گروه خودروسازی سایپا در هفته جاری خردادماه، افزایش محسوسی در حجم تولید خود نسبت به هفتههای گذشته ثبت کرده است. این روند صعودی با همکاری مستمر زنجیره تأمین و تلاش شبانهروزی کارکنان ادامه خواهد داشت.
به نقل از سایپانیوز، علی شیخزاده، مدیرعامل سایپا، در جریان بازدیدهای میدانی خود از شرکتهای قطعهسازی و تأمینکنندگان، اعلام کرد: شرایط تولید و وضعیت مالی سایپا در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود چشمگیری خواهد داشت. وی توضیح داد: اگرچه سال گذشته تولید و تحویل خودرو به مشتریان در سطح قابلتوجهی انجام شد، اما به دلیل انباشت تعهدات معوق، حتی یک ریال از محل فروش محصولاتی مانند شاهین عاید شرکت نشد. با برنامهریزی انجام شده، امسال همزمان با تحویل خودروهای شاهین مربوط به تعهدات گذشته، فروش محصولات جدید نیز آغاز خواهد شد.
شیخزاده تأکید کرد: در سال جاری، علاوه بر تسویه تعهدات معوق به مشتریان، برنامه داریم تعداد قابلملاحظهای خودرو را بهصورت منظم و هماهنگ با سیاستهای وزارت صمت روانه بازار کنیم تا به تعادل قیمتی کمک شود.