اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه ب ام و سری 3 و بنز سی کلاس

مقایسه ب ام و سری 3 و بنز سی کلاس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه ب ام و سری 3 و بنز سی کلاس می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه ب ام و سری 3 و بنز سی کلاس بپردازیم .

BMW SERIS 3

ب ام و سری 3

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
51
بررسی ب ام و سری 3

BENZ C CLASS

بنز C کلاس

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
9
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
47
بررسی بنز C کلاس
انتخاب ماشین 3

BMW SERIS 3

ب ام و سری 3

Top car

BMW SERIS 3

ب ام و سری 3

مقایسه ب ام و سری 3 و بنز سی کلاس

 Bmw 328i

 

سری 3 در این نسل خود از لحاظ کیفیت ، سطح تجهیزات ، امکانات رفاهی و ایمنی ، بازدهی پیشرانه ، سیستم انتقال قدرت و همه ی بخش ها پیشرفت قابل توجهی داشته و به نوعی در کلاس خود معیار محسوب می شود . این محصول Bmw  با کد فنی F30  شناخته می شود و حال به بررسی بیشتر این تند و تیز با پرستیژ جرمن می پردازیم .

از ظاهر آن که شروع کنیم طراحی هوشمندانه و خلاق کریستوفر ویل و تیمش  استایل سری 3 را به گونه ای از آب در آمده اند که هم چون گذشته طراحی اسپرت سری 3 را حفظ کرده است اما رد پاهایی نیز از دیزاین سری 5 و 7 نیز به طور واضح میتوان در آن مشاهده کرد که به طرز فوق العاده ای نیز تاثیر مثبت در آن گذاشته است .سری 3 در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری رشد ابعادی داشته و به ابعاد برادر بزرگ تر خود یعنی سری 5 نزدیک شده است .هم چنین به علت استفاده از قطعات کرومی و طرح کلاسیک در بعضی نقاط ردپای دیزاین سری 7 را می توان مشاهده کرد  .

 

 Bmw 328i

 

به داخل کابین که میرویم هر آنچه که از یک سدان لوکس ،اسپرت و مدرن انتظار دارید را میتوانید در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی F30 پیدا کنید .سامانه کمکی پارک خودکار ، دوربین 5 گانه با دید 360 درجه ، درب صندوق خودکار ، پوشش چرمی کابین ، صندلی های تمام برقی با حافظه چندگانه و  تجهیزات ایمنی و کمک رانندگی مانند پیشگیری از تصادف ، حرکت بین خطوط ، HUD  ، کروز کنترل تطبیقی و ... تنها بخشی از لیست بلند بالای تجهیزات و امکانات این دلبر آلمانی است .

 

 Bmw 328i

 

328i   در سینه خود پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر  توئین توربو با کد فنی N20B20  را جای داده است که تا به حال چندین جایزه مربوط به برترین پیشرانه را دریافت کرده است . 242 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 و 350 نیوتن متر گشتاور در محدوده دور موتور 1250 تا 4000 دور بر دقیقه از مشخصات این پیشرانه میباشد . علاوه بر این پیشرانه بی نقص یکی از بهترین گیربکس های تاریخ کمپانی ZF نیز به صورت 8 سرعته اتوماتیک قدرت تولیدی پیشرانه را به چرخ های عقب وظیفه دارد منتقل کند .

 

 Bmw 328i

 

در بخش هندلینگ ، فرمان پذیری و ترمز ها  نیز سری 3 آن قدر در سطح بالایی قرار دارد که فقط میتوانیم بگوییم با اتکاء به شاسی پیشرفته ، سیستم تعلیق عالی و ذات اسپرت BMW  خود به یک استاندارد در این کلاس تبدیل شده است .

در مجموع به دلایل زیر BMW Series 3  را از BENZ C  برتر می دانیم: 

  1. شتاب فوق العاده
  2. پیشرانه ای پر بازده و کم مصرف
  3. هندلینگ و فرمان پذیری عالی
  4. گیربکس عالی و بی نقص
  5. تقسیم وزن خوب
  6. قیمت بسیار مناسب تر از بنز

 

BENZ C CLASS

بنز C کلاس

مقایسه ب ام و سری 3 و بنز سی کلاس

 BENZ C200

 

تولید و عرضه مرسدس بنز کلاس C با کد W205  از سال 2014 آغاز شده است . این سدان جمع و جور لوکس و با پرستیژ پنجمین نسل از BENZ C   میباشد .به لحاظ موفقیت های وسیع نسل جدید کلاس S  تیم طراحی مرسدس بنز  تصمیم گرفت هر آنچه که استایل کلاس C  را تشکیل میدهد تا جایی که امکان دارد شبیه به کلاس  S   طراحی کند .این کار نه تنها در طراحی خارجی بلکه در طراحی داخلی و کیفیت ادوات نیز قابل مشاهده است . طراحی داخلی C حرف های زیادی برای گفتن دارد . طرح گرد دریچه های تهویه که از SLS  گرفته شده است و شیب ملایم داشبورد که آرامش و زیبایی بدون شرح را فراهم کرده است . هم چنین نور پردازی داخل آن نیز در تاریکی زیبایی بی حد و مرز به کابین آن میبخشد . البته با همه این زیبایی و شگفتی ها با نگاهی واقع بینانه در میابیم که طراحی W205  با کلاسش متفاوت بوده و برای خودرویی در این سگمنت بیش از اندازه حس لوکس بودن را القاء مینماید .

 

 BENZ C200

 

 موتور 4 سیلندر توربوشارژر این خودرو با حجم دقیق 1991 سی سی در دور موتور 5500 دور در دقیقه 174 اسب بخار نیرو تولید میکند و در دور موتور بین 1200 – 4000 دور در دقیقه 300 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد که برای آن شتاب 100-0 7.5 ثانیه و حداکثر سرعت 237 کیلومتری را رقم میزند که کاملا در مقابل رقیب خود ضعیف بوده و با وجود اختلاف قیمت زیاد با سری 3 کاملاً ضعیف تر از آن عمل میکند . گیربکس 7G-TRONIC  هفت سرعته این خودرو البته خوب و نرم و بدون تاخیر عمل میکند ولی چون ذات آن اقتصادی برنامه ریزی شده است در حالت ECO ساز خودش را میزند و برای گرفتن حس واقعی از کلاس سی باید آن را در حالت اسپرت قرار داد .

در بحث امکانات و ایمنی اما W205  با تمام رقیبان خود توانایی رقابت دارد و حتی میتواند پیشتاز کلاس خود نیز باشد . HUD ،  سامانه اعلام خستگی راننده ، ACTIVE PARK ASSIST  ، سیستم تعلیق منحصر بفرد و اختصاصی W205   تنها بخش کوچکی از امکانات و تجهیزات این سدان جمع و جور لوکس و مجهز آلمانی است .

 

 BENZ C200

 

C200 جدید اگر چه نقاط مثبتی مانند طراحی لوکس و زیبا ، سیستم تعلیق خوب ، کابین زیبا و اکوستیک و سواری نرم و ایمن دارد  اما ضعف های آن که باعث شد تا رقابت را به BMW SERIES 3   واگذار کند به شرح زیر است .

  1. آپشن های گران قیمت
  2. فضای پای کم در ردیف عقب و تنگ تر بودن فضای اتاق نسبت به سری 3
  3. هزینه تعمیر و نگهداری بسیار زیاد
  4. قیمت بسیار بالا و اختلاف قیمت شدید با رقبا
  5. طراحی بیش از حد لوکس برای این سگمنت
  6. قدرت و گشتاور کمتر نسبت به رقبا

 

 BENZ C200

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/06/05

    با سلام
    مطمعنید طراحی بیش از حد لوکس برای این سگمنت و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار زیاد جز نقاط ضعف این ماشینه؟؟؟؟هزینه تعمیر و نگهداری ب ام و به گواه همه سایتهای معتبر خودرویی دنیا از همه ماشینهای تو دنیا بالاتره اینو با یه سرچ ساده متوجه می شید . علاوه بر اون طراحی لوکس جز نقاط ضعفه؟؟؟؟جالب بود معنی بی طرفی رو هم فهمیدیم

    • نویسنده : محمدرضا احمدی نژاد
      تاریخ : 1395/07/21

      کاملا درسته

  • user icon
    نویسنده : کوروش
    تاریخ : 1395/09/02

    طراحی بیش ازحد لوکس کلاس C جز نکات منفی این ماشین قرار میگیره!؟:-)

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading