اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تندر 90 پلاس با دنا پلاس

مقایسه تندر 90 پلاس با دنا پلاس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تندر 90 پلاس با دنا پلاس می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تندر 90 پلاس با دنا پلاس بپردازیم .

Tondar90 plus

تندر90 پلاس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی تندر90 پلاس

Dena plus

دناپلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45
بررسی دناپلاس
انتخاب ماشین 3

Tondar90 plus

تندر90 پلاس

Top car

Tondar90 plus

تندر90 پلاس

مقایسه تندر 90 پلاس با دنا پلاس

رنو تندر 90 فیس لیفت

 

رنو تندر 90 یکی از با کیفیت ترین ماشین های تولید شده در ایران میباشد که در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو تولید میگردد و اکنون ایران خودرو نمونه بروز شده این ماشین از نظر چهره را رونمایی کرده است و به زودی وارد بازار می کند . نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی  ساده تر و عامه پسند تری را دارا می باشد ولی در نمونه فیس لیفت ماشین با وجود تغییرات اندکی که داشته است کاملا به روز تر شده است و جلوه لوکس تری هم پیدا کرده است .

رنو تندر 90 فیس لیفت در قسمت جلوی ماشین دارای جلو پنجره ای کاملا مشابه ساندرو با نوار کرومی بالای آن ، طرح جدید چراغ ها در جلو و عقب ، سپر ها با طراحی جدید در جلو و عقب ماشین ، طرح جدید آینه ها و نوار کرومی بالای در صندوق عقب میباشد . رنو تندر 90 معمولی در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای می باشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ می دانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب می باشد اما رنو ال 90 فیس لیفت با وجود این تغییرات جزئی ماشین زیبایی است و جذابیت بسیار بیشتری را دارا می باشد و طور کلی ماشین تندر  فیس لیفت90 در بحث طراحی نمره قابل قبولی را کسب می کند .

 

رنو تندر 90 فیس لیفت

 

در داخل کابین رنو تندر 90 فیس لیفت  در قسمت میانی داشبورد و طرح رودری ها شاهد تغییراتی هستیم  و دقیقا طرح کابین مورد استفاده در رنو تندر 90 فیس لیفت مشابه رنو ساندرو است . در ساخت رنو تندر 90  کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد و در رنو ال 90 فیس لیفت هم کیفیت به همین صورت است و گویا متریال مورد استفاده هم از کیفیت بالاتری بهره می برد .

از نظر آپشن رنو تندر 90 فیس لیفت تقریبا مشابه هم هستند و ماشینی ساده میباشند ولی در تندر 90 فیس لیفت مواردی چون کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان یا ستون فرمان قابل تنظیم خودنمایی میکنند . ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت  از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است  و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده های ایرانی که به دنبال خودرویی  کم استهلاک و راحت برای  سفرهای درون و برون شهری هستند میباشد و در بین ماشین های زیر 60 میلیون تومان بهترین انتخاب به نظر میرسد و در مقایسه با رنو ساندرو هم فضای داخلی و صندوق عقب بزرگتر و در مقایسه با ماشین دنا پلاس کیفیت ساخت و مونتاژ بالاتر  این ماشین به چشم میاید  .

 

رنو تندر 90 فیس لیفت

 

در ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که  در  رنو ال 90 معمولی و خانواده ساندرو هم بیش از پیش شاهد نیرو بخشی این پیشرانه به ماشین بودیم . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن میباشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین میباشد . در رنو تندر 90 فیس لیفت ایران خودرو وعده داده  است که هم از گیربکس دنده دستی و هم گیربکس اتوماتیک استفاده کند و همانطور که در رنو تندر 90 شاهد بودیم هر دوی این گیربکس ها بر روی ماشین به خوبی جواب داده اند و از نظر کیفیت هم در سطح بالایی بودند .

رنو تندر 90 فیس لیفت در بخش هایی مانند سیستم تعلیق ، زیر بندی ، جلو بندی ، سیستم ترمز و ... با رنو تندر 90 معمولی یکسان است و در وصف این ماشین باید بگوییم که یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .  . هندلینگ ماشین رنو تندر 90 خوب است و خودرویی در دست راننده میباشد . سیستم تعلیق رنو تندر 90 با وجود نقاط قوتش ضعف هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس نا امنی را به اننده انتقال دهد . فرمان ماشین تندر 90 نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر 90 مهیا کرده است .

 

رنو تندر 90 فیس لیفت

 

در کل رنو تندر 90 فیس لیفت  ماشینی  است که ارزش خرید بالایی دارد ، ظاهر ساده و شیک ، عامه پسند و اقتصادی  که همه سلیقه ها را در اکثریت گروه های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود میکند ، ویزگی های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است . ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت در مقایسه با ماشین  دنا از کیفیت ساخت بالاتر ، استهلاک پایین تر و ارزش خرید بالاتری بهره میبرد و در میان ماشین های تولید داخل زیر 60 میلیون تومان عاقلانه ترین انتخاب به نظر میرسد و خصوصا این نکته حائز اهمیت است که ایران خودرو قول داده است تا رنو تندر 90 فیس لیفت را با کمترین میزان افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی وارد بازار کند .

Dena plus

دناپلاس

مقایسه تندر 90 پلاس با دنا پلاس

ایران خودرو دنا پلاس

 

ماشین دنا مدل بهینه سازی شده و لوکس تر سمند میباشد که در قالبی با پرستیژ تر و مدرن تر وارد بازارشد  و اکنون دنا پلاس نمونه تکامل یافته دنا میباشد . ماشین دنا نسبت به دیگر ماشین های داخلی از نظر ظاهری بهترو شکیل تربه شمار میرفت اما طراحی ماشین از نظر فنی ایراد هایی مانند کشیدگی دماغه ماشین نسبت به دیگر قطعات بدنه یا طراحی ضعیف چراغ ها داشت و اکنون در ماشین دنا پلاس که  فیس لیفت جزئی صورت گرفته است  دنا پلاس چهره بهتر و نواورانه تری را در کل کاملتری را دارا میباشد . چراغ های جلو و عقب ماشین دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییر کرده اند که علاوه بر بهبود چهره ماشین از نظرپرتاب نور و روشنایی هم بهتر عمل میکنند . هم چنین بر روی این چراغ ها دی لایت هم به صورت استاندارد بر روی ماشین دنا پلاس تعبیه شده اند . در چهره جلو ماشین شاهد هستیم که در جلو پنجره دنا پلاس تغییراتی صورت گرفته است و به مراتب چهره جلو ماشین مدرن تر و لوکس تر گشته است .

در قسمت جانبی ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس خطوط بهتر زیبا تری نسبت به ماشین دنا دارد که طرح در ها و گلگیر های عقب را به طور کامل تغییر داده است . در کل از نظر چهره میان رنو تندر 90 فیس لیفت  و دنا پلاس هر ماشین یک چهره و شخصیت خاص و منحصر بفرد را دارا میباشد ولی از نظر حرفه ای رنو تندر 90 فیس لیفت کامل تر شکل گرفته است . ماشین دنا در نسخه های اولیه خود از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ  از دیگر ماشین های داخلی یک سر و گردن بالاتر بود ولی  شاهد بودیم که کیفیت همه دنا ها به یک صورت و اندازه نبودند ولی گویا در دنا پلاس مسئولین ایران خودرو این مشکل ماشین را برطرف کرده اند و همه ی دنا پلاس ها کیفیت یکسان و رو به بالایی را دارا می باشند .

 

ایران خودرو دنا پلاس

 

از نظر طراحی داخلی دنا و دنا پلاس یکسان میباشند و متریال مورد استفاده هم در هر دو ماشین کیفیت خوب و قابل قبولی را دارا میباشد و نسبت به دیگر ماشین های داخلی یک سطح بالاتر است و در مقایسه با کابین رنو تندر90  رنگ بندی بهتری را دارا میباشد . در خودرو دنا فرم صندلی ها اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند ولی از نظر راحتی رنو تندر 90 فیس لیفت بهتر می باشد زیرا صندلی ها فرم بهتری دارند . عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و این مقدار ایزوله بودن با توجه به بررسی ها در ماشین دنا پلاس هم رعایت شده است و کابین ماشین آرامش خوبی دارد . در میان  ماشین های ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره می برد که قابل تحسین است و اکنون در ماشین دنا پلاس  هم شاهد تغییرات در امکانات رفاهی هستیم و هم اینکه امکانات ایمنی جدید هم به ماشین اضافه شده است .

سانروف ، سیستم مالتی مدیا جدید ، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای اصلی ترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو 4 عدد ایربگ در نظر گرفته شده است که دو عدد از روبرو باز می شوند و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلی های جلو ماشین میشوند و از جان سرنشینان محافظت میکند ولی در کل رنو تندر 90 فیس لیفت و دنا از نظر آپشن برتری با ماشین دنا پلاس است .

 

ایران خودرو دنا پلاس

 

در بخش فنی دوماشین دنا و دنا پلاس کاملا مشترک هستند و حداقل تا پایان سال 95 خبری از دنا توربو و دنا اتوماتیک که ایران خودرو قول تولید آنها را داده است نیست . موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی میباشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است . ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند . دنا و دنا پلاس به علت مشابهت های فنی از نظر مصرف سوخت یکسان میباشند و مصرف سوخت مناسبی دارند ولی از نظر مصرف سوخت رنو لوگان کاملا برتر است و در کل از نظر استهلاک رنو تندر 90 ماشین بسیار بهتری از دنا میباشد و کاملا کم استهلاک است .  در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میگردید ولی گویا در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایراد ها و افزایش کیفیت با وجود یکسان بودن بخش فنی شتابگیری بهتری را شاهد هستیم ولی از نظر راندمان در رنو تندر 90 با تکیه بر پیشرانه k4m راندمان بالاتری را دارا میباشد و در شتابگیری هم بهتر عمل میکند . 

در برخی از نمونه های تولیدی ماشین دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش ایران خودرو این مشکلات برقی ماشین را رفع میکرد اما در دنا پلاس از آنجایی که قول افزایش کیفیت  را مسئولین ایران خودرو داده اند امیدواریم که دیگر این مشکلات فنی و برقی در ماشین دنا پلاس دیده نشود ولی مالکان رنو تندر 90 تا به حال این گونه مشکلات را در طول سال های تولید این ماشین  تجربه نکرده اند . گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا و دنا پلاس مشترک است و از نوع گیربکس BE3 میباشد که ایران خودرو بر روی بسیاری از ماشین های تولیدی خود تا به حال استفاده کرده است . ماشین دنا همانند بسیار دیگر از ماشین های تولیدی ایران خودرو از ضعف سیستم انتقال قدرت در بخش دیسک و صفحه کلاچ ضعف میبرد و امیدواریم که این مشکل هم در دنا پلاس رفع شده باشد . گیربکس BE3 برای پیشرانه EF7  مناسب است ولی در دنده 5 این ماشین کمی نا هماهنگی با پیشرانه دیده میشود و به اصلاح صدای گژکاری در کابین ماشین شنیده میشود .به طور کلی از نظر فنی رنو تندر 90  در مقایسه با دنا ماشین بهتری است  .

 

ایران خودرو دنا پلاس

 

هندلینگ ماشین دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود و برای دنا پلاس هم همینطور میباشد . سواری دنا و دنا پلاس هم مشابه هم  هستند و با کمی چاشنی اسپرت به راننده ماشین سواری خوبی میدهند و نسبت به رنو تندر 90 در یک سطح ارزیابی میگردند  . سواری دنا از نظر نرمی کمی به علت اسپرت بودن فرم سواری خشک احساس میگردد که البته در حرکت نرمی خاصی هم احساس میگردد که تجربه سواری با دنا و دنا پلاس را نسبت به دیگر ماشین های تولید داخل متفاوت مینماید . فرمان ماشین دنا  و دنا پلاس نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند و تقسیم وزن ماشین هم با توجه به  بالا بودن وزن ماشین مناسب میباشد  . قدرت ترمزگیری در ماشین دنا خوب است و حس اعتماد به نفس در ذهن راننده به وجود میاورد و به طور کلی از نظر تجربه سواری دنا و رنو تندر 90 دو حس کاملا متفاوت را به شما میدهند که نشان از تفاوت ذاتی دو ماشین است .

در کل تولید ماشین دنا برای خودروسازی کشورمان یک پیشرفت بزرگ حساب میشود و ماشین خوبی است و اکنون با انجام تغییرات بر روی این ماشین و تولید دنا پلاس یک قدم رو به جلو دیگر را از خودروسازی کشورمان شاهد بودیم . در ماشین دنا بسیاری از مشکلات به علت فقدان کیفیت کافی بود و امیدواریم در تولید ماشین دنا پلاس با افزایش کیفیت تولید شاهد رفع تمام ایرادات این ماشین باشیم و دنا پلاس یک خودرو تماما با کیفیت و عالی محسوب گردد ولی زمانی که دنا یا دنا پلاس با ماشین اقتصادی ، زیبا و با کیفیت رنو تندر 90 فیس لیفت مقایسه میگردد دنا از خود ضعف هایی نشان میدهد و رنو تندر 90 ماشین بهتر ، با کیفیت تر و هیجان انگیز تری میباشد و ماشین برتر مقایسه ما انتخاب میگردد .

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حميد
    تاریخ : 1395/11/23

    ممنون مقاله مفيدي بود

  • user icon
    نویسنده : موسی
    تاریخ : 1395/11/23

    میشه خواهش کنم سمند سورن توربو شارژ رو ارزیابی کنید

    • نویسنده : فرشید
      تاریخ : 1395/11/24

      عزیز....تو رو خدا از سورن توربو نگو که افتضاح بود...با هزار امید و آرزو رفتم خریدم .....سریعا با دو تومن ضرر فروختمش.....ماشین تو سرما جوش میاورد...هیچ کدوم از قطعات توربوش رو حساب کتاب نیست...فیلم های دراگ ها رو هم باور نکنید..خودم شخصا بهش گاز دادم تقریبا شتابش بین ال نود و زانتیاس....فیلمهارو باور نکنید

    • نویسنده : نیما
      تاریخ : 1396/03/25

      بزرگوار امسال سورن توربو گرفتیم افتضاح ... تاحالا ۵ بار نمایندگی بردیم ... چراغ چک مکرر روشن میشود و توربو از کار میافتد و سرعت ماشین در این حالت بیش از ۸۰ تا نخواهد بود ... فریب فیلم ها را نخورید.

    • نویسنده : اسی
      تاریخ : 1396/03/28

      سلام رفیق...4 ماهی میشه سورن توربو دارم..خیلی عالیه...شتابش فوق العادس مخصوصا تو سربالایی...فقط بنزین سوپر بزن

    • نویسنده : هادی
      تاریخ : 1396/06/04

      من الان شش ماهه سورن توربو شارژ دارم.دنبال کورس و کل کل نبودم باهاش.اما تو جاده تستش کردم و جلوی هیچ ماشینی کم نیاوردم.تاحالا هم هیچ مشکلی با ماشین نداشتم.در ضمن بابای دوستمم خریده و اونهم راضیه

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1395/11/23

    باسلام از مدیریت کانال و اطلاعات خوبی که از ماشینها میدید
    ولی فک کنم با تولیدات داخلی ایرانخودرو زیاد موافق نیستید چون تو اکثر مقایسه ها ایرانخودرو بازنده هست

    • نویسنده : بهادر راد
      تاریخ : 1395/11/24

      دوست عزیز قطعا کیفیت فنی ال نود بالاتره هرچند که ظاهر و آبشن نداره!!!

    • نویسنده : علیرضا
      تاریخ : 1396/01/03

      تو اینکه موتور و گیریبکس ال نود بهتره شکی نیست منتها برام جالب این بود ک طراحی و قیافه داغون ال نود فیس لیفت رو رضايت بخش اعلام کرده و حتی حاضر نشذه یکبار بنویس دنا از لحاظ ظاهري بهتر از ال نوده. همینطور واسه امکانات و حتی پیرامون هندلینگ بهتر دنا چیزی گفته نشد ک بهتر از ال نوده. همینطور پیرامون قیمت زیاد لوازم یدکی ال نود. هر چند کم استهلاک هستند منتها خداناکرده یک تصادف ممکن نیاز ب لوازم جانبی پیدا کنید. در کل مقایسه خیلی منصفانه نبود و ب نظرم سلیقه شخصی نویسنده لحاظ شده است.

  • user icon
    نویسنده : منوچهر کاظم عرب
    تاریخ : 1395/11/23

    ممنون ، مقایسه ای مفید و کاربردی بود

  • user icon
    نویسنده : علي محبي
    تاریخ : 1395/11/23

    از اطلاعاتي كه داديد سپاسگزارم. ولي خواهشا بي طرف بودن خودتون رو هميشه مدنظر داشته باشيد. اينكه كساني هستند كه تنها راهنماشون در خريد و عدم خريد خودرو اطلاعاتي هستش كه از سايت شما ميگيرند. خريد خودروييي كه حقوق چندين و چند سال يك كارمند و فرد نوعي رو شامل ميشه. جسارتاً متن بررسي " صرفاً از نظر بنده " مغرضانه و در جهت برتر نشان دادن ال ٩٠ بود.

    هركاري انجام ميديد وجدان رو هم فراموش نكنيد. باتشكر

  • user icon
    نویسنده : مسعودقاسمی
    تاریخ : 1395/11/23

    سلام
    فک کنم کیفیت سواری یک نمره باید داشته باشن

  • user icon
    نویسنده : مسعودقاسمی
    تاریخ : 1395/11/23

    یه مقایسه هم بین برلیانس h330 و تندر پلاس بگذارید

  • user icon
    نویسنده : مسعودقاسمی
    تاریخ : 1395/11/23

    با سلام خدمت آقای مهدی
    محصولات ایران خودرو گیربکس بسیار ضعیفی داره
    اکثرا مشکل پیدا میکنه

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1395/11/23

    ممنون از مقایسه جالبتون.من ال ۹۰ دارم.پارس خودرویی.خداروشکرماشین خوبیه.

  • user icon
    نویسنده : فرشید
    تاریخ : 1395/11/24

    فقط ایران خودرو داره میدوئه تو محصولات.انگار هر چی مدل ببشتر تولید کنه خیلی هنر کرده...بابا جان یه مدل تولید کن کیفیتتو ببر بالا
    همه محصولات ایران خودرو کیفیتاش پایینه...فرقشو میشه حتی تو بازار در مورد تندر پارس خودرو و ایران خودرو فهمید با 800 تا یه تومن اختلاف

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1395/11/24

    سپاس از راهنمایی های شما و اطلاعات ارزشمند

  • user icon
    نویسنده : مصی
    تاریخ : 1395/11/24

    برای خودروی دنا ثبت نام کردم با این اوصاف پشیمون ادم میکنن.
    ولی محکم رو انتخابم وایسادم ان شاء الله تا اون موقع دنا پلاس عرضه میشه و این نواقص رو برطرف میکنن

  • user icon
    نویسنده : ali
    تاریخ : 1395/11/25


    با سلام ،مقایسه بسیار مفیدی بود
    اگه میشه یه مقایسه هم بین برلیانس h330 و تندر پلاس بگذارید
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1395/11/25

    سلام
    از مدیر سایت میخوام بپرسم ک دنا پلاس کی وارد بازار میشه

    • نویسنده : احمدی
      تاریخ : 1395/12/21

      احتمالا از اردیبهشت 96

  • user icon
    نویسنده : استاد
    تاریخ : 1395/11/30

    اگه کسی عقل تو سرش باشه و برا پولش ارزش قائل باشه حداقلش اینه تندر نمیخره

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1395/12/28

      خوب شما که عقل تو سرت هست میشه بفرمایید بهتر و باکیفیت وبی دردسر تر از ال 90 سراغ داری تا مردم بخره حتما دنا بخریم عقل داریم؟ با موتور ef7سمند که باید کلیه هاتو بفروشی خرج موتورش کنی خواهشن نظر های کیلویی ندین تازه هرکس به پولش ارزش قائل باشه دنا وپژو وچینی نمیخره

  • user icon
    نویسنده : میره
    تاریخ : 1395/12/29

    میره

  • user icon
    نویسنده : جواد
    تاریخ : 1396/01/09

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    ببخشید من شنیدم دنا مشکل برقی و مشکلش جدی هم هست اگه کسی داره و اگه کسی از این مشکل خبر داره میشه لطفاً توضیح بده درباره ش
    با تشکر

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1396/01/11

      سلام , ما دی ماه ۹۵ دنا خریدیم . برقی که هیچ مشکلی نداره . مشهد هم رفتم باهاش اومدم عالی بود , تو شهر هم کلا مشکلی نداره . ولی شاید واسه بعضی ها مشکل داشته , ما که راضی هستیم.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/01/09

    سلام بله مشکل برقی داره اما تو مدل های جدید رفع شده اما اون اولا که تازه منتاژ شد اکثر به هنگ کردن و کار نکردن بعضی اپشن ها شکایت داشتن اما تو یکی از سایت ها بازم به این مشکل اشاره شد توسط خریدار چون درست منتاژ نمیشن البته دنا یه ماشین شانسیه بستگی به شانس طرف داره اما ال 90 این طوری نیست چون ناظر های رنو روش نظارت دارن و کم تر کسی از کیفیتش ناله میکنن.

    • نویسنده : رعنا
      تاریخ : 1396/07/03

      من موافق نیستم من ال 90 دارم سال 88 خریدم از همون اول مشکل لرزش داشت چندبار نمایندگی بردم بهتر شد منتها مشکل رفع نشد ضمن اینکه تو ترافیک اصلا نمی تونم کولر بگیرم ماشین خاموش می کنه و دنده اصلا جا نمی افته

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/01/23

    کاملا یه ک طرفه بود و در نصف با دنا مقایسه کردن نصف با پلاس.یه کی نی بگه اخه ۱۵۰ اسب دنا پلاس کجا ۱۰۵ اسب کجا ال نود پلاس فقط و فقط اسطحلاکش کمه همین منم خودم النود پلاس دارم میگیرم ارههه

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/02/11

    به نظر من دنا پلاس از هر لحاظ بهتر از تندرو هست فقط دناپلاس

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1396/05/10

      خیلی آبکی بعضیاتون نظر میدین 😳😳😳😳😳😳

  • user icon
    نویسنده : lp
    تاریخ : 1396/02/13

    سلام ، کاملا مشخصه فقط نظر شخصی نویسندس ، دنا کجا ال نود کجا دوست عزیز ، سوار ال نود میشی احساس میکنی 20 سال پیر شدی ، نویسنده عزیز بهتره قبل اینکه چیزی بنویسی اول اون خودرو رو سوار بشی.

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1396/02/14

    سلام دنا پلاس دنده اتومات کي عرضه مي شود و ثانيا يک مقايسه اي نيز ميان تندر پلاس اتومات با ماشين مذکور (دنا پلاس دنده اتومات) نيز انجام شود با تشکر

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1396/02/26

    سلام لطفا کسانی که از ماشین اطلاعات ندارن یا سوار نشدن نظر ندن بهتره چون طرف به خاطر یه نظر که توسایت خونده میره ماشینی میخره که میبینی هیچ کدومش درست نیست دنا از نظر طراحی وامکانات بهتر از ال 90 هست اما از نظر کیفیت موتور و جلوبندی استحلاک وایمنی در برابر حریف رومانی حرفی برای گفتن نداره جای بحث هم نداره حالا هرکس با توجه به معیاری که داره انتخاب میکنه حالا هی ماشیناتو به رخ هم نکشید یاعلی

  • user icon
    نویسنده : میثم
    تاریخ : 1396/02/27

    مقایسه نادرستی انجام دادین
    ال90 که آپشن اصلیش طبق سایت سازنده جا لیوانی و بوق 2 شيپوره هستش
    بعد شما به سانروف و دوربین و 4ایربگ دناپلاس خیلی کم امتیاز دادید
    مورد بعدی اینکه بحث شما در مورد دنا پلاسه و میگید در مدل اولیه ماشین دنا کیفیت خوب نبوده
    مقایسه معنی داری نبود.

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/02/31

    خواهشمندیم لطف کنیدبی طرفانه نظر بدید.واینقدر دنارو نکوبید.این قدرهم که ازال نود تعریف میکنید ادم فکرمیکنه خبریه.ال نود غیرازموتورش هیچ چیز جالبی نداره واسه گفتن.یکم هماسفند انصاف ادم داشته باشه بد نیست.ماکه هیچ کدومش نداریم.ولی همون قیافه دنا به کل ال نود میارزه.هرکی هم داشته ازش راضی بوده.ممنون از متنی که گذاشتین ،ولس کاملا یک طرفه بود

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1396/03/07

    خخخخخخخ دنا پلاس کجا ال ممدکجا نگاش می ارزه بهش

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/03/09

    با سلام .. ممنونم از مقایسه ای که کردید..
    اما شما در اخر هر مقایسه میگید ال نودبهتره...
    یکم به متن نگاه کنید بد نیست.

  • user icon
    نویسنده : اسی
    تاریخ : 1396/03/11

    ماشین از اسمش مشخصه اول فنی و دوام و بعد آپشن ... ال نود ماشینه به معنی واقعی (فنی) ولی ظاهر کم اهمیت. انتخاب با شماست فنی یا ظاهر (اسیر نمایندگی و تعمیرات).

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1396/03/15

    دوستانی که میگن ال 90 به جز موتور هیچی نداره پس شتاب خوب و کابین جادار و صندوق عقب 510 لیتری و مصرف سوخت پایین و ایمنی بالا و محکم که تو اروپا تایید شده استهلاکش اینا به نظر شما هیچی نیستن یا شما توجهی نمیکنی البته مشکل سادگی داشبورد هم تو تندر پلاس رفع شده وطراحی بهتر شده تازه من خودم با دنا و ef7 که اشنامون دارن زیاد درگ گذاشتم اما هیچ کدومش ال 90 رو نتونستن بگیرن اصلا هیچ دنا فابریک نمیتونه ال 90 فابریک رو بزنه مگه دستکاری بشه مثل تو اپارات که دستکاری هستن ال 90 تو بهترین شرایط صفر تا صد 10.5 میزنه دنا هم 13

    • نویسنده : Viper.X
      تاریخ : 1396/04/30

      داش مگه جنگه!!! توهم زدیا،آدم ماشین میگیره که باهاش توی شهر و جاده راحت باشه و امکانات و زیبایی داشته باشه،نه این که بخواد مسابقه بده!!! حرفت خیلی مزخرف بود،فقط قیافه دنا به تنهایی می ازره به کل هم اجمعین ال ممد. یه موقع فکر نکنی من میخوام طرفداری دنا رو بکنما،من خودم گرند ویتارا دارم،ولی خدایی هروقت تو خیابون ال نود میبینم حالم از ریختش بهم میخوره،قیافش عین قورباغه ی افلیج میمونه،واقعن من موندم ملت دیوونن که میرن چهل پنجاه تومن پول ال نود میدن!!! موتوریت و اصلحلاکش خوبه،به درک،این ماشین هیچی نداره،من تو کل عمرم یه بار توش نشستم حالت تهوع گرفتم بس که کابینش زشت و حال بهم زنه،تازه جالب اینجاس که کلید شیشه بالابرش روی کنسول تعبیه شده که این ضعف داخل کابینو دو چندان میکنه،به هر حال من نظرم اینه،هر کی میخواد چهل پنجاه تومن هزینه کنه ،دنا بخره،هم خوشگله،هم کلی امکانات و آپشن داره نسبت به ال نود،هم خیلی شیک و با کلاس تره،موتورشم خیلی خوبه،چند تا از دوستان و آشنایان بنده داشتن کاملا راضی بودن،دنا گزینه ی خیلی معقول تریه.

      با تشکر از سایت خوبتان...

    • نویسنده : حسن
      تاریخ : 1396/07/15

      دوست عزیز 1- طراحی موتور ال نود متعلق به دهه 90 میلادیه در حالیکه EF7 یک موتور پیشرفته است که جز 10 موتور برتر دنیا بوده فقط تو یه دوره به خاطر تحریم از قطعات جانبی ضعیفی براش استفاده شد که مردم رو اذیت کرد اما الان کاملا برطرف شده
      2- در مقایسه بین دو خودرو از نظر امنیت باید مسایلی مثل تعداد ایربگ یا سیستم ترمز و تست تصادف رو ملاک قرارداد نه تمایلات عامیانه رو که توی همه این موارد دنا+ سرتره مثل چهار ایربگ ، چهر چرخ دیسک و چهار ستاره ایمنی اروپا
      3-از لحاظ فنی هر دو خودرو تو سطح متوسطی هستند مثلا مشکل پاره شدن گردگیر پلوس ال 90 به راحتی میتونه شما رو به خرج چندین میلیونی بندازه پس چنداد هم ماشین کم دردسری نیست
      4- از لحاظ آپشن و زیبایی هم که قضاوت رو میسپریم به خودتان
      5- تنها آپشن برتر تندر+ گیربکس اتومات هست که نمیشه به راحتی ازش گذشت.

  • user icon
    نویسنده : ناصر
    تاریخ : 1396/03/16

    سلام دنا فرمان پذیری و ایمنی بسیار بسیار بالایی داره داخل کابین دنا فوق العاده و در حد یک خودروی اروپاییس و این رو فراموش نکنید که دارید 45میلیون میدید .دنا در جاده های کوهستانی و برفی واقعا ایمن و راحت است برای افرادی که هنوز دنا و ال 90 سوتر نشده اند یک مثال عامیانه میزنم ال90شبیه صابون لیز می مونه و کنترلش سر پیچ،جادهای بارندگی،و کوهستانی نیاز به تمرکز و توانایی دارد اگر ماشین اول شما ست ال90رو با احتیاط انتخاب کنید ،درسته استهلاک و مصرفش بهینه و کم است اما از امنیت و مبله بودن صندلیهاش نگذرید به هیچ وجه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/16

    سلام حرف هایی که دوستان در مورد تعادل ال 90 زیاد میزنن اصلا قبول ندارم تعادل ال 90 با یه لاستیک 205 کاملا رفع میشه خواهشن تخریب نکنیم مثل مشکلات دنا نیست که تو نمایندگی پره فقط دنا طراحی وداشبورد خوبی داره که اونم با کپی کردنه

    • نویسنده : بهروز
      تاریخ : 1396/04/12

      شنیده ام اگر تغییری روی لاستیکها انجام بشه روی سیستم abs تاثیر منفی داره ضمنا هیچ کس در مورد اشکال سیستم روغن گیربکس که از پارگی گرد گیر پلوسها روغن خارج میشد و رفع این عیب مهم در مدلهای جدید و گیربکسهای جدید حرفی نزده ایا کسی اطلاع داره؟؟؟

    • نویسنده : msm
      تاریخ : 1396/04/12

      این مشکل در ال 90بعد از 5یا6 سال لیجاد میشه که فکر میکنم استحلاکی هستش

  • user icon
    نویسنده : امیر عباس
    تاریخ : 1396/03/19

    ال نود پلاس واقعا ماشین خوبیه من دنا داشتم وقتی تو جاده باهاش می رفتن مصرفش به طرز عجیبی بالا می رفت برقش هم چند بار مشکل پیدا کرد

  • user icon
    نویسنده : محمد رضا
    تاریخ : 1396/03/27

    مقایسه ها منصفانه نیست. اولا اینا هنوز نیامده چه جور کیفیت سواری ال 90 را 8 و کیفیت سواری دنا را 7 زدین

    • نویسنده : دانیال
      تاریخ : 1396/08/01

      موتور ملی ef7???????شمارو به خدا یه مقدار تحقیق کنید بعد حرف بزنید.

  • user icon
    نویسنده : nima
    تاریخ : 1396/04/07

    سلام ، واقعا فضای مجازی شده نظر شخصی چند تا بچه که هیچ اطلاعات درستی از موضوع ندارن ، مرد مومن اخه ال نود چی داره که داری با دنا پلاس مقایسش می کنی اون هم یک طرفه !!!

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/04/09

    بعضی دوستان الکی میان نظر چرت و پرت میدن فکر نمیکنم خودشون اصلا تاحالا یکی از این دو ماشینو سوار شده باشه
    ما هم دنا داشتیم هم ال۹۰ اتومات
    به جرات میتونم بگم سواری ال۹۰ اتومات خیلی بهتر از دناست
    کیفیت ال۹۰ هم خیلی بالاتره
    کیفیت قطعات داخل دنا افتضاحه من سمند lx رو به دنا ترجیح میدم
    دنا فقط قشنگ تره
    الان بعضی دوستان میگن دنا پلاس آپشناش بیشتره
    آره بیشتره ولی به جز ۴ تا ایربگ بقیه آپشناش غیر ضرورین
    بیشتر همین آپشن هارو میشه با پول نه چندان زیاد به ال۹۰ اضافه کرد.
    البته من این نظرات رو روی ال۹۰اتومات دادم نه دنده دستی
    به نظر من بزرگ ترین ایراد همه ی ال۹۰ ها صندلی هاشونه
    به جرات میتونم بگم صندلی های ال۹۰ افتضاحن

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/06/12

      خب وقتی شما به جز ایربگ آپشن دیگه ایی را برای ماشین لازم نمی دانی پس معلومه مسافرت خارج از شهر نرفتی و با ال نودت تا سر خیابون می ری بر می گردی به نظر من همون کولرم زیاده و شیشه های برقی را برای شما باید دستی کنند و یک موتور تراکتور روی ماشینت بگذارند تا خراب نشود

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1396/04/17

    سلام اگه واقعاا بخواین مقایسه کنیم دنا قشنگ تره وامکانات خوبی داره اما خب ال 90 هم ازنظر ظاهری خوبه ولی امکانات دنا رو نداره اما داشبورد دنا برخلاف زیبایی مزخرفه برعکس داشبورد ال 90 در عین سادگی دیرتر به صدا می افته اما اصلی ترین موضوع موتور وگیربکس هست که واقعا دیگه نمیشه روی موتور k4m تندر وگیربکس خوبش ایراد گرفت اما ef7 تو این مورد ضعیفه

  • user icon
    نویسنده : حمیدرضا
    تاریخ : 1396/05/12

    سلام دوستان،لطف کتید فقط کسایی که اطلاعات دارند نظر بدن ، ادم یه ماشین میخاد بگیره نمیدونه چیکار کنه از بس نظر ها مختلفه.مرسی اه

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1396/05/16

    خداوکیلی چطور می تونی مقایسه کنی ماشین فرانسه ای با یه ماشین رنگارنگ ایرانی دنا، موتور ماليه ماشین ،طراحی کپی ماشین دیگه ،فقط حیف اسم دنا که رو این ماشین گذاشتنه رنو تکه فقط حیف که نمیدونم مردم دنبال یه سری اپشن های هستن که بایه قیمت های نجومی رو ماشین ها میزارن

    • نویسنده : مهدی
      تاریخ : 1396/06/12

      فرانسه ؟؟؟؟ فرانسه کجا بود رومانی کجا رفته پس

  • user icon
    نویسنده : مبین
    تاریخ : 1396/05/17

    بی شک اگه موتور ال 90 روی دنا نصب میشد ، دنا در ایران بیرقیب میشد ولی موتور EF7 کارو خراب کرده

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1396/06/12

      موتور ef7با 114 اسب بخار و 155 گشتاور یکی از قدرتمند ترین موتورهاست بیشتر تحقیق کنید لطفا

    • نویسنده : Hamid
      تاریخ : 1396/07/02

      سلام
      دوست عزیز موتور ملیef7 جزء ده موتور برتر جهان است.
      شاید از لحاظ هماهنگی با خودرو و گیربوکس ضعفی باشید ولی موتور بسیار توانمند و منعطف است.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/05/19

    تو قسمت امکانات رفاهی تندر چرا نمره 7 رو گرفته؟؟؟؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : امیر حسین
    تاریخ : 1396/05/21

    دوستان عزیز من هردو خودرو رو امتحان کردم ، اپشن وزیبایی دنا بیشتره اما به لحاظ فنی. موتور وبویژه جلوبندی ال نود سرامدهست، اگر دنبال خودرو یی هستین که از هر لحاظ و در مجموع بهتره باشه ال نود رو انتخاب کنین،ضمنا فروش دست دوم ال نودخیلی راحتره

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/06/12

      امکانات پراید از ال نود بیشتره

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1396/05/27

    جهت اطلاع همه ی دوستان .
    فنی تغییری نکرده یعنی موتور ، گیربکس ، تعلیق و ترمز همون قبلیس بنابراین از لحاظ سواری دادن یا همون هندلینگ توفیری نداره .
    تغییرات در قطعات تزیینات هستش :
    تزیینات داخلی شامل داشبورد ، رودری ها , جلوآمپر و ..
    تزیینات خارجی شامل سپرهای جلو و عقب ، چراغهای جلو و عقب ، جلو پنجره و ...
    فرق قیمت هم حدود 3 میلیون و دویست هزاره ....
    اینایی که گفتم راجع به ال نود دنده ایه ... اتوماتیکو نمیدونم ... واقعن خوشگل شده و از مونگولی سابق در اومده ....
    یه چیز جالب !!! اونم توری زیر برف پاک کنه که توی ال 90 پلاس هم نصبش نمیکنن که خیلی جالبه !!!

  • user icon
    نویسنده : علیرضا شکاری
    تاریخ : 1396/07/11

    سلام من حدود 3 سال هست دنا دارم اصافا ماشین خوبی هست از نظربرقی مقداری در مورد اپشن ها داشت که رفع میشه سواری خوبی داره مسافرت زیاد رفتم هیچ مشکلی پیدا نکرده قبلا سمندef7داشتم اون هم ماشین خوبی بود ولی دنا با اون خیلی تفاوت داره و سواری بهتری داره ال نود نداشتم که نظر بدهم امیدوارم که نظرم سود مند باشه

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1396/09/25

    سلام
    دوستان اینکه ظاهر دنا پلاس قشنگ تره حرفی نیست

    به نظر شما کدوم مدل رنگ تعمیرگاه رو کمتر میبینه ؟

    با این پولی که دارم میدم دیگه به ظاهر اهمیت نمیدم ، هر کدوم که خرابیش کمتر باشه

    در کل نظرم رو ال نود پلاس هستش ، اتوماتش بسه برام ، خسته شدیم اینقدر تو ترافیک کلاچ گرفتیم

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/01/05

      شک نکن. تندر 90 پلاس اتومات عالیه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/10/05

    دنا پلاس همون سمند سورن است که بعلت فروش بد اون تو بازار ایرانخودرو اومد با همکاری شرکت چینی جلو و عقب اون رو طراحی یا بهتر بگیم کپی برداری کرد و داخل اون هم توسط چین طراحی شده تا فروش این خودرو ی کم مشتری را جبران کند ولی ال نود پلاس خودروی کم آپشن با کیفیت بهتر بدون تغییر ساخت داچیا رومانی می باشد که هنوز نظر دادن در مورد اون یه کم زود می باشد به هر حال ال نود ال نوده دیگه و یه کم سخت جون تر می باشد .

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/10/14

    دوسال ال90 داشتم و 18 ماه است دنای معمولی دارم. مصرف سوخت، موتور و جلوبندی و شتاب ال 90 بهتره ولی آپشنهای دنا بینظیره. متاسفانه کیفیت ساخت دنا پایین تره ولی آپشنهایی مثل ترمز دیسکی عقب، کروز کنترل و شیشه های UV و سیتم تهویه و سیستم صوتی و روکش های مخمل دنا اصلا قابل قیاس با امکانات نداشته ال 90 نیست. نمای ماشین هم صلیقه ای است ولی بروز بودن دنا چیز دیگه است.

  • user icon
    نویسنده : اسماعیل
    تاریخ : 1396/10/15

    اولم دنا و ال 90 هردو 4ستاره ی ایمنی از آلمان دارند دنا فرمون نرمتر نسبت به ال 90 نرمتر ولی شتاب با ال نود جیلی راحت ترهست. نظر شخصی هر آدمی بعضی ها دنبال آپشن و زیبایی ماشین هستند ولی بعضی ها منطقی فکر میکنند واز نظر شتاب ماشین خرید میکنندولی من نمیگم که موتودر دنا ضعیف تازه اسب بخار هاش از ال 90 بیشتره ولی بخاطر وزن کم ال90 شتاب اون ماشین بیشتر . من دنا خریدم موتورش صدا می داد بردم نمایندگی یه موتور جدید به حساب خودشون برام گذاشت وخیلی هم الان از نظر همه چی از دنا راضی هستم.

  • user icon
    نویسنده : امین
    تاریخ : 1396/10/15

    با این همه نظر ما الان چیکار کنیم؟
    واس تندر پلاس اتومات پیش پرداخت دادم و تحویل بهمن ماه هست. یکی میگه قدرت و کیفیت و موتور و گیربکس عالیه یکی میگه صندلی اونجوریه و قیافه نداره و ...
    ی نظر درست و حسابی یکی بده ک ماشین تندر نود پلاس اوتومات داره لطفا .میخوام از نظرات اون استفاده کنم

  • user icon
    نویسنده : سید محمد
    تاریخ : 1396/10/19

    دوستان من تندر مدل 90 دارم دویست هزارتاهم کیلومتر انداختم فقط گردگیر پلوس و لنت عوض کردم خیلی کم استهلاکه که در گیربکس جدید نیازی به تعویض همین هم نیست ولی دنا پلاس توربو فقط مدل توربو هم وسوسه بر انگیزه بخاطر قدرت بالا و چهارتا دیسک ترمزش باید امتحانش کرد

  • user icon
    نویسنده : بهروز
    تاریخ : 1396/10/30

    با احترام
    با در نظر گرفتن تصادفات احتمالی ال 90 با کمترین تلفات یکی از امنترین ماشینهای حاضره و دوم اینکه موتور ال90 با حداکثر فشار نمیشه سوزوند در حالی که با فشار نه چندان زیادی میشه موتور ef7 رو سوزوند به شرط . اتاق استاندارد مد نظره نه زیبایی اگر نه چینی های وارداتی حرف اول رو تو زیبایی میزدن 88ی های ال نود هنوز از دنای 96 سرحالتر میزنن قبول کنیم خیلی فاصله داریم تا رقابت حتی اگر طراح چینی داشته باشیم و بهترین هارو کپی کنیم

  • user icon
    نویسنده : خلیل
    تاریخ : 1396/11/02

    سلام لطفا درمورد برق رسانی دنا پلاس وکلا ازنظر فنی اطلاع رسانی فرمایید

  • user icon
    نویسنده : میثم
    تاریخ : 1396/11/30

    باسلام
    دوستان من هردوماشین راداشته و دارم .تندر 90 کیفیت ساخت داره ولی به دردراه دور نمی خوره ازسال 92 تاحالا از تندر90 استفاده میکنم وخیلی هم ازش کار کشیدم خداییش هیچیش نشده ولی توراه دور خسته کننده بود در قیاس با دنا پلاسی که داریم اصلا قابل قیاس نیست به نظر کیفیت ساخت تندر بهتره ولی امکانات و راحتی دنادررانندگی یه چیز دیگست کروز باگیره بکس دستیش خیلی خوب عمل میکنه و اصلا توش حوصله سربر نیست راحت و خوشدست هم هست ....راستی abs ش هم اصلا صدا نمیده وترمز هاعالی واکنش نشون میدن ....دناپلاس مدل فروردین96 تاحالا با کارکرد تقریبی روزی 160 کیلومتر تو شهر وجاده تاحالا عالی وبی نقص بوده وهیچ ایرادی مشاهده نشده وازهیچ ماشینی (البته بجزوارداتیا)توجاده کم نیاورده ...ضمنا تندر توپیچ های جاده های بین شهری خیلی غیر قابل اطمینان هست ..تجربش رو داشتم میگم ولی دنا عملکرد جاده ایش عالیه...باتشکراز همگی

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1397/01/02

    سلام
    یکی از مشکلات دنا فضای کم داخل خودرو است که علی رغم اندازه بزرگ خودرو فضای سرنشینان بسیار محدود شده است.بخصوص برای افرای قد بلند و چاق مشکل ساز است .خودم دنا را صرفا به همین علت فروختم

  • user icon
    نویسنده : اسماعیل
    تاریخ : 1397/01/10

    یک آدم ناشی هم میدونه فرق طراحی و کیفیت قطعات و مونتاژ ال 90 با این که طراحی آن به حدود 15 سال قبل برمیگردد سر و گردن از سمند که اسمش را عوض کردند کذاشتن دنا بالاتر هست.من مدل 89 ال 90 را دارم حتی یک بار تعمیر یا گارانتی نرفتم.راستش حاضر نیستم ماشینم را با دنای نو عوض کنم میترسم هر روز منو بکشونه گارانتی وووووو
    من اگر دنا بخرم فقط و فقط برای حمایت از تولید داخل هست اگر دوستان انحصارگر خودرو به کیفیت طراحی و ساخت و مونتاژ آن همت بگمارند ما هم همت میکنیم
    امیدوارم نخبه های طراحی دانشگاهها را استخدام کنند و به جای تقلید های کورکورانه و کپی کاری از ماشینهای خارجی بتوانند بیس یک ماشین ملی واقعی را بنا کننند و مطمعن باشند هوش ایرانی از کره و ژاپنی بالاتر هست.

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1397/01/30

    دوستان به نظر من اگر بخاییم بی طرف اعلام کنیم بهتر باشه چون هممون خوب میدونیم ک شاید ال نود از لحاظ کیفیت بالاتر باشه اما اینکه بخاییم بگیم از لحاظ ظاهری از دنا جوون پسند تره نه چون اینجوری طرف ال نود رو گرفتیم ولی دنا به هر لحاظ زیبا تر ولی با کیفیت پایین تر اگر میشد این ماشین رو با موتور پر بازده Xum ک خیلی هم عالیه روانه بازار میکردند شاید رقیب اصلی ماشین های داخل بازار میشد ولی موتور ef7 موتور خوبی نیس با تشکر مقاله خوبی بود

  • user icon
    نویسنده : باقری 59
    تاریخ : 1397/02/20

    سلام
    من فقط یه سوال دارم، اونم اینه که تندر پلاس با دنا پلاس توی امکانات رفاهی فقط یک نمره اختلاف دارن؟ اون یه نمره برتری دنا به تندر توی چه آپشنیه؟

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/07/03

    آیا ماشین های 206 که پیش فروش میکنند دنده اتومات است

  • user icon
    نویسنده : مجید
    تاریخ : 1397/07/11

    سلام.اولا نویسنده حواسش نیست ماشینی که سوار میشه ال نوده،نه سانتافه.طراحی و امکانات رفاهی ال نود باید زیر ۳ باشه،چون در حد پرایده.درضمن بعضی دوستان بخدا تابحال حتی دنا پلاس هم سوار نشدن تاحالا ،حرف مفت میزنن.۲تا ال نود تو خونه ی ما هست،دیر خراب میشن،ولی هزینشون سنگینه.ولی لذتی بجز دیر خراب شدن نداره،همین.هرکی دنا پلاس و حتی توربو پلاس داره،میدونه که سواری و حس ماشین خارجی میده بهت،البته تو این رنج قیمت.
    بعضیا مثلا میگن سراتو از دنا توربو بهتره،اونو بگیرین.باید گفت آخه آدم مثلا محترم،قیمت سراتو یا مزدا۳ چنده که میگین اونو نگیرین،اینو بگیرین.

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1397/07/30

    سلام
    تندر ۹۰ تولید کمپانی نامدار و بزرگ و خوشنام رنو فرانسه
    دنا پلاس توربو تولید شرکت افتضاح و بد سابقه و بدنام و معلوم الحال ایران خودرو

    خب معلومه کدومش برتر هست

    فقط خودرو از کمپانی های معروف سوار شوید لطفا...
    برای خودتان ارزش قائل شوید لطفا

    با تشکر

    باتشکر

  • user icon
    نویسنده : حسام
    تاریخ : 1399/01/07

    برادر
    ال90 فقط و فقط یه حسن داره اونم کیفیت خوبه
    به عنوان کسی که چهارسال ال90 داشته باید بگم قطعا نمیتونه تو هیچ مقایسه ای بین این دو خودرو از دنا پلاس بهتر عمل کنه
    تو بحث کیفیت هم اگه ماشین دار باشی آردی هم بهت بدن اذیتت نمیکنه
    خلاصه اگه ماشین دار باشی قطعا دنا پلاس میگیری که از سواری نرمش لذت ببری
    ال90 رو کسی میگیره که سالی یه بارم نمیخواد کاپوت ماشینشو بالا بزنه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1399/12/17

    سلام، دوستان لطفا درست نظر بدید و بی طرف باشید، طرف با هزار تا بد بختی میخواد ماشین بخره، بعد انصاف نیست که ادم اشتباه راهنمایی بکنه
    من هر دو این ماشینا رو داشتم قبلا
    دنا پلاس از لحاظ اپشن و طراحی از ال نود سرتره، و موتورش بد نیس، اما شتابش افتضاحه

    تندر پلاس دنده هم از لحاظ ایمنی و کیفیت قطعات و کم استهلاک بودن و همچنین موتور خیلی از دنا پلاس بهتره. یکم قطعاتش گرونه که بایدم باشه چون در عوض کیفیت داره.

    البته بستگی به سلیقه خود طرف داره انتخاب بین تندر پلاس و دنا پلاس

    اما اینکه میگن دنا 4چرخ دیسک و 4ایربگ و فلان، اینا همش رو کاغذه
    توی عملکرد ایمنی تندر بهتره
    و همچنین مصرف سوخت تندر کمتره یکم


    در کل به خود شما بستگی داره
    اما برای من، با توجه به اینکه زیاد داخل شهر از ماشین استفاده میکنم، و بعضی اوقات صفر برون شهری دارم، تندر پلاس بهتر بود.
    یا علی

  • user icon
    نویسنده : عیسی
    تاریخ : 1400/02/31

    سلام اگه آپشن و ظاهر مهم نباشه تو این رنج قیمت تندر پلاس شاهکاره البته آپشن ها را میشه جدا گانه خرید

  • user icon
    نویسنده : آرمین زمانی
    تاریخ : 1400/06/11

    ماشین با طراحی و موتور فرانسوی با لگن مقایسه نکنید لطفا

  • user icon
    نویسنده : ابراهیم
    تاریخ : 1401/02/03

    من ال۹۰ اتومات دارم و خیلی راضی نیستم بخاطر ۴ سرعته بودن گریبکسش.از سرعت ۸۰ به بالا تو جاده فقط باید گاز بدی تا سرعتش بالل بره و برای سرعت ۱۲۰ کیلومتر دور موتر رو ۳۵۰۰ میره که فرق چندانی با پژو و پرشیا ۱۸۰۰ سی سی نداره و مصرفش بسیار بالا میره و از نظر مقایسه که در بالا انجام شده ،منصفانه صورت نگرفته .

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading