اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رانا و پژو 206 SD

مقایسه رانا و پژو 206 SD

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رانا و پژو 206 SD می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رانا و پژو 206 SD بپردازیم .

IRAN KHODRO 206 SD

پژو 206 صندوق دار

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی پژو 206 صندوق دار

IRAN KHODRO RUNNA

رانا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
40
بررسی رانا
انتخاب ماشین 3

IRAN KHODRO 206 SD

پژو 206 صندوق دار

Top car

IRAN KHODRO 206 SD

پژو 206 صندوق دار

مقایسه رانا و پژو 206 SD

 پژو206 صندوق دار

 

پژو 206 از سال 1380 وارد خیابان‌های کشورمان شد و سال 1385 بود که نخستین پژو 206 صندوقدار یا به اصطلاح آریان پا به خیابان‌های کشور گذاشت. پژو 206 صندوق دار در چند تیپ عرضه شد که در حال حاضر تنها نمونه‌های V8 206 صندوقدار به فروش میرسد. طراحی پژو 206 صندوقدار به گونه ای است که برخی این ماشین را می‌پسندند و برخی ناهمگون و عجیب می‌دانند. یکی دیگر از نکات ظاهری پژو 206 صندوقدار هماهنگ بودن طراحی صندوق عقب با دیگر قسمت‌هاست با وجود اینکه در این ماشین همه چیز از نظر ظاهری در نمای جلو، درها و بسیاری بخش‌های دیگر با پژو 206 هاچبک یکسان است البته صندوق کشیده این ماشین از نگاه برخی کارشناسان با ستونش چندان هماهنگی کاملی ندارد.

 

مقایسه پژو 206 صندوقدار

 

در بحث ابعاد و جاداری کابین 206 صندوقدار و رانا هم از نظر ابعادی کابین و هم در قسمت صندوق بار کاملا مشابه همدیگر هستند و این دو ماشین برتری خاصی نسبت به یکدیگر دارا نیستند. کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 صندوق دار نسبتا خوب و راضی کننده است. البته با وجود اینکه رانا هم کیفیت مونتاژش راضی کننده است اما هم کیفیت مونتاژ ماشین 206 و هم کیفیت متریالش بهتر احساس می‌گردد. از نظر آپشن و تجیزات پژو 206 وضعیت چندان مطلوبی ندارد اما نکته‌ای مثبت برای 206 های مدل 91 به قبل وجود دارد و آن هم وجود بسیاری آپشن فابریک است که توسط کارخانه سازنده در ایران حذف شده است و شما می‌توانید بر روی خودرو خود نصب نمایید که چون سیم کشی خودرو تغییر نداشته است کاملا مطابق با این آپشن ها و پژو فرانسه است. اما در مدل ها 91 و 92 به بعد در سیم کشی این ماشین ها تغییراتی ایجاد شد که دیگر این آپشن‌ها قابل نصب نیستند و بسیار محدود شده‌اند‌.

 

کابین پژو 206 صندوقدار

 

قلب تپنده پژو 206 صندوقدار 4 سیلندر است، 1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته می‌شود. این پیشرانه معروف 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی 206 صندوقدار و داشتن اضافه وزن نسبت به نمونه هاچبک رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد ولی نسبت به ماشین رانا کمی سبک تر است که شاهد شتابگیری روانتری هستیم. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین از گیربکس BE3 استفاده شده است که کیفیت ساخت آن بستگی به شانس شما دارد زیرا بعضی از گیربکس‌های این ماشین به طور کامل رضایت دارند و عده ای گیربکس پژو 206 صندوقدار را پر از عیب و ایراد می‌نامند. در کل هماهنگی پیشرانه با گیربکس مناسب است ولی کیفیت بد دیسک و صفحه کلاچ در ماشین‌های صفر کیلومتر نکته ای بسیار آزار دهنده است.

 

پژو 206 صندوقدار

 

در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار ماشین خوبی است و با توجه به اینکه اکسل عقب این ماشین مطابق با 206RC است هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود. از نظر نرمی سواری 206 صندوقدار ماشین چندان خوبی نیست زیرا سواری اش نسبتا خشک و کوبنده احساس میشود. فرمان 206 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف‌هایی از خود نشان می‌دهد و باعث می‌شود در در هنگام انجام مانورهای سنگین با این ماشین احساس استرس به شما دست بدهد. ترمزهای 206 صندوقدار همانند نمونه هاچبک این ماشین 4 چرخ دیسک است که خوب و پر قدرت عمل میکنند و مجهز به ABS و EBD هم هستند.

در کل پژو 206 صندوقدار خودرویی است که مناسب 3 یا 4 سرنشین بوده و استهلاک نسبتا بالایی دارد که با توجه به پایین آمدن سطح کیفیت قطعات در ماشین‌های صفر کیلومتر جدید مقدار استهلاک بالاتر هم رفته است.  پژو 206 صندوقدار ماشینی است که به وفور در خیابان یافت میشود، خدمات پس از فروش مناسبی دارد و لوازم یدکی اش در بازار فراوان است ولی نسبت به ماشین رانا در نگاه کلی سطح کیفیت بالاتری دارد و از برخی مشکلات آن هم رنج نمی‌برد. اما به طور کلی پژو 206 صندوقدار و ماشین رانا به مقدار زیادی ماشین های مشابهی هستند.

IRAN KHODRO RUNNA

رانا

مقایسه رانا و پژو 206 SD

رانا ایران خودرو 

 

رانا ایران خودرو از سال 1391 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت که در ابتدای تولید تا انتهای سال 1392 با مدل EL به بازار عرضه میشد و از بعد آن رانا LX با به‌سازی‌هایی وارد خط تولید گردید. ظاهر پژو 206 صندوقدار و رانا به علت مشترک بودن پلتفرم و برخی از قطعات بدنه به هم شبیه هستند و این سلیقه شماست که کدام خودرو ظاهرش زیبا تر است. در داخل کابین ماشین رانا طراحی خوب و ارگونومیکی دیده می‌شود اما داشبورد ترکیبی از پژو 206 و تندر 90 میباشد که چندان دل‌نشین نیست و کیفیت صندلی‌ها و روکش‌ها هم چندان جالب نیست و پژو 206 صندوقدار ماشین بهتری از این لحاظ است.

 

رانا ایران خودرو

 

در بحث ابعاد و جاداری کابین 206 و ماشین رانا ماشین‌های کاملا برابری هستند و کاملا یکسان هستند و مشکل اصلی هر دو ماشین هم کمبود فضای سرنشینان عقب است و نکته مثبت هر دو هم وجود صندوق عقبی جادار است که برای خانواده های کم جمعیت بسیار مناسب است. کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 صندوقدار بهتر از ماشین رانا احساس میگردد ولی در کل هر دو ماشین عملکرد تقریبا یکسانی دارند و در همین حد هم خوب و کافی به نظر می رسد. از نظر آپشن و تجهیزات پژو 206 شرایط بهتری دارد و به نظر میرسد از آنجایی که ماشین رانا سیم کشی اش به طور کلی با پژو فرانسه مغایرت دارد آپشن های فابریک چندان زیادی بر روی این ماشین قابل نصب نیست که نسبت به پژو 206 یک ضعف محسوب می‌شود.

 

کابین رانا

 

بر روی رانا در ابتدا قرار بود موتور ملی EF7 نصب گردد اما از زمان عرضه تا به حال همانند پژو 206 پیشرانه TU5/JP4 با 1587 سی سی حجم، 4 سیلندر با آرایش خطی بر روی ماشین رانا عرضه شده است و تفاوت آن با 206 صندوقدار در سیم کشی این دو ماشین است که رانا با توجه به سیستم برقی اش بعضا مشکلات برقی عدیده‌ای برایش پیش می‌آید. این پیشرانه کاربردی و معروف 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت آن هم مناسب است ولی نسبت به پژو 206 صندوقدار ماشین پر استهلاک‌تری است و سنگینی اتاق هم بیشتر حس می‌گردد که موجب شده است در مقایسه با پژو 206 صندوقدار شتابگیری تنبل‌تر و کم‌نفس‌تری را به نمایش بگذارد. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها از گیربکس دنده دستی BE4 استفاده شده است که با درگیر کردن دنده‌ها و در حرکت گیربکس ماشین رانا نسبت به پژو 206 صندوقدار کم مشکل‌تر و روان‌تر احساس می‌شود و تا حدودی هم کم سر و صداتر است که جزء نکات مثبت رانا ایران خودرو به شمار می رود.

 

رانا ایران خودرو

 

در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار و ماشین رانا کاملا یکسان و برابر است زیرا زیربندی، سیستم تعلیق و ... کاملا مشابهی دارند و از این رو ماشین‌هایی تماما شبیه به هم هستند حتی ترمزها و فرمان پذیری و پایداری هم هیچ تفاوت خاصی با یک دیگر در دو ماشین احساس نمیگردد.

در کل پژو 206 صندوقدار و ماشین رانا ماشین هایی بسیار نزدیک به هم هستند که شباهت‌هایشان با هم زیاد است ولی از بعضی لحاظ پژو 206 صندوقدار ماشین بهتری احساس میگردد و در چند مورد هم برتری با ماشین رانا است اما به طور کلی انتخاب ما و پیشنهاد ماشین 3 برای شما انتخاب پژو 206 صندوقدار است و اگر موفق نشدید در آن صورت به خرید ماشین رانا اقدام نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : یاس
    تاریخ : 1395/09/03

    اصلا به قیمت 4 و نیم میلیون بیشتر اس دی اشاره نشد که خودش یک گزینه قابل تامل است. اینکه چرا برای یک ماشین مشابه باید نزدیک به 5 میلیون پول بیشتر بدهیم
    در ضمن ظاهر رانا به مراتب بهتر از اس دی است. این رو هم فراموش کردید

    • نویسنده : Milad
      تاریخ : 1395/09/03

      اول از اين بگم ك ماشين ايرانيه هندونه در بستس
      ولى ميزان رضايت مردم از رانا اغلبا كمه
      ب قول خودتون مشابه ولى پنج تومن ارزون تره

    • نویسنده : شاهین
      تاریخ : 1395/09/03

      بنده با این نظر موافقم. مخصوصا با اینکه ظاهرش به روزتر است. قیمت روز رانا حدود ۳۳ تومن است و قیمت اس دی حدود ۳۸ ونیم. تفاوت حدود ۵ تومنی غیر منطقی است.

    • نویسنده : Salim
      تاریخ : 1395/09/04

      سه سال هستش که رانا دارم و ازش راضیم البته با توقعی که از ایران خودرو میشه داشت. مقایسه تقریباً بی نقصی ارائه شده، اما اونچه که بهش اشاره نشده، تفاوت قیمت 5 میلیون تومنی این دوتاست به خاطر تفاوت هایی که نصف این مبلغ هم نمی ارزن. بازهم صلاح با خودتونه

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1395/09/03

    آقای نویسنده چطور رانا سه ستاره گرفته 206 2 ستاره بعد شما می گین پژو بهتره !!!!

    • نویسنده : Milad
      تاریخ : 1395/09/03

      اون وقت اين ستاره ها رو كى به ماشين ها داده؟!
      كدوم شركتى امنيت خودرو هاي ايرانى رو تاييد كرده!!
      من فقط ميدونم ٢٠٦فرانسه!!!!
      سه ستاره گرفته بود
      از خودت ستاره در اوردي؟!

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1395/09/03

    سلام بنده یک سال پژو اس دی داشتم و خداییش راضی بودم فقط کم جا بودن فضای پای عقب و یکم خشک بودن سیستم تعلیق اذیت میکرد . رانا نداشتم و باهاش راتندگی نکردم اما ظاهرش که ماشین خوبیه و خوشگله حتی طاراحی صندوق عقب همخوانی بیشتری داره نسبت به اس دی . اما کاشکی داشبوردش رو بهتر طراحی میکردن یا همون داشبورد اس دی رو میذاشتن .

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1395/09/03

    سلام
    من تقریبا یک سال و نیمه ۲۰۶ صندوقدار دارم، باید بگم که مشکل اساسی موتورای TU5 بهینه سازی سیستم کلاچ و دوشاخ کلاچشون هست، با وجود فراخوان ایرانخودرو و تعویض دوشاخ کلاچ مشکلات بعدی براش پیش میاد یه نمونش روغن ریزی از گیربکسه که برا اکثر ماشینایی که من دیدم پیش اومده. و متاسفانه باید بگم برخلاف چیزی که نوشتن اصلا ترمز قابل اطمینانی نداره و حتی میشه گفت ترمزاشون به شدددددت ضعف داره و همیشه تو مواقع حساس استرس میده به آدم.

    • نویسنده : محمدرضا
      تاریخ : 1395/09/05

      دقیقا به نکته خوبی اشاره کردین ترمزهاش ضعیف و واقعا استرس آور است. دقیقا

    • نویسنده : یاس
      تاریخ : 1395/09/06

      و البته ترمز های رانا مثال زدنی است بدون هیچ تعصبی

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1395/09/03

    من یه مورد اساسی بران پیش اومده صافکار ها اصلا دست به بدنه رانا نمیزنن چون خیلی بد قلق و دشواره برای جفت و جور کردن

    • نویسنده : یاس
      تاریخ : 1395/09/04

      البته من با نظرتون موافق نیستم. من ۴ ساله رانا دارم و حداقل سه مورد تصادف داشتم. ۲۰۶ هاچبک هم دارم. در صافکاری تفاوتی با ۲۰۶ نداشته

  • user icon
    نویسنده : صفا
    تاریخ : 1395/09/06

    سلام
    فرق بین موتور این دو خودرو چیه که یکی 105 و دیگری 110 اسب بخار قدرت داره؟ آیا اطلاعات معتبره؟

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1399/05/22

      تفاوتی ندارن و اطلاعات نامعتبره. قدرت نمونه های فرانسوی TU5 بمقدار 110 اسب بود که بعد از ایرانیزه شدن شد 105 اسب (104.5) که در هر دو خودرو موتور ایرانیزه یکسان 105 اسبی بکار رفته.

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1395/09/10

    ۲۰۶ از مدل ۹۲ به بالا مزخرف ترین ماشین ممکنه. من از ۸۶ تا ۹۳هاچبک داشتم که حرف نداشت. ولی اشتباه کردم و وی ۸ خریدیم. از روزی که خریدمش همش تعمیرگاهم. سر چهل هزارتا صفحه عوض کردم. بعد گارانتیش تمام عیب هاش میزنه بیرون. خر بخرید ولی ۲۰۶ نخرید

    • نویسنده : Milad
      تاریخ : 1395/09/14

      كلا ايرانخودرو شانسيه
      هيچ دو ماشينى مشابه نيست
      قطعا كيفيت سابق رو ندارن ولى واسه هر مشكل كوچيك تعمييرگاه نبايد رفت
      نمايندگى هم به هيچ عنوان ماشين نبري ك خودشون متاسفانه دزدن.
      الان همه تعويض كارن تا تعمييركار

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/09/25

    فنی این دو ماشین چه فرقی با هم میکنند که 206 2 امتیاز بیشتر گرفته

  • user icon
    نویسنده : چشمه
    تاریخ : 1397/06/11

    فک میکنم نویسنده دقت به ۸ درصد گرونتر بودن ۲۰۶ از رانا نکرده .
    اتفاقا فیس رانا خیلی اسپورت تر و قشنگ تر از ۲۰۶ هستش .
    از نظر فنی هم که تقریبا شبیه به هم هستن .
    من دو ساله رانا دارم از لحاظ فنی که خوبه از نظر قیافه هم رانا رو ترجیح میدم به ۲۰۶ ظاهر عقب ۲۰۶ صندوقدار اصلا جالب نیست.

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/06/23

    من 8 ماهه رانا مدل 93 خریدم و به نسبت راضیم و مشکلی نداشته ، خوشگلتراز وی 8 هستش ، داشبوردشم درسته ایده آل نیست اما انصافا از داشبورد تکراری که بیشتراز ده ساله رو 206 هستش بهتره ، بهتون توصیه میکنم اگه خواستید بخرید دست دوم رانا رو بخرید توی دست دومش ده میلیون ارزونتراز وی 8 هستش چون افت قیمت بیشتری میکنه البته اگه سه یا چهار مدل افتاده باشه

  • user icon
    نویسنده : جهان
    تاریخ : 1398/06/14

    سلام.
    من تعجب میکنم که با اختلاف گیربکس هر دو ماشین کسی اشاره نمیکنه.دوستان یه سرچ ساده و سوال از تعمیر کار متوجه میشین که گیربکس ۲۰۶ sd طراحی فرانسه هست و رانا طراحی ایران که ایران خودرو به این مساله هم اشاره کرده.نکته بعد سیستم کولر متفاوت هست که بازم سیپ پیچ فنها متفاوت هست نکته برق سیتم برق خودرو هست که کاملا ۲۰۶sd بهتر و بالاتر هست چه به لحاظ کامپیوتر چه برنامه در دستگاه دیاگ برنامه هر دو کاملا متفاوت هست.رانا ماشین خوبی هست و البته اقتصادی تر ولی ۲۰۶sdیقینا بهتر هست و این مقایسه خوبی نیست.
    بهتر که عرض میکنم به لحاظ گیر بکس و سیستم برق خودرو هست که خیلی هم مهم هست.
    حالا هرکسی نسبت به توان و علاقش میتونه خرید کنه .اما عرض بنده به عنوان مهندس مکانیک توضیح تفاوت این دو خودرو بود.با سپاس.

    • نویسنده : بهراد
      تاریخ : 1399/05/22

      از سال 91 و مخصوصا 96 و بعد از بازگشت تحریمها گیربکس هردو خودرو کاملا ایرانی و همون گیربکس 405 داخلی سازی شده هست. برقشون هم یکیه. فرانسه کجا بود دوست عزیز. این دو خودرو هیچ تفاوتی با هم ندارن جز یه آرم شیر که بابتش باید کلی پول اضافه بدی.

    • نویسنده : پاکباز
      تاریخ : 1400/10/29

      جون مادرت همینهایی که نوشتی رو خودت بخون ببین اصلا فهمیدی چی گفتی؟ 😁😁😁😁

  • user icon
    نویسنده : مهدی رحیمی
    تاریخ : 1398/09/04

    با سلام خدمت دوستان عزیز . پژو 206 sd فقط به خاطر یه برند پژو باید چند میلیون بیشتر از رانا باشه . من خودم یکساله رانا دارم صد در صد ازش راضیم . قیافه شتاب و ترمزهای دیسکی بسیار عالی . اسپرتشم که بکنی دیگه واقعا محشر میشه

  • user icon
    نویسنده : هانی
    تاریخ : 1399/03/02

    206 کلاسش بالاتره. کیفیتشم بهتره. من اس دی مدل 98 که دارم عالیه. نمیدونم چرا بعضیا اینقدر اقرار میکنمن. من 20000 تا رفتم یه بار هم تعمیرگاه نرفتم . خواهشا حرف مفت نزنین

    • نویسنده : عیسی
      تاریخ : 1400/03/01

      ۲۰۶ اگه بهش برسی ماشین خوبی اگه خرج نکنی خوب نیست اما از پارس و سمند و رقباش بهتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading