شما تعویض دنده هایی لذت بخش هدیه میکند و مدل گیربکس اتوماتیک هم گیربکس با موتور هماهنگی خوبی دارد و تعویض دنده هایی نرم ، سریع و هوشمند انجام می دهد .

 

 هیوندای آوانته

 

کیفیت سواری هیوندای آوانته نسبتا خوب می باشد . آوانته سواری اش تقریبا نرم میباشد ولی مهمترین نکته در بخش سواری با هیوندای آوانته ترمز های پر قدرت آن می باشد . البته فرمان نرم و هندلینگ خوب هیوندای آوانته نکات قابل تاملی است .

هیوندای آوانته خودرویی جادار و خانوادگی است که ظاهر خارجی و داخلی آن قدیمی و کسل کننده میباشد ولی کیفیت بالای ساخت آن ، موتور پر قدرت و استهلاک پایین مثبت ترین نکاتش است . هیوندای آوانته شاید اگر ظاهر مدرن و جذاب تری داشت ، شامل آپشن های بیش تری بود و کیفیت متریال داخلی اش بالاتر بود برنده این رقابت می شد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1395/07/17

    سلام
    تو بررسی و امتیازدهیتون تضاد وجود داره طراحی مگان به گفته خودتون زیباتر و بروزتره مخصوصا طراحی داخلی که مگان مشخصا از اوانته برتره!
    از طرف دیگه امکانات مگان هم به مراتب از اوانته بیشتره در واقع اوانته هیچ اپشنی نداره در صورتی که مگان سنسور نور و سنسور باران و رینگ المینیومی و کارت کلید هوشمند رنو و دکمه استارت و تهویه اتومات و پرده عقب و جانبی و پاور ویندوز داره
    در نتیجه مگان در هر دو بخش طراحی و امکانات رفاهی باید امتیاز بیشتری از اوانته بگیره در صورتیکه شما به هر دو خودرو 7 دادین که اصلا منطقی نیست!
    در بخش ایمنی هم مگان 5 ستاره اروپارو داره و از اوانته ایمنتره
    امیدوارم انتقاد پذیر باشید و امتیازدهیتون رو اصلاح کنید
    موفق باشید

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/02/10

    هر دو ماشین جون سختند اما فروش مگان بهتره طرفدارن اوانته متعصب هستند عین حامیان ام جی النترا اوانته است یا ورنا!؟

  • user icon
    نویسنده : پارسا
    تاریخ : 1396/02/12

    به نظرمن که بیشتر رقیبان مگان رو سوار شدم، بجز عملکرد گیربکس، در سایر موارد، مثل سیستم ترمز، فرمان برقی، سیستم تعلیق، کیفیت سواری و حس امنیت و...از سایر رقباش یه سر و گردن بالاتره.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading