اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تیگوان با رنو کولئوس

مقایسه تیگوان با رنو کولئوس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تیگوان با رنو کولئوس می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تیگوان با رنو کولئوس بپردازیم .

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
52
بررسی فولکس واگن تیگوان

koleos

رنو کولئوس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
9
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی رنو کولئوس
انتخاب ماشین 3

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

Top car

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

مقایسه تیگوان با رنو کولئوس

فولکس واگن تیگوان

 

فولکس واگن تیگوان نخستین بار در سال 2006 عرضه شد و بیش از 10 سال هم تولید این ماشین ادامه داشت و در بازار های مختلف از جمله موفق ترین و بهترین ماشین های کراس اوور موجود در بازار بوده است که تعدادی محدود هم از نسل اول فولکس واگن تیگوان در ایران حضور داشت و حالا با معرفی رسمی نسل دوم این ماشین و خبر ورودش به بازار ایران قصد داریم تا این کراس اوور  تکامل یافته را با رنو کولئوس که یک کراس اوور عالی میباشد را مقایسه نماییم . همیشه اصالت در طراحی ماشین های فولکس واگن یکی از نکات مثبت بوده است و در مورد تیگوان هم طراحان به همین صورت عمل کرده اند یعنی استایل نسل اول را با چهره ای مدرن تر و زیباتر در ساخت نسل دوم استفاده کرده اند و کاملا هم جذابیت تیگوان را حفظ نموده اند . فولکس واگن تیگوان از جدیدترین و به نوعی بهترین زبان طراحی این کارخانه بهره می برد که تماما هماهنگ و عالی است و ظاهری بسیار خوب را به وجود آورده است که از این نظر با رنو کولئوس برابری می کند زیرا در هر دو ماشین از نظر چهره ویژگی های خیلی خوبی را داریم .

اگر کمی در مورد ظاهر فولکس واگن تیگوان بخواهیم توضیح دهیم لازم است تا بگوییم قسمت های مختلف این ماشین با هم حداکثر هماهنگی را دارند و طراحی ماشین کاملا بر اساس قواعد و اصول آیرودینامیکی می باشد . در جلو ماشین جلو پنجره کروم و در ترکیب با رنگ بندی مشکی و طراحی خاص چراغ ها چهره ای بسیار خوب را به وجود آورده اند و خطوط و برجستگی های روی کاپوت ماشین با خطوطی که در نمای جانبی ماشین امتداد دارند به طور کامل سبک یکسانی را دنبال می کند و در افزایش آیرودینامیک ماشین هم تاثیر خیلی مثبتی داشته است . به چهره عقب فولکس واگن تیگوان که می رسیم نمایی آشنا و اسپرت از جنس فولکس واگن گلف را می بینیم که با دیگر قیمت های ماشیت به خوبی ارتباط برقرار کرده است و اگر در شب چراغ عقب های تیگوان را ببینید به خوبی متوجه می شوید که با یک فولکس واگن تند و تیز سر و کار دارید .

 

فولکس واگن تیگوان

 

وقتی وارد کابین فولکس واگن تیگوان میشوید دقیقا همان طراحی که انتظار دارید را می بینید و داخل و ظاهر ماشین بسیار مدرن و یکسان با یکدیگر طراحی شده اند . فولکس واگن تیگوان در داخل کابین و از نظر طراحی و راحتی بسیار مهندسی شده و با امتیاز بسیار بالایی میباشد و از نظر سطح کلی به علت مهندسی آلمانی و تجربه بیشتر در ساخت ماشین های عالی ، فولکس واگن تیگوان از رنو کولئوس یک درجه سطح بالاتری را دارا می باشد .

 

فولکس واگن تیگوان

 

  مشخصات دقیق این کراس اوور فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی به حجم دقیق 1992 سی سی  مجهز است که قابلیت تولید 180 اسب بخار قدرت در 4400 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور را در محدوده دور موتور 3950 - 1500 دور در دقیقه را دارا می باشد . فولکس واگن تیگوان با تکیه بر این پیشرانه قابلیت رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت ازحالت سکون را در 7.7 ثانیه دارا میباشد و تا بیش از 200 کیلومتر در  ساعت هم میتواند سرعت بگیرد که این ارقام برای یک کراس اوور خانوادگی  بسیار عالی است و در حد یک ماشین اسپرت در عمل فولکس واگن تیگوان برای ما کاربرد دارد . استهلاک کم و بازدهی بالا همیشه از ویژگی های این خودروساز بزرگ آلمانی بوده است که در بین همه ملیت ها محبوبیت زیادی دارد و یکی از مهمترین دلایل آن هم همین طولانی بودن عمر دوستی ماشین ها و صاحب آنها است .

فولکس واگن تیگوان از سیستم 4 چرخ محرک بهره میبرد و برای انتقال قدرت ماشین از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه استفاده شده است که این سیستم انتقال قدرت با پیشرانه ماشین هماهنگی فوق العاده عالی دارد . فولکس واگن تیگوان به حدودا 7 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی نیاز دارد که رقم بسیار عالی میباشد و با توجه به این حجم از توانایی های حرکتی این مصرف سوخت یک عدد کاملا عالی و اقتصادی است . در بخش فنی رنو کولئوس واقعا یک ماشین عالی از نظر بازدهی و آلایندگی و مسائل اینچنینی است اما فولکس واگن تیگوان حجم بسیار بیشتری از تکنولوژی های مربوط به بازدهی بهتر را دارد و از این رو نسبت به رقیب فرانسوی خود در درجه بالاتری از قابلیت های حرکتی است .

 

فولکس واگن تیگوان

 

سواری و راندن فولکس واگن تیگوان بسیار لذت بخش است و از هندلینگ و سواری این ماشین تجربه لذت بخشی را به دست میاورید . اگر کمی با تاریخچه و بیوگرافی ماشین های فولکس واگن آشنایی داشته باشید خوش دستی و لذت بخش بودن در ذات ماشین های این کمپانی است و فولکس واگن تیگوان هم دقیقا این ویژگی را به ارث برده است .

رنو کولئوس از بهترین ماشین های کراس اوور در رنج قیمت خود محسوب می گردد که بسیار با استقبال بالایی مواجه شده است اما حالا فولکس واگن تیگوان با ورودش ضرب المثل دست بالای دست بسیار است را اثبات کرد و به ما نشان داد که تا چه حد میتوان در یک ماشین کراس اوور با ابعاد مشابه ویژگی های مثبت بسیار بیشتری گنجاند.

 

فولکس واگن تیگوان

koleos

رنو کولئوس

مقایسه تیگوان با رنو کولئوس

 رنو کولئوس

رنو برای تولید رنو کولئوس زحمات زیادی کشیده است و واقعا هم بسیاری از ماشین های مانع را برداشته است و یک کراس اوور موفق و بی نقص میباشد که جذابیت های خیلی زیادی را برای شما به ارمغان میاورد . رنو کولئوس تا بیش از عرضه نسل جدیدش همیشه سطح متوسط را در همه بخش هایش داشته است اما حالا رنو کولئوس جدید در بسیاری از مسائل گوناگون قدرتمند وارد میدان رقابت شده است . رنو  کولیوس از زبان طراحی جدید رنو که با مگان و تلیسمان مشترک است و نمونه های آن را در ایران دیدیم که به راحتی میتوان چهره یکسان این ماشین ها را تشخیص داد .  

رنو کولئوس 2018 از نظر چهره همانند مدل 2017 این ماشین است و ظاهر شکیل و قدرتمندی دارد که عالی بودن زبان طراحی رنو را به ما اثبات مینماید . رنو کولئوس جدید از خوش تیپ ترین و یکی از با سلیقه ترین ماشین های کلاس خودش است  زیرا طراحان کارکشته رنو با شکل دادن صحیح قطعات مختلف بدنه و هماهنگ کردن آن با خطوط و برجستگی ها بدنه ای کاملا با ابهت ، جذاب ، هماهنگ ، منحصر بفرد  و شیک وجود آورده اند که همه ی رنج های سنی و سلایق مختلف را از خود راضی نگه می دارد و دیدگاه های مختلف و انواع مردم و کارشناسان حرفه ای ماشین به خوبی آن را مورد پسند واقع می دهند و باید بگوییم از نظر ظاهری اگر فولکس واگن تیگوان پارامتر های مورد نظر شما را نداشت قطعا در رنو کولئوس می توانید آنها را بیابید . یکی از محاسن طراحی رنو کولئوس جدید داشتن شخصیت مستقل و قدرتمند این ماشین است که به صاحبان رنو کولئوس حس اعتماد به نفس و اطمینان خاطر میدهد .

 

 رنو کولئوس

 

 همانطور که رنو کولئوس از طراحی بدنه بسیار زیبا ، مدرن و هماهنگی بهره می برد  و ظاهر بیرونی اش کاملا عالی و مناسب به نظر میرسد داخل کابین ماشین هم به همین صورت است  و همه چیز عالی  و بدون نقص و ایراد به چشم میاید و با بهترین کیفیت و مواد ممکن ساخته شده است و همه چیز در مکان مناسب خودش قرار گرفته است تا ارگونومیک بودن کابین ماشین حفظ شود و دسترسی به ادوات و تجهیزات سهل و آسان باشد . طراحی کابین رنو کولیوس با پرستیژ ،   با کیفیت و لوکس  است ، متریال کابین ماشین بسیار مرغوب میباشد و همه مواد از بهترین جنس انتحاب شده اند  و کاملا رضایت همه را میتواند جلب کند و رنو  کولیوس به ما نشان میدهد که از هر دیدگاهی که به آن بنگریم در کلاس ماشین های کراس اوور در زمره بهترین ها قرار میگیرد و کاملا کیفیت بالای این ماشین در هر بخشی به خوبی قابل مشاهده است و نشان دهنده این میباشد که مهندسان رنو تا چه حد برای ارتقاء سطح ماشین تلاش کرده اند . کیفیت ساخت و مونتاژ رنو کولیوس در سطح بالایی است و علاوه بر این رنو کولیوس ماشین جادار و خانوادگی می باشد و  همه ادوات داخل کابین به راحت ترین شکل قرار گرفته اند و باعث شده است تا سرنشینان درون کابین آرامش و لذت خاصی را تجربه نمایند و در طول مسیر خود مطلوب ترین احساس ممکن را تجربه نمایند  .

تا اینجا  یافتیم که رنو  کولیوس جدید درونش بسیار با کیفیت است  و کاملا عالی میباشد و حتی در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم رنو کولیوس یک در سطح بهترین ها در میان ماشین های رقیب میباشد  به طوری که سیستم صوتی با برند Bose در ماشین به شما امکان گوش دادن هر نوع موسیقی با بالاترین کیفیت ممکن را می دهد یا صفحه نمایش تمام لمسی موجود در پنل میانی امکان کنترل شما بر تمام شرایط موجود در داخل و خارج ماشین را بوجود میاورد . از طریق سقف پاناروما رنو کولیوس هم میتوانید آرامش و هیجان را با هم در زیر سقفی با نمای آسمان تجربه کنید و لذت دو چندانی را با رانندگی در کابین ماشین رنو کولئوس را احساس نمایید  . رنو کولئوس همانطور که دیدید بسیار از نظر طراحی و کیفیت و امکانات عالی است اما ما فولکس واگن تیگوان را انتخاب میکنیم چون در مقایسه باید بهترین ماشین را به شما عزیزان معرفی نماییم و حتی اگر بین دو ماشین کوچک ترین اختلافی وجود داشت ما باید با اثبات دلیل آن را برای شما بیان کنیم و حالا هم دلیل برتری فولکس واگن تیگوان تجربه بیشتری است که در ساخت آن به کار برده شده است .

 

 رنو کولئوس

 

 قلب تپنده این ماشین خوشچهره فرانسوی یعنی رنو کولئوس جدید یک پیشرانه 4 سیلندر میباشد که  2488 سی سی حجم دقیقش است و به صورت تنفس طبیعی به ماشین قدرت میدهد و از لحاظ مختلف قابلیت های حرکتی و کشش برای رنو کولئوس به وجود آورده است. پیشرانه رنو کولیوس قابلیت تولید 169 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 224 نیوتن متر  گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد  و به این دلیل که در دورهای پایین رنو کولئوس به حداکثر قدرت و گشتاور خود دست پیدا میکند رنو کولیوس ماشین چالاک و خوبی محسوب میگردد ولی باید به  این نکته توجه داشت که این حجم موتور با این میزان بازدهی برای یک ماشین کراس اوور چندان مناسب نیست اما با  مهندسی خوب رنو شاهد قابلیت ها و راندمان خوب ماشین هستیم .  در 9.5 ثانیه رنو کولئوس  به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند و به راحتی تا سرعت های حتی بیشتر از 200 کیلومتر در ساعت هم ماشین به شتابگیری ادامه م یدهد .

علاوه بر این چابکی نسبی با توجه به کلاس ماشین دیگر ویژگی رنو  کولیوس مصرف سوخت اقتصادی ماشین است زیرا با سوزاندن 8.3 لیتر بنزین در  100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های مداوم راحت می کند که نشان از کم استهلاک بودن رنو کولیوس است . برای انتقال قدرت کولیوس هم رنو از یک گیربکس  CVT شیفترونیک اتوماتیک استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا میباشد که نیروی محرک را به چرخ های ماشین منتقل میکند . گیربکس پیشرفته رنو کولئوس که یکی از نقاط قوت و مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود  زیرا با موتور ماشین کاملا هماهنگ است و تعویض دنده هایی نرم ، سریع ، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم میکند .

 

 رنو کولئوس

 

رنو کولئوس در بخش فنی نسبت به خیلی از رقیب هایش برتری محض دارد اما فولکس واگن تیگوان کم مصرف تر و کم استهلاک تر میباشد ، قابلیت های حرکتی اش بهتر است و راندمان بسیار بالاتری دارد و همه اینها از دلایلی هستند که در بخش فنی باعث شده اند تا این ماشین آلمانی امتیازی در سطح عالی را دریافت کند .

 

رنو کولئوس یک ماشین خوب و لذت بخش است و تجربه سواری خوبی را برای شما رقم میزند و قابلیت های آفرود مناسبی را هم را هم دارا میباشد و کمی از فولکس واگن تیگوان راندن آن حس و حال خانوادگی تری را دارد .

رنو کولئوس بسیار ماشین خوبی است و در همه تست ها و بررسی ها این را به ما ثابت کرد و اکنون که با فولکس واگن تیگوان مقایسه میشود در ماشینن رقیب ویژگی های برتر و بهتر بیشتری بود که امتیاز نهایی را به نفع تیگوان تغییر میداد و رقابت به سود آلمانی ها به پایان رسید .

 

 رنو کولئوس

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ناشناس
    تاریخ : 1396/05/20

    قطعا بنظرم اشتباه میکنید
    هر دو ماشین های فوق العاده ای هستن ولی به لحاظ تاریخی همیشه رنو حضورش در ایران پر رنگتر بوده و ماشین هاش راحتتر خرید و فروش میشن و تامین قطعاتشون کامل پشتیبانی میشده ولی فولکس تو این زمینه ها فاصله اش با رنو زیاده تو بازار ایران

    • نویسنده : مصطفی خبازکار
      تاریخ : 1396/05/20

      کاملا درسته .. امیدواریم با فعالیت خوب نمایندگی فولکس در ایران ..این نقیصه هرچه زودتر رفع بشه

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1396/05/20

    با سلام و خسته نباشید به عوامل ماشین 3،
    یه سوال داشتم، میخاستم بدونم تا چند وقت دیگه تیگوان وارد بازار ایران میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    با سپاس

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/05/20

    من خودم کولیوس رو تازه تحویل گرفتم
    اول اینکه مصرفش بالاتر از 8.3 هست و شهری رو 12 حساب کنین. من اصلا پرگاز رانندگی نمیکنم.ولی ماشین فوق العاده ای هست و هر چی بخوایین داره. کیفیت لوازم و داخل ماشین هم عالی هست.

    در مورد تیگوان باید بگم من این ماشین رو تو ترکیه دیدم و اصلا از قیافه اش خوشم نیومد. با سلیقه ایرانی جور در نمیاد

    تو ایران قیافه، هیکل و برند (برند عوام پسند) خیلی مهمه. برای همینه که سانتافه با اون هیکل و موتور خیلی ضعیف رو میخرن ولی آئودی Q5 مشتری نداره
    یعنی مهم نیست برند چیه . مهم اینه که کدوم ماشین تو چشم هست چون ما ایرانیها بیشتر برای پز دادن ماشین میخریم تا برای استفاده از امکانات و آپشنها و ...

    الان کسی به DS نگاه هم نمیکنه در حالی که خیلی لوکسه

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1396/05/22

    ماشین آلمانی با فرانسوی چرا مقایسه میشه فرانسویها بعد از سالها عقب افتادگی با تبلیغات زیاد به کولئوس و تلیسمان رسیده‌اند فکر نمیکنم از نظر فروش رقیب کره ای ها و ژاپنی ها بشند تیگوان بیش از کولئوس میفروشه درضمن آئودی Q5 با سانتافه هم قیمت نیستند

    • نویسنده : سعید
      تاریخ : 1396/05/24

      طوطی وار یه چیزی رو که شنیدی رو تکرار نکن

      کولیوس رو شرکت رنو نیسان میزنه و 80% با نیسان ایکس تریل یکی هست. موتور، گیربکس، شاسی و قطعات و ... حتما باید لوگوی نیسان بچسبونه که 260 بهت بدن خوشحال بشی؟!
      نمیدونم چرا ملت ایران مثل طوطی هستن
      حالا تازگی ها خوبه کره هم شد خودرو ساز قبلا اون هم عقب افتاده بود.
      عقب افتاده فقط خودمونیم. باید فکری به حال خودمون بکنیم

  • user icon
    نویسنده : امیرحسین
    تاریخ : 1396/06/10

    باسلام و احترام
    بدنه کولئوس که فایبر گلس هست چه مشکلاتی میتونه به وجود بیاره؟
    در کل مزایا و معایبش چی هست؟

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1396/09/07

    باسلام.اینکه رنو کولیوس ماشین خوبیه شکی توش نیست.ولی به هیچ عنوان قابل مقایسه با تیگوان آلمانی نیست.ماشین های آلمانی کیفیت و تکنولوژی های بسیاری دارند که فرانسه سالها طول میکشه به اون کیفیت برسه.ضمنا کولیوس توی هند تولید میشه.خودم کارخونه رو اونجا دیدم و بعد از تحقیقات وسیع متوجه شدم که تمام کولیوس ها از هند میاد.تیگوان با فاصله بسیار زیاد از کولیوس برتره.

    • نویسنده :
      تاریخ : 1396/10/18

      چقدر شما‌بدون اطلاعات‌حرف میزنید تو خوب بودن فولکش شکی نیست اما خبه بدونی ماشین اقتصادی و پایین رده آلمان .یکم مطالعه کن و بدان و آگاه باش موتور کولئوس توسط سامسونگ موتور تولید میشه و در کره هستش اگر شما چیزی جز این دیدی مشکل از شناخت شماست.
      و موتور کولئوس دقیقا موتور نیسان که به مراتب بسیار بسیار قدرتمند تر از تیوگان و در واقع این تیوگان که در حد کولئوس نیست .

  • user icon
    نویسنده : حسام مهرجو
    تاریخ : 1396/10/18

    خیلی جالب من موندم ماشین ۳بر چه پایه و اساسی نمایندگی پس از فروش تیوگان ۸داده شما چرا هر ماشین تازه واردی اینقدر کنده میکنید.شرکت ماموت همه به نام کانتینر میشناسن اصلا یه نمایندکی و‌تعمیرگاه مگه داره این شرکت در در واقع نمره خدمات پس از فروش تیوگان صفر.مورد بعدی موتور توربو‌ ماشین که تو ایران دیگه همه به مشکلاتش پی بردن.یکم علمی تر مقایسه کنید و فقط بر اساس تبلیغات خودتون نظر نزارید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading