اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری آریزو5 توربو با رنو سیمبل

مقایسه چری آریزو5 توربو با رنو سیمبل

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری آریزو5 توربو با رنو سیمبل می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری آریزو5 توربو با رنو سیمبل بپردازیم .

chery arizo5 turbo

چری آریزو5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی چری آریزو5 توربو

RENAULT SYMBOL

رنو سیمبل

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی رنو سیمبل
انتخاب ماشین 3

chery arizo5 turbo

چری آریزو5 توربو

Top car

chery arizo5 turbo

چری آریزو5 توربو

مقایسه چری آریزو5 توربو با رنو سیمبل

چری آریزو 5 توربو

 

در میان ماشین هایی که چری تا به حال وارد ایران کرده است ، چری آریزو 5 جزء ماشین های سدان جمع و جور لوکس است و حالا چری آریزو 5 توربو با حجم زیادی از ویژگی های مثبت رونمایی شده است و با قیمت 82 میلیون تومان به فروش میرسد . چری تیگو 5 از نظر طراحی در رنج قیمت خود ماشین مناسبی است به طور مثال طراحی این ماشین لوکس و اسپرت است و با وجود اینکه چری آریزو 5 یک نمونه کپی شده از کیا سراتو است اما شخصیت خاص خود را دارا میباشد و چری آریزو 5 به لطف طراحی اش ماشین ساده ، اسپرت و در عین حال لوکسی می باشد .

 

چری آریزو 5 توربو

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین چری آریزو 5 با طراحی آشنا رو به رو میشویم که قبلا این استایل را در دیگر ماشین های چری دیده بودیم و در چری آریزو 5 با توجه به قیمت ماشین طراحی مناسب ولی ساده ای مشاهده میگردد .در میان ماشین های چینی موجود در بازار چری آریزو 5 توربو از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال به کار برده شده ماشین مناسبی است و در رنج قیمت خود چری آریزو 5 در سطح رنو سیمبل است و امتیازات برابری را دریافت میکنند . چری آریزو 5 حتی در مدل های پایه خود جزء ماشین های فول آپشن است و چری آریزو 5 توربو با امکاناتی نظیر 6 عدد ایربگ ، استارت دکمه ای ، سانروف ، سیستم مالتی مدیا پیشرفته و حالت رانندگی اکونومی از نظر آپشن امتیاز کامل را دریافت می کند . چری آریزو 5 توربو از نظر کیفیت و چهره در سطح و برابر رنو سیمبل است و از نظر آپشن چری آریزو 5 توربو ماشین بهتر و تکامل یافته تری می باشد .

 

چری آریزو 5 توربو

 

قلب تپنده چری آریزو 5 توربو با چری تیگو 7 مشترک است و مشخصاتی به شرح زیر دارا می باشد . چری آریزو 5 توربو از پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی و حجم دقیق 1499 سی سی بهره میبرد . چری آریزو 5 توربو به لطف پیشرانه پر توان 1.5 لیتری خود قابلیت تولید 147 اسب بخار قدرت در دور موتور 6150 دور در دقیقه را دارد و به حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه میتواند دست پیدا کند که این اعداد و ارقام برای چری آریزو 5 توربو که یک سدان جمع وجور است بسیار مورد قبول واقع می گردد . چری آریزو 5 توربو از گیربکس cvt برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های چری آریزو 5 توربو استفاده میکند که علاوه بر رانندگی روان تر در کاهش مصرف سوخت هم تاثیر مثبت دارد . در مقایسه میان چری آریزو 5 توربو و رنو سیمبل با توجه به اینکه هر دو ماشین از یک قیمت نزدیک به هم بهره میبرند از نظر فنی برتری با چری آریزو 5 توربو است که ویژگی های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد .

 

چری آریزو 5 توربو

 

چری آریزو 5 توربو از نظر هندلینگ و سواری ، فرمان پذیری ، قابلیت مانور و اینگونه پارامتر ها یک ماشین متوسط است که امتیاز در سطح نرمال و میانگین ماشین های کلاس خودش دریافت میکند و از نظر سواری چری آریزو 5 توربو ماشین خوش دستی است  تقسیم وزن این ماشین قابل قبول است اما چری آریزو 5 توربو ویژگی خاص و متمایزی مانند هندلینگ بی نظیر ندارد که بتواند چری آریزو 5 توربو را از دیگر ماشین های این کلاس متمایز کند .

چری آریزو توربو ویژگی هایی چون ظاهر زیبا ،آپشن های خوب و از همه مهم تر قابلیت های حرکتی به مراتب بهتر از چری آریزو5  را دارد و می تواند و تجربه ناموفق چری اریزو5 را با قیمتی غیر منطقی تکرار نکند . قیمت غیر منطقی چری آریزو5 و کیفیت نه چندان بالای ساخت آن باعث عدم موفقیت این محصول در بازار شد ولی حالا چری آریزو5 توربو قصد دارد با ورودش به بازار جبران عمکرد ضعیف چری اریزو5 را داشته باشد که در این راه کار بسیار سختی پیش رو دارد . اگر به دنبال خودرویی با ظاهری جذاب ترو امکاناتی بیشتر هستید بین چری آریزو5 توربو و رنو سیمبل ، چری اریزو5 توربو را انتخاب کنید، ولی اگر به دنبال ماشین بی دردسر تری در بلند مدت هستید ما خرید رنو داستر را به شما پیشنهاد میکنیم . در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که هر دوی این خودروها بازار خرید و فروش بسیار ضعیفی دارند و در هنگام فروش مخصوصا چری آریزو5 مالک ماشین را حسابی دچار دردسر می کند . 

 

چری آریزو 5 توربو

RENAULT SYMBOL

رنو سیمبل

مقایسه چری آریزو5 توربو با رنو سیمبل

رنو سیمبل

 

رنو سیمبل که در واقع نسل دوم رنو تندر 90است در اصل همان ماشین است که بیش از 10 سال از حضور آن در بازار میگذرد و و اکنون که فرم لوکس تر و مدرن تری به خود گرفته است و توسط نگین خودرو وارد بازار ایران میگردد از آن به عنوان رنو سیمبل یاد می کنند . رنو سیمبل در بخش طراحی ماشین زیبا و مناسبی است که سبک طراحی این ماشین به سلیقه اروپایی ها نزدیک تر شده است ولی از آنجایی که رنو سیمبل و رنو تندر 90 پلت فرم یکسانی دارند در مواردی مانند فرم طراحی سقف مشابه همدیگر هستند و به همین دلیل به راحتی متوجه شباهت های بسیار زیاد رنو سیمبل و تندر 90 می شوید .

 

هیوندای IX45

 

داخل کابین رنو سیمبل که قرار می گیریم نیز با فضایی آشنا رو به رو هستیم زیرا استایل کلی آن با تندر ۹۰ مشابهت دارد و تقریبا خط مشی طراحی آنها یکسان است ؛ اما متریال مورد استفاده کیفیت بالاتری دارند و کیفیت ساخت و مونتاژ رنو سیمبل هم خوب و رو به بالا ارزیابی میشود . از نظر کیفیت متریال و ساخت رنو سیمبل و چری آریزو 5 توربو تقریبا برابر و در یک سطح یکسان به نظر می رسند .  رنو سیمبل از نظر آپشن ماشین متوسطی است و امکانات خاصی درون کابین رنو سیمبل وجود ندارد و در برابر چری آریزو 5 توربو در واقع رنو سیمبل اصلا آپشن ندارد!!!

 

هیوندای IX45

 

 

به بحث فنی که میرسیم باید بگوییم پیشرانه این سدان کوچک فرانسوی همانند تمامی ماشین های خانواده لوگان که در کشور ما وجود دارد  پیششرانه چالاک و کم استهلاک k4m است که دقیقا مشابه نمونه های تولید شده رنو ال  اتوماتیک90 در ایران است و بدون کوچک ترین تفاوتی با این ماشین رنو سیمبل نیرو میگیرد .K4M به طور دقیق 1598 سی سی حجم دارد و این پیشرانه در دور ۵۷۵۰ به حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار میرسد . لازم به ذکر است که یکی از مهمترین مزیت های این پیشرانه گشتاور آن است که در دور های پایین در اختیار راننده قرار می گیرد یعنی در دور موتور ۳۷۵۰ به حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری خود دست پیدا میکند . مصرف سوخت ترکیبی رنو سیمبل در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر  معادل ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاوری که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتر هم میتوان دست پیدا کرد . رنو سیمبل هم مانند رنو تندر 90 اتوماتیک از گیربکس 4 سرعته خوبی استفاده میکند که عملکرد قابل قبولی دارد و تعویض دنده های لذت بخشی دارد . رنو سیمبل از نظر فنی ماشین خوبی است و قابلیت های حرکتی خوبی با توجه به میزان قدرت پیشرانه رنو سیمبل دارد اما از این نظر چری آریزو 5 توربو برتری دارد زیرا از هر لحاظ که در بخش قنی با رنو سیمبل مقایسه می گردد عملکرد بهتری را به نمایش می گذارد .

 

رنو سیمبل

 

 

رنو سیمبل یک ماشین سدان جمع و جور با هندلینگ مناسب و سواری خوب است که سواری توام با آرامش و مناسبی برای خانواده دارد و از نظر حس رانندگی رنو سیمبل با رنو تندر 90 شباهت های بسیاری را دارا میباشد . به طور کلی در میان چری آریزو 5 توربو و رنو سیمبل از نظر سواری و هندلینگ هر دو ماشین یک سطح برابر و خوبی را دارند .

رنو سیمبل ماشین خوبی است و در میان ماشین های هم قیمت خود وضعیت مناسبی دارد اما چری آریزو 5 توربو که تازه وارد ترین ماشین این رنج قیمت است با امکانات بیشتر و ظاهری جذاب تر می تواند گزینه ای جذاب تر از رنو سیمبل باشد و از بازار دست دوم بهتری برخوردار باشد ولی کیفیت ساخت رنو سیمبل به مراتب بالاتر از چری آریزو5 توربو می باشد . 

 

سیمبل

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1396/06/20

    به نظر من رنو سیمبل اصلا در حد آریزو نیست که باهاش مقایسه کردید چه از نظر زیبایی و چه از نظر امکانات و تکنولوژی آریزو خیلی بالاتره در ضمن هندلینگ آریزو عالیه و ترمزهای فوق العاده ای داره

    • نویسنده : حسام
      تاریخ : 1396/06/25

      باید حواسمون باشه که یک ماشین اروپایی هیچ وقت به پای یک ماشین چینی نمیرسه ،این یعنی اصالت رنو

    • نویسنده : حمیدرضا
      تاریخ : 1397/08/07

      در پاسخ به آقا حسام
      عزیز من. نژاد پرستی در هر چیزی مردوده.
      یک زمانی که ماشینای کره ای به ایران اومدن همه مثل الان شما میگفتن ماشین آشغال کره ای در قیاس با ژاپنی هیچه. ولی الان میبینیم که در بعضی موارد سرتر هم هستن.
      قطعا جنس چینی خوب و بد داره. مهم اینه که هرچیزی در رنج خودش مقایسه بشه.
      من اصلا تاحالا ماشین چینی نداشتم. ولی آریزو رو سوار و رانندگی کردم بسیار عالیه. امکاناتشم عالیه. فرمون پذیری خوبی هم داره.قوای محرکه اونم که اروپائیه. طراحی اونم اروپائیه. توربوش وووو. پس چرا تعصب الکی که فلان و بهمان.
      تا زمانیکه یادنگیریم موردی رو با واقعیت تحلیل کنیم روزگارمون همینه که هست و متاسفانه از بی لیاقتی ماست

  • user icon
    نویسنده : حمیدرضا رفعت پناه
    تاریخ : 1396/06/21

    با سلام و تشکر از عوامل زحمتکش و پر تلاش سایت خوب ماشین 3
    بالاخره نفهمیدیم آریزو بخریم یا نخریم... !!! قبلا تو همین سایت مطلب گذاشتید با این عنوان :" 10 دلیل برای آنکه چری آریزو 5 نخرید " حالا اومدید عکس دلایلی رو که برای توجیه عدم خرید آریزو قبلاً گفتید به عنوان مزیت خرید آریزو نسبت به رنو سیمبل مطرح کردید!!!!

  • user icon
    نویسنده : مدیر سایت
    تاریخ : 1396/06/21

    دوستانی که میگن ما قبلا گفتیم چری آریزو5 نخرید الانم میگیم ولی این ماشین چری آریزو5 توربو هستش خیلی با چری آریزو5 فرق میکنه مشخصات فنیش

  • user icon
    نویسنده : مهدی یار
    تاریخ : 1396/08/21

    چه عجب ماشین 3 از مدیران خودرو طرفداری کردید اگر بازهم طرفداری کنید بهترین سایت خودرویی شما خواهید بود از‌ نظر من

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1396/08/26

    فرانسه کجا چین کجا وقتی سواری خوب و با کیفیت وگریبکس عالی با تعویض دنده به موقع تو سیمبل هست کسی سراغ این برندای چینی با گریبکس خنگ نباید بره هر چند اپشن زیادی داشته باشه ولی سواری ضعیفی داره.

  • user icon
    نویسنده : حامد
    تاریخ : 1397/04/04

    ماشین های چینی تو خود چین فروش زیادی ندارن یعنی هیچ جای دنیا عقل ندارن که این ماشین چینی هارو بخرن؟ چری سعی کرده با طراحی بهتر و شاسی ساخت بنتلر آلمان و ایربگ سویسی و صندلی فرانسوی بگه من ماشین ساختم در حد کره ای و فرانسوی ولی هنوز تو بخش فنی غیر از توربو آمریکایی ضعف داره و عمر گیربکس و موتور کمه و زود افت کیفیت میکنه موتورشم با وجود حجم کم مصرف زیاد و قدرت کمی داره مثلا موتور سراتو 2000 سی سی رو ببین مصرف کم و قدرت بیش تری داره و نمونه واداتی 2010 بعد این همه سال از نظر فنی افت نداشته.آریزو 5 جلو بندی ضعیفی داره و متریال داخلیشم نسبت به پولی که میگیرن افتضاحه.انصافا از نظر کیفیت قابل مقایسه با سیمبل نیست.

  • user icon
    نویسنده : آگاه
    تاریخ : 1397/08/30

    چرا نمی گید رنو سیمبل خط جمع شده الجزایر هست یعنی مردم ما از الجزایر هم بدبخت ترند

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1397/12/26

    دوستانی که در مورد گیربکس سی وی تی اطلاع ندارند این رو باید بدونن که گیربکس سی وی تی یکی از پیشرفتهای تکنولوژی محسوب میشه که اکثر تولیدکننده ها در تولیداتشون استفاده میکنند مثل برند نیسان ، مزیتهای زیادی داره از جمله وزن کمتر ، استهلاک کمتر ، عدم ضربه هنگام تعویض دنده (در واقع اصلا دنده نداره ) ، پس بهتره دوستان بجای اینکه بدون آگاهی و مطالعه کافی در مورد چیزی نظر بدهند ، مقداری مطالعه کنند.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading