اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فوتون ساوانا با هیوندای سانتافه کارکرده

مقایسه فوتون ساوانا با هیوندای سانتافه کارکرده

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه فوتون ساوانا با هیوندای سانتافه کارکرده می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه فوتون ساوانا با هیوندای سانتافه کارکرده بپردازیم .

HYUNDAI santafe

هیوندای سانتافه 2014

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای سانتافه 2014

Foton Sauvana

فوتون ساوانا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی فوتون ساوانا
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI santafe

هیوندای سانتافه 2014

Top car

HYUNDAI santafe

هیوندای سانتافه 2014

مقایسه فوتون ساوانا با هیوندای سانتافه کارکرده

هیوندای سانتافه کارکرده 

 

اگر به شاسی بلندهای موجود در سطح شهر دقت کنیم یا به دنبال ماشین هایی در این کلاس در نمایشگاه ها باشیم بدون شک بیشترین تعداد ماشین این سگمنت هیوندای سانتافه یا همان ix45 است که میبینیم چون چند سال است که پر فروش ترین ماشین suv در بازار ایران هیوندای سانتافه میباشد . هیوندای سانتافه های صفر کیلیومتر بسیار پر طرفدار هستند و بازار فروش عالی را دارند اما نمونه های دست دوم این ماشین هم در بازار به راحتی معامله میشوند و جزء ماشین های دست دوم پر فروش این روز های بازار ایران است .

استایل طراحی هیوندای سانتافه در مدل های 2014 و 2015 بیشتر بر اساس سلیقه های اروپایی میباشد که طراحی نرم و دلنشین را بیشتر می پسندند و در ایران هم از طراحی هیوندای سانتافه مردم رضایت کافی دارند . در طراحی داخلی هیوندای برای سانتافه بسیار زحمت کشیده است و هم مانند ظاهرش مشتری پسند می باشد . طرح داشبورد که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد و شما با دیدن کابین این ماشین بیش از پیش از طراحی خوبش لذت می برید .

 

هیوندای ix45

 

داخل هیوندای سانتافه شاهد فضایی جادار هستیم که به لطف ارگونومی مناسب سرنشینان احساس راحتی کامل می کنند . در هیوندای سانتافه لیست کامل تجهیزات امکانات رفاهی و ایمنی مورد مثبتی است که همیشه به چشم می خورد و هیوندای سانتافه فول آپشن ، از ماشین های هم رده خود بسیار ماشین کامل تری می باشد . متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه با کیفیت است و در کل طراحی داخلی و خارجی هیوندای سانتافه ، امکانات ، کیفیت ساخت و ... همه نمره قابل قبول و بالایی دریافت می کنند . از نظر کیفیتی ماشین های چینی سطح مناسبی دارند اما با توجه به قیمت هیوندای سانتافه ماشین کاملا برتر و با کیفیت تری است .

 

هیوندای ix45

 

قلب تپنده هیوندای سانتافه 4 سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 188 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر بنزین می سوزاند که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد . پیشرانه هیوندای سانتافه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است اما از این بهتر هم می توانست باشد . به طور کلی هماهنگی موتور و گیربکس خوب است و از این نظر راضی کننده می باشد . هیوندای سانتافه  شتاب و کشش قابل قبولی دارد و قابلیت های حرکتی اش خصوصا در داخل جاده قابل قبول است اما از همه مهم تر استهلاک کم هیوندای سانتافه است که باعث می شود تا نمونه های کارکرده این ماشین را با اطمینان کامل بخرید .

 

هیوندای ix45

 

در بحث سیستم تعلیق سواری هیوندای سانتافه نرم است و عملکرد خوبی از خود نشان می دهد . سواری هیوندای سانتافه لذت بخش است و فرمان پذیری خوبی هم دارد . هیوندای سانتافه در پیچ ها ایمن و پایدار عمل می کند و هندلینگ خوبی دارد . البته هیوندای سانتافه در زمانی که وزن زیادی بر روی آن قرار می گیرد هندلینگش به شدت کاهش پیدا می کند ، بازی کمک هایش کم می شود و سواری اش نسبتا کوبنده و آزار دهنده می گردد . اما در حالت نرمال همه چیز نرم ، آرام و لذت بخش به نظر می رسد . برای ماشین های suv کیفیت سواری و قابلیت آفرود دو تا از مهم ترین پارامتر ها می باشند که در هر دو مورد هیوندای سانتافه مدت زیادی است که خود را به ما اثبات کرده است .

هیوندای سانتافه یک ماشینsuv پر طرفدار و با میزان فروش عالی است که همانند پول نقد در بازار است و به راحتی مورد معامله قرار می گیرد و دراین بازه قیمتی یکی از پر طرفدارترین خودروهای حال حاضر بازار خودروی ایران است . 

اگر قصد شما از خرید خودرو آفرود سواری است بدون شک خرید فوتون ساوانا کاری منطقی تر به نظر می‌رسد ولی اگر استفاده شما از ماشین به صورت معمول است به طور حتم خرید هیوندای سانتافه محبوب کره ای کاری به مراتب منطقی تر به نظر می‌رسد.

هیوندای سانتاقه در حال حاضر در نمونه های صفر کیلومتر خواهان زیادی ندارد وخودروهایی مانند رنو کولئوس و ایکس تریل نیسان بازار را از این کره ای جذاب ربوده اند ولی در نمونه های کار کرده سانتافه که قیمتی به مراتب پایین تری دارد وضعیت خرید و فروش سانتافه بسیار مطلوب است و به راحتی خرید وفروش می‌شود.

هیوندای ix45

Foton Sauvana

فوتون ساوانا

مقایسه فوتون ساوانا با هیوندای سانتافه کارکرده

فوتون ساوانا

 

جدید ترین خودروی چینی که قرار است با کلی سر و صدا در کشور ایران تولید شود  فوتون ساوانا است که قرار است قدرتمند ترین خودروی تولید داخل لقب بگیرد . طراحی فوتون ساوانا در بعضی از نقاط دقیقا کپی شده از شاسی بلند های مطرح دنیا است که بر روی این ماشین پیاده سازی شده است اما نکته ای منفی که در ابتدا با نگاه به فوتون ساوانا عظیم خودرو به چشم می اید طراحی تقریبا قدیمی آن است. فوتون ساوانا را باید یک خودرو مناسب افرود دانست که در نوع خودش عملکرد قابل قبولی دارد و آن را می توان قدرتمندترین خودروی تولید داخل در ایران نام برد . 

 

فوتون ساوانا

 

طراحی کابین فوتون ساوانا سطح معمولی دارد ، کیفیت ساخت قابل قبول است و متریال مورد استفاده درون کابین این ماشین مناسب خودرویی برای آفرود است و نباید انتظار یک خودروی لوکس و گران قیمت را از آن داشت . از آنجایی که ما برای این مقایسه مدل فول آپشن فوتون ساوانا را در نظر گرفته ایم امکانات رفاهی خوبی در این ماشین به چشم میخورد که البته با توجه به قیمت احتمالی فوتون ساوانا  این مورد طبیعی است و آپشن هایی مانند تودوزی چرم یا ورود بدون کلید این روز ها برای ماشین های مدرن به یک استاندارد تبدیل شده اند .

 

فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و با حجم دقیق 1981 سی سی بهره می برد .  این پیشرانه در دور موتور 5500 دور در دقیقه به قدرت 214 اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در بازه دور موتور 1750-4000 دور در دقیقه به 320 نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین8.2  لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 4 را میتواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم پیشرانه فوتون ساوانا تا چه حد کیفی ساخت خوبی دارد و در برابر این مشکلات میتواند دوام بیاورد  . فوتون ساوانا از گیربکس zf با کد 6hp21 استفاده میکند که نقطه قوت این ماشین محسوب میگردد زیرا در bmw  با کد های e44-e46-e87 و چند اتاق دیگر با موتو های  شاهد استفاده از این گیربکس بودیم . فوتون ساوانا قابلیت های حرکتی اش تقریبا مناسب است و تا شیب 24 الی 25 درجه را میتواند طی کند اما اگر به میزان قدرت و گشتاور این ماشین توجه کنیم می بینیم عملکرد فوتون ساوانا برای آفرود سواری قابل قبول است .

 

فوتون ساوانا

 

فوتون ساوانا به منظور اینکه سواری بهتری را به راننده ماشین ارائه کند و در افرود هم قابلیت های بیشتری از خود به نمایش بگذارد از سیستم تعلیق تویوتا فورچونر ژاپنی بهره می برد که سواری ایده آلی را برای شما به ارمغان می آورد . 

فوتون ساوانا گیربکس با عملکرد مناسبی دارد و پیشرانه فوتون ساوانا در نوع خودش واقعا پر بازده است ، سیستم تعلیق فوتون ساوانا خیلی عالی است و باید این را در نظر داشته باشید که اکثر این موارد از ماشین های دیگری بر روی فوتون ساوانا سوار شده است  و تا حدود ی در بعضی از موارد با هم هماهنگی ندارند. در انتها باید بگوییم که اگر شما به دنبال خودرویی برای آفرود در این بازه قیمتی هستید ، بدون شک خرید فوتون ساوانا گزینه ای جذاب تر و منطقی تر برای شماست ، ولی اگر شما به دنبال خودرویی برای آفرود نیستید، خرید نمونه های دست دوم سانتافه کاری منطقی تر به نظر میرسد.

فوتون ساوانا

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امير
    تاریخ : 1396/07/04

    ببخشيد اونوقت امكانات رفاهي اين ماشين از سانتافه كه خداي امكاناته بيشتره؟ميشه بدونم چيش بيشتره؟

  • user icon
    نویسنده : نظری
    تاریخ : 1396/07/28

    ساواناکراس اور نیست یک شاسی بلند است گیربگس بسیار قوی وساخت المان وسیستم تعلیق خوبی دارد امکانات رفاعی ساوانا برای افرود از سانتافه بالاتر است نه خیابانی ساوانا با ماشینهای شاسی بلند باید مقایسه کرد نه سانتافه کراس اور

  • user icon
    نویسنده : reza
    تاریخ : 1396/07/28

    عظیم خودرو مردم رو بیچاره کرده من غلط بکنم ازش ماشین بخرم

  • user icon
    نویسنده : شاهد
    تاریخ : 1396/07/28

    عظیم خودرو 2 به هبچ کش ماشین تحویل نمیده همه شکایت کردن ازش سر ماشین تحویل دادن

  • user icon
    نویسنده : مهرداد
    تاریخ : 1396/07/28

    خیلی جالبه ملت از عظیم خودرو ماشین میخریدن یه ماشین دیگه تحویلشون میداد الان فکنم ساوانا میفروشه پراید تحویل میده

  • user icon
    نویسنده : سامان
    تاریخ : 1396/07/28

    من 6 ماه پیش سراتو خریدم از عظیم خودرو بیچارم کرد تا تحویلم بده ماشینو خیلی جالبه به تازگی مجوز پیش فروشش رو باطل کردن کاری که باید 3 سال پیش میکردن

  • user icon
    نویسنده : نادر
    تاریخ : 1396/07/28

    خیلی بامزس عظیم خودرو با این سابقه بدش میخواد بره سمت تولید ماشین !! با ایت سابقه ای که از خودش به جا گذاشته شک نکنید کسی به عظیم خودرو اعتماد نمیکنه

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1396/07/28

    1 سال پیش از عظیم خودرو ماشین خریدم 5 ماه طول کشید آخر هم کاری کردن باهام که مجبور بشم انصراف بدم !!1 این شگردشون هستش

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1396/07/28

    عظیم خودرو بدون شک در فروش ساوانا ناموفق میشه چون اصلا سابقه خوبی در ایران نداره ! الان هم که قصد داره با ماهیندرا کار کنه خدا میدونه چی بشه

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1396/07/28

    عظیم خودرو بنز هم بفروشه باز ناموقث میشه چئن چند سال هستش که بد سابقه شده توی تحویل ماشین

  • user icon
    نویسنده : امیری
    تاریخ : 1396/10/12

    برای فروش ماهیندرا هندی پدر ما رو درآوردن از بس بهمون زنگ زدن بیایید شرایطی پیش خرید کنید. بعد هم که سریع بعد از باز شدن ثبت سفارش آگهی رو برداشتن‌. خدا میدونه کی چی جاش تحویل بدن

  • user icon
    نویسنده : اکبر
    تاریخ : 1396/10/12

    از شرکت عظیم خودرو هیچی نخرید بیچارتون میکنن به هبچ کسی ماشین نمیدن

  • user icon
    نویسنده : سامان
    تاریخ : 1396/10/12

    فوتون ساوانا اصلا ماشین خوبی نسیت و نمیتونه بفروشه توی ایران

  • user icon
    نویسنده : نوید
    تاریخ : 1396/10/12

    عظیم خودرو سابقه بسیار بدی توی ایران داره و همه ازش مینالن ، سابقه بد عظیم خودرو نمیزاره این شرکت توی هر برندی موفق باشه الانم که دست گذاشته روی برندهای بی کیفیت چین و هندی

  • user icon
    نویسنده : شهروز
    تاریخ : 1396/10/12

    از عظیم خودرو ماشین نخرید اشکتون رو در میاره ، آد م میره ازشون سوناتا میخره بعد از 6 ماه میگن بهبهت یه چیز دیگه میدیم آخرش به جای سوناتا سراتو میدن میگن صداتم در نیاد همین که بهت ماشین دادیم خدا رو شکر کن

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1396/10/12

    ساوانا یک ماشین آشغال به معنی واقعی هستش ، من موندم این عظیم خودرو چه فکری کرده همچین ماشین آشغالی رو داره میاره

  • user icon
    نویسنده : شاهد
    تاریخ : 1396/10/12

    فوتون ساوانا در کشور چین هم فروش نمیره خیلی ماشین بی کیفیت و ساده ای هستش هیچکسی سمت خریدش نمیره

  • user icon
    نویسنده : هاشمی
    تاریخ : 1396/10/12

    هر روز صبح با صدای تلفن شرکت عظیم خودرو از خواب پا میشم هر روز زنگ میزنن التماس میکنن میگن سرمایه گذاری کنید روی فوتون ساوانا !!! این مدلی ندیده بودم دیگه ماشین توی پاچه ملت بکنن عجب وضعی شده

  • user icon
    نویسنده : هانی
    تاریخ : 1396/10/12

    عظیم خودرو فقط ماشین میفروشه به کسی ماشین نمیده خیلی شرکت خوبیه :))))

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/10/12

    من از عظیم خودرو فراری هم نمیخرم چه بهرسه به این اشغال های چینی !!! آخه اینا چه ماشین هایی هستش که میارن به ما ایرانی های میفروشن !!! من چینی زندگی میکردم ، مردم چین ایرانی هارو مسخره میکنن میگن ماشین های چینی که ما نمیشناسیم داره توی بازار ایران راه میره

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1397/03/19

    اگه میخوای عظیم خودرو رو بشناسی به کیلومتر 9 جنب بهنوش برو هرکی قرداد بسته انصراف میده چون اصلا این شرکت اولا ماشین نمیده اگه هم بده با 7 تا 8 ماه تاخیر اونم بالاتر ار قیمت بازار میده تازه اگه هم انصراف بدی 2 درصد از پولتم کم میکنه مثلا" تودیوار تبلغ میکنن سوناتا 190میلیون موقع تحویل میدن 390 میلیون .خواهشا" قبل از خرید از عظیم خودرو به دفتر مرکزی شرکت مراجعه کنین و شکایات مردم رو ببینید و قیمت موقع تحویلشو ببینید تا مثل من دچار مشکل نشید که چند میلیون هم ضرر کردم

  • user icon
    نویسنده : سام
    تاریخ : 1397/08/10

    سلام عظيم خودرو با توجه به تحريم ها و گمرك مشكلاتى داشت و در جاهايى دير قولى شد
    اما عظيم خودرو ديگه يك واردكننده خودرو نيست بلكه كارخانه بزرگ خودروسازى افتتاح كرده و خودروى قوى باكيفيت و زيبا توليد ميكند
    پولهاتون رو حالا سرمايه كنيد حالا بخريد حالا سود ببريد حالا سوارى خوب بخريد و مناسب و باكلاس

    بدگويى از رقيب فروشنده بد هست
    اما حالا ايشون توليد كننده بزرگى هستند
    وطن پرست باشيد

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1397/08/15

      چقدر گرفتی از این کلاهبردارا تعریف کنی؟ شما که وطن پرستی بگو همین ...عظیم خودرو یه ماشین ملی تولید کنن که همه بهش افتخار کنیم ... مرگ بر مال مردم خور

  • user icon
    نویسنده : لیلا
    تاریخ : 1397/10/16

    تروخدا گول این شرکتهای پیش فروش خودرو نخورید همش کلاه برداری خواهرمن سانتافه اردیبهشت نوشته هنوز بهش ندادن وعده دادن بیا ساوانا بگیر با قیم ۳۴۰ م بخدا اینا چطور میخوان جواب بدن البته بگفته خودشون اگر تقاصی باشه ... بهرحال تو این شرایط بد اجتماعی از هر لحاظ چشم و گوشتان باز نگه دارید بهرچرب زبانی گوش نکیند چرا که فقط پول شما رو میخوان عظیم خورد هم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading