اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30

مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30 بپردازیم .

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی هیوندای اکسنت

HYUNDAI I30

هیوندای I30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی هیوندای I30

RENAULT SYMBOL

رنو سیمبل

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی رنو سیمبل
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت

Top car

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت

مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30

هیوندای اکسنت

 

یکی از موفق ترین ماشین های هیوندای در بازار که به لطف ویژگی های خوبش فروش بالایی را تجربه کرد هیوندای اکسنت بود که چند مدت پیش هم کرمان موتور اعلام کرد که خط تولید این ماشین را در ایران راه اندازی کرده است و پیش فروشش هم آغاز شده اما ما با نمونه های کمی قدیمی تر این ماشین یعنی نمونه های سالم و کم کارکرد 2014 و 2015 کار داریم و در این مقایسه به آنها می پردازیم . اگر از بحث طراحی بررسی هیوندای اکسنت را آغاز کنیم باید بگوییم که پر طرفدار ترین زبان طراحی هیوندای که بر روی محصولاتی چون هیوندای سوناتا YF ، گرنجور یا IX45 پیش از این شاهد بودیم برای هیوندای اکسنت استفاده کرده اند که همین موضوع در زیبایی چهره این ماشین تاثیر مثبت و خوبی گذاشته است . گرافیک زیبای چراغ ها ، جلو پنجره زیبا و خطوط برجسته نکاتی در مورد طراحی این ماشین هستند که طراحی آن را جذابتر ساخته اند و یک نکته مثبت هم در مورد طراحی چراغ های این ماشین در شب وجود دارد یعنی اگر در یک مکان تاریک قرار بگیرید و چراغ های هیوندای اکسنت را روشن نمایید یک جلوه بسیار خاص ، زیبا و تهاجمی به وجود میاید .

 

هیوندای اکسنت

 

با ورود به کابین هیوندای اکسنت با فضایی هماهنگ با ظاهر خارجی ماشین روبرو می شویم که جلوه خوبی به کابین هیوندای اکسنت بخشیده است . در میان ماشین های این مقایسه هر 3 ماشین از نظر طراحی داخلی و کیفیت مونتاژ ماشین های خوبی هستند اما کیفیت متریال هیوندای اکسنت از سایرین بهتر احساس می شود .  از دیگر ویژگی های خوب هیوندای اکسنت میتوان به فضای جادار کابین و صندوق بار این ماشین اشاره کرد که از هیوندای i30 بیشتر است  و با رنو سیمبل هم ابعاد برابری دارد . در این چند سال اخیر همیشه ماشین های هیوندای به فول آپشن بودن شهرت داشته اند و این ماشین هم با وجود اینکه جزء انتخاب های ارزان قیمت از این کمپانی است از این ویژگی برخوردار است و از رنو سیمبل کاملا بهتر است و در حد و اندازه خواهد 2 لیتری و چابک خود تجهیزات دارد .

 

هیوندای اکسنت

 

قلب تپنده هیوندای اکسنت یک پیشرانه 4 سیلندر است و 1591 سی سی حجم دارد . قدرت موتور این ماشین 128 سب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه است و در دور موتور 4200 دور در دقیقه میتواند به حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر دست پیدا کند . این پیشرانه یکی از پر بازده ترین پیشرانه های استفاده شده در این کلاس است که علاوه بر قدرت مناسب مصرف سوحت پایینی نیز دارد . هیوندای اکسنت با توجه به وزن ماشین و کشش پیشرانه اش از خود قابلیت های حرکتی مناسبی نشان می دهد . برای انتقال قدرت پیشرانه از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که سرعت پاسخ گویی مناسبی دارد و عملکرد کلی آن قابل قبول است و با موتور هیوندای اکسنت هم هماهنگی قابل قبولی را دارا میباشد . هیوندای اکسنت کارکرده در بخش فنی مانند رنو سیمبل روان و کم استهلاک است و نمونه سالم این ماشین را اگر بیابید از نظر فنی به راحتی میتوان به آن اعتماد کرد و از هیوندای I30 هم با وجود حجم کمتری از قدرت و گشتاور عملکرد بهتری دارد زیرا استهلاک این ماشین بسیار کمتر است و نسبت به هیوندای I30 هزینه نگهداری های هیوندای اکسنت کارکرده پایین تر می باشد .

 

هیوندای اکسنت

 

هندلینگ هیوندای اکسنت با توجه به کلاس خود خوب است و پایداری قابل قبولی دارد . هیوندای اکسنت در آرایش سیستم تعلیقش کمی چاشنی اسپرت افزوده اند و سواری این ماشین به منظور افزایش هندلینگ تا حدودی خشک تر شده است اما در عوض لذت سواری با هیوندای اکسنت به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است . فرمان هیوندای اکسنت نرم است و دقت مناسبی نیز دارد و در پیچ ها عملکرد دقیقی را از خود نشان میدهد . با هیوندای اکسنت قابلیت مانور دهی خوبی را هم دارا می باشید و به لطف ترمز های قدرتمند ماشین در سرعت های بالا با کوچک ترین اشاره می توانید کنترل اتومبیل را دوباره به دست بگیرید . هیوندای اکسنت با سیستم تعلیق بهتر از هیوندای I30 همان هندلینگ و لذت را در قالب یک سواری خانوادگی تر به شما عرضه می کند و نسبت به رنو سیمبل هم که تا حدودی راندن این ماشین بی روح است و حس خاصی ندارد هیوندای اکسنت ماشین کاملا قابل قبول تری است .

 

هیوندای اکسنت

 

در رنج قیمت 80 میلیون تومان هیوندای اکسنت کارکرده از میان 3 ماشینی که برای این مقایسه انتخاب شده بودند انتخاب مناسب تر و ارزشمند تری است زیرا کیفیت خوب و طراحی زیبایی دارد ، در بازار به راحتی معامله میشود ،استهلاک و هزینه نگهداری اش بسیار پایین است و نسبت به رنو سیمبل آپشن های بیشتری دارد و بازار فروشش بهتر است و در برابر هیوندای I30 هم میزان استهلاک و اصطکاک بسیار کمتری دارد .

HYUNDAI I30

هیوندای I30

مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30

هیوندای I30

 

هیوندای I30 یکی از هاچبک های داغ و جذاب است که در زمان عرضه با جذابیت های فراوانی که داشت توانست بسیاری از رقبا را در میدان رقابت بازنده سازد . هیوندای I30 از نظر طراحی بیشتر مناسب با بازار کشور های اروپایی شکل گرفته است و از آنجایی که نظر مردم ما نسبت به ماشین هایی که استایل اروپایی دارند مثبت است طراحی هیوندای I30 را می پسندند البته نسبت به هیوندای اکسنت و رنو سیمبل دیگر هیوندای I30 از نظر طراحی جذابیت خاصی را دارا نمی باشد زیرا طراحی این ماشین به سال 2007 برمی گردد و بیش از 10 سال از عمر طراحی هیوندای اکسنت گذشته است به همین دلیل دیگر آن چهره خاص و خوبی که در اوایل عرضه داشت دیگر وجود ندارد و هیوندای I30 ظاهر زیبا ولی معمولی را در حال حاضر دارد .

 

هیوندای I30

 

از نظر کیفیت هیوندای I30 سطح بسیار بالایی دارد و از نظر آپشن هم یک ماشین تکمیل است و در داخل کابین هیوندای I30 آیتم های جذاب و خوبی را با توجه به قیمت پرداختی می توانید بیابید . از نظر کلی میان کابین این سه ماشین هیوندای اکسنت و هیوندای I30 به طور برابر امتیاز دریافت می کنند و به رنو سیمبل یک امتیاز کمتر تعلق می گیرد .

 

هیوندای I30

 

در بحث فنی Iهیوندای I30 تند و تیز قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی می گیرد که 1975 سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور بر دقیقه به قدرت 143 اسب بخار و در دور موتور 4600 دور بر دقیقه به گشتاور 186 نیوتن متر دست پیدا می کند . پیشرانه چابک و چالاک هیوندای I30 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که ضریب دنده های بلندی دارد و شتابگیری خوبی برای این ماشین فراهم کرده است . هیوندای I30 با توجه به قدرت بالای موتور و شتابگیری خوبی که دارد بالطبع استهلاک و آلایندگی اش نسبت به هیوندای اکسنت و رنو سیمبل بیشتر است و هزینه نگهداری این ماشین هم افزایش پیدا می کند .

 

هیوندای I30

 

در بحث سواری و هندلینگ هیوندای I30 برترین ماشین مقایسه است که هندلینگ بسیار عالی دارد و با فرمان پذیری خوب و پایدارش سواری لذت بخشی را برای شما فراهم میکند اما از تعلیق خشکی بهره میبرد و در داخل اتاق بعضا کوبش های جذب شده از جاده حس میشود که به علت ذات اسپرت این ماشین است .

هیوندای I30 یک ماشین اسپرت و با کیفیت است که شتابگیری خوب و هندلینگ عالی در کنار آپشن های کامل از جمله ویژگی هایش است و علت اینکه در این مقایسه مقام دوم را به خود اختصاص داد استهلاک بالاتر نسبت به هیوندای اکسنت است و برتری هایی هم چون آپشن های کامل تر و سواری لذت بخش تر هم نسبت به رنو سیمبل دارا می باشد .

 

هیوندای I30

RENAULT SYMBOL

رنو سیمبل

مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و هیوندای i30

 رنو سیمبل

رنو تندر 90 یکی از ماشین های پر فروش و موفق در ایران است که رنو سیمبل در واقع نسل دوم این ماشین میباشد که به صورت وارداتی در بازار کشور حضور یافته است و چهره ای مدرن تر با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر دارد . شباهت میان رنو تندر 90 و رنو سیمبل غیر قابل انکار است و به راحتی با دیدن این دو ماشین متوجه میشوید که با هم نسبت فامیلی دارند اما رنو سیمبل به منظور بهتر شدن طراحی اش استایل شرقی تری به خود گرفته است و با افزایش ریزه کاری در طراحی این ماشین شاهد مدرن تر شدن آن هستیم و حالا رنو سیمبل نگاه های بیشتری را می تواند به سمت خود برگرداند .

 

 رنو سیمبل

 

داخل کابین رنو سیمبل که قرار میگیریم نیز با فضایی آشنا رو به رو هستیم زیرا استایل کلی آن با تندر ۹۰ مشابهت دارد و تقریبا خط مشی طراحی آنها یکسان است یا به طور کلی بد نیست بگوییم کابین رنو سیمبل همان رنو تندر 90 است که کمی جذابتر میباشد . متریال مورد استفاده در کابین رنو سیمبل مرغوب است و از این نظر با ماشین های رقیبش برابر است و از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ هم رنو سیمبل امتیاز خوبی را به خود اختصاص می دهد .  در میان این 3 ماشین با توجه به قیمت آنها ترتیب بندی انها از نظر کابین دقیقا بر اساس رتبه آنها در نقایسه است و رنو سیمبل به علت سادگی و نداشتن امکانات و آپشن خاصی مقام آخر را در این مقایسه به دست آورد .

 

 رنو سیمبل

 

به بحث فنی که میرسیم باید بگوییم پیشرانه این سدان کوچک فرانسوی همانند تمامی ماشین های خانواده لوگان که در کشور ما وجود دارد  پیششرانه چالاک و کم استهلاک k4m است که دقیقا مشابه نمونه های تولید شده رنو ال  اتوماتیک90 در ایران است و بدون کوچک ترین تفاوتی با این ماشین رنو سیمبل نیرو میگیرد .K4M به طور دقیق 1598 سی سی حجم دارد و این پیشرانه در دور ۵۷۵۰ به حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار میرسد . لازم به ذکر است که یکی از مهمترین مزیت های این پیشرانه گشتاور آن است که در دور های پایین در اختیار راننده قرار می گیرد یعنی در دور موتور ۳۷۵۰ به حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری خود دست پیدا میکند . مصرف سوخت ترکیبی رنو سیمبل در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر  معادل ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاوری که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتر هم میتوان دست پیدا کرد . رنو سیمبل هم مانند رنو تندر 90 اتوماتیک از گیربکس 4 سرعته خوبی استفاده می کند که عملکرد قابل قبولی دارد و تعویض دنده های لذت بخشی دارد . رنو سیمبل از نظر استهلاک و مصرف سوخت و هزینه های نگهداری مانند هیوندای اکسنت سطح خوبی دارد و از هیوندای I30 هم در شتاب و سرعت ضعیف تر است .

 

 رنو سیمبل

 

رنو سیمبل هندلینگ خوبی دارد و سواری با این ماشین علیرغم کلاسش حس خوبی به همراه دارد و لذت خاصی را راندن رنو سیمبل به شما دست میدهد . رنو سیمبل نسبت به رنو تندر 90 از نظر آیرودنامیکی بهبود های بسیاری داشته است بنابر این سواری این ماشین توام با آرامش ، راحتی و سکوت بیشتری میباشد . ترمز های مطمئن هم از دیگر مشخصات رنو سیمبل هستند . در بین این سه ماشین برای کسانی که واقعا هنگام رانندگی به جذابیت های ماشین اهمیت میدهند هیوندای I30 بهترین گزینه است بعد از آن هیوندای اکسنت ماشین خوبی است و در آخر هم رنو سیمبل سواری اش مناسب می باشد .

ماشین 3 امروز مقایسه بین 3 ماشین در رنج قیمت 80 میلیون تومان را برای شما انجام داد و رنو سیمبل به علت سادگی و نداشتن آپشن ، بازار خرید و فروش متوسط و نداشتن ویژگی خاصی مقام آخر را به خود اختصاص داد و هیوندای اکسنت کارکرده اگر سالم باشد به عنوان یک ماشین سدان جمع و جور یک مجموعه جذاب و خوب است که از زاندنش حس خوبی را به دست میاورید و هیوندای I30 هم یک ماشین جذاب و جوان پسند است که برای عاشقان سرعت و هندلینگ و رانندگی تهاجمی یک گزینه عالی است و در آخر هم رنو سیمبل است که یک ماشین ساده و مناسب خانواده می باشد که کاملا اقتصادی است .

 

 رنو سیمبل

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : arash
    تاریخ : 1396/06/02

    aziz jan accent 80 te? yani ham qeymate i20?2015 hast?

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/06/02

      عزیز جان .
      نوشته دست دوم

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/06/02

      عزیز جان
      نوشته دست دوم

    • نویسنده : arash
      تاریخ : 1396/06/02

      خب i20 هم دست دو هست ديگه

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/06/02

    رنو سیمبل نگو بگو پیکان هشتاد تومن پول میگیرن اپشن که تعطیل ظاهر هم تعطیل انگاری ماشین بیس تومنیه قشنگ معلومه فقط بخاطر اینکه بازار رقابتی بوجود نیاد این قیمت رو گذاشتن واقعا چرا؟؟ چرا ریختین سر مردم و دارین سرکیسه میکنین مارو؟

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/06/03

    چرخ رنو سیمبل هم با اکسنت ۲۰۱۷ عوض نمیکنم چه برسه به ۲۰۱۵. اکسنت بعد دو سال باید بندازی اونور. جلوبندی ماشین و اتاق ماشین بعد یکی دو سال رانندگی تو جاده های ایران نابود میشه و کیفیت سواری به شدت افت میکنه و اتاق ماشین پایداریش از دست میده . موتور ماشین استهلاکش خیلی بالاست و بالای هشتاد نود هزار کیلومتر که برسی باید یه دبه روغن همیشه تو ماشینت باشه و هر هزار کیلومتر ۲ لیتر روغن تو موتور خالی کنی. ضمن اینکه قدرت موتور هم خیلی کم میشه. کلا هیوندای اکسنت ماشین خوبیه برای کسی که بخواد دو یا سه سال داشته باشه و بعد بفروشه. رنو سیمبل برای کسی خوبه که بخواد ۱۰ یا ۲۰ سال ماشینش نگه داره. کسی که پولش از پارو بالا میره میتونه ماشین چینی و کره ای بخره. ولی اگه دنبال استهلاک کم و دوام بالای ماشین هستید یا ژاپنی و یا فرانسوی خوب، مثل فلوئنس و سیمبل بخرید.

  • user icon
    نویسنده : ابراهیم
    تاریخ : 1396/06/04

    چقدر این نوع ادبیات « چرخ رنو سیمبل هم با ...» کوچه و بازاری و غیرکارشناسانه است. نویسنده مقاله کلی وقت صرف کرده و بخش به بخشی این سو خودرو را مقایسه کرده. حالا این یکی بیایید بگوید چرخ این رو با کل آن عوض نمیکنم نشان از فقدان تجربه، دانش و منطق بحث دارد.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading