اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با هایما s5

مقایسه هاوال H2 با هایما s5

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با هایما s5 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با هایما s5 بپردازیم.

 

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی هاوال H2

HIAMA s5 turbo

هایما s5 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی هایما s5 توربو
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با هایما s5

 هاوال H2

گریت وال به لطف کیفیت بالای محصولاتش در بازار های خارج از چین هم فروش بالایی دارد و بهترین آن استرالیا میباشد و هاوال H2 جزء مجبوب ترین آن ها است ؛ هاوال H2 از سال 2014 به فروش میرسد و یک دوره به صورت بسیار محدودی داخل ایران به فروش رسید و حالا مسئولیت واردات و تولید هاوال H2 را گروه بهمن به طور کامل بر عهده گرفته است . هاوال H2 در ظاهر استایلی شبیه به دیگر محصولات هاوال کامل اصالت و خانواده دار بودن خودش را نشان می دهد و نکاتی چون جلو پنچره بزرگ کروم که القاء کننده حس قدرت است ، چراغ های جلو با نوار LED ، خطوط برجسته بر روی کاپوت و سپر ها و نمای جانبی ، چراغ های بزرگ در نمای عقب و دیفیوزر سپر برای هاوال H2 چهره هماهنگ و زیبایی را در ظاهر برای این ماشین به وجود آورده اند که مدرن است .

 

 هاوال H2

 

با ورود به کابین هاوال H2 نخستین نکته طراحی لوکس در اوج سادگی است که ارگونومی عالی را به وجود آورده است و نکته مهم تر که زبانزد همه در مورد ماشین های گریت وال است کیفیت مثال زدنی ساخت و متریال و ... در مورد هاوال H2 است که با توجه به قیمت و کلاس واقعا حرف های بسیاری را برای گفتن دارد . هاوال H2 از آپشن هایی چون کامپیوتر سفری ، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید ، صندلی های چرمی با تنظیم برقی ، سانروف ، سنسور نور و باران و ... بهره می برد که با توجه به کلاس هاوال H2 و حدود قیمتش مناسب است .

 

هاوال H2

 

وظیفه تولید نیرو در هاوال H2 بر عهده یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با کد فنی GW4G15B شناخته می شود . هاوال H2 با تکیه بر این پیشرانه که به طور دقیق 1497 سی سی حجم دارد قابلیت تولید 140.8 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتور های 2200 الی 4500 دور در دقیقه را دارا می باشد . هاوال H2 با حدود 1500 کیلوگرم وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون حدود 13 ثانیه زمان نیاز دارد که مواردی چون کیفیت بنزین ، میزان اکسیژن خالص در هوای ورودی موتور ، ارتفاع از سطح دریا و ... بر روی بهتر یا بدتر شدن این عدد تاثیر مستقیم دارد . نیروی تولیدی پیشرانه هاوال H2 توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک یا گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو ماشین یا هر چهار چرخ منتقل می شود . مصرف سوخت هاوال H2 در سیکل ترکیبی در حالت استاندارد حدود 7 لیتر در نظر گرفته شده است که با توجه به وزن و ابعاد و تکنولوژی و ... مناسب است و شتاب متوسط هاوال H2 را می توان بر مبنای اقتصادی بودن آن قرار داد .

 

هاوال H2

 

هاوال H2 با آرایش سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب یک کامپکت کراس اوور با سواری مناسب در شهر و داخل جاده می باشد که هندلینگ ایده آلی دارد و به لطف کیفیت خوب سیستم تعلیق دفع ضربات به نرمی و بدون کوبش انجام می گردد و در نهایت به لطف همه اینها و هماهنگی آن با طراحی شاسی و تقسیم وزن راندن هاوال H2 حس و حال خوبی را به همراه خواهد داشت .

هاوال H2 ارزان ترین محصول گستره جدید محصولات هاوال در ایران است که به لطف تجارب هاوال و ساخت دقیق در بحث ظاهری که زیبا و اصولی است ، از نظر کیفیت بهترین کلاس خودش می باشد ، راندمان پیشرانه و استهلاکش پایین است و، سواری خوبی ارائه میکند و در کل در همه بخش ها نمرات خوبی را هاوال H2 از آن خودش میکند و ارزش خرید بالایی دارد. هاوال H2 در حال حاضر با قیمتی 96 میلیونی توسط گروه بهمن به فروش می رسد . قیمتی که گروه بهمن برای هاوال H2 درنظر گرفته است باعث شده تا نگاه ها در این بازه قیمتی به سمت هاوال H2 تازه وارد باشد .

 

haval h2

 

در اینجا می توانید تجربه رانندگی با هاوال H2 را مشاهده نمایید.

HIAMA s5 turbo

هایما s5 توربو

مقایسه هاوال H2 با هایما s5

 هایما S5

هایما S5 جدیدترین نماینده این برند است که ایران خودرو تولید و فروش آن را مدت کوتاهی است آغاز کرده و تبلیغات مختلفی را برای جلب نظر مشتریان انجام داده است . هایما S5 در ظاهر کامل نیست و شخصیت مستقل و قدرتمندی را به نمایش نمی گذارد و علاوه بر این در جاهایی هایما S5 از ماشین های دیگری به طور واضح الهام گرفته است که در بسیاری از ماشین های چینی این عمل اتفاق میافتد اما هایما S5 در ظاهر هماهنگ و به طور مطلق صحیح طراحی نشده است که از نمرات آن کاهش می دهد اما در کل ظاهری قابل قبول از دیدگاه بیننده معمولی را به نمایش می گذارد .

 

 هایما S5

 

هایما s5 توربو با ورود به کابین شما را تا حدودی شگفت زده خواهد کرد زیرا المان های طراحی آن در حد بسیار زیادی با ماشین های اوپل مشترک است که برای هایما S5 توربو به عنوان یک ماشین چینی چهره خوب و ارگونومی مناسبی را ایجاد کرده است . هایما S5 کیفیت ساخت مناسبی دارد ولی در ساخت متریال و ادوات آن کیفیت متوسطی به کار رفته است . در لیست تجهیزات هایما S5 توربو موارد خوبی چون دوربین 360 درجه ، آینه های جانبی جمع شونده ، روکش چرم ، سانروف و سیستم صوتی پیشرفته و مانیتور 7 اینچی لمسی مشاهده می گردد که مناسب هستند .  تا اینجا هاوال H2 از هایما S5 ظاهری اصولی تر و مدرن تر با طراحی مستقل دارد ، بسیار با کیفیت تر است و در بحث آپشن هم سطح برابری دارند اما در هر کدام تعدادی آپشن وجود دارد که در دیگری موجود نیست .

 

هایما s5

 

 پیشرانه هایما S5 توربو که با کد GN15-TF شناخته می شود 4 سیلندر با آرایش خطی می باشد ، توسط توربوشارژر تغذیه می گردد و 1497 سی سی حجم دقیق آن است . هایما S5 توربو به کمک این پیشرانه قابلیت تولید 161 اسب بخار قدرت در دور موتور 6100 دور در دقیقه را دارا می باشد و در دور موتور 1800 هم به حداکثر گشتاور 221 نیوتن متر دست پیدا می کند .

 هایما در S5 توربو به منظور رانندگی روان تر و کاهش مصرف سوخت از یک گیربکس CVT استفاده کرده است که قدرت را به چرخ های جلو ماشین انتقال میدهد . هایما S5 توربو با وزن 1435 کیلوگرمی خود با توجه به ابعادی که دارد ماشین سنگین وزنی است اما با توجه به قدرت خوب پیشرانه توانایی های حرکتی این ماشین مناسب است البته مصرف سوخت هایما S5 توربو هم در سیکل ترکیبی بیش از 8 لیتر است که از میانگین ماشین های این کلاس رقم بالاتری می باشد و پر استهلاک بودن ذاتی آن را نشان می دهد . هاوال h2 در طول این چند سال حضورش در بازار های جهانی به طور تمام و کمال رضایت مالکانش را کسب کرده است و استهلاک پایین و کم خرج بودن هاوال H2 ثابت شده است اما با توجه به خرابی تعداد زیادی از هایما S7 توربو های صفر کیلومتر ضریب اطمینان خرید هایما S5 بسیار پایین است .

 

هایما S5 توربو

 

هایما S5 در سواری روزمره و در حد رفع نیاز سواری خوبی دارد اما ویژگی خاص یا لذت و ... به همراه ندارد اما در یک رانندگی معقول و کم فشار شما را از خودش راضی نگه می دارد .

هایما S5 در ابتدا قرار بود تا با قیمت 75 میلیون تومانی وارد بازار شود اما حالا ایران خودرو قیمت مصوب 89 میلیون تومانی آن را به فروش می رساند و از طرفی هایما S5 در بازار آزاد تا 94 میلیون تومان هم قیمت گرفته است که در این رنج قیمت انتخاب های بسیاری وجود دارد که ارزش خرید بسیار بیشتری نسبت به هایما S5 دارند و در مقایسه با هاوال H2 هم ویژگی خاصی وجود ندارد که هایما S5 را از هاوال H2 متمایز کند و وضعیت همه چیز در گریت وال هاوال H2 بهتر می باشد.

 

 هایما S5 

 

فیلم بررسی کامل هایما S5 را در اینجا مشاهده نمایید.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Mehdi
    تاریخ : 1396/12/13

    باسلام
    این سایت اصلا انتقاد یا بررسی های عادلانه ای انجام نداده
    شما دارید یه ماشین 90 تومانی رو بایه ماشین 125 تا 130 تومانی مقایسه میکنید
    هایما s5 برنده جایزه بهترین suv شهری شده چرا این موارد رو نمیگید
    چرا از نظر قدرت اپشن قیمت با x33 جک s3 . s5 مقایسه نمیکنید
    یا 1000 تا چیز دیگه
    اصلا عادلانه کار نمیکنید

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1397/01/21

      جایزه بهترین رو کی داده شما؟
      یکم تحقیق کنید در مورد پروفروش بودن و ریشه هر دو بعد قضاوت کنید

    • نویسنده : mahrad
      تاریخ : 1398/02/15

      سلام من که از جایزه اس ۵ واقعا اطلاعی ندارم اگه هم باشه این همه سال هاوال داره از لحاظ کیفیت امنیت فروش جوایز رو برده حالا یه بارم هایما
      ساده تر اینکه با وجود مسی رو رونالدو چند سال پیاپی جوایز رو درو کردم پارسال مودریچ جایزه رو برد باید به تازه کار ها انگیزه داد تشویقشون کرد

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1397/02/02

    سلام
    فکر می کنم نمرات داده شده عادلانه نیست. هایما اس 5 برتر هست.

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1397/02/04

    من مدتی بررسی های ماشین سه را دنبال میکنم . گاها جانبدارانه عمل میکنه وامتیازات را طوری میسازه که خودرویی که سفارش شده برتر نشون بده. این کار اعتبار این سایت را کم میکنه!!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/04

    با سلام و احترام، نظر شما کاملاً یک سویه نباشد،و همیشه طرف شرکتهای خاصی را میگیرید، وزن هایما کمتر و قدرت موتور بیشتر ،اما شما ایراد سنگینی هایما را میگیرید!!!!از نظر امکانات هایما فول آپشن هست و هیچ چیز از رقیب کمتر ندارد که آپشنهای بیشتری هم دارد

    • نویسنده : علیرضا
      تاریخ : 1397/02/05

      کاملا تایید میکنم حرف دوستمون را

      شما اصلا شتاب و چالاکی هایما اس۵ را نمیتوانی با تنبلی هاوال سنگین با موتور ضعیف مقایسه کنید! بزودی احتمالا کلیپهای موبایل درگ هم میاد و یاد این نظر من میوفتید!

      بعد در مورد طراحی، واقعا شاخ دراوردم از این امتیاز دهی، اصلا نظر من هیچی، چند نفر آدم حتی عادی بگید دورتادور ماشین بچرخند و نظر بدهند کدامیک جدیدتر، مدرن تر و شیک تر است !

      والسلام

    • نویسنده : mahrad
      تاریخ : 1398/02/15

      سلام
      اینقدر قدرت هایما رو پیش نکشید مهمتر از قدرت هماهنگی گیربکس با موتوره ساده تر اینکه درگ هاوال با موتور ۱۵۰۰ و جک اس ۵ با موتور ۲۰۰۰ رو ببینید متوجه میشید درگ هاوال با هایما اس ۷ هم ببینید بد نیست
      کیفیت هاوال هم که دیگه زبون زده دیگه

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1397/02/05

    با سلام و احترام
    هیچ صحبتی نمیکنم، فقط در این حد بگویم که امتیازدهی و مقایستون کاملا یکطرفه و حتی عیر فنی! است و براحتی قابل اثبات است.
    اینطور جانبداری کردن ها، از محبوبین سایت خوب ماشین۳ میکاهد! اگر دوستدار شما نبودم، اصلا پیام نمیگذاشتم!

    یا علی

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/02/07

    سلام من چند ساعتی وقت برای مقایسه هایما S5 با سایر کراس آوِرهای موجود در بازار صرف کردم و چون هدفم انتخاب بهترین برای خودم بود و نه چیز دیگه ای باید بگم با توجه به اطلاعات موجود و در دسترس و بدون تست عملی بدون شک هایما S5 از نظر طراحی ظاهری و مشخصات فنی از تمام همتاهای خودش سرتره تنها مورد خلاف پژو 2008 بود که البته اونهم بله دیگه...
    رنو کپچر هم با مشخصات فنی و شتاب ضعیف تر سرعت بالاتری داشت که شاید علتش وزن کمتر باشه.
    این مقایسه من شامل لیست زیر بود:
    جک S3, چانگان CS35, هاوال H2, رنو کپچر، پژو 2008،سانگ یانگ تیولی، MVM تیگو7_تیگو5_X33_X22, لیفان X50_X60.
    البته باز هم تاکید میکنم مقایسه از روی کاغذ با تست واقعی خیلی متفاوته ولی در مقام مقایسه این گام اوله.

  • user icon
    نویسنده : امير
    تاریخ : 1397/02/26

    هايما قطعا سرتره

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/03/13

    کاملا موافقم .اعتبار و جایگاه هاوال در بازار جهانی اصلا قابل قیاس با برند ناشناخته ای مثل هایما نیست .در اینده بازار ایران هم بیشتر این خودرو با کیفیت رو خواهد شناخت .

  • user icon
    نویسنده : پارسا
    تاریخ : 1397/03/29

    از نظر من هایما قطعا بهتر است
    از نظر موتور قطعا هایما برتر است چون موتور هایما ۱۶۰۰است ولی هاوال ۱۵۰۰ است!!
    لطفا هر کسی که نظر من را می خواند طراحی داخلی هاوال را با هایما مقایسه کند.
    هایما s5 سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه چین بهترین suv شهری اعلام شد.
    آپشن های هایما از هاوال بیشتر است مثل دوربین 360 درجه که مهم ترین آپشن است
    من خودم هایما s5 دارم من از هایما خودم خخخخیلی خیلی راضی هستم.
    موقعی که من هاوال را دیدم با خودم گفتم این ماشین طراحیش اصصصصلا خوب نیست مخصوصا طراحی داخلی اش.
    اگر ماشینی می خواهید که تو رنج قیمت 140 میلیون باشه هایما s5 خوب هست از نظر فنی، تجهیزات رفاهی ، ظاهری، کیفیت و از نظر ایمنی
    قطعا قطعا هایما s5 بهتر است برای من مهم نیست که
    چه برند چینی است برای من کیفیت مهم است.
    نتیجه: هایما s5 از نظر همه چیز بهتر از هاوال است



  • user icon
    نویسنده : م الف
    تاریخ : 1397/04/21

    واقعاذمتاسفم که جانبدارانه رای به هاوال دادید. بدون شک هایما اس 5 با قدرت و وزن متناسبی که داره جاده را شخم میزنه و سرعت و شتاب و قدرت عالی یک ماشین کراس اوور را به رخ میکشه

  • user icon
    نویسنده : اميد
    تاریخ : 1397/04/25

    هاوال اچ2 رو تست درايو كردم چندان جذاب نيست و قطعا هايما اس5 دل نشين تر است اما ظاهرا كيفيت و تيراژ فروش هاوال در چين برتري دارد.

  • user icon
    نویسنده : رسول
    تاریخ : 1397/05/18

    تست قدرت هایما و هاوال رو تو کلیپ ها ببینید هاوال h2 نمیتونه جلوی قدرت هایما s5 دووم بیاره
    قدرت هایما بیشتره

  • user icon
    نویسنده : کامران
    تاریخ : 1397/09/13

    دوستان نظر همتون محترمه اما یادتون نره که هاوال جفت دفرانسیل هست. و نمیتوان ازاین مورد براحتی گذشت.

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1397/10/20

    سلام من هم احساس میکنم در مورد s5 کم توجهی شده ظاهر داخل کابین و قدرت موتور هایما از هاوال بهتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading