اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بورگوارد BX7 با تیگوان

مقایسه بورگوارد BX7 با تیگوان

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه بورگوارد BX7 با تیگوان است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه بورگوارد BX7 با تیگوان بپردازیم.

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
51
بررسی فولکس واگن تیگوان

BORGWARD BX7

بورگوارد BX7

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی بورگوارد BX7
انتخاب ماشین 3

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

Top car

Tiguan

فولکس واگن تیگوان

مقایسه بورگوارد BX7 با تیگوان

فولکس واگن تیگوان

 

از زمان عرضه فولکس واگن تیگوان در سال 2006 این ماشین همواره یکی از بهترین انتخاب ها در کلاس خودش بوده است و حالا هم که نسل دوم فولکس واگن تیگوان به ایران آمده است به سبب اصالت و جذابیت هایش جزء کراس اوور های برتر رنج قیمت خودش به شمار میرود . ماشین های فولکس واگن به منظور حفظ اصالت و رعایت سبک طراحی خاص خود همگی از استایل مشابه یکدیگر سود میبرند که به تناسب ابعاد و کلاس آنها پیکر بندی شده اند و فولکس واگن تیگوان هم در کراس اوور ها به مانند برادر کوچکتر خود گلف GTI است یعنی خشم و جذابیت خود را دارد اما در عین حال هم زیبا و همه پسند است .

ظاهر فولکس واگن تیگوان هماهنگ و یک دست می باشد و قطعات مختلف بدنه کراس اوور زیبای آلمانی همه علاوه بر تاثیر مثبت در زیبایی در آیرودینامیک و آرامش سواری هم اثر مثبت دارند . یکی از نکات مثبت در مورد فولکس واگن تیگوان طراحی چراغ های آن می باشد که طیفی است و خصوصا زمانی که چراغ ها در تاریکی روشن می شوند به راحتی تشخیص می دهید که با فولکس واگن رو به رو هستید و زیبایی دو چندانی را می بینید .

 

فولکس واگن تیگوان

 

وقتی وارد کابین فولکس واگن تیگوان می شوید دقیقا همان طراحی که انتظار دارید را می بینید و داخل و ظاهر ماشین بسیار مدرن و یکسان با یکدیگر طراحی شده اند . فولکس واگن تیگوان در داخل کابین و از نظر طراحی و راحتی بسیار مهندسی شده و با امتیاز بسیار بالایی می باشد . از نظر آپشن ، طراحی ظاهری و نکات اینچنینی فولکس واگن تیگوان و بورگوارد bx7 برابر هستند  .

 

کابین فولکس واگن تیگوان

 

 مشخصات دقیق این کراس اوور فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی به حجم دقیق 1992 سی سی  مجهز است که قابلیت تولید 180 اسب بخار قدرت در 4400 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور را در محدوده دور موتور 3950 - 1500 دور در دقیقه را دارا میباشد . فولکس واگن تیگوان با تکیه بر این پیشرانه قابلیت رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت ازحالت سکون را در 7.7 ثانیه دارا میباشد و تا بیش از 200 کیلومتر در  ساعت هم میتواند سرعت بگیرد که این ارقام برای یک کراس اوور خانوادگی بسیار عالی است و در حد یک ماشین اسپرت در عمل فولکس واگن تیگوان برای ما کاربرد دارد . استهلاک کم و بازدهی بالا همیشه از ویژگی های این خودروساز بزرگ آلمانی بوده است که در بین همه ملیت ها محبوبیت زیادی دارد و یکی از مهمترین دلایل آن هم همین طولانی بودن عمر دوستی ماشین ها و صاحب آنها است .

فولکس واگن تیگوان از سیستم 4 چرخ محرک بهره می برد و برای انتقال قدرت ماشین از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه استفاده شده است که این سیستم انتقال قدرت با پیشرانه ماشین هماهنگی فوق العاده عالی دارد . فولکس واگن تیگوان به حدودا 7 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی نیاز دارد که رقم بسیار عالی میباشد و با توجه به این حجم از توانایی های حرکتی این مصرف سوخت یک عدد کاملا عالی و اقتصادی است . فولکس واگن تیگوان به عنوان یک کراس اوور میان سایز استهلاک بسیار کمی دارد ، راندمانش عالی است و توانایی های حرکتی خوبی دارد و از اینرو نسبت به بورگوارد bx7 سریع تر ، قابل اعتماد تر ، پر بازده تر و مناسب تر برای رانندگی اسپرت می باشد .

 

کابین فولکس واگن تیگوان

 

در زمره کراس اوور های جمع و جور و اسپرت فولکس واگن تیگوان به لطف آرایش مدرن و مناسب سیستم تعلیق ، طراحی خوب شاسی ، تقسیم وزن مناسب و عملکرد دقیق زیر بندی و سیستم فرمان برقی خود یکی از بهترین ها به شمار میرود که راندن آن تجربه ای لذت بخش است و حس خوبی به همراه دارد .

مدتی است که در کلاس های مختلف اتومبیل های وارداتی تنوع خوبی رواج یافته است و روز به روز میزان تنوع هم بیشتر میشود و فولکس واگن تیگوان جزء کراس اوور های خوبی است که به علت این تنوع به بازار عرضه شد و جای خالی آن به شدت احساس میشد و حالا به لطف جذابیت ها و نقاط مثبتی که در آن میباشد فولکس واگن یکی از محبوب ترین و مناسب ترین کراس اوورهای بازار ایران در ابتدا قیمتی 287 میلیونی داشت اما در حال حاضر قیمتی320 میلیون تومانی دارد و از لحاظ ارزش برند قابل مقایسه با برند بورگوارد نیست .  در مقایسه فولکس واگن تیگوان به دلیل ارزش خرید بالا تر و سطح بالاتر برند گزینه پیشنهادی ما برای خرید به شماست .

 

فولکس واگن تیگوان

 

در اینجا می توانید فیلم تجربه رانندگی با فولکس واگن تیگوان را مشاهده نمایید.

BORGWARD BX7

بورگوارد BX7

مقایسه بورگوارد BX7 با تیگوان

 بورگوارد bx7

 در سال 1929 کارل اف بورگوارد خودروسازی بورگوارد را پایه گذاری کرد و تا سال 1961 به صورت کاملا موفقیت آمیز بورگوارد به فعالیت مشغول بود اما به دلایلی در سال 1961 کارخانه بورگوارد تعطیل شد و با وقفه ای 54 ساله در سال 2015 دوباره فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین محصول بورگوارد که حالا اصالت آلمانی و سرمایه گذاری چینی دارد بورگوارد BX7 میباشد .  طراحی ظاهری بورگوارد BX7 کاملا لوکس و اصیل است و با ویژگی های ظاهری چون جلو پنره کرومی بزرگ یا حجم پردازی های قدرت گرایانه احساس خشم و قدرت خوبی در چهره بورگوارد BX7 به وجود آمده است . با وارد شدن به کابین بورگوارد BX7 طراحی کابین زیبا و لوکس که از بهترین ماشین های لوکس دنیا الهام گرفته شده است خودنمایی میکند و در یک جمله کوتاه کابین بورگوارد BX7 محل تجمع بهترین ها است زیرا موارد و متریال مرغوبترین هستند ، کیفیت ساخت عالی است و آپشن های مناسبی هم به منظور سرگرمی در داخل کابین و راحتی بیشتر سرنشینان بورگوارد BX7 در نظر گرفته شده است و نکته مثبت حائز اهمیت در مورد بورگوارد BX7 سطح عالی ارگونومی در نظر گرفته شده برای همه سرنشینان است تا از قرار گیری درون کابین بورگوارد BX7حداکثر لذت را تجربه کنند .  

پیشرانه بورگوارد bx7 4 سیلندر با حجم 1981 سی سی است و این روز ها بورگوارد BX7 هم مانند بسیاری دیگر از کمپانی ها برای افزایش راندمان از سامانه توربوشارژر بهره برده است . توانایی تولید 221 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور از مشخصات فنی بورگوارد BX7 میباشند که حداکثر سرعت 206 کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر 10 ثانیه را به وجود میاورد و قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها انتقال میابد . بورگوارد BX7 در ایران هم به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد و هم در صورت درخواست مشتری به صورت چهار چرخ محرک به ایشان تحویل داده خواهد شد . اعداد و ارقام تولید شده توسط بورگوارد BX7 نشان دهنده راندمان مناسب هستند اما وزن 1.8 تنی ماشین امکان نشان دادن بسیاری از قابلیت های آن را سلب کرده است و از اینرو در بحث توانایی های حرکتی فولکس واگن تیگوان با اختلاف برتری دارد .

سیستم تعلیق چند اتصالی بورگوارد BX7 در قسمت عقب و مک فرسون در جلو برای یک کراس اوور لوکس سیستم تعلیق مناسبی است که در کنار عملکرد خوب فنربندی بورگوارد BX7 و رینگ های اسپرت 18 اینچی هندلینگ مناسب ، فرمان پذیری خوب و سواری ایده آلی را به وجود آورده اند و سواری با بورگوارد BX7 توام با آرامش میباشد و هر زمان هم که اراده کنید از قابلیت های اسپرت کراس اوور تازه کار آلمانی میتوانید بهره ببرید .

بورگوارد BX7 حاصل همکاری فرزند ارشد بنیانگذار بورگوارد با یکی از بزرگترین تولید کننده های اتومبیل در چین یعنی کمپانی فوتون است و این ماشین در اوج لوکس بودن و تکنولوژی است اما دوری بورگوارد و فراموشی آن از بازار کار را برای بورگوارد BX7 دشوار نموده است و به خاطر نداشتن تجربه بورگوارد هر چقدر هم که از بهترین ها استفاده کند باز هم برای هماهنگ کردن و ایجاد یک مجموعه عالی به زمان نیاز دارد و این راز برتری فولکس واگن تیگوان نسبت به هموطن تازه نفس خودش بورگوارد BX7 است .

 

 فیلم بررسی کامل بورگوارد BX7 را در اینجا می توانید مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مدیر سایت
    تاریخ : 1396/12/08

    با سلام قیمت بورگوارد با توجه به اینکه توسط یک کمپانی چینی خریداری شده و در بازار خودرو هم مدت زیادی فعال نبوده باید پایینتر از فولکس واگن تیگوان باشد و بین این دو ماشین باید حداقل صد میلیون تومان اختلاف وجود داشته باشد و بورگوارد بیشتر از دویست میلیون تومان ارزش خرید ندارد . همانطور که از قدیم گفته اند سزای گران فروش نخریدن هست !

  • user icon
    نویسنده : مرتضی
    تاریخ : 1397/03/03

    مقاله همونطور که توقع داشتم کاملا مغرضانه و به طرفداری از ماموت نگارش شده من هر دو ماشینو تست کردم از نظر زیبایی بیرونی و درونی تیگوان به گرد بورگواردم نمیرسه شتاب ۷/۷ ثانیه واسه تیگوان یه دروغ خیلی بزرگه منکه نتونستم کمتر از ۱۲ به ۱۰۰ برسم قدرت بورگوارد اقلا ۴۰ اسب بیشتر از تیگوانه.
    نمیدونم نگارنده این مقاله چی تو ذهنش بوده
    منکه هرطور فکر میکنم چه از نظر ظاهر چه آپشن و چه قدرت بورگوارد بالاتره
    ضمنا یادآوری میکنم تیگوان قیمتش در دبی ۱۳۴۰۰۰درهم و بورگوارد ۱۳۱۲۵۰

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading