اینجا هستید: صفحه اصلی فیلم های تست و بررسی خودروفیلم های تویوتافیلم تجربه رانندگی با تویوتا راوفور

فیلم تجربه رانندگی با تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور یک شاسی بلند ژاپنی است که نخستین نسل آن در سال 1994 میلادی معرفی شد و تاکنون چهار نسل از آن روانه بازار شده است. در واقع راوفور در حال حاضر در چهارمین نسل خود به سر می‌برد و با نمایندگی ایرتویا در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

طراحی خارجی تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور نخستین بار در سال 1994 معرفی شد و تا نسل سوم، یک خودرو به روز شده از نسل قبل بوده که تغییراتی را تجربه می‌کرد. اما در سال 2012 دچار یک تحول اساسی شد و گویی با یک خودرو کاملا جدید روبه‌رو شده‌ایم. البته تویوتا در سال 2015 نسخه فیس لیفت از نسل چهارم راوفور را معرفی کرد که در سال 2016 روانه بازار شد و در ایران هم عرضه شد.

تویوتا در طراحی نسل چهارم راوفور شجاعانه عمل کرده و زبان طراحی جدیدی را برای آن به کار گرفته است. چراغ‌های جلو و عقب طراحی تیزگوشه‌ای دارند و خطوط شکسته بر روی سپر جلو و نمای جانبی بدنه دیده می‌شود. در نسخه فیس لیفت بخش‌های پلاستیکی از بدنه حذف شده‌اند و رینگ‌ها شکل جدیدی دارند.

 

طراحی کابین تویوتا راوفور

 

کابین تویوتا راوفور

 

عملکرد خوب طراحان تویوتا در داخل کابین راوفور هم ادامه پیدا کرده و المان‌های جذابی در داخل کابین این شاسی بلند به چشم می‌خورند. تویوتا به شکل گسترده‌ای از چرم در داخل کابین راوفور استفاده کرده و بر روی داشبورد، پنل درها و صندلی‌ها چرم مرغوب دیده می‎شود. به علاوه طراحی داشبورد، فرمان و کنسول وسط به بهترین شکل انجام شده و ارگونومی خوبی در کابین وجود دارد. در مجموع باید عملکرد تویوتا راوفور در طراحی خارجی و داخلی را خوب ارزیابی کرد که با کیفیت بالا متریال همراه شده است.

 

تجهیزات رفاهی تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی هم عملکرد خوبی دارد و لیست نسبتا کاملی از امکانات در این شاسی بلند وجود دارد. از جمله این آپشن‌ها می‌توانیم به سیستم‌های ترمز ABS, EBD, BAS, VSC و TRC، سيستم كنترل اتوماتيك سرعت در سر پایینی یا DAC، سيستم كنترل اتوماتيك سرعت در سر بالایی یا HAC، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، 6 ایربگ، آينه وسط الكتروكروميک، نمایشگر 7 اینچی با قابلیت پخشAM/FM/CD/USB/AUX/DVD، دیلایت، روشن شدن و تنظیم اتوماتیک چراغ‌های جلو و موارد دیگر اشاره کنیم.

 

مشخصات فنی تویوتا راوفور

 

مشخصات فنی تویوتا راوفور

 

تویوتا راوفور از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 177 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. هر چند موتور خودرو قدرت زیادی برای آن فراهم نمی‌کند اما برای به حرکت درآوردن جثه 1780 کیلوگرمی آن در مسیرهای معمولی کافی به نظر می‌رسد.

   

نتیجه گیری نهایی

 

تویوتا راوفور شاسی بلند خوش استیل و باکیفیت ژاپنی است که در بازارهای جهانی و نیز در بازار کشورمان فروش موفقی را تجربه کرده و خودرو محبوبی به شمار می‌رود. رافورد در بازار ایران رقبایی چون فولکس واگن تیگوان، رنو کولئوس، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان X-Trail و دی اس 7 کراس بک را در مقابل دارد که هر کدام یک نام معتبر به شمار می‌روند اما تویوتا راوفور در کنار فولکس واگن تیگوان بهترین گزینه های خرید در این رنج قیمتی می باشند.

بررسی و مشخصات خودرو



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/01/26

    ماشین بدی نیس اما نمیدونم چرا سرعتش رو روی ۱۸۵ بستند. در صورتیکه هنوز جای گاز داره. ضمنا سی دی پلی یر هم تصویری اجرا نمیشه.

    • نویسنده : محمد
      تاریخ : 1397/03/06

      داداش بیشتر از ۱۸۵ میری؟

  • user icon
    نویسنده : فرشید عباسی
    تاریخ : 1397/05/20

    دوستان و کاربران عزیز اگر فقط برای یکبار با ام جی جی اس رانندگی کنید هیچ وقت اسم رفتار و توسان و اسپورتیج و ‌‌.نمیارید .فقط تنها بدبختی این ماشین اسم چین تو سندش هست .۲۴۰ کیلومتر باهاش برو بدون اینکه فشاری بهش بیاد .هندلینگ عالی .شتاب صفر تا صد هفت و نیم ثانیه توان ۲۱۷ اسب بخار

  • user icon
    نویسنده : Masoudfrshadi
    تاریخ : 1397/11/30

    عالی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading