اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تندر90 پلاس و برلیانسH330

مقایسه تندر90 پلاس و برلیانسH330

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تندر90 پلاس و برلیانسH330 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تندر90 پلاس و برلیانسH330 بپردازیم .

Tondar90 plus

تندر90 پلاس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی تندر90 پلاس

H330

برلیانس H330

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی برلیانس H330
انتخاب ماشین 3

Tondar90 plus

تندر90 پلاس

Top car

Tondar90 plus

تندر90 پلاس

مقایسه تندر90 پلاس و برلیانسH330

رنو تندر 90 پلاس

 

از کم استهلاک ترین و با کیفیت ترین ماشین های تولید شده در ایران رنو تندر 90 میباشد که اکنون تندر 90 پلاس با ظاهری جذاب تر از قبل وارد میدان رقابت شده است تا دیگر هیچ گونه ضعفی در این ماشین احساس نشود و  قدرتمند پا به پای رقیبان خود حرکت کند . نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو  تندر 90 به خاطر اقتصادی بودنش از شکل و ظاهری ساده تر بهره میبرد ولی در نمونه فیس لیفت ماشین با وجود تغییرات اندکی که داشته است کاملا چهره مدرن و دل نشینی پیدا کرده است و اکنون از نظر جذابیت ظاهری هر دو ماشین برلیانس اچ 330 و رنو تندر 90 پلاس در یک سطح هستند .

رنو تندر 90 فیس لیفت در قسمت جلوی ماشین دارای جلو پنجره ای کاملا مشابه ساندرو با نوار کرومی بالای آن ، طرح جدید چراغ ها در جلو و عقب ، سپر ها با طراحی جدید در جلو و عقب ماشین ، طرح جدید آینه ها و نوار کرومی بالای در صندوق عقب میباشد که شاهد هستیم همین تغییرات اندک تا چه حد در چهره ماشین تاثیر مثبت گذاشته اند . رنو تندر 90 معمولی در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد اما رنو ال 90 فیس لیفت با وجود این تغییرات کم ولی اصولی ماشین زیبایی است و جذابیت بسیار بیشتری  را دارا میباشد و طور کلی ماشین تندر  فیس لیفت90 در بحث طراحی نمره قابل قبولی را کسب میکند و از لحاظ مختلف این ماشین هماهنگ است و چهره خوبی را دارا میباشد .

 

رنو تندر 90 پلاس

 

در داخل کابین رنو تندر 90 فیس لیفت  در قسمت میانی داشبورد و طرح رودری ها شاهد تغییراتی هستیم  و دقیقا طرح کابین مورد استفاده در رنو تندر 90 فیس لیفت مشابه رنو ساندرو است . در ساخت رنو تندر 90  کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است و همین کیفیت بالا را در رنو تندر 90 پلاس هم شاهد هستیم ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد و در رنو ال 90 فیس لیفت هم کیفیت به همین صورت است و گویا متریال مورد استفاده هم از کیفیت بالاتری بهره می برد  .

از نظر آپشن رنو تندر 90 فیس لیفت و رنو تندر 90 تقریبا مشابه هم هستند و ماشینی ساده میباشند ولی در تندر 90 فیس لیفت مواردی چون کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان یا ستون فرمان قابل تنظیم خودنمایی می کنند و نسبت به برلیانس اچ 330 دنده دستی تجهیزات هر دو ماشین در یک سطح هستند و نسبت به برلیانس اچ 330 اتوماتیک هم تنها فقدان سانروف خودنمایی میکند . ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت  از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است  و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده های ایرانی که به دنبال خودرویی  کم استهلاک و راحت برای  سفرهای درون و برون شهری هستند میباشد و در بین ماشین های زیر 60 میلیون تومان بهترین  به همراه برلیانس اچ 330 بهترین گزینه ها به شمار میروند زیرا هر دو ماشین مزایای زیاد و چشم گیری را دارا میباشند .

 

رنو تندر 90 پلاس

 

در ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که  در  رنو ال 90 معمولی و خانواده ساندرو هم بیش از پیش شاهد نیرو بخشی این پیشرانه به ماشین بودیم . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن میباشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین میباشد . در رنو تندر 90 فیس لیفت ایران خودرو وعده داده  است که هم از گیربکس دنده دستی و هم گیربکس اتوماتیک استفاده کند و همانطور که در رنو تندر 90 شاهد بودیم هر دوی این گیربکس ها بر روی ماشین به خوبی جواب داده اند و از نظر کیفیت هم در سطح بالایی بودند . برلیانس اچ 330 هم ماشین کم استهلاکی است و رضایت صاحبان این ماشین را جلب کرده است اما در بلند مدت هنوز به طور کامل مشخص نیست که ماشین خوبی می ماند یا خیر و از این نظر رنو تندر 90 بهتر است زیرا کاملا اطمینان صاحبانش را به دست آورده است .

رنو تندر 90 فیس لیفت در بخش هایی مانند سیستم تعلیق ، زیر بندی ، جلو بندی ، سیستم ترمز و ... با رنو تندر 90 معمولی یکسان است و در وصف این ماشین باید بگوییم که یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .  . هندلینگ ماشین رنو تندر 90 خوب است و خودرویی در دست راننده میباشد . سیستم تعلیق رنو تندر 90 با وجود نقاط قوتش ضعف هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس نا امنی را به اننده انتقال دهد . فرمان ماشین تندر 90 نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر 90 مهیا کرده است و در مقایسه با برلیانس اچ 330 باید بگوییم که برلیانس اچ 330 از نظر هندلینگ و حس اسپرت بودن سواری نسبت به رنو ال 90 برتری دارد  .

 

رنو تندر 90 پلاس

 

در کل رنو تندر 90 فیس لیفت  ماشینی  است که ارزش خرید بالایی دارد ، ظاهر ساده و شیک ، عامه پسند و اقتصادی  که همه سلیقه ها را در اکثریت گروه های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود میکند ، ویزگی های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است . ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت را در مقایسه با ماشین برلیانس اچ  330 نمیتوان خیلی بین این دو ماشین تفاوت قائل شد و بیشتر بستگی به سلیقه و کاربری شما دار که کدام ماشین را میپسندید  و در میان ماشین های تولید داخل زیر 60 میلیون تومان عاقلانه ترین انتخاب این دو ماشین به نظر میرسند و خصوصا این نکته حائز اهمیت است که ایران خودرو قول داده است تا رنو تندر 90 فیس لیفت را با کمترین میزان افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی وارد بازار کند و برلیانس اچ 330 هم قیمتش خوب و عاقلانه است .

H330

برلیانس H330

مقایسه تندر90 پلاس و برلیانسH330

برلیانس H330

 

 برلیانس H330 یک ماشین چینی خوش استایل و خوش تیپ است که به خوبی در ذهن مردم جا افتاده است و کیفیت خوبی دارد و جزء با کیفیت ترین ماشین های مونتاژ شده در کشور میباشد و از لحاظ کیفی با رنو تندر 90 در یک سطح رو به بالا قرار میگیرد . در طراحی بدنه برلیانس H330 به راحتی یک کپی کاری ظریف و دقیق را از ماشین BMW  سری 1 میتوان مشاهده کرد که با اصول به کار رفته در طراحی و رعایت دقیق نکات طراحی ، برلیانس H330 در حال حاضر از خوش چهره ترین و دل نشین ترین ماشین های کلاس خودش در کشور میباشد و  در مقایسه با رنو ال 90 پلاس هر دو ماشین زیبا و جذابی هستند .

وجود گلگیر های ورم کرده در هر 4 گوشه ماشین، وجود خطوط و برجستگی های جذاب و طراحی منحصر بفرد و هوشمندانه چراغ ها در مجموع برلیانس H330 را به یکی از خوش چهره ترین ماشین های سدان مونتاژ شده در کشور تبدیل کرده است . درون کابین برلیانس H330 ویژگی  اصلی طراحی بر اساس سادگی و راحتی است ولی با اینکه اتاق ماشین طراحی اش ساده و کار آمد است به خوبی هم جلوه لوکس بودن دارد که در ترکیب با رنگ بندی مشکی و کرم پرستیژ خاصی به کابین ماشین بخشیده است و نشان میدهد که تا چه حد برای طراحی کابین برلیانس H330 زحمت کشیده شده است .

 

برلیانس H330

 

برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش  جزء ماشین هایی میباشد که بالاترین کیفیت ساخت و مونتاژ را دارد و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ماشین هم نسبتا خوب ارزیابی میشود و راضی کننده است و در مقایسه با رنو تندر 90 پلاس در یک سطح میباشد ولی از نظر رنگ بندی و طراحی کابین برلیانس اچ 330 ماشین زیبا تری است. یکی دیگر از نقاط مثبت برلیانس H330 را صندلی های ماشین میتوان دانست که نرم و راحت هستند ، عریض هستند و صندلی راننده هم در 8 جهت به صورت برقی تنظیم میشود که در مجموع ارگونومی بسیار خوبی برای سرنشینان ماشین و علی الخصوص راننده به وجود میاورد که قرار گیری راننده و تسلطش بر ماشین کمی با چاشنی اسپرت همراه است که لذت راندن با این ماشین را دو چندان مینماید و در مقایسه با صندلی های تقریبا خشک و اسپرت ماشین دنا پلاس برلیانس h330 کاملا بهتر و راحت تر است و صندلی های در برگیرنده تری را دارا میباشد .

ابعاد داخلی کابین برلیانس H330 علی رغم اینکه ابعاد  بدنه ماشین در حد متوسط است بسیار جادار میباشد و از همه مهم تر صندوق عقب بسیار جادار برلیانس H330 میباشد که طراحی بسیار خوبی دارد و کاملا صندوق عقب ماشین جوابگوی سفر های درون شهری و برون شهری است و این ماشین در مقایسه با رنو تندر 90 پلاس از نظر ابعاد در یک سطح و اندازه است . از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 ماشین کاملی به نظر میرسد و  به طور کلی برلیانس H330 در بخش طراحی و کابین و ... ماشین خوب و با کیفیتی است و امتیاز بالایی را با توجه به قیمت و کلاس ماشین دریافت مینماید .

 

برلیانس H330

 

در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم 1.6 لیتر بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد. در دور موتور 6000 دور در دقیقه 114 اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند و در دور موتور 4000 دور در دقیقه هم گشتاور 154 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330  حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد. نمونه دنده دستی برلیانس یک ماشین کاملا پر شتاب و چالاک است و نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک هم میتواند  پا به پای رنو تندر 90 حرکت کند . برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت 7.8 لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک میباشد که بسیار عالی به نظر میرسد و کاملا ماشین اقتصادی میباشد که با توجه به پارامترهای ماشین در این کلاس این رقم کاملا خوب است .

برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی  است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند و  در مقایسه با رنو تندر 90 پلاس هر دوی این ماشین ها قابل اعتماد و کم استهلاک هستند ولی در بلند مدت برلیانس به ما اثبات نشده است و رنو تندر 90 به خوبی نظر منتقدین را جلب نموده است . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330  هم مشاهده میگردد. از نظر انتقال قدرت برلیانس H330 چه در نمونه دنده دستی و چه اتوماتیک قابلیت رقابت با رنو تندر 90 پلاس را دارا میباشد و کیفیت فنی هر دو ماشین خوب ارزیابی میگردد .

 

برلیانس H330

 

برلیانس H330 ماشین خوش دست و با هندلینگ سطح بالایی ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد . البته سیستم تعلیق برلیانس H330 کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش های آزار دهنده یاتکان های شدید خبری نیست و در تمام مسیر های قابل پیمایش برلیانس H330 ماشین نرم و آرامی احساس میگردد . برلیانس H330 از سیستم فرمان برقی سود میبرد که دقیق است و فرمان پذیری برلیانس  H330 را خوب و لذت بخش کرده است و در پیچ ها به طور کامل میتوانید به این ماشین اعتماد کنید . ترمز های برلیانس H330 هم مناسب است و به خوبی از  عهده توقف ماشین بر میایند . برلیانس H330 از نظر سواری ، لذت رانندگی و ... از آنجایی که کمی با خود چاشنی اسپرت را به همراه دارد ماشین لذت بخشی است و کیفیت سواری و مانور پذیری و تقسیم وزن و ... از ماشینرنو تندر 90 پلاس کاملا بهتر است .

برلیانس H330 یک خودروی چینی با کیفیت است که چهره ای زیبا دارد ، کیفیت ساختش مناسب است ، مصرف سوخت و استهلاک پایینی دارد و به همراه امکانات رفاهی مناسب ارائه میشود . برلیانس H330 در محدوده قیمتی خودش و در کلاس خودش گزینه ای مناسب به شمار میرود که اگر چینی بودن آن را نا دیده بگیریم نقاط مثبت زیادی دارد و با رنو تندر 90 پلاس یک ماشین تقریبا برابر است و این به شما بستگی دارد که کدام ماشین را انتخاب میکنید زیرا هر دو ماشین از لحاظ مختلف امتیازات بالایی را کسب میکنند .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : منوچهر کاظم عرب
    تاریخ : 1395/12/01

    از نظر شما خدمات بعد از فروش بریلیانس (که لوازم آن پیدا نمی شود) و تندر (که ایران خودرو خدمات می دهد) امتیاز مساوی می گیرد؟

  • user icon
    نویسنده : داود
    تاریخ : 1395/12/04

    با نظر شما موافقم خیلی ممنون از مقایسه خوبتون هر دو ماشینهای خوبی هستند من دو تاشو سوار شدم و درایو کردم برلیانس در قسمت طراحی داخلی و بیرونی از تندر 90 بهتره صندلیهاشم همینطور، صندلیهای تندر 90 خیلی خشکه و اصلا حس خوبی به آدم نمیده ولی از نظر فنی بهتره البته به غیر از فرمان و ترمزش که برلیانس با فرمان برقی و خیلی نرمش و همچنین ترمزخیلی عالی ABS+EBD از این جهت بهتره...
    موتورو گریبکس ال نود قدرتمندتر و نرم تره
    از لحاط استاندارد آلایندگی هم که برلیانس یورو 5 و ال نود یورو 4 می باشد
    به هر حال دو تا از ماشینای خوبه بازارند

  • user icon
    نویسنده : داداچ
    تاریخ : 1396/02/07

    یعنی 60 میلیون بدیم ماشین 103 اسب بخاری سوار شیم؟؟؟
    بابا دمتون گرم
    خودتون و علاف نکنید
    همون سمند se بگیرید نصف قیمتشه
    خخخخخخخ
    ام وی ام 550 اسب بخاره 139
    مدل دستیش هم سانروف داره

  • user icon
    نویسنده : nr
    تاریخ : 1396/02/09

    برلیانس اچ 330 دنده ای ماشین زیبایی است که عمده مزیت آن موتور vvt و زنجیر تایم است. به عبارت دیگر تنها ماشینی است که برخلاف پراید پژو تندر سمند و ... تسمه تایمینگ ندارد. مصرف سوخت آن در حد پراید است و شتابش در جاده بیشتر از پژو است

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/23

    سلام چرا ویژگی فنی ال 90 و برلیانس هر دو یک امتیاز دادین خب مشخصه که ال 90 بهتره اینو سازمان کیفیت خودرو هم تایید میکنه تازه موتور ال 90 قوی تر و با کیفیت تره

  • user icon
    نویسنده : یاسین
    تاریخ : 1396/06/24

    ما ساندرو داریم و یکی از دوستانم برلیانس داره اگر بخوام صادقانه و بدون تعصب نظر بدم باید بگم که برلیانس یه سرو گردن از ساندرو بهتره. بخاطر اینکه ساندرو واقعا هیچی نداره و هیچ هیجانی هم موقع رانندگی نداره و خیلی زود کسل کننده میشه اما برلیانس اینطور نیست و واقعا امکانات خوبی داره و خیلی خوش دست تره. از لحاظ فنی و شتاب تفاوت محسوسی ندارن اما همینکه تسمه تایم از موتور برلیانس حذف شده یه مزیت خوب به حساب میاد

  • user icon
    نویسنده : مهدی قویدل
    تاریخ : 1396/09/09

    براتون متاسف هستم که تندر رو با برلیانسی چینی که فقط آپشن اش بهتره مقایسه کردید و به برلیانس رای دادید... من نمیدونم تو شتاب بهتر از تندر هست یا قدرت؟ یا کیفیت گیربکس؟ دیگه من سایتتون رو نمیخونم تبلیغ برلیانس بکنید ولی دروغ تحویل ملت ندید تندر 90 چه پلاس چه نسخه قدیمی با ده ثانیه شتاب بهترین شتاب و قدرت رو بین خودروهای داخلی داره... حتی یه ثانیه هم از مگان کمتره به دلیل اینکه مگان اتاق اش سنگین تره.... حالا با این فرغون چینی مقایسه اش میکنن واقعا خنده دار بود

  • user icon
    نویسنده : کیان
    تاریخ : 1396/11/06

    سلام ال 90 ماشین خوبی هست اما متاسفانه خدمات پس از فروش افتضاحی داره یعنی تا مشکل پیدا نکنی نمیفهمی.
    یکساله چراغ ای بی اس روشنه تو اصفهان 3 تا از نمایندگی های سایپا بردم که مثلا خیلی عالین و دو تا از مکانیک های که هر کدومشون توسط خیلی های دیگر معرفی شدن و هر دفعه بین 300 تا 50چ تومن و مبلغی حدود 1800 خرج کردم نفهمیدن که نفهمیدن تا بر حسب اتفاق و شانسی در خواست تعویض سنسور ای بی اس را دادم با 200 تومن مشکل حل شد .
    ماشین کم استهلاک و خوبی هست نسبت به تمام ماشینهایی داخلی از جمله پارس ،405،206 ،سمند
    اما رانندگی در مسافتهای زیاد خسته کننده و در کل ماشین بی ابشنی هست

  • user icon
    نویسنده : علی اکبر
    تاریخ : 1396/12/01

    دردرجه اول مهندسی یه ماشین حرف اول رو میزنه بعد زیبایی وآپشن وهمین بس که برلیانس با موتور ضعیفتر و150 کیلو وزن بیشتر هیچ مهندسی درستی نداشته ولی در تندر بعلت هماهنگی موتور وگیربکس ووزن مناسب عملا هیچ رقیبی از نظر کیفیت سواری ولذت رانندگی در بازه قیمتی خودش نداره

  • user icon
    نویسنده : یکی
    تاریخ : 1397/10/10

    از نقدهایی که با خودرو ساز ها تعارف دارن بیزارم ... یه مقاله ای نوشتی که نه سیخ بسوزه نه کباب که خدایی نکرده ناراحت نشن

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1400/01/06

    100 درصد برلیانس بهتره، من 3 ساله دارمش، قبلا 206،سمند، 405 داشتم
    بدون هیچگونه تعصب اینو میگم واقعا این ماشین بهتره، هر کی قصد خرید داره شک نکته یاحق

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading