اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بی وای دی S6 و تیگو 5

مقایسه بی وای دی S6 و تیگو 5

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه بی وای دی S6 و تیگو 5 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه بی وای دی S6 و تیگو 5 بپردازیم .

BYD S6

BYD S6

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی BYD S6

TIGGO5

تیگو5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی تیگو5
انتخاب ماشین 3

BYD S6

BYD S6

Top car

BYD S6

BYD S6

مقایسه بی وای دی S6 و تیگو 5

 BYD S6

 

پر فروش ترین شاسی بلند حال حاضر بازار کشور چین  BYD S6 میباشد که در حال حاضر شرکت کارمانیا اقدام به فروش آن در کشورمان میکند . طراحی BYD S6 حال و هوای کمی قدیمی دارد اما کاملا اصولی شکل گرفته است . در قسمت جلو و عقب بی وای دی S6 شاهد کپی کاری  از خودروهای معروف هستیم که با رعایت اصول طراحی و هماهنگ کردن قسمت های مختلف آن شاهد طراحی زیبا ، هماهنگ و دلنشینی هستیم که کاملا جلب توجه میکند . طراحی داخلی BYD S6 با بدنه اش هماهنگش است و زیبا میباشد . درون کابین BYD S6 همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و راحت و توام با آرامش کامل میباشد . کیفیت ساخت BYD S6 خوب میباشد و کاملا قابل قبول است .

 

 BYD S6

 

در داخل کابین BYD S6 به هر گوشه که نگاه میکنیم کیفیت متریال ، روکش ها و ادوات مورد استفاده خوب است و بسیار مورد قبول واقع میگردد . از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم BYD S6 خودرویی کامل با توجه به قیمتش به نظر میرسد و برای خودرویی در این کلاس هر آنچه که مد نظر شما میباشد را درون خود جای داده است . از نظر ابعاد BYD S6 خودرویی جادار است و هم در کابین و هم صندوق بار  فضای خوبی در اختیار میگذارد و کاملا نسبت به چری تیگو 5 برتری دارد . در کل بی وای دی S6  خودرویی است که در مقایسه با چری تیگو 5 طراحی اصولی تری دارد ، امکانات و تجهیزاتش کاملتر است ، با کیفیت تر میباشد و از نظر ابعاد هم فضای جادار تری در اختیار قرار میدهد .

 

 BYD S6

 

قلب تپنده BYD S6 4 سیلندر خطی میباشد و 2400 سی سی حجم دارد . BYD S6 در دور موتور 5800 میتواند 160 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به رقبایش برتری کامل دارد . با توجه به حجم پیشرانه بی وای دی S6  بازدهی چندان بالایی ندارد ولی با این وجود مصرف سوخت مناسبی دارد که با توجه به وزن بالای خودرو نکته مثبتی است . شتاب اولیه BYD S6 ضعیف است که با توجه به وزن خودرو قابل تامل است و این ضعف در شتابگیری های ثانویه جبران میگردد و شما را خشنود میکند . استفاده از گیربکس دوال کلاچ در BYD S6 نکته مثبتی است که در هیچ کدام از رقیبان این خودرو دیده نمیشود . گیربکس دوال کلاچ بی وای دی S6 6 سرعته اتوماتیک میباشد که قابلیت تبدیل به حالت تیپ ترونیک را هم دارا میباشد . عملکرد گیربکس BYD  S6 در مجموع خوب است و عملکرد راضی کننده ای دارد . البته در گیربکس همه خودروهای چینی یک خنگی جامع وجود دارد که در BYD S6 هم این حالت ولی با مقدار کمتر مشاهده میگردد .

 

 BYD S6

 

BYD S6 بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی در بحث سواری ، هندلینگ و سیستم تعلیق عملکرد خوبی از خود نشان داده است . بی وای دی S6 هندلینگ خوبی دارد و تسلط راننده به خودرو هم خوب است . سواری BYD S6 هم نرم است و پایداری خوبی دارد و به لطف آرایش خوب سیستم تعلیق خودرو در آرامش میباشد . فرمان BYD S6  دقت مناسبی دارد و فرمان پذیری خوبی برای بی وای دی S6  به ارمغان آورده است . ترمز های BYD S6 کاملا مناسب و ایمن عمل میکنند و از عهده توقف این خودرو بر میایند .

BYD S6 یک شاسی بلند با کیفیت چینی است که در بازار چین پر فروش ترین SUV  میباشد و موفق عمل کرده است . از نظر فنی ، امکانات ، کیفیت و ... بی وای دی S6 نسبت به چری تیگو 5 برتری کامل دارد و نمرات خوبی را با وجود چینی بودن کسب کرده است .

TIGGO5

تیگو5

مقایسه بی وای دی S6 و تیگو 5

 چری تیگو 5

 

چری تیگو 5 یک کراس اوور در ظاهر زیبا است که در مقایسه با BYD S6 نمیتواند از پس رقابت با آن بر بیاید . بهترین و مهم ترین نکته مثبت چری تیگو 5 ظاهر آن است که زیبا میباشد و در عین سادگی هم لوکس و  جذاب میباشد . یکی از دلایل فروش چری تیگو 5 همین طراحی آن است که بهترین تضمین برای فروشش میباشد . چری تیگو 5 درون کابین طراحی اش همانند بدنه زیبا است اما درون کابین نقاط ضعف زیادی وجود دارد که توی ذوق میزند . کیفیت ساخت و مونتاژ چری تیگو 5 پایین است و اصلا قابل قبول نمیباشد . هم چنین کیفیت متریال مورد استفاده هم پایین است و این کیفیت با توجه به قیمت اصلا مناسب نیست . امکانات رفاهی و ایمنی استفاده شده در چری تیگو 5 مناسب است و در این زمینه خوب بنظر میرسد . از نظر ابعاد هم چری تیگو 5 جادار است اما BYD S6 جادار تر میباشد . هم چنین راحتی کابین BYD S6 بیشتر میباشد  و ارگونومیک تر طراحی شده است .

 

 چری تیگو 5

 

پیشرانه استفاده شده در چری تیگو 5 چهار 4 سیلندر خطی است و 1971 سی سی حجم دارد . حداکثر قدرت پیشرانه چری تیگو 5 139 اسب خار است که در دور موتور 5500 دور در دقیقه به دست میاید  و گشتاور 182 نیوتن متر هم در دور موتور 4000 دور در دقیقه حاصل میگردد .  چری تیگو 5 شتاب اولیه بسیار ضعیفی دارد که شما را نا امید میکند و مصرف سوختش هم نسبتا بالا میباشد . پیشرانه چری تیگو 5 با یک گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک از نوع CVT کوپل شده است که کاملا با موتور خودرو نا هماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد ، دقیق عمل نمیکند و چندان هوشمند نیست . در کل در بخش فنی چری تیگو 5 خودرو چندان با کیفیت و قابل اعتمادی نمیباشد .

 

 چری تیگو 5

 

در بحث سیستم تعلیق و سواری چری تیگو 5 نسبتا قابل قبول است و سواری تقریبا خوبی ارائه میدهد . البته در بعضی  از مواقع ضربه ، کوبش یا بازی غیر عادیکمک فنر ها در آن دیده میشود که با توجه به کیفیت پایین ساخت و چینی بودن طبیعی است . البته این حد خوب بودن سواری و هندلینگ و سیستم تعلیق چری تیگو 5 در داخل شهر است و بهتر میباشد تا هرگز فکر آفرود با تیگو 5 به سرتان نزند . در بحث فرمان و ترمز هم نمره نسبتا قابل قبولی را این چینی گول زننده کسب میکند .

در کل باید گفت که در میان BYD S6 و چری تیگو 5 انتخاب منطقی تر ، با کیفیت تر ، کامل تر ، قابل اعتماد تر و اصولی تر BYD S6 میباشد که معایب چری تیگو 5 را ندارد و خودرویی خوب به شمار میرود . البته هر دو خودرو بازار دست دوم به شدت ضعیفی دارند و چندان موضوع جالبی نیست ولی در پایان برتری بی چون و چرا با BYD S6 میباشد .

 

 چری تیگو 5

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : آرین
    تاریخ : 1395/08/14

    سلام. چرا یه عده از تیگو ۵ بسیار بسیار راضی هستن و یه عده به کلی ناراضی؟!؟!؟!؟!؟!؟

    • نویسنده : ehsan
      تاریخ : 1395/08/14

      سلام اخه 100 میلیون میدی حکم تخم مرغ شانسی داره اگه خوب بود که خوب اگه اگه نبود مثل این دوستان تعریف میکنی تا بتونی بفروشیش

  • user icon
    نویسنده : Abbas
    تاریخ : 1395/08/14

    به نظر من مردم هوشمند عمل میکنند و تعداد زیاد تیگو۵ در سطح خیابانهای شهر نشانده رضایتمندی است. در بین شاسی بلندهای چینی که البته اتومات باشند درحال حاضر تیگو۵ باتوجه به کثرت مصرف کنندگان آن قاعدتا بایست بهتر باشد وگرنه مردم خرید نمیکردند

    • نویسنده : دکترا
      تاریخ : 1396/01/18

      قشنگ پرایدم تو کوچه خیابون زیاده آیا نشان از رضایت مندی مردمه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/08/14

    تورو خدا فقط یه نفر بیاد بگه این BYD از نظر ظاهری چه زیبایی داره که اینجا اینقدر از ظاهرش تعریف شده اخه این چجور امتیاز دهی هستش مگه زیبایی ظاهری دو ماشین برابره که امتیاز برابر بهشون دادین؟؟؟؟ من هیچ کدوم از این دو ماشین رو ندارم برا همین از کیفیت,فنی,عملکردشون حرف نمیزنم اما دیگه ظاهر که نیاز به داشتن ماشین نداره انصافم خوب چیزیه

    • نویسنده : محمد حسين
      تاریخ : 1397/05/31

      بي وادي رو از روي پلت فرم لكسوس Rx ٢٠٠٨ زدن بنظر من خيلي خوبه ولي سليقه اي

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1395/08/14

    تیگو نسبت به قیمتش و خدمات پس از فروشش بهتر از s6هستش.

  • user icon
    نویسنده : فرخ
    تاریخ : 1395/08/14

    خودر byds6 اصلا هنوز به بازار نیومده تا امتحانش پس بده خودرو تیگو همان x33که فقط اتاقش عوض شده ویه کمی اپشن اضافه شده

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1395/08/14

    Byd بهترین شاسی بلند هست وتا110میلیون هم ارزش خرید وفروش داره

  • user icon
    نویسنده : بهنام
    تاریخ : 1395/08/14

    Byd بهترین شاسی بلند هست وتا110میلیون هم ارزش خرید وفروش داره

  • user icon
    نویسنده : محمد متین افخمی
    تاریخ : 1395/08/16

    سلام اگه به سایت های چینی سربزنید بزنید پرفروش ترین شاسی بلند چینی در چین بی وا دی هست اس 6 هست وقتی اونا اینو میخرن یعنی ما هم باید بفهمیم که بی وای دی بهنره

  • user icon
    نویسنده : محمدرضا
    تاریخ : 1395/08/16

    کاملا مشخصه سایت در خدمت بی وای دی است . چون در حال حاضر ماشین اس فایو اتوماتیک جک یه سر و گردن از بقیه بالاتره. اینو میشه از مردم کوچه و بازار هم پرسید.

  • user icon
    نویسنده : aalinasab@outlook.com
    تاریخ : 1395/08/18

    کلا گردانندگان این سایت با شرکت ام وی ام مشکل دارند.
    حتی یک ماشین رو هم از این شرکت تعریف نکردن و همیشه مردم رو ترقیب به عدم خرید ماشین های این شرکت کردند.
    به نظر من کلا انصاف رو رعایت نمیکنید

    • نویسنده : الیاس
      تاریخ : 1395/09/12

      منم با نظرت کاملا موافقم

    • نویسنده : مهدی یار
      تاریخ : 1396/08/18

      منم موافقم بزنید مقایسه ی تیگو 5 با هایما s7 تیگو 5 رو بازنده زده
      مقایسه ی تیگو 7 با سوزوکی ویتارا
      تیگو 7 بازنده است
      مقایسه ی تیگو 7 با داستر بازهم بازنده تیگو 7 است درحالی که شرکت چری بهترین شرکت خودروسازی چینه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/09/12

    جک اس 5 خیلی خیلی از تیگو5 بهتره شک نکنید

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1395/09/12

    ولقعا حیف پول که برای پری تیگو 5 آدم بده ، مت 4 ماه داشتم فروختم افتضاح بوی تیگو

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/09/12

    چری تیگو 5 داشتم 2 ماه طول کشی تا بتونم بفروشمش ، فقط قیافه داره چری تیگو 5 ، سواریش 2 زار نمی ارزه

  • user icon
    نویسنده : shahed
    تاریخ : 1395/09/12

    جک S5 یک سر و گردن بالا تر از تیگو5 هستش هرکی جک s5 داره راضی هستش ولی کسایی که چری تیگو5 دارن خیلی هاشون راضی نیستن

  • user icon
    نویسنده : فیروز
    تاریخ : 1395/09/14

    با توجه سابقه بی وای دی در کشورهای اروپایی بهتر از تیگو هست به خاطر رقابت قیمتش کمتره تا 110قیمتش میرسه

  • user icon
    نویسنده : goller
    تاریخ : 1395/11/29

    اقا تازگی یه دوستم bydخریده رانندگی دیوونه ای داره شکارچیه.ماشین نو را میزنه به گل و سنگ.چند روز پیش سوار شدم و رفتیم شکار باورم نمیشد ماشین چینی باشه .واقعاشاهکار byd بود.البته تا بحال سوار تیگو نشدم.

  • user icon
    نویسنده : علی اصغر عسگری
    تاریخ : 1396/03/03

    درست نیست برای فروش بیشتر از مدلی که حدود دوسال است دربازار وجود داشته آنرا بکوبید،بنده خودم یکسال و سه ماه است که تیگو5 دارم و راضی هستم،در اصل مشتری باید از برند شما تعریف کند نه شما نماینده s6

  • user icon
    نویسنده : مجتبی
    تاریخ : 1396/04/22

    سلام
    دوستان عزیر این سایت هیچ مشکلی با مجموعه مدیران خودرو و چری یا ام وی ام نداره . وقتی حرف از واقعیت وبی کیفیتی محصولات این مجموعه میزنه همه کسانی که از محصولات این شرکت خرید کردن شاکی میشن . در اصل این سایت و تیم این مجموعه دارن واقعیت رو انتقال میدن . من خودم یکی از کارمندان مدیران خودرو بودم ، اما وقتی تمامی مشکلات رو از نزدیک می دیدم رفتم پرشیا خریدم .
    چون می دیدم کیفیت قطعات خودرو بسیار پایین است . افت دست دوم بسیار زیادی داره ...........

    • نویسنده :
      تاریخ : 1396/06/05

      كافيه يه روز قبل از خريد بريد تو لابي ساختمونشون يا پس از فروششون تو جاده مخصوص ، بعد بياين بگين باهاش بدين يا هرچي

    • نویسنده : IRAN
      تاریخ : 1396/06/06

      احتياج به قضاوت نداره ، تحقيق كنيد چند درصد كه به خاطر كيفيت خودروها قسطش رو نمي دن

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1396/04/23

    سلام .من تیگو 5 دارم و بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که این ماشینو بگیرم .تا الان باهاش 1000 کیلومتر رانندگی کردم .این چیزایی که اینجا نوشته به هیچ وجه درست نیست .امکانات تو مدل اکسلنت چیزی کم نداره .شتاب اولیه در حالت اکو به نسبت پایینه ولی تو مد اسپرت کاملا راضی کننده است .اگه مثل من شتاب بیشتری ازش می خواین باید رو مد دستی باهاش رانندگی کنین .کیفیت اتاق و ادوات و چرم صندلی هادر حد بالایی هست. از همه مهمتر که باعث شد من این ماشینو بگیرم کیفیت بالای قطعات فنی و خدمات پس از فروشش بود .

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1396/06/05

    سلام
    بنظر من سایت ماشین 3واقعیات رو گفته
    طرف پراید داشته الان رفته mvmیا چری خریده کلی ذوق میکنه و از این سایت ناراحت میشه ک از ماشینش تعریف نمیشه
    ولی ماشین3 هر دو ماشینو با هم مقایسه میکنه و پشت هر دوشون میشینه
    من با اینکه خودم الان l90دارم ولی توی ماشین های mvmکه میشینم متوجه کیفیت پایینشون میشم

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1400/04/02

      مطمئننا هیچوقت سوار چری نشدی

      وقتی که کیفیت برادر پراید رو از ماشینهای چری بیشتر میدونی

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1396/06/05

    سلام .تفاوتی نمیکرد تیگو با چی مقایسه میشد بهرحال مدیران خودرو در این سایت همیشه کوبیده میشه هر چند من هم با نظر سایت موافقم نه از لحاظ تجاری بلکه فنی. در ضمن باید باید اضافه کنم که بی وای دی کپی نیست و این اشتباه سایته بلکه پلتفرم لکسوس توسط بی وای دی که متخصص خودروهای الکتریکی هست خریداری شده و اگر به موتورش نگاه کنید فضای خالی زیادی خواهید دید که علتش جاگذاری موتور چهار سیلندر بجای موتور شش س لکسوس می باشد. ولی در کل خودروی فوق العاده ایه و تیگو در کنار این حرفی واسه گفتن نداره.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/06/05

    من جک داشتم با ضرر و زور فروختم الان بی وای دی ۶ گرفتم خیلی عالی است برای تیگو هم تحقیق کردم واز دوستان که گرفته بودند پرسیدم راضی نبودند ولی اس۶ از هر دوتا شوند خیلی سرتره

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/06/13

    بی وای دی زیباست شبیه لکسوس ار ایکس 350است در چین کمپانی مهمی است

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1396/07/11

    سلام
    من خودم هایما داشتم فروختم
    در کل ماشین چینی موقع فروش افت خیلی زیادی داره و کسی نمیخره
    از نظر من که خودم مدرس مکانیک خودرو هستم بین شاسی بلندهای چینی byd از همه بهتره بعد از اون هایما توربو شارژ بعد از اون جک اس ۵ و درنهایت چری تیگو ۵ قرار میگیره
    ولی برای فروش این خودروها دچار مشکل میشوید و خیلی ضرر میکنید

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/09/03

    من بی وای دی اس۶ دارم چندین با باهاش سفر رفتم کاملا خوب و مطمئن تنها عیب این ماشی کیفیت رنگشه من قبلا ام وی ام هم داشتم و با تیگو هم سفر رفتم و رانندگی کردم که بی وای دی خیلی سر تر بود

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading