اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای ورنا با ریو

مقایسه هیوندای ورنا با ریو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای ورنا با ریو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای ورنا با ریو بپردازیم .

HYUNDAI verna

هیوندای ورنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی هیوندای ورنا

RIO kia

کیا ریو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی کیا ریو
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI verna

هیوندای ورنا

Top car

HYUNDAI verna

هیوندای ورنا

مقایسه هیوندای ورنا با ریو

هیوندای ورنا

 

هیوندای ورنا که جزء با کیفیت ترین ماشین های رنج قیمت خودش در بازار است نخستین بار اولین نسل این ماشین در سال 1994 عرضه شد و در بازار های جهانی این ماشین با نام های هیوندای اکسل و اکسنت هم شناخته میشود و پس از توقف تولید دوو سیلو در خودروسازی راین نسل دوم هیوندای اکسنت جایگزین این ماشین شد و وارد بازار ایران شد . در مورد طراحی هیوندای ورنا نظر ها و ایده های زیادی وجود دارد و سلیقه مخاطب است که میگوید هیوندای ورنا ماشین زیبایی است یا نه اما نکاتی مانند طراحی بزرگ چراغ های جلو و عقب ، طراحی نا هماهنگ جلو پنجره با دیگر قسمت های ماشین ، خطوط برجسته و ... از مهمترین نکات ضعف در طراحی هیوندای ورنا هستند که باعث میشود تا چهره هیوندای ورنا کمی برای مردم عجیب به نظر برسد .

 

هیوندای ورنا

 

درون کابین هیوندای ورنا مبنای اصلی طراحی بر اساس سادگی است ولی در عین این سادگی طراحی اتاق زیبا میباشد و بسیار هم کابین ماشین کاربردی است و در آن احساس راحتی می کنید . هیوندای ورنا در رنچ قیمت خودش کیفیت ساخت و مونتاژش بسیار بالاست و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین هم نسبتا خوب میباشد و نسبت به کیا ریو یا تندر 90 جنس متریال ماشین سطح بالاتری دارد . هیوندای ورنا صندلی های راحتی دارد و سطح ارگونومی کابین خوب است ولی از نظر ابعاد هیوندای ورنا برای سرنشینان عقب کمی کوچک است اما به راحتی 4 سرنشین با قد متوسط میتوانند در هیوندای ورنا قرار بگیرند . از نظر عایق بندی صدا هم هیوندای ورنا خوب است ولی کمی صدای پیشرانه ماشین در دورهای بالا به اتاق نفوذ میکند . هیوندای ورنا از نظر سطح امکانات همانند کیا ریو ماشین ساده ای است و امکانات چندانی ندارد ولی خب از نظر کیفیت ساخت انقدر هیوندای ورنا ماشین خوبی است که تمام این ایراد ها پوشیده میشود .

 

هیوندای ورنا

 

راین خودرو هیوندای ورنا را با دو نوع پیشرانه و گیربکس وارد بازار کرد تا رضایت مشتریان را بیش ار پیش جلب نماید . در نخستین سال های تولید هیوندای ورنا این ماشین با پیشرانه ای به حجم 1495 سی سی وارد بازار شد که استهلاک کم و راندمان بالایی داشت و یکی از دلایل اصلی محبوبیت هیوندای ورنا بود . این پیشرانه هیوندای ورنا 4 سیندر خطی است و 12 سوپاپ دارد و قابلیت تولید 90 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 129 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 3000 دور در دقیقه دارا میباشد . هیوندای ورنا با تکیه بر این پیشرانه که با یک گیربکس 5 سرعته عالی کوپل شده است مصرف سوخت در حدود 5.5 لیتر در 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در حدود 11.5 ثانیه را دارا میباشد . پیشرانه دیگر هیوندای ورنا هم 12 سوپاپ است و 1599 سی سی حجم دارد . هیوندای ورنا با تکیه بر این پیشرانه که هم گیربکس 4 سرعته اتوماتیک دارد و هم 5 سرعته دستی میتواند 105 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر تولید کند . هیوندای ورنا با تکیه بر این پیشرانه شتاب 0 تا 100 کیلومتر کمتر از 11 ثانیه را دارد و مصرف سوخت در حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر را دارا میباشد .

 

هیوندای ورنا

 

هیوندای ورنا هندلینگش خوب ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد .  سیستم تعلیق هیوندای ورنا کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش های آزار دهنده یاتکان های شدید خبری نیست و سواری با این ماشین کاملا لذت بخش است . هیوندای ورنا تقسیم وزن خوبی  دارد و به همین علت فرمان پذیری ماشین هم خوب است . ترمز های هیوندای ورنا هم مناسب است و به خوبی از پس این مشین بر میایند .

هیوندای ورنا یک ماشین کره ای با کیفیت است که چهره ای مناسبی دارد ، کیفیت ساختش عالی است ، مصرف سوخت و استهلاک پایینی دارد و به همراه امکانات رفاهی مناسب ارائه میشود . هیوندای ورنا در محدوده قیمتی خودش و در کلاس خودش مناسب ترین ماشین است و اگر سواری خوب ، استهلاک کم و عمر طولانی مدت یک ماشین برای ما اهمیت داشته باشد هیوندای ورنا بهترین گزینه است.

 

هیوندای ورنا

RIO kia

کیا ریو

مقایسه هیوندای ورنا با ریو

کیا ریو

 

کیا ریو برای نخستین بار در سال 2000 میلادی عرضه شد و در حال حاضر سومین نسل این ماشین به کشور ما وارد شد ولی این مدل از کیا ریو نخستین نسل این ماشین است که توسط سایپا مونتاژ شد و به کشور ما وارد شد . کیا ریو به مدت 7 سال از سال 1384 در کشور ما حضور داشت . کیا ریو از نظر ظاهری نسبت به هیوندای ورنا از چهره ای بهتر ، جذابتر و دلنشین تر دارد و اصولی تر شکل گرفته است . خطوط ملایم تر ، فرم بهتر چراغ ها و چهره آیرودینامیک تر مهم ترین نقاط قوت کیا ریو نسبت به هیوندای ورنا است ولی باز هم ذات این دو ماشین شبیه هم می باشد و این سلیقه شما است که چهره کدام ماشین را می پسندید .

 

کیا ریو

 

از نظر طراحی داخلی کیا ریو چهره اش در یک سطح مساوی با هیوندای ورنا قرار دارد و خطوط نرم تر و ملایم تری در کابین کیا ریو استفاده شده است ولی ار نظر متریال درون کیا ریو کیفیتش چندان مرغوب نیست و هیوندای ورنا کیفیت بالاتری دارد و از نظر امکانات ، ابعاد و جاداری هیوندای ورنا و کیا ریو دقیقا مشابه هم هستند و امتیازات یکسانی دریافت می کنند .

 

کیا ریو

 

قلب تپنده کیا ریو یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی است که 16 سوپاپ است و 1493 سی سی حجم دقیق آن است . کیا ریو با تکیه بر این پیشرانه قابلیت تولید 98 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 132 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4500 دور در دقیقه را دارا میباشد . کیا ریو با این پیشرانه  شتاب 0 تا 100 کیلومتر در حدود 11 ثانیه دارد و مصرف سوخت ترکیبی این ماشین هم در حدود 6 لیتر است . کیا ریو هم مانند هیوندای ورنا هم با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود هم گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در دسترس است . هر دو گیربکس به خوبی با این پیشرانه ماشین هماهنگ هستند . کیا ریو مانند هیوندای ورنا ماشین بسیار کم مصرف و کم استهلاکی است و هر دو ماشین ها از نظر فنی گزینه های خوبی هستند .

 

کیا ریو

 

کیا ریو مرکز ثقل پایینی دارد و جلوبندی و زیربندی این ماشین طراحی بسیار خوبی دارد به طوری که هندلینگ و خوش دستی کیا ریو در بین ماشین های رقیبش زبانزد است و از این نظر کیا ریو یکی از بهترین سواری ها را دارد . از نظر نیروی ترمز گیری کیا ریو ماشین قابل اطمینانی است و در کل کیا ریو ماشین لذتبخشی است .

کیا ریو ماشین خوب و کم استهلاکی است که هندلینگ بالایی دارد و چابک است ولی ورق بدنه نازکی دارد که در تصادفات زود آسیب می بیند اما در کل در همه موارد کیا ریو ماشین قابل اطمینانی است ولی در مقایسه با هیوندای ورنا کیفیت ساخت بالاتر هیوندای ورنا نکته قابل توجهی است که کمی کیا ریو را از این ماشین عقب می اندازد .  

 کیا ریو

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مسعوود
    تاریخ : 1396/02/27

    یعنی از 206 صفر کیلومتر هم بهترن؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : فرزاد
    تاریخ : 1396/02/27

    سلام
    ورنا زير سي تومنه؟؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : معراج
    تاریخ : 1396/02/28

    ریو ماشین بسیار خوبیه من سال ۸۶ یکی داشتم شتید باورتون نشه اما دنده دو ۹۰ تا میرفت . پژو رو تو جیبش میزاشت . هبچ پژویی به گردش نمیرسید . یه چیز عجیبی بود . هنوز چشمم دنبالشه .

  • user icon
    نویسنده : آپیوم
    تاریخ : 1396/02/29

    ورنا دنده اتومات دارم. واقعا معرکه است. قدرت موتور, کم خرج بودن, کولر قوی و هندلینگ مناسب موجب رضایت هر فردی میشه. ولی قیمت ورنا اتومات یه چیزی نزدیک ۴۰ میلیون. تنها مشکلش اینه که قطعاتش هر جایی گیر نمیاد.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/12/11

    توی ورنا از سال 86 موتور 1600 16سوپاپ جایگزین موتور 1500 12سوپاپ شد
    تنظیم ارتفاع فرمان و ارتفاع کمربند
    وکیفیت بی نظیر روکشهای صندلی امتیازات ورنا به کیا ریو هست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading