اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه آلفارومئو میتو با هیوندای جنسیس کوپه 2010

مقایسه آلفارومئو میتو با هیوندای جنسیس کوپه 2010

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه آلفارومئو میتو با هیوندای جنسیس کوپه 2010 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه آلفارومئو میتو با هیوندای جنسیس کوپه 2010 بپردازیم .

ALFAROMEO Mito

آلفارومئو میتو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
48
بررسی آلفارومئو میتو

Hyundai genesis coupe

جنسیس کوپه 2010

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی جنسیس کوپه 2010
انتخاب ماشین 3

ALFAROMEO Mito

آلفارومئو میتو

Top car

ALFAROMEO Mito

آلفارومئو میتو

مقایسه آلفارومئو میتو با هیوندای جنسیس کوپه 2010

آلفارومئو میتو

 

آلفا رومئو میتو که هم زمان با برادر بزرگ ترش جولیتا قدم به جاده های کشور گذاشت یک هاچ بک زیبا و اسپرت است که مانند دیگر ماشین های ایتالیایی از نظر طراحی یک اثر فوقالعاده هنری است . این هاچ بک جذاب کوچولو اثر مانوئل دیاز میباشد و در استودیو مرکزی طراحی آلفا شکل گرفته است . هنگامی که به ظاهر آلفا میتو دقت می کنید میان اجزا بدنه این ماشین یک هماهنگی خوب می بینید که با بیننده به راحتی ارتباط برقرار می کند و زیبایی خود را به نمایش می گذارد . آلفا رومئو جولیتا یک هاچبک کوچک دو در است که هدف اصلی از ساختش ایجاد لذت بی همتا برای جوانان است و قاعدتا از یک ماشین در این کلاس انتظار فضای داخلی جادار نمی رود و آلفا رومئو میتو هم با وجود اینکه 4 نفره است اما ردیف عقب تنگ می باشد و فضای جاداری را در اختیار قرار نمی دهد .

 

آلفارومئو میتو

 

با ورود به کابین آلفا رومئو میتو اولین نکته ای که جلب توجه می کند طراحی عالی و هیجان انگیز کابین ماشین است که برای یک اتومبیل اسپرت تمام پارامتر ها را رعایت کرده است . طراحی پویای داشبورد ، فرمان ۳ ستون اسپرت ، صندلی های چرمی عالی ، اهرم تعویض دنده خوش دست و .... همه و همه نوید یک ماشین جذاب ، جوان پسند وپر هیجان را می دهند که حتی در ظاهر هم روح فراری دمیده شده در آلفا میتو را می توان به وضوح حس کرد . آلفا رومئو میتو در بحث تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد اما در برابر هیوندای جنسیس کوپه ماشین ساده تری است . سیستم صوتی Bose ، لانچ کنترل ، LCD چند منظوره ، DNA( حالت رانندگی انحصاری آلفا ) ،۶ ایربگ ، VDC ( سامانه کنترل دینامیکی اتومبیل ) ، ESC( سامانه کشش الکترونیکی ) ، ASR  ( سامانه ضد لغزش ) و چراغ های زنون تنها بخشی از امکانات این هاچبک دوست داشتنی است . آلفارومئو میتو یک هاچبک اسپرت اصیل است که در برابر هیوندای جنسیس کوپه از نظر کیفیت ، طراحی و بسیاری از بخش های دیگر کاملا بهتر است .

 

آلفارومئو میتو

 

پیشرانه مورد استفاده در آلفا رومئو میتو یک نمونه 4 سیلندر با آرایش خطی و حجم دقیق 1368 سی سی است که مجهز به سامانه توئین توربو میباشد و به سیستم Multi Air ( سیستم انحصاری زمان بندی سوپاپ آلفا ) هم به منظور افزایش راندمان مجهز است . 135 اسب بخار قدرت در دور موتور 5250 دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور‌ موتور 1750 دور در دقیقه  از مشخصه های فنی قلب تپنده آلفا میتو میباشد . این پیشرانه علاوه بر اینکه در میان رقبایش بهترین نسبت قدرت به حجم موتور را دارد بسیار کم اشتها نیز میباشد زیرا در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر فقط 5.6 لیتر بنزین مصرف میکند . جعبه دنده ۶ سرعته دبل کلاچ آلفا نیز در حالت دینامیک بهترین عملکرد خود را ارائه میدهد و کاملا هر راننده ای را شیفته تعویض دنده های بی عیب و نقص خود می کند . از نظر فنی هیوندای جنسیس کوپه قدرت بیشتری را در اختیار شما میگذارد اما آلفا رومئو میتو طوری هماهنگ و کوپل شده شتاب میگیرد که شما را شیفته کیفیت سواری خود میکند و معنای واقعی کلمه اسپرت را به شما نشان می دهد .

 

آلفارومئو میتو

 

آلفا رومئو میتو یک ماشین هاچبک با ویژگی هایی است که حس لذت و هیجان را به معنای واقعی برای شما رقم می زند و هندلینگ عالی ، فرمان پذیری بسیار خوب ، تقسیم وزن صحیح و سیستم تعلیق بسیار دقیق از جمله ویژگی های آلفا رومئو میتو است که از نظر میزان حس خوب در راندن از هیوندای جنسیس یک بازنده می سازد .

آلفا رومئو میتو برای کسانی که خواهان یک ماشین اسپرت هستند و 90 میلیون تومان بودجه دارند بهترین گزینه موجود در بازار است که از هیوندای جنسیس کوپه به علت سطح مهندسی بالاتر به کار رفته ، کیفیت بهتر و هماهنگ تر بودن امتیاز بالاتری را دریافت می کند و با خرید آلفا میتو شما یک هیجان بی پایان را می توانید با این بچه فراری تجربه کنید .

 

آلفارومئو میتو

Hyundai genesis coupe

جنسیس کوپه 2010

مقایسه آلفارومئو میتو با هیوندای جنسیس کوپه 2010

 هیوندای جنسیس کوپه  2010-2011

 

هیوندای جنسیس کوپه اولین تلاش هیوندای برای ورود به کلاس ماشین های اسپرت است که به علت قیمت مناسب فروش خوبی را تجربه  کرد اما ضعف هایی داشت که در ادامه با آن بیشتر آشنا میشویم .  در طراحی ظاهری هیوندای جنسیس کوپه طراحان میخواستند تا جنسیس کوپه هم مانند یک ماشین لوکس باشد و هم جلوه ماشین اسپرت را داشته باشد که همین مساله باعث شده است تا طراحی هیوندای جنسیس کوپه آشفته و سر در گم باشد و این ماشین شخصیت با ثباتی نداشته باشد . هیوندای جنسیس کوپه طراحی نا هماهنگی دارد به طور مثال چراغ های جلو ماشین با طراحی جلو پنجره ماشین کوچک ترین مقدار هم خوانی را ندارند یا در نمای جانبی اگر هیوندای جنسیس کوپه اسپویلر نداشته باشد خط کمر این ماشین گویی چهره جنسیس کوپه را دچار گنگی کرده است .

 

 هیوندای جنسیس کوپه

 

با ورود به کابین هیوندای جنسیس کوپه با ظاهری معمولی رو به رو می شویم که تا حدودی قدیمی به نظر میرسد و احساس یک ماشین اسپرت دیفرانسیل عقب را به شما منتقل نمیکند . متریال مورد استفاده در کابین هیوندای جنسیس کوپه بسیار معمولی است و به مرور زمان کیفیت خود را به راحتی از دست میدهد و استفاده زیاد از پلاستیک خشک هم مورد دیگری است که از امتیازات ماشین کره ای پر ادعا می کاهد . افضای داخلی جادار مانند یک ماشین سدان جزء محاسن کابین هیوندای جنسیس کوپه است البته آپشن های ماشین هم سطح خوبی دارند اما ادوات و تجهیزات هیوندای جنسیس کوپه کیفیت مناسبی ندارند .

 

 هیوندای جنسیس کوپه

 

هیوندای جنسیس کوپه از یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی به حجم دقیق 3778 سی سی قدرت می گیرد . این پیشرانه قابلیت تولید 290 اسب بخار قدرت در 6200 دور در دقیقه و 358 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4500 دارا میباشد . مصرف سوخت جنسیس کوپه مخصوصا در داخل شهر بالاست و به همین نسبت هم استهلاک پیشرانه هیوندای جنسیس کوپه زیاد است . عطش زیاد جنسیس کوپه در مصرف سوخت را زمانی متوجه خواهید شد که به خاطر قدرت بالای ماشین و نوای جذاب پیشرانه اش با پدال گاز بازی میکنید و دور موتور را بالا می برید .  هیوندای جنسیس کوپه در ایران با توجه به مدل  ماشین دارای 2 نوع گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و 8 سرعته ساخت ZF میباشد که هر دو عملکردشان خوب است اما در زیر فشار گیربکس 6 سرعته زود داغ میکند و عملکرد خوب خود را از دست می دهد اما گیربکس 8 سرعته تعویض دنده هایش عالی ، هوشمند و لذت بخش میباشد و در رانندگی پر فشار راننده را کاملا راضی نگه می دارد . البته گیربکس zf بر روی جنسیس کوپه های 2013 به بالا نصب می شوند و مدل های زیر 100 میلیون تومان با همان گیربکس 6 سرعته معمولی در بازار موجود هستند .

 

 هیوندای جنسیس کوپه

 

در بخش سواری هیوندای جنسیس کوپه هندلینگ خوبی دارد اما استهلاک سیستم تعلیقش کاملا زیاد است و ضمن اینکه بسیار هم سریع به تعمیرگاه نیاز پیدا میکند . هیوندای جنسیس کوپه فرمان پذیری خوبی دارد و فرمان دقت کافی دارد اما ترمز هایش نسبتا ضعیف هستند و جلوبندی هم ضعف هایی از خود نشان میدهد . هیوندای جنسیس کوپه یک ماشین اسپرت دیفرانسیل عقب است که در صورت خاموش کردن esp قدرت هیجان دادن ماشین تا چند برابر افزایش پیدا میکند .

هیوندای جنسیس کوپه به علت قیمت مناسب فروش خوبی را برای بازار ایران تجربه کرد اما چون نخستین ماشین هیوندای در این کلاس بود ضعف های زیادی داشت که قدرت بالای موتور این ماشین برای طرفدارانش جذاب بود اما لذت محض را نمی توان با آن تجربه کرد و اگر لذت واقعی را می خواهید تجربه کنید برای شما آلفا رومئو میتو بهترین گزینه موجود است .

 

 هیوندای جنسیس کوپه

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading