اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای ix55 و کیا موهاوی

مقایسه هیوندای ix55 و کیا موهاوی

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای ix55 و کیا موهاوی می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای ix55 و کیا موهاوی بپردازیم .

ix55

هیوندای ix55

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی هیوندای ix55

KIA MOHAVE

موهاوی

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی موهاوی
انتخاب ماشین 3

ix55

هیوندای ix55

Top car

ix55

هیوندای ix55

مقایسه هیوندای ix55 و کیا موهاوی

 هیوندای IX55

 

هیوندای IX55 یا وراکروز را میتوان یکی از خوش ساخت ترین کره ای های موجود دانست . طراحی بدنه هیوندای وراکروز همانند خودروهای اروپایی است و ظرافت ، زیبایی و لوکس بودن خاصی در طراحی بدنه هیوندای IX55 را میتوان مشاهده کرد . به نوعی کامل ترین و بهترین SUV هیوندای را میتوان IX55 دانست . طراحی هیوندای IX55 هماهنگ است و فسمت های جلو ، عقب و جانبی آن با هم هماهنگی کامل دارند . هیوندای وراکروز  نسبت به کیا موهاوی طراحی اش بروز تر ، زیبا تر و دلنشین تر میباشد .

 

 هیوندای IX55

 

هیوندای IX55 طراحی داخلی اش زیبا است و در عین حال با طراحی بدنه پر زرق و برق و لوکسش هماهنگی دارد . فضای داخلی هیوندای وراکروز جادار است و به لطف ابعاد بزرگ بدنه به راحتی 7 سرنشین را درون خود جای میدهد . یکی از مزایای کابین هیوندای IX55 صندلی های آن میباشد که نرمی و راحتی را در عین در بر گرفتن خوب سرنشینان تامین میکند . یکی از نقاط قوت هیوندای وراکروز  در برابر کیا موهاوی کیفیت متریال مرغوب کابین ، ادوات و روکش ها میباشد که حتی بعضی از مجلات معتبر خودرویی آن را با لکسس RX   مقایسه کرده اند . فهرست آپشن ها و امکانات هیوندای IX55 همانند یک شاسی بلند لوکس است و کاملا راضی کننده میباشد . تنها ایراد هیوندای وراکروز پایین بودن کیفیت چرم فرمان آن میباشد که زود ساییده میشود .

 

 هیوندای IX55

 

درون سینه هیوندای IX55 یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی به حجم 3778 سی سی وجود دارد . هیوندای وراکروز با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 260 اسب بخار قدرت و 347 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . به لطف این پیشرانه قدرتمند هیوندای IX55 کشش بسیار خوبی دارد . از شتابگیری اولیه کاملا راضی کننده است و در دور های میانی هم به  خوبی شتاب میگیرد و از این نظر کاملا نسبت به کیا موهاوی برتری دارد . هیوندای IX55 هم مانند کیا موهاوی از مشکل مصرف سوخت بالا رنج میبرد اما استهلاکش پایین تر از موهاوی میباشد . پیشرانه هیوندای وراکروز با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکرد خوبی دارد . تعویض دنده های هیوندای IX55 به لطف این گیربکس نرم ، سریع و هوشمند میباشد و تحت فرامین راننده هم عمل میکند .

 

 هیوندای IX55

 

از نظر سیستم تعلیق و سواری هیوندای IX55 کاملا برتر از کیا موهاوی است و از همه نظر بهتر عمل میکند . سواری هیوندای وراکروز کاملا نرم است و راحتی خوبی دارد . هیوندای IX55 فرمان نرم و دقیقی دارد . فرمان پذیری اش لذت بخش است . هندلینگ هیوندای وراکروز هم خوب است و راننده به ابعاد خودرو تسلط کامل دارد . هیوندای IX55 قدرت ترمز گیری اش در حد متوسط است و نسبت به کیا موهاوی هم برتری دارد .

هیوندای IX55 یک SUV لوکس ، ظریف و قدرتمند شهری میباشد که قابلیت های بیابانی خوبی دارد و از رقیبش هم کاملا در بحث های مختلف یک سر و گردن بالاتر است . اگر از هزینه های بالای نگهداری هیوندای وراکروز فاکتور بگیریم یک انتخاب کامل و منطقی به شمار میرود که با کیفیت است و بسیار هم سواری لذت بخشی دارد .

KIA MOHAVE

موهاوی

مقایسه هیوندای ix55 و کیا موهاوی

 کیا موهاوی

 

کیا موهاوی یک SUV استوار ، جدی و قرص و محکم است که از سال 2009 در سبد محصولات کیا موتورز قرار گرفته است . طراحی بدنه کیا موهاوی به دور از هر گونه هیجان است و خشن و ساده و به دور از هر گونه طرح اغراق آمیز شکل گرفته است . کیا موهاوی چهره ای پخته دارد که به کار بردن خطوط شارپ و تیز در کنار پیکره ی استخوانی به موهاوی ظاهری بخشیده است که شما را یاد خودروهای آمریکایی میندازد . طراحی کابین کیا موهاوی همانند ظاهرش ساده است و با هم هماهنگی دارند . کیفیت مواد به کار رفته درون کابین کیا موهاوی بسیار پایین است و همه از پلاستیک خشک ساخته شده اند . فضای داخلی جادار و خوبی کیا موهاوی در اختیار شما قرار میدهد اما به علت بد بودن ترکیب بندی رنگ ها فضای داخلی دلگیر است . کیا موهاوی از نظر امکانات مشابه هیوندای وراکروز است امتیاز مشابه در این بخش با هم دریافت میکنند . کیفیت ساخت کیا موهاوی چندان بالا نیست و اتاق زود به سر و صدا میافتد .

 

 کیا موهاوی

 

قلب تپنده کیا موهاوی 2 نمونه V6 و V8 میباشد که مدل 6 سیلندر مد نظر ما میباشد . پیشرانه V6 کیا موهاوی 3778 سی سی حجم دارد و به موهاوی 271 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور میدهد . شتابگیری کیا  موهاوی V6 نسبتا ضعیف است و مصرف سوخت بالایی هم دارد . پیشرانه کیا موهاوی با یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد و عملکرد گیربکس هم خوب است . ولی در کل کیفیت فنی هیوندای وراکروز بالاتر است ، استهلاک پایین تری دارد و هماهنگ تر هم میباشد .

 

 کیا موهاوی

 

در بحث سواری و هندلینگ کیا موهاوی چندان تعریفی ندارد . کیا موهاوی هندلینگش ضعیف است و طراحی شاسی چندان خوبی هم ندارد . علاوه بر این سواری چندان نرم و راحتی را موهاوی به شما ارائه نمیدهد و خشکی اش آزار دهنده است . البته بهای این سفتی فنربندی پایداری خوب کبا موهاوی است . عملکرد ترمز های کیا موهاوی چندان خوب نیست و نیازمند فشار زیاد بر پدال است که نشان از ضعیف بودن سیستم ترمز میباشد . فرمان کیا موهاوی هم چندان تعریفی ندارد و فرمان پذیری لذت بخشی با موهاوی را نمیتوانید تجربه کنید .  

 

 کیا موهاوی

 

در یک کلام کیا موهاوی یک SUV قلدر و قدرتمند از نظر ظاهری است که در بخش  فنی نسبتا خوب است ولی پیشرانه V6 چندان جوابگوی این بدنه نیست ، طراحی در عین سادگی و خشونت کسل کننده است ، کابین کیفیت بسیار پایینی دارد و سواری هم خشک است و لذت بالایی ندارد . کیا موهاوی در مقایسه با هیوندای وراکروز خودرویی با کیفیت پایین تر و کسل کننده تر میباشد که اصلا هم جذابیت IX55 را در هیچ بخشی ندارد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حاج مهدی
    تاریخ : 1395/08/12

    آخه چرا این همه اغراق آمیز دروغ میگید؟؟
    موهاوی رو با لندکروزر از لحاظ قدرت و کیفیت مقایسه میکنن اونوقت شما میگید هندلینگش خـــیـــلی ضعیفه؟؟؟

    • نویسنده : حاج آقا
      تاریخ : 1395/08/13

      سلام داداش باید لندکروزر روبایه همسطح خودش تقریبا لکسسrx350مقایسه کرد نه موهاوی ،من موهاوی رو خوندم نه یکبار و ده بار بلکه چندصد بارو الان آخرین مدل وراکروز رو داریم و واقعا برتری وراکروز رو از همه لحاظ چه سیستم تعلیق و فرمان و گشتاور وشتاب و فرمان پذیری و قدرت وزیبایی طراحی داخل و....رو احساس میکنی

    • نویسنده : آرمین رمضانی
      تاریخ : 1396/12/18

      من با نظر شما موافقم و اینو دیگه همه میدونن توی شتاب موهاوی V8 وراکروز رو لوله میکنه

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1395/08/22

    موهاوی v8 خیلی عالی هست با موتور 4800 توی تهران مصرفش 16هست شتاب خیلی خفن داره

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/02/18

    سلام،منکه عاشق ix55 شدم واقعا ک عالیه از موهاوی هم بهتره حررف نداره در فکر خریدشم

  • user icon
    نویسنده : محسن وحيدي بيدهندي
    تاریخ : 1396/11/09

    من هر دو تا رو داشتم به نظر من قابليتها و ابهت موهاوي يه چيز ديگه است بخصوص 8 سيلندرش

  • user icon
    نویسنده : مهسا
    تاریخ : 1397/08/26

    من که تو خیابون بیشتر به موها تا وراکروز

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1397/10/26

    سلام خدا وکیلی من موهاوی دارم و ماشین خوبی هم هست البته قبلش وراکروز هم داشتم ولی اونجور که از موهاوی بد گفتین ادمو یاد پراید میندازه

  • user icon
    نویسنده : پارسا
    تاریخ : 1398/05/23

    کارشناس محترم تو عمرت از پژو پارس به بالا سوار نشدی کارشناسی رو معده انجام میدی من خودم پنج ساله موهاوی هشت سیلندر دارم هیچ سر صدایی نداره موتورش هیولاس از لندکروز هم قویتره وراکروز اصلادر حد موهاوی نیست بعضی از دوستان میگن ورا کروز خیلی سرتره از 17سالگی ماشین خارجی سوار شدم ورا کروز هم سوار شدم پیش موهاوی هشت سیلندر هیچ حرفی نداره سانتافه، راوفور، ایکس تری داشتم هیچ کدوم مثل موهاوی هشت سیلندر همه چی تموم نبوده ولی ناگفته نمونه داداشم رکستون 2010 داره واقعا همون نرمی موهاوی داره اگر روزی بخوام ماشین عوض کنم رکستون میگیرم اونم همه چی تمومه

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1401/06/26

    تصمیم داشتم موهاوی بخرم باخوندن این مقاله تصمیم گرفتم پراید بخرم!!!!

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1402/07/26

    وقتی با موهاوی ۸ رانندگی میکنی احساس میکنی خدا کنارت نشسته، به مقدسات قسم چند بار باهاش لندکروز رو تو شتاب زدم،

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading