اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا CHR با تویوتا پریوس

مقایسه تویوتا CHR با تویوتا پریوس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تویوتا CHR با تویوتا پریوس می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تویوتا CHR با تویوتا پریوس بپردازیم .

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تویوتا پریوس

Toyota CHR

تویوتا CHR

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تویوتا CHR
انتخاب ماشین 3

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس

Top car

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس

مقایسه تویوتا CHR با تویوتا پریوس

 تویوتا پریوس

 

 اگر به تاریخچه ماشین های هیبریدی نگاه کنیم در تمام گوشه و کناره های دنیای ماشین های هیبرید نام تویوتا پریوس به عنوان یک ماشین با کیفیت و دوست داشتنی به چشم می خورد .  همیشه طراحی محافظه  کارانه و ساده که با ذات پاکیزه ماشین هماهنگ باشد در تویوتا پریوس به چشم میامد اما در این مدل تویوتا با کمی سنت شکنی علاوه بر اینکه سعی داشته تا ماندگاری چهره ماشین در بلند مدت حفظ شود به جذابیت ظاهری تویوتا پریوس هم با زبان طراحی جدیدش کمک بسزایی کرده است . زوایای تیز و خشن ، خطوط برجسته و چراغ های جلو و عقب  با طراحی خاص از ویژگی های طراحی جدید تویوتا پریوس میباشند که هم به حفظ زیبایی چهره ماشین در بلند مدت کمک کرده اند و هم ظاهر ماشین دلنشین تر کرده اند .  در داخل کابین ماشین نیز این سبک طراحی خاص تویوتا پریوس حفظ شده است و باعث شده تا بیشتر به ذات آرام بخش  و متفاوت تویوتا پریوس پی ببرید . 

 

 تویوتا پریوس

 

همین ترکیب طراحی خطوط تیز و زوایای نرم درون کابین تویوتا پریوس باعث شده است تا علاوه بر سادگی و لوکس بودن تویوتا پریوس کاملا ارگونومیک باشد و به تجهیزات داخل ماشین به آسانترین  شکل دسترسی داشته باشید . در تویوتا پریوس چند نکته قابل توجه وجود دارد که این نکات مثبت تقریبا به طور مشترک در ماشین دیگر یعنی نویوتا CHR هم وجود دارد . از جمله این نکات میتوان مناسب بودن امکانات رفاهی و بسیار کامل بودن تجهیزات ایمنی نام برد . نکته دیگر فضاسازی خوب انجام گرفته درون کابین تویوتا پریوس است و با توجه به اینکه این ماشین در کلاس سدان های جمع و جور قرار میگیرد این حجم از فضاسازی بسیار برای تویوتا پریوس خوب است که باعث شده است حتی یک خانواده 4 نفره قد بلند به راحتی با این ماشین به مسافرت بروند . از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ هم که مانند هر تویوتا دیگری پریوس یک ماشین بسیار با کیفیت است .

 

 تویوتا پریوس

 

از آنجایی که به طور کامل پیشرانه تویوتا CHR را بررسی کردیم و این دو ماشین در بخش فنی به طور کامل با هم مشترک هستند تنها توضیح مختصری در مورد بخش فنی این ماشین میدهیم . تویوتا پریوس یک ماشین هیبرید است که یعنی قدرت خود را از یک موتور بنزینی دریافت میکند که در سرعت های پایین یک موتور برقی  که توسط موتور بنزینی شارژ می شود به کمک نیرو بخشیدن به تویوتا پریوس میاید . از آنجایی که تویوتا پریوس ابعاد کوچک تری نسبت به تویوتا CHR دارد باعث شده است که این ماشین در سیکل ترکیبی حدود 5 لیتر بنزین مصرف کند و در مدت زمان تقریبی 10.5 ثانیه هم به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت از حالت سکون دست پیدا کند . تویوتا سالهاست که بر روی پیشرانه این ماشین تحقیق کرده است و بار ها شاهد پیشرفت تکنولوژی موتور این ماشین بودیم و همینطور در طول این سالها رضایت مالکان تویوتا پریوس را هم دیدیم پس از نظر استهلاک و آلایندگی و ضریب اطمینان و ... تویوتا پریوس و تویوتا CHR کاملا ماشین های خوبی هستند و از این نظر با خیال راحت میتوانید تا مدت های طولانی از ماشین خود لذت ببرید .

 

 تویوتا پریوس

 

تویوتا پریوس یک ماشین با روح آرامش طلب است و سواری با این ماشین دقیقا این نکته را به شما نشان می دهد . تویوتا شاسی پریوس را به مدرن ترین شکل ساخته است ، یکی از مناسب ترین آرایش های سیستم تعلیق برای یک ماشین نرم و راحت در این کلاس را به کار برده است و قطعات جلوبندی ، زیر بندی با کیفیت و طراحی خوبی که دارند همه با هم باعث شده اند تا تویوتا پریوس هندلینگ لذت بخشی داشته باشد ، سواری اش نرم باشد و در عین حال هم پایدار در جاده به حرکت خود ادامه دهد و هر زمان که اراده کنید به لطف ترمز های قوی و سیستم های ایمنی مختلف در بهترین حالت ماشین را متوقف کنید .

اگر شما یک جوان هستید که طراحی کمی محافظه کارانه و ساده تویوتا پریوس را نمی پسندید تویوتا CHR مناسب شما است و اگر هم به طراحی ماشین های اسپرت و هیجان انگیز مانند تویوتا CHR علاقه ندارید تویوتا پریوس برای شما ماشین مناسب است و انتخاب بین این دو ماشین بستگی به سلیقه و کاربری شما دارد و از نظر کیفیتی هر دو بسیار عالی هستند و این شما هستید که باید ببینید با طراحی و جذابیت های تویوتا CHR  ارتباط برقرار می کنید یا به سمت ویژگی های تویوتا پریوس کشیده می شوید .

 

 تویوتا پریوس

Toyota CHR

تویوتا CHR

مقایسه تویوتا CHR با تویوتا پریوس

تویوتا CHR

 

چند مدتی است که تولیدکنندگان ماشین های ژاپنی در کلاس کراس اوور های کوچک و اسپرت به تکاپو افتاده اند و هر از چند گاهی هر کدام یک ماشین جدید در این کلاس معرفی میکنند . یکی از این ماشین ها که هم در ایران و هم بازار های جهانی به تازگی معرفی شده است و استقبال بسیار بالایی هم از آن شده است تویوتا CHR میباشد که امروز میخواهیم تا مدل هیبریدی این ماشین را در برابر تویوتا پریوس به چالش بکشیم  . از آنجایی که تویوتا CHR یک کراس اوور اسپرت است جذابیت و اخم خاصی در چهره این ماشین وجود دارد که باعث می شود تا آقای هیروکوبا طراح تویوتا CHR را هنگامی که این ماشین را میبینید تحسین نمایید . تویوتا CHR و تویوتا پریوس هر دو بر روی یک پلت فرم مشترک ساخته شده اند و این یعنی باطن این دو ماشین با هم شباهت دارد اما تکنولوژی پشرفته ساخت این دو ماشین باعث شده است تا حسی که از تویوتا CHR دریافت می کنید نسبت به تویوتا پریوس کاملا تفاوت داشته باشد .

 

تویوتا CHR

 

تویوتا CHR را به نوعی میتوان متفاوت ترین ماشین تویوتا از نظر طراحی دانست و این ویژگی به طراحی کابین تویوتا CHR  هم سرایت کرده است و کابین جذاب و دلچسبی را مشاهده میکنیم . از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ تویوتا  CHR همانند همه دیگر ماشین های تویوتا در بالاترین سطح است و یک نکته مثبت هم در مورد ابعاد تویوتا CHR  باید گفت و این است که با وجود جمع و جور بودن این ماشین و با توجه به اینکه بر روی پلت فرم یک سدان کوچک ساخته شده است از نظر ابعادی بسیار ماشین جادار و خوبی است . تویوتا CHR را اگر از نظر طراحی ،امکانات و کیفیت ساخت بخواهیم با تویوتا پریوس مقایسه نماییم باید بگوییم که از نظر کیفیت هر دو ماشین بسیار عالی هستند ، از نظر امکانات هر دو ماشین سطح خوب و کاملی دارند اما تویوتا CHR در بازار امروز یک ماشین فول آپشن است و از نظر طراحی هم بستگی به سلیقه شما دارد که سادگی تویوتا پریوس را میپسندید یا هیجانی که در چهره تویوتا CHR است را دوست دارید .  

 

تویوتا CHR

 

تویوتا CHR از یک پیشرانه هیبریدی مشترک با تویوتا پریوس بهره می برد و یک پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری بنزینی هم برای آن در نظر  گرفته  شده است هر دو نمونه مجوز ورود به ایران را دریافت کرده اند و ما برای بهتر شدن شرایط رقابت تویوتا CHR هیبریدی را برای مقایسه با تویوتا پریوس انتخاب کردیم  .پیشرانه بنزینی ماشین 1797 سی سی حجم دارد و 4 سیلندر با آرایش خطی درون سینه تویوتا CHR  قرار گرفته است که در ترکیب با موتور برقی ماشین به حداکثر قدرت 122 اسب بخار میتواند دست پیدا کند . از آنجایی که هدف اصلی از تولید این پیشرانه و قرار دادنش روی ماشین های تیراژ بالا کاهش آلایندگی و اقتصادی تر بودن هزینه های نگهداری ماشین است تویوتا CHR در شهر با ترکیب این دو پیشرانه 3.9 لیتر در سیکل 100 کیلومتر سوخت مصرف میکند و در سیکل ترکیبی جاده و شهر هم تنها به 5.9 لیتر بنزین برای سوزاندن نیاز دارد . با اینکه تویوتا CHR  با توجه به پیشرانه مورد استفاده در ماشین روح آرامی دارد اما شتابگیری خوبی دارد و در 11 ثانیه از حالت سکون میتواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند . به منظور انتقال قدرت نرمتر ، تعویض دنده هایی بهتر و بیش تر شدن لذت سواری با این ماشین تویوتا برای CHR از گیربکس CVT استفاده کرده است ضمن اینکه تویوتا مدل هیبریدی CHR را فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می کند که نکاتی چون وزن کمتر ، مصرف سوخت بهتر و جابکی بیشتر را به همراه دارد .

 

تویوتا CHR

 

 تویوتا CHR  از نظر سواری کاملا نسبت به پریوس ماشین متفاوتی است . تویوتا CHR حس و حال سواری یک ماشین اسپرت را دارد و پایداری و تعادل این ماشین شما را بسیار راضی نگه میدارد .تویوتا  CHR از سیستم فرمان برقی بهره میبرد که در کنار طراحی خوب سیستم تعلیق و تقسیم وزن مناسب باعث شده است تا شما از عملکرد این ماشین در جاده های پر پیچ و خم رضایت کامل داشته باشید و به لطف ترمز های قدرتمند هر گاه نیاز به ایستادن احساس کردید در کوتاه ترین مسافت و زمان ماشین را متوقف کنید .

به طور کلی تویوتا  CHR هیبرید یک کراس اوور اسپرت تک دیفرانسیل جذاب و راحت است که در کلاس خودش حرف های زیادی برای گفتن دارد و در مقایسه با تویوتا پریوس که تا به حال موفقیت های زیادی کسب کرده است بیش از هر نکته دیگری بستگی به سلیقه شما دارد که کدام ماشین را انتخاب می کنید اگر نمی توانید با چهره ساده و بدون هر گونه هیجان تویوتا پریوس کنار بیایید ولی یک ماشین هیبریدی خیلی خوب می خواهید قطعا تویوتا CHR  ماشین بسیار مناسبی برای شما است .

 

تویوتا CHR

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : شایان
    تاریخ : 1396/03/31

    با احترام به نظر بنده و بسیاری از دوستانم یکی از زشت ترین و بد قواره ترین خودروهایی که تا حالا به چشم دیدم همین تویوتا پریوس هستش و بنده با ارفاق نمره صفر به طراحیش میدم!!!

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/04/15

    پریوس خیلی زشته سی اچ آر خیلی بهتره

  • user icon
    نویسنده : Saeed
    تاریخ : 1396/07/07

    طراحی تویوتا پريوس طراحی جسورانه هستش و متفاوت از بقیه ماشینا همه ماشینهای تولیدی چینی کره ای و اروپایی همه از نظر طراحی در یه رده هستند تازه تویوتا chr نزدیک به100 میلیون گرون تره

  • user icon
    نویسنده : سارا
    تاریخ : 1396/07/07

    به نظر من تویوتا پریوس بسیار هم زیبا هست..طراحی آوانگارد و خاصی داره فضایی هست...

  • user icon
    نویسنده : مریم
    تاریخ : 1396/10/23

    به نظر من برای این ماشین (تویوتا پریوس) با کیفیت عالی حیف این طراحی که انجام شده طراحیش اصالت نداره و مثل ماشین های تازه به دوران رسیده هاست.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading