اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا پریوس با کیا سراتو 2017

مقایسه تویوتا پریوس با کیا سراتو 2017

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تویوتا پریوس با کیا سراتو 2017 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تویوتا پریوس با کیا سراتو 2017 بپردازیم .

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس2017

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تویوتا پریوس2017

KIA CERATO

کیا سراتو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی کیا سراتو
انتخاب ماشین 3

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس2017

Top car

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس2017

مقایسه تویوتا پریوس با کیا سراتو 2017

تویوتا پریوس2017

یکی از متفاوت ترین محصولات تویوتا تا به حال هم از نظر طراحی و استایل و هم از نظر فنی تویوتا پریوس جدید میباشد که ماشین خاصی است و متفاوت پسندان به این ماشین علاقه زیادی دارند .  تویوتا پریوس ماشین خاص و با کیفیتی است که با ظاهر جدید و جذاب تر از همیشه ماشین بسیار راضی کننده و فوق العاده ای به نظر میرسد که سلایق خاص و ویژه را به شدت به سمت خود جذب مینماید  . در طراحی ماشین تویوتا  پریوس همه چیز بر بالا بودن عمر ماشین و جان سخت بودن تاکید دارد و نشان میدهد که تویوتا پریوس ماشین کم استهلاک و با ماندگاری طولانی در گذر زمان میباشد و در واقع تویوتا پریوس ظاهر و باطنش کاملا سبز و پاک میباشند و از این نظر کاملا هماهنگ هستند  . طراحی ظاهری تویوتا  پریوس هماهنگ است و ماشین جذاب و ماندگاری به نظر میرسد ؛ زوایای تیز و خشن ، خطوط برجسته و چراغ های جلو و عقب  با طراحی خاص در این هماهنگی و ماندگار شدن تاٍثیر بسزایی گذاشته اند و کاملا در طراحی و زیبایی ماشین تاثیر مثبتی دارند و در واقع جزء اصلی ترین عوامل خاص بودن تویوتا پریوس هستند .  در داخل کابین ماشین نیز این سبک طراحی خاص تویوتا پریوس حفظ شده است و باعث شده تا بیشتر به ذات آرام بخش  و متفاوت و خاص  ماشین تویوتا پریوس پی ببرید .  در داخل کابین ماشین از ترکیب خطوط نرم و زوایای تیز استفاده شده است و فضا سازی کابین ماشین منطبق با سادگی  و هماهنگی با ظاهر ماشین و ارگونومی بالا است  که در تویوتا پریوس موجب شده است هنگام قرار گیری در ماشین در بهترین  و راحت ترین وضعیت ممکن تمام سر نشینان قرار داشته باشند  و به همه ادوات و تجهیزات هم به راحت ترین شکل ممکن دسترسی پیدا کنند . تویوتا پریوس با توجه به قیمت و کلاسش و اینکه جزء ماشین های پاک است از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی ماشین خوب و کاملی میباشد و خصوصا از نظر ایمنی بسیار ماشین مجهزی به نظر میرسد . کیفیت مونتاژ تویوتا پریوس در سطح عالی قرار دارد و این ماشین را بیش از پیش خوبی اش را به ما اثبات میکند و نشان میدهد که چقدر مهندسین مجرب تویوتا برای ساخت ماشین پریوس زحمت کشیده اند . تویوتا پریوس  کابیین  ، طراحی اش و ... در سطح ماشین های خوب بین رقبایش قرار میگیرد و به علت استفاده از متریال با کیفیت درون کابین و دیگر مزایای ماشین امتیاز بالایی را در این بخش تویوتا پریوس کسب میکند. در مورد تویوتا پریوس یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم فضای جادار داخل کابین ماشین است که نشان میدهد بیش ترین استفاده ار فضا با توجه به ابعاد بدنه ماشین  شده است . کابین هر دو ماشین کیا سراتو و تویوتا پریوس نکات مثبت زیادی را دارا میباشند و ماشین های خوبی هستند و از نظر کابین این دو رقیب امتیاز یکسانی را دارا میباشند .

تویوتا پریوس یک ماشین هیبرید یا برقی بنزینی میباشد که یک موتور بنزینی به همراه یک موتور برقی را در سینه خود گنجانده است . موتور بنزینی ماشین 1800 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 110 اسب بخار را دارا میباشد و در ترکیب با موتور برقی ماشین در مجموع 121 اسب بخار قدرت را تویوتا پریوس در اختیار راننده ماشین قرار میدهد . مجموع گشتاور تولیدی موتور برقی و بنزینی  تویوتا پریوس در ترکیب با یک دیگر 141 نیوتن متر گشاور است که در دور های پایین در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد  . در شتابگیری تویوتا پریوس در حد متوسط عمل میکند و چندان ماشین چالاک و تیزی نیست البته با توجه به این نکته که تویوتا پریوس یک ماشین اقتصادی است و بیشتر برای پاکی و حفاظت از محیط زیست طراحی شده است شتاب گیری غیر چالاک ماشین نکته منفی به شمار نمیرود چون زمانی که بدانیم تویوتا پریوس استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس کرده است کاملا به این ماشین امیدوار میشویم و وقیتی که متوجه شویم تویوتا پریوس در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به حدود 5 لیتر بنزین نیاز دارد کاملا نظر مثبتی نسبت به این ماشین پیدا میکنیم .  یک گیربکس cvt یا دنده متغیر وظیفه انتقال قدرت تویوتا پریوس به چرخ های ماشین را دارا میباشد که با موتور های ماشین هماهنگی کامل دارد و عملکردش دقیق ، نرم ، سریع و تحت فرامین راننده است و در کل با ترکیب موتور هیبرید تویوتا پریوس این ماشین پاک بودن و لذت خاصی را در اختیار راننده ماشین قرار میدهد  .

سواری تویوتا پریوس نرم و پایدار است و ماشین دارای  تعلیق خوبی میباشد علاوه بر این راحتی وسادگی خاصی در سواری ماشین تویوتا پریوس وجود دارد که طراحی مدرن شاسی ماشین هم در این امر بسیار موثر است . سواری با تویوتا پریوس یک حس کاملا نرمی و آرامش را به همراه دارد که به حس هیجان ماشین کیا سراتو که ماشین رقیب است نمیرسد اما همین نرمی و آرامش درون ماشین یک ویژگی بسیار مثبت برای تویوتا پریوس به شمار میرود و آنرا از بسیاری دیگر ماشین ها متمایز میکند و خاص بودن ماشین را بیش از پیش به ما اثبات میکند .  تویوتا پریوس از نظر هندلینگ ، سواری و فرمان پذیری به علت آرایش خوب سیستم تعلیق ، تقسیم وزن مناسب و آیرودینامیک بالای بدنه در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از نظر لذت رانندگی و سواری بسیار ماشین خوب و تکامل یافته ای به نظر میرسد . از نظر قدرت ترمز گیری تویوتا پریوس یک ماشین مطمئن و با اطمینان است که در هنگام حرکت و مانور ها به خوبی از عهده نگه داشتن و توقف ماشین بر  میاید .

در کل میتوان گفت تویوتا پریوس ماشین نرم ، راحت ، آرام و بسیار کم استهلاک است که هندلینگ ایده آلی دارد و کابین آن برای خانواده کاملا مناسب است و با ایزوله خوب و آرامش و ارگونومی کابین ماشین ایده آل بسیاری از قشر های جامعه با سنین مختلف میباشد . تویوتا پریوس شاید از نظر بعضی موارد همه پسند نباشد و نسبت به کیا سراتو هم در بعضی قسمت های ماشین کمبود احساس گردد اما در برخی موارد مانند استهلاک خیلی کم و کیفیت ساخت انقدر این ماشین عالی است که جای هیچ حرفی باقی نمیگذارد .

KIA CERATO

کیا سراتو

مقایسه تویوتا پریوس با کیا سراتو 2017

کیا سراتو2017


کیا سراتو ماشین زیبا و کاملا هماهنگی است و اکنون که بر روی مدل 2017 عمل فیس لیفت انجام شده است کیا سراتو ماشین خشن تر ولی جذاب تری به نظر میرسد . این مدل از کیا سراتو طراحی اش از هر سراتو دیگری بهتر و شکیل تر و پویا تر است . خطوط برجسته روی بدنه که در جلو و عقب به هم متصل شده‌اند و چراغ های بزرگ و کشیده شده به اطراف طرح پویا و هماهنگی را برای کیا سراتو وجود آورده اند . کیا سراتو 2017 کاملا به زبان طراحی جدید کیا نزدیک است و از قسمت هایی مانند جلو پنجره بر جسته زیبا یا طراحی سپر ها به خوبی میتوان متوجه شد .

 

کیا سراتو2017

 

 داخل کابین کیا سراتو 2017 نیز هماهنگ با ظاهر پویا و جذابش است و با اینکه تغییرات چندانی نسبت به مدل گذشته کیا سراتو نداشته است اما با ظاهر ماشین به خوبی از نظر جذابیت و هماهنگی برابری می کند . داشبورد  کیا سراتو صاف نیست و در بخش وسط برآمدگی دارد و درکنار اشکال هندسی طراحی اسپرت و هیجانی را به کابین کیا سراتو هدیه کرده اند . فضای کابین ماشین نیز برای افراد قد بلند کاملا مناسب است و افراد در آن احساس راحتی میکنند . فضای پای سرنشینان عقب ماشین نیز خوب است و در رده ماشین جادار های کلاس خودش قرار میگیرد .شاید تنها ایراد وارد به کابین کیا سراتو را بتوان نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در دور های بالا دانست .سراتو در میان رقبای خود از بیش ترین سطح امکانات برخوردار است و ناوگانی از آپشن را با خود به همراه دارد که برای مدل  2017 امکانات رفاهی و ایمنی جدیدی هم به ماشین اضافه شده است که کیا سراتو را از هر نظر بتوان یک ماشین فول آپشن نامید .

 

کیا سراتو2017

 

در سینه کیا سراتو 2017 یک پیشرانه ۴ سیلندر پر توان وجود دارد که با آرایش خطی درون کاپوت ماشین قرار گرفته است . این پیشرانه ۱۹۹۹ سی سی حجم دارد و به 150 اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور 192  نیوتن متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه میتواند دست پیدا کند . مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷‌.1لیتر است که پیشرانه کم اشتهایی با توجه به قدرت خوب پیشرانه و حجم موتور ماشین به نظر میرسد .  گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کیا سراتو که به شیفتر پشت فرمان نیز بعضی از مدل هایش مجهز هستند وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد . این گیربکس بسیار توانمند و هوشمند عمل میکند و فرامین راننده را به بهترین شکل ممکن اجرا می سازد و در کل گی بکس ماشین کیا سراتو عملکرد عالی را دارا میباشد .

 

کیا سراتو2017

 

سواری کیا سراتو کاملا تداعی کننده یک ماشین سدان اسپرت است و این یعنی سواری نسبتا خشک ولی لذت بخشی در انتظار شماست . ارتفاع ماشین تا زمین نسبتا کم است و رینگ های 16 و ۱۷ اینچی به همراه لاستیک فاق کوتاه و تعلیق اسپرت همه و همه دست به دست هم داده اند تا راید و هندلینگ کیا سراتو بسیار خوب باشد و کنترل خوبی روی خودرو داشته باشید  . فرمان سراتو نیز کوچک و اسپرت است و عملکرد دقیقی دارد البته کیا سراتو از نظر تقسیم وزن چندان خوب نیست و بعضی مواقع در فرمان پذیری دچار مشکل میگردد  . ترمز های کیا سراتو هم با کمی ارفاق مناسب هستند اما بهتر هم میتوانست باشد .

در کل کیا سراتو ماشین خوب و با کیفیتی است که متعدد بودن آپشن هایش بارز ترین نقطه قوتش است و بعد از آن اتاق جادار و با کیفیتش ، سواری و هندلینگ خوب و اسپرت ، موتور پر قدرت و گیربکس عالی ماشین است که به چشم می آید . کیا سراتو از پر فروش ترین ماشین های کلاس خود است و بازار دست دوم بسیار خوبی نیز دارد . البته کیا سراتو زمانی که با تویوتا پریوس مقایسه میگردد از نظر سواری یا کیفیت ساخت یا مصرف سوخت ضعف هایی از خود نشان میدهد که باعث میشود تا ماشین برنده این مقایسه تویوتا پریوس گردد . 

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Sina_Rz
    تاریخ : 1395/10/27

    سراتو که بهترین ماشین آمریکا نشده شده!؟😂😂😂😂😂

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1395/11/19

    طراحی پریوس ۵ هم نیست !

  • user icon
    نویسنده : dj Ahoora
    تاریخ : 1395/12/06

    انصافا پریوس حرف نداره حالا بعضیهامیگن طراحیش زشته ولی وقتی ادم ازنزدیک ودرست بهش نگاه میکنه خیلیم قشنگه انصافا

    • نویسنده : محمد حسن
      تاریخ : 1395/12/13

      سلام.قیاس پریوس با قیمت ۲۶۰۰۰ هزار دلار وسراتو با قیمت۱۸۰۰۰ هزار دلار قیاس مع الفارقه

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1397/02/15

    سلام به همگی
    من تو هر دو تا ماشین نشستم راحتی در سواری با پریوس فوقاالعاده است مخصوصا با اینکه یه ماشین سواری است ولی احساس میکنی تو نیم شاسی نشستی.به نظر من در خصوص ظاهر ماشین هم سلیقه ها متفاوت ولی واقعا متفاوت هست با بقیه ماشین ها.اما برا من از همه مهمتر پاک بودن ماشین ملاک انتخاب بود . ایشالله روزی بشه که با مناسب شدن قیمت این ماشینها همه بتونن از این خریدها داشته باشند.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading