اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه

مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه بپردازیم .

NISSAN X-TRAIL

نیسان ایکس تریل

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی نیسان ایکس تریل

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای سانتافه
انتخاب ماشین 3

NISSAN X-TRAIL

نیسان ایکس تریل

Top car

NISSAN X-TRAIL

نیسان ایکس تریل

مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه

نیسان   X-Trail2016

 

در این غوغا و شلوغی که شاهد هستیم انواع برند های خودرو خواهان واردات به کشور هستند یکی از خودروساز هایی که موفق به اخذ مجوز واردات به کشور شده است نیسان میباشد . این سامورایی کهنه کار قصد دارد تا با مدل X-Trail که یک SUV  موفق میباشد و افتخارات بسیار زیادی دارد وارد کشور شود و جلوی جولان بسیاری از  SUV هایی که با قیمت گزاف و ویژگی های معمولی در بازار خوب فروش میکنند را بگیرد .نیسان ایکس تریل ظاهر بسیار با ابهتی دارد و دارای استایلی عالی و هماهنگ میباشد که کاملا به روز ، اصولی و زیبا شکل گرفته است . طراحی چراغ های جلو و عقب نیسان ایکس تریل بیشتر از اینکه بر اساس المان های سرعت و شتاب یا خانوادگی بودن شکل بگیرد بر اساس المان قدرتمند بودن شکل گرفته است و این ویژگی را به خوبی به هر بیننده ای انتقال میدهد .   در طراحی چراغ های جلو نیسان ایکس تریل رگه هایی از نسل قبل  نیسان مورانو را میتوان مشاهده کرد و چراغ های عقب هم یاد آور نس قبل لکسوز RX-350 میباشد که هموطن نیسان ایکس تریل به شمار می رود .

نیسان ایکس تریل در ظاهر دارای ویژگی هایی مانند سقف پانورامایی ، چراغ های روز روشن LED ، لامپ های زنون و رینگ های 18 اینچی آلیاژ آلومینیومی که ایکس تریل را بسیار جذاب و منحصر بفرد ساخته است . نیسان در طراحی بدنه ایکس تریل 2016 سبک و استایل جدید و متفاوتی به کار نبرده است زیرا زبان طراحی حال حاضر نیسان مدرن و جذاب میباشد و نیسان در مورد ایکس تریل 2016  بیشتر بر روی استحکام و قدرت نمایی آن کار کرده است و وقت زیادی را صرف افزایش ویژگی های مثبت ایکس تریل کرده است . به گفته نیسان ، ایکس تریل 2016 به گونه ای طراحی شده که پاسخگوی همه نیاز های خانواده باشد و بتوان هم در شهر و هم در خارج شهر و در تمامی شرایط به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد . ابعاد این سامورایی 46/4 متر طول ، 82/1 متر عرض و 715/1 ارتفاع است که برای یک کراس اوور شهری مناسب ارزیابی می شود و ابعادش در همه ی مسیر ها کاملا در دست راننده میباشد .

 

نیسان ایکس تریل

 

خانوادگی بودن نیسان ایکس تریل را می توان در داخل کابین نیز احساس کرد و فضای کابین کاملا بر اساس نیاز های یک خانواده شکل گرفته است ؛ فضای وسیع و گسترده میان صندلی ها ، صندلی هایی راحت و  با ارگونومی بالا که حس امنیت و آرامش را به سرنشینان القاء می کند و به خوبی بدن آنها را در بر میگیرد ، صندوق عقب با گنجایش 550 لیتر که سفر های طولانی مدت با ایکس تریل را بدون دغدغه می کند ، سقف پانورامایی که لذت سفر و قرار گیری در طبیعت را با سقفی از جنس آسمان و نور خورشید دو چندان میکند و امکانات سرگرم کننده که کسلی در سفر را به شادی مبدل می سازد همه و همه دلیلی بر این ادعاست . طراحی درون کابین نیسان ایکس تریل هم به گونه ای است که دسترسی به همه این امکانات تجهیزات کاملا راحت است و همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است. ایکس تریل در دو مدل 7 نفره و 5 نفره موجود است که بسته به انتخاب خودتان یکی را می توانید انتخاب کنید. در مدل 7 نفره صندلی های ردیف سوم به صورت تاشو تعبیه شده اند.طراحی داشبورد ایکس تریل بیشتر از جنس پلاستیک مرغوبی است که کیفیت کاملا مطلوبی دارد و شما را  بسیار راضی میکند .

در وسط داشبورد یک صفحه نمایش 7 اینچی رنگی چند کاره خود نمایی می کند. با استفاده از این مانیتور علاوه بر سیستم مولتی مدیا می توانید از امکانات گوگل استفاده کرده و یا شرایط داخلی و خارجی خودرو را مدیریت کنید. سیستم تهویه هوای داخلی ایکس تریل از نوع دوگانه و تماماً اتوماتیک است.همانطور که گفته شد ، صندلی های نیسان ایکس تریل از آرگونومی بالایی برخوردار اند. این صندلی ها از جنس چرم مرغوب ساخته شده و مجهز به سیستم گرمایشی و کنترل 6 جهته در ردیف جلو هستند.از جمله امکاناتی که نیسان در این خودروی خانواده دوست قرار داده است می توان موارد زیر را نام برد :

کروز کنترل هوشمند ، استارت دکمه ای ، باز کن خودکار و سنسوریک صندوق عقب که بدون فشار دادن هیچ دکمه ای و تنها با قرار گیری مقابل آن به صورت خودکار باز می شود ، سیستم مانیتورینگ و کنترل فشار باد تایرها ، سیستم کنترل خودرو در شیب ، سیستم کمکی حرکت اولیه در سربالایی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، فناوری شناسایی اجسام متحرک جهت هشدار به راننده و جلوگیری از تصادف ، سیستم کنترل و مانیتورینگ اطراف خودرو با دید 360 درجه AVM و نمای بالا ، سیستم مولتی مدیا پیشرفته و قدرت مند با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و پیشتیبانی از نرم افزار های متنوع و کاربردی همچون گوگل ، فیسبوک و پاندورا ، فضای مخفی تعبیه شده در زیر صندوق عقب جهت جایگیری وسایل و تجهیزات ، صندلی های تمام چرم مجهز به گرمکن و تنظیم حالت در ردیف جلو و آینه های جانبی خود جمع شونده که اینها تنها بخشی از امکانات رفاهی به شمار میروند و در بحث تجهیزات ایمنی هم به مواردی مانند 6 کیسه هوای راننده ، سرنشین و پرده به همراه سه فناوری ABS – EBD – ESB و شاسی تقویت شده اشاره کرد که همه و همه ایمنی تمام و کمال نیسان ایکس تریل را تضمین میکند و این را از روی کسب 5 ستاره ایمنی نیسان ایکس تریل از موسسه  NCAP  هم میتوان دریافت .

 

نیسان ایکس تریل

 

 نیسان ایکس تریل در مدل ها با مشخصات فنی کاملاً متفاوت در سطح جهانی عرضه می شود و مدلی که نیسان قصد دارد در ایران وارد کند مشخصاتش به شرح زیر میباشد . قلب تپنده نیسان ایکس تریل های وارد شده به ایران یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر میباشد . نیسان ایکس تریل به لطف این پیشرانه پیشرفته ، پر بازده و اقتصادی قابلیت تولید 171 اسب بخار قدرت در 6000 هزار دور و 280 پوند فوت گشتاور را دارا میباشد  که کاملاً مناسب یک کراس اوور با این ابعاد و وزن است. گیبرکس ایکس تریل از نوع CVT شیفترونیک است که با پیشرانه نیسان ایکس تریل هماهنگی کامل دارد و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم میباشد . نیسان ایکس تریل میتواند در مدت 9.4 ثانیه از حالت سکون خود را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و به راحتی تا بیش از 190 کیلومتر در ساعت هم میتواند سرعت بگیرد .

ظرفیت باک نیسان ایکس تریل تنها 60 لیتر است که با توجه به پیشرانه بهتر بود نیسان از باک بزرگتری استفاده می کرد اما چون مصرف سوخت نیسان ایکس تریل اقتصادی میباشد با همین مقدار ظرفیت باک هم تا بیش از 700 کیلومتر مسافت را نیسان ایکس تریل مبتواند بپیماید  . مصرف سوخت ترکیبی این خوش رکاب ژاپنی 8.3 لیتر است و استاندارد یورو 6 را دارد و خودرویی پاک محسوب می شود.ایکس تریل قابلیت 4 چرخ همزمان یا همان AWD را دارد که می توان به صورت دستی آن را کنترل کرد. این قابلیت به همراه موتور قدرت مند و گیربکس خوب و بی نقص نوید عبور از هر جاده ای را می دهد و به لطف تقسیم هوشمند نیرو بین چرخها در شرایط جاده ای مختلف شاهد نرمترین و دقیقترین  انتقال قدرت هستیم که برای راننده لذت بالایی را رقم میزند .

 

نیسان ایکس تریل

 

 نیسان ایکس تریل به لطف مهندسی پیشرفته نیسان از نظر سواری و هندلینگ در سطح بسیار بالایی قرار دارد و از طرفی هم کاملا درخور کلاسش عمل میکند .سواری نیسان ایکس تریل نرم و کاملا خانوادگی است و از آنجایی که عملکرد سیستم تعلیق خوب و هماهنگ با طراحی شاسی پیشرفته نیسان ایکس تریل میباشد در عین این عملکرد نرم پایداری و مانور پذیری بسیار خوبی را شاهد هستیم . نیسان ایکس تریل سیستم فرمان نرم ، دقیق و هماهنگی دارد که فرمان پذیری خوب و لذت بخشی را رقم زده است و عملکرد خوب نیسان ایکس تریل در انتقال وزن و عبور از دایره پیچ ها را تضمین میکند . نیسان ایکس تریل هم چنین از سیستم ترمز  خوب و پر قدرتی بهره میبرد که به راننده اطمینان حرکت با سرعت های بالا و انجام مانور های سنگین را به راحتی میدهد .

 نیسان ایکس تریل به معنای واقعی خودروی خانواده است. فضای داخلی راحت و گسترده ، صندوق عقب جادار ، پیشرانه قدرت مند و اقتصادی ،گیربکس پیشرفته و هوشمند ، سیستم تعلیق پیشرفته چهار چرخ ، طراحی مستحکم و نوآور شاسی و امکانات رفاهی داخلی همگی ضامن امنیت و آرامش شما در طول سفر خواهند بود. پس اگر از خانواده های اهل سفر هستید و هیچ تعطیلی را برای سفر از دست نمی دهید و از طرفی در شهر زیاد از خودرو استفاده می کنید ، ایکس تریل یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای شماست که با این حجم از نکات مثبت و داشتن بسیاری از المان های یک خودرو  خانوادگی و کامل منطقی ترین انتخاب شما در بازه قیمتی خودش و در کلاس SUV ها میباشد .

 

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه

 هیوندای سانتافه 

 

هیوندای سانتافه را میتوان موفق ترین و خوش اقبال ترین شاسی بلند بازار کشورمان دانست و یکی از بهترین انتخاب ها در میان شاسی بلند های بازار است که تا کنون تقریبا بدون رقیبی جدی در بازار تاخته است و اکنون با ورود رقبای قدرتمندی مانند نیسان ایکس تریل ، رنو کولئوس و گل سرسبد بازار یعنی فولکس واگن تیگوان دوران فرمانروایی هیوندای سانتافه در بازار به پایان رسیده و حالا باید منتظر ورود نسل جدید هیوندای سانتافه به بازار ایران باشیم که با این وضع و اوضاع واردات خودرو به ایران زمان زیادی را باید در انتظار بمانیم. هیوندای سانتافه  از معدود خودروهایی است که هم در نمونه صفر کیلومتر و هم در نمونه های کارکرده بازار فروش بسیار خوبی دارد و اکثریت قشر های سنی هم به هیوندای سانتافه علاقه دارند  . در مدل 2016 سانتافه چراغ هایش عوض شده است و به جذابیت کلی کمک زیادی کرده است . ظاهر طراحی بدنه هیوندای سانتافه به اروپایی ها بیش تر نزدیک است که به نوعی در آن اغراق آمیز بودن مشاهده میشود . بدنه خوش تراش هیوندای سانتافه که اسپرت و همه پسند میباشد در فروش بالایش تاثیر بسزایی دارد و اکثریت سلیقه ها را از خود راضی نگه داشته است .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

در طراحی داخلی هیوندای برای سانتافه بسیار زحمت کشیده است و هم مانند ظاهرش مشتری پسند میباشد و به گونه ای است که با قرار گرفتن در کابین هیوندای سانتافه خود را درونی کابینی زیبا ، هماهنگ و جدید مییابید  . طرح داشبورد که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد . داخل هیوندای سانتافه شاهد فضایی جادار هستیم و علاوه بر این به علت عایق بندی خوب کابین داخل اتاق در آرامش کامل میباشد . تجهیزات و امکانات قابل قبول و متنوعی در هیوندای سانتافه موجود است که دراین مدل این امکانات بیش تر هم شده است و بعضی از آنها برای اولین بار است که بر روی خودرویی در این کلاس نصب میگردد اما در مقایسه با نیسان ایکس تریل در یک سطح و برابر به نظر میرسند  . طراحی کابین هیوندای سانتافه به طوری است که دسترسی به تجهیزات و کلید های آن راحت است و از ارگونومی مطلوبی سود میبرد اما نیاز به کمی زمان دارد تا به شلوغی موجود در کابین به طور کامل عادت کنید . متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه با کیفیت است و در کل طراحی داخلی و خارجی هیوندای سانتافه ، امکانات ، کیفیت ساخت و ... همه نمره قابل قبول و بالایی دریافت میکنند  ولی هنگامی که به طور کلی همه جوانب و موضوعات بحث طراحی ، کابین ، امکانات و ... را با نیسان ایکس تریل مقایسه میکنید هیوندای سانتافه را یک پله از نیسان ایکس تریل پایین تر می یابید .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

 

پیشرانه استفاده شده در سینه هیوندای سانتافه  سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد . برای هیوندای سانتافه مدل 2016 از سری پیشرانه های GDI استفاده شده است . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . این پیشرانه بر روی هیوندای سانتافه چندان جوابگو نیست زیرا شاهد شتاب و چالاکی نه چندان خوبی هستیم که با قرار گرفتن در سربالایی کشش بسیار ضعیف احساس میگردد .اما در شهر و برای استفاده معمولی این پیشرانه پاسخگوی نیازهاست و انتظارات را بر آورده میکند . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر بنزین میسوزاند که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد . پیشرانه هیوندای سانتافه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است اما از این بهتر هم میتوانست باشد . به طور کلی هماهنگی موتور و گیربکس خوب است و از این نظر راضی کننده میباشد . عملکرد سیستم چهار چرخ متحرک هیوندای سانتافه هم خوب و راضی کننده است . البته همه اینها و این پاسخگویی های در شهر میباشد و هیوندای سانتافه اصلا کشش خارج از شهر را از خود نشان نمیدهد   .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

در بحث سیستم تعلیق سواری هیوندای سانتافه نرم است و عملکرد خوبی از خود نشان میدهد . سواری هیوندای سانتافه لذت بخش است و فرمان پذیری خوبی هم دارد . سانتافه در پیچ ها ایمن و پایدار عمل میکند و هندلینگ خوبی دارد . البته هیوندای سانتافه در زمانی که وزن زیادی بر روی آن قرار میگیرد هندلینگش به شدت کاهش پیدا میکند ، بازی کمک هایش کم میشود و سواری اش نسبتا کوبنده و آزار دهنده میگردد . اما در حالت نرمال همه چیز نرم ، آرام و لذت بخش به نظر میرسد . فرمان هیوندای سانتافه هم خوب و دقیق است ولی در بعضی از شرایط و مسیر ها فرمان پذیری خیلی خوب و دقیق و لذت بخشی را شاهد نیستیم . از نظر سیستم ترمزهم هیوندای سانتافه خوب ، مطمئن و نرمال عمل میکند  .

هیوندای سانتافه یک کره ای خوش فروش و با کیفیت است ولی هیوندای سانتافه از لحاظ کیفی قابل رقابت با تویوتا راوفور محبوب در سراسر دنیا را ندارد و تنها مزیت این کره ای جذاب قیمت ایده ال و بازار خرید و فروش بسیار خوب آن است . بدون شک هیوندای سانتافه در زمان ورود به بازار ایران پر فروش ترین خودروی وارداتی شاسی بلند بود و استقبال بسیار خوبی از این این محصول پر فروش هیوندای در ایران شد . 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : پدرام
    تاریخ : 1395/08/18

    با سلام خدمت دوستان عزیز ماشین سه لطفا همین نیسان و با Rav4مقایسه کنید..ممنونم از لطفتون

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1395/08/18

    هرجور میبینم تویوتا یه چیز دیگس لامصصبببب

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/08/19

    هنوز كه نديدم ولي ايكس تريل رو كاتالوگ ك ميبينى واقعا محشره
    واقعا بايد ماشين كاملى باشه
    حتما ارزش خريد داره

  • user icon
    نویسنده : طیب
    تاریخ : 1396/01/15

    از لحاظ طراحی قبول ندارم.به نظر من سانتافه زیباتر هستش و حداقل باید یک امتیاز بیشتر از ایکس تریل داشته باشه

  • user icon
    نویسنده : mohamad
    تاریخ : 1396/07/29

    من تازه تحویل گرفتم نیسان و قبلا یه مدت سانتافه داشتم ناراحتم چرا زودتر نیسان و نگرفتم

  • user icon
    نویسنده : مهدی یار
    تاریخ : 1396/10/03

    کاملا مقایسه ای نادرست بوده ارزش خرید سانتافه با قیمت کمترش باید بیشتر باشه به قول دوستمون طراحی ظاهری باید حداقل یه نمره فرق میزاشتید خودشم ویژگی های فنی سانتافه 190 اسبی خیلی بهتر از یک ایکس تریل باقیمت گرانتر موتور 170 اسبی و وزن بیشترش هست با تشکّر

  • user icon
    نویسنده : peyman
    تاریخ : 1397/03/09

    نیسان ایکس تریل واقعا ماشین فوق العده ای به شدت در حال پیگیری هستم که شرایط 2018 فراهم بشه که بتونیم خرید کنیم الان سانتافه دارم ماشین خوبیه ولی خیلی خشکه و کمک فنراش همش صدا میده ایکس تریل خیلی نرمه و کوبش نداره

  • user icon
    نویسنده : Majid
    تاریخ : 1397/03/30

    نیسان ایکس تریل نسبت به سایر شاسی بلندهای سایزمتوسط دارای امکاناتی با آلویت اول به شرح ذیل جهت انتخاب است :
    ۱. طراحی ، چهره ارگونومیک وقدرتمند (کمی شبیه کرگدن)
    ۲. کیفیت بالا
    ۳.رنگ بویژه خاکستری
    ۴. مصرف سوخت
    ۵. بزرگترین سقف سانروف وپانوراما با امکانات تغییر وضعیت چندحالته
    ۶.صندلی تئاتری عقب با امکان تغییر وضعیت به عقب جلو وپشتی صندلی
    ۷. سایر امکانات فنی ورفاهی و... قید شده در کاتالوگ ودفترچه راهنما

  • user icon
    نویسنده : Saeed Dinmohamadi
    تاریخ : 1397/11/07

    سلام دوستان من قصد خرید ماشین دارم بین سانتافه ۲۰۱۷ و ایکس تریل ۲۰۱۷ دودلم سانتافه رو روندم ولی ایکس تریل سوار نشدم لطفا هرکسی تجربه داره راهنمایی بکنه

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/11/10

      شک نکن ایکس تریل سواریش از رافور هم لذت بخش تر من هر دو داشتم صندلی وفرمان پذیری ایکس تریل چیز دیگرست

  • user icon
    نویسنده : فرهاد
    تاریخ : 1398/03/12

    حیف نیست ایکس‌تریل رو با سانتافه مقایسه میکنید.یه دور با ایکس‌تریل بزنی دیگه سوار سانتافه نمیشی.از نطر هندلینگ و نرمی اصلا قابل قیاس نیستن.از نظر قدرت باضریب دندههای نیسان هم سریعتر و هم قویتر به نظر میرسه خصوصا که بیشترین گشتاور رو توی دور پایینتری بهت میده و اصلا فکر نمیکنی قدرت موتورش کمتره‌.از نظر آفرود هم که حرف نداره و اصلا کم نمیاره ولی حیفه باهاش بری آفرود مخصوصا با این قیمتا

    • نویسنده : رضا نیک
      تاریخ : 1399/11/03

      من سوارش شدم حالم بهم خورد لاکپشت زاپنی

  • user icon
    نویسنده : محمد رئوف
    تاریخ : 1398/05/04

    شما لطف کنید بیاید یه منطقه ازاد مثل اهواز ک خودم درش زندگی میکنم دوتاشو سوار شو درسته نیسان ژاپنیه انا از نظر من سانتافه هندل نرمتری داره متاسفانه ما ایرانیا فک میکنیم نه ژاپنیه باید خدا باشه درحالی ک نیست سانتافه 2017 فول اپشن سفارش خیلج رو بیاید با نیسان ایکس تریل مدل ایکراگ ک خصوصیش هستش مفایسه کنید راحتی صندلی های جلو ک یانتاغه واقعا سرتر ک اینجا ننوشتید جا داشتن سرتر کیفیت بدنه سانتافه برید تو سایت euroببینید بالاتر هستش و فقط میتونم بگم نیسان موتور بهتری داره وگرنه بقیه چیزا رو ..نوشتید

  • user icon
    نویسنده : متین
    تاریخ : 1398/08/16

    واقعا ایکس تریل ارزش خرید را داره اگه پولش رو داشتید حتمی بخرید

  • user icon
    نویسنده : قدرت طهماسبی
    تاریخ : 1399/12/27

    جلو و عقب سانتافه از نظر طراحی با هم همخوانی ندارد و متناسب نیست و شکیل نیست

  • user icon
    نویسنده : سلیمی
    تاریخ : 1400/05/22

    سایت محترم و ارزشمند ماشین3 :
    در انتهای مطلب مقایسه ماشینهای سانتافه و نیسان ایکس ترل مطلب اشتباه فاحش تایپی وجود دارد.
    لطفاً اصلاح بفرمایید.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading