اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا با دنا پلاس

مقایسه دنا با دنا پلاس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا با دنا پلاس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا با دنا پلاس بپردازیم.

Dena +

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی دنا پلاس

Dena

دنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی دنا
انتخاب ماشین 3

Dena +

دنا پلاس

Top car

Dena +

دنا پلاس

مقایسه دنا با دنا پلاس

 دنا پلاس 

 

ایران خودرو دنا را اصطلاحا با نام لوکس‌ترین خودروی ملی به بازار عرضه کرد و دنا پلاس نمونه فیس لیفت و مجهزتر دنا است که پس از دنا وارد بازار شد. در ظاهر دنا پلاس شاهد تغییرات چشمگیری به منظور نزدیک‌تر شدن طراحی آن به استانداردهای روز دنیا، خارج شدن از سادگی و دادن جلوه لوکس هستیم که در این امر طراحی چراغ جلو، گرافیک چراغ‌های عقب و خطوط مورب در نمای جانبی بیشترین تاثیر را دارند. با توجه به تغییراتی که دنا پلاس در مقایسه با دنا تجربه کرده است در حال حاضر چهره این ماشین مدرن و لوکس در بازه قیمتی خودش جلوه می‌کند و طبق نظرسنجی که انجام شده است بسیاری از مردم چهره دنا پلاس را به دیگر ماشین‌های رقیب و هم قیمت ترجیح می‌دهند.

 

 دنا پلاس

 

به داخل کابین دنا پلاس که وارد می‌شویم طراحی در مجموع قابل قبول اما تکراری است و تفاوتی در مجموع با دنا معمولی از نظر طراحی ندارد . کیفیت ساخت و مونتاژ دنا پلاس و هم چنین متریال به کار رفته خوب است و وجود 4 ایربگ، سانروف، سیستم مالتی مدیا کامل، نویگیشن و صندلی‌های با تنظیم در چندین جهت برای سرنشینان جمله آپشن‌های خوبی هستند که سطح رقابت دنا پلاس را بالا برده است.

 

 دنا پلاس

 

موتوری که ایران خودرو بر روی دتا پلاس، سمند و دنا به کار برده پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی است. این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا پلاس قرار گرفته است. دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می‌کند و نیرو توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی که با کد BE3 شناخته می‌شود به چرخ‌های جلو دنا پلاس انتقال پیدا می‌کند. کیفیت بخش فنی قطعات در دنا پلاس وضعیت مناسبی دارد و با توجه به وزن نسبتا سنگین دنا پلاس کشش خوبی ارائه می‌دهد اما در مجموع عملکرد بخش فنی دنا پلاس را می‌توان ضعیف دانست که این موضوع در دنا پلاس توربو برطرف شده است. البته موتور EF7 نسبت به ECU یا سیستم مدیریت موتوری که بر روی آن به کار می‌برند بسیار حساس است و در عملکرد نمونه‌های گوناگون تفاوت بسیاری وجود دارد و ماشین 3 به شما پیشنهاد می‌کند تا از خرید دنا و دنا پلاسی که از ECU بوش ME17.9.71 سود می‌برد، صرف نظر کنید.

 

 دنا پلاس

 

دنا پلاس از سیستم تعلیق یکسان با دنا بهره می‌برد که باعث شده سواری آن نرم، هندلینگ خوب و به عنوان یک سدان خانوادگی خوش دست ارزیابی شود اما تقسیم وزن آن به گونه ای است که سنگینی وزن به ویژه در سر پیچ احساس می‌شود و اما آیرودینامیک خوب دنا پلاس در بهتر شدن پایداری نقش مثبتی ایفا کرده است.

دنا پلاس در کلیت با دنا تشابه‌های بسیاری دارد اما در ساخت دنا پلاس دقت، تکنولوژی و کیفیت بالاتری را مد نظر قرار داده‌اند که باعث شده تا دنا پلاس به عنوان یک ماشین ایرانی در رنج قیمتی که در آن قرار دارد یک گزینه ارزشمند تلقی شود و در مقایسه با دنا هم با توجه به ویژگی‌هایی چون  ظاهر مدرن‌تر و زیباتر، آپشن بیشتر، دقت بیشتر در ساخت، بازار فروش و دست دوم بهتر و ... ارزشمندتر ارزیابی می‌شود. دنا پلاس در بازار ایران رقیبی چون جیلی GC6 را در مقابل دارد اما در برابر دنا، باتوجه به امکانات بالاتر و طراحی به روز شده، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

Dena

دنا

مقایسه دنا با دنا پلاس

 دنا

مدت زمان زیادی ایران خودرو در تلاش بود تا بتواند یک محصول لوکس و متفاوت از دیگر ماشین‎‌هایش به تولید برساند که سرانجام بعد از چندین سال تلاش و مهندسی به عرضه دنا ختم شد که یک فیس لیفت کلی از سمند محسوب می‌شود. دنا در ظاهر دارای ایراداتی همچون قدیمی بودن، ساده بودن بیش از حد و عدم تناسب ابعاد قطعات با یکدیگر است که اکثریت این ایرادات در دنا پلاس رفع شده است اما با وجود همه اینها دنا به لطف قیمت مناسبش در بازه قیمتی خودش چهره قابل قبولی دارد. در بعضی از نقاط بدنه دنا ناهمانگی دیده می‌شود اما به لطف کپی کاری‌هایی که به صورت محسوس و نامحسوس انجام شده است از نظر بصری می‌توان نمره قابل قبولی به دنا داد.

 

 دنا

 

به داخل کابین دنا که قدم می‌گذاریم در اولین نظر درمیابیم که از هیوندای سوناتا nf کپی شده است که این ویژگی باعث شده تا دنا در داخل کابین ظاهر نسبتا هماهنگی داشته باشد. کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته در داخل کابین دنا مناسب است و از نظر آپشن هم وجود صندلی برقی، سیستم مالتی مدیا کامل، فرمان با کنترل کامل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتوماتیک باعث شده تا سطح تجهیزات دنا قابل قبول باشد و از نظر ارگونومی و راحتی داخل کابین هم وضعیت خوبی دارد و صندلی‌های دنا هم بدن را به خوبی دربرمی‌گیرند اما فرمی قدیمی دارند که کمی از راحتی آن کاسته است.

 

 دنا

 

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین‌های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی است. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است. دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می‌کند. مصرف سوخت ماشین‌های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامترهای مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی دارند که در جاده و شهر خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت می‌کند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه می‌دهد. بسیاری از دناها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم می‌کردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض می‌کنند. به دلیل اینکه دنا و دنا پلاس پیشرانه مشترکی دارند بحث بیشتر در مورد ویژگی‌های فنی این دو ماشین بیهوده است اما در دنا پلاس ضعف‌هایی که بعضی از دنا های تولید شده مانند مشکل در سیستم مالتی پلکس داشتند را برطرف کرده تا رضایت بیشتر مشتری را جلب نمایند.

 

 دنا

 

با توجه یه اینکه در ساخت دنا از پلتفرم تقویت شده سمند استفاده شده است سواری نرم و راحت خصوصا درطول مسیرهای صاف و بلند دارد و در جاده‌های پر پیچ و هم با توجه به تکنولوژی ساختش بر روی راحتی راحتی سواری دنا می‌توان حساب باز کرد اما در کل می‌توان در مورد سواری دنا و کیفیت راندنش امتیاز خوبی داد.

زمانی که دنا به بازار عرضه شد مورد توجه و استقبال قرار گرفت که به عنوان کامل‌ترین ماشین ایرانی قدم بزرگی برای ایران خودرو محسوب می‌گشت و با عرضه دنا پلاس با توجه به مجموع پیشرفت‌هایی که تجربه کرد نگاه‌های مردم از روی دنا و بعضی دیگر از رقبا را به سمت خودش برگرداند و در حال حاضر فروش موفقی را تجربه می‌کند. البته دنا پلاس کمی بعد از دنا معرفی شد و با به‌روزرسانی‌هایی که تجربه کرد، از نظر طراحی و آپشن گزینه بهتری به شمار می‌رود.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading