اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با دنا پلاس

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس بپردازیم.

Besturn b30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی بسترن B30

Dena +

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی دنا پلاس
انتخاب ماشین 3

Besturn b30

بسترن B30

Top car

Besturn b30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس

بسترنB30

 

بسترن b30 به لطف تبلیغات گسترده گروه بهمن و قیمت مناسب فروش خوبی را تا به اینجا تجربه کرده است و میتوان از آن به عنوان موفق ترین ماشین گروه صنعتی آسا یاد کرد که تا به حال در ایران به فروش رسیده است . ماشین های فاو از نظر استیل ظاهری سبک متفاوتی را نسبت به دیگر هم وطنان خود دارند و در مورد بسترن B30 طراحی موفق و متفاوت آن توسط موسسه ایتال دیزاین انجام شده است که با بدنه ای حجیم و مملو از خطوط و برجستگی ها ابعاد آن بزرگ تر از آنچه که میباشد جلوه میکند . بسترن B30 طراحی هماهنگی در بخش های مختلف دارد و بدون اغراق از نظر ظاهری در این رنج قیمت یکی از بهترین ، جذاب ترین و زیباترین طراحی ها را دارا می باشد و سعی شده تا ظاهر بسترن B30 میزان جذابیتش بیشتر از پرستیژ ظاهری باشد .

 

بسترنB30

 

به داخل کابین بسترن B30 که وارد می شویم سبک و سیاق طراحی با ظاهر هماهنگ است و همین موضوع احساس رضایت ایجاد می کند و سپس ابعاد جادار بسترن B30 نکته مثبت دیگری است که به چشم می آید . بسترن B30 از نظر آپشن وضعیت مناسبی دارد و مانند همیشه گروه بهمن تمام تلاش خود را انجام داده است تا از نظر کیفیت حرف اول را بزند و بسترن B30 در این مورد هم وضعیت خوبی دارد .

 

 کابین بسترن B30

 

بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دورر در دقیقه را دارا می باشد . انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها بر عهده یک گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin است که برنامه ریزی مناسبی برای استفاده شهری دارد و تعویض دنده های خوبی را در حالت نرمال به نمایش میگذارد . گیربکس بسترن B30 به خوبی با پیشرانه آن کوپل شده است و به طور کلی در بخش فنی عملکرد قابل قبول و خوبی را از بسترن B30 شاهد هستیم . یک نکته هم در مورد پیشرانه فاو بسترن B30  وجود دارد که آن هم طراحی و استفاده اش توسط فولکس واگن و بر روی فولکس واگن بورا است و حالا امتیاز این پیشرانه را فاو برای استفاده بر روی ماشین هایش خریداری کرده است . از نظر توانایی های حرکتی دنا پلاس و بسترن B30 در یک سطح برابر هستند اما کیفیت و بالاتر و مهندسی بهتر در مورد بسترن B30 نکاتی هستند که به سادگی قابل لمس هستند .

 

بسترن B30

 

فاو بسترن B50F با پلتفرم و سیستم تعلیق مزدا 6 یکی از ماشین های خوش دست و لذت بخش فاو بود و این بار فاو در ساخت بسترن B30 از پلتفرم فولکس واگن جتا استفاده کرده است تا بالاترین سطح هندلینگ ، خوش دستی ، لذت و فرمان پذیری را برای یک ماشین در این کلاس بتواند به نمایش بگذارد .

بسترن B30 در این رنج قیمتی جزء انتخاب های ارزشمند و با کیفیت است که به لطف ویژگی هایی چون ظاهر زیبا ، آپشن های خوب ، توانایی حرکتی قابل قبول ، بهره بردن از تکنولوژی فولکس واگن و چند ویژگی جذاب دیگر در بازار امروز و مقایسه با دنا پلاس ارزش خرید بالایی دارد .

 

بسترن B30

Dena +

دنا پلاس

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس

دنا پلاس  

بعد از تولید دنا و ایراداتی که به آن وارد بود ایران خودرو تصمیم گرفت تا نمونه فول آپشن تر و زیبا تر دنا را تولید کند و بعد از 3 از عرضه دنا این ماشین را با نام دنا پلاس به بازار عرضه کرد . ظاهر دنا پلاس نسبت به دنا تغییرات محدود اما موثری را تجربه کرده است و مهم ترین و جذاب ترین نکات دنا پلاس در ظاهر آن چراغ های جلو وعقب زیبا و مدرن ، خط مورب سراسری در نمای جانبی و آینه های جدید دانست که همه اینها باعض شده تا دنا پلاس ظاهر هماهنگی داشته باشد البته این به معنی زیبایی نیست زیرا عده ای ظاهر دنا پلاس را قدیمی می دانند که خب تا حدودی حق دارند به این علت که در بخش های مختلف دنا پلاس کپی کاری هایی دیده می شود . از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ طراحی داخلی ، ارگونومی ، متریال و مواد به کار برده شده در ساخت امکانات و تجهیزات دنا پلاس را می توان یکی از مناسب ترین ها در میان گزینه های تولید داخل دانست که به راحتی سرنشینان اهمیت زیادی داده شده است .

 

دنا پلاس

 

دنا پلاس علاوه بر امکانات استاندارد تعبیه شده در دنا به سانروف ، سیستم مالتی مدیا جدید ، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای در بخش تجهیزات رفاهی و اضافه شدن دو عدد کیسه هوای جانبی در بخش ایمنی مجهز شده است و در کل و با توجه به همه آپشن ها در نهایت دنا پلاس و بسترن B30 در بخش امکانات رفاهی یک امتیاز برابر را دریافت می کنند . فارغ از بحث طراحی که یک امر سلیقه ای می باشد در بسیاری از بخش های آپشن ، ابعاد و ... دنا پلاس و بسترن B30 در وضعیت تساوی می باشند و از نظر کیفیت بسترن B30 تا حدودی بهتر احساس می گردد .

 

دنا پلاس

 

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی می باشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است . ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می کند . مصرف سوخت ماشین های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامتر های مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی می شود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین ها برخوردار هستند که در جاده و ... خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت می کند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه می دهد .

بسیاری از دنا ها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم می کردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض می کردند اما اکنون دنا پلاس از نظر طول عمر دیسک و صفحه بهتر شده است اما اگر هنوز هم شتاب بیشتر می خواهید تعویض دیسک و صفحه با نمونه های معروف به زانتیایی به شما توصیه می گردد . گیربکس اتوماتیک بسترن B30 خود یک نکته مثبت در بخش فنی می باشد زیرا تجربه نشان داده است که مردم ایران به گیربکس اتوماتیک علاقه بیشتری نشان می دهند و گیربکس های خوب AISIN هم که جای هیچ گونه سخنی باقی نگذاشته است و با توجه به این که توانایی های حرکتی دنا پلاس و بسترن b30 برابر هستند برتری بخش فنی با بسترن B30 می باشد .    

 

دنا پلاس

 

از نظر سواری دنا پلاس ماشین نرم و خانوادگی است اما از نظر هندلینگ و لذت سواری و قابلیت مانور و ... یک ماشین در سطح متوسط است که این مسائل از طراحی قدیمی پلتفرم و آرایش ساده و قدیمی سیستم تعلیق تا حد زیادی نشأت می گیرد .

دنا پلاس در برابر بسیاری از ماشین های ایران خودرو که در حال حاضر تولید میشوند وضعیت بهتری دارد اما تغییر ظاهر و اضافه کردن چند آپشن ذات سمند آن را تعییر نمی دهد و در حال حاضر با توجه به ویژگی هایی که در بالا ذکر شد بسترن B30 ماشین بهتر ، لذت بخش تر و با ارزش تری ارزیابی می گردد .

 

دنا پلاس

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عباس حسین پور
    تاریخ : 1396/10/29

    اگر روکش صندلی چرمی برای دنا پلاس نصب کنیم ایربکهای ان غیرفعال میگردد یا نه؟ لطفا بفرمایید اگر عیرفعال میشود چکار باید کرد؟

    • نویسنده : حسثین
      تاریخ : 1396/12/03

      روکش مخصوصش رو پیدا کن
      چیزی شبیه سوراخ داره برای ایربگ

  • user icon
    نویسنده : werwe
    تاریخ : 1396/10/30

    werwe

  • user icon
    نویسنده : نیک
    تاریخ : 1396/11/06

    سلام
    بسترن اصلا با دنا پلاس قابل مقایسه نیس از هر لحاظ که مقایسه کنی بسترن سرتره تو خریدش شک نکنین تو رنج زیر۶۰میلیون

  • user icon
    نویسنده : امیرعباس
    تاریخ : 1396/11/14

    مثل همیشه جبهه گرفتن ماشین 3 مقابل ماشین های داخلی مشهوده ، دنا پلاس با بسترن اختلاف قیمت حدود 16 میلیون داره ک بهش اشارهنمیکنید! دنا توربو 60 میلیون رو حداقل باهاش مقایسه میکردین ک البته ب ضررتون بود چون دنا توربو بسترن رو قورت میده ، و این که بازار خرید و فروش این دو ماشین رو هم کاش مقایسه میکردین ، افت قیمتی که بسترن داره با دنا قابل مقایسه نیس ، و خودتون میگید طراحی ماشین سلیقه و شخصیع ، بعد ب سلیقه خودتون طراحی بسترن رو بهتر میدونید ، خداییش طراحی دنا چی کم داره؟ از هر طرف نگاش کنی زیبا و دلنشسن هست ، و اینکه قطعات یدکی دنا ب راحتی در دسترس هست ، ب نظر من با تفاوت قیمت 16 میلیونی دنا 100% برندست ، دنا توربو هم 100% از لحاظ فنی و خدمات و بازار خرید و فروش و... برندست ، شما هی از ماشین های چینی تعریف کن ولی ملت حالیشونه

    • نویسنده : معراج
      تاریخ : 1396/11/16

      😂😂😂😂ویران خودرو

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1396/11/28

      همون گیربکس بسترن میارزه به کل دنا

    • نویسنده : گودرز
      تاریخ : 1396/12/09

      سلام ببخشيد قطعات بكار رفته در خودروي دنااز كدوم كشورهستش راهنمايي مي كنين

    • نویسنده : محسن
      تاریخ : 1397/01/09

      برادر شما به مشکلات موتور توربو شارژ اشاره نکردید که هنوز ویران خودرو هنوز رفع اش نکرده گیربکس آیسین ژاپن رو بسترن نصبه و دنا همون گیربکس قدیمی پژو روشه اطلاع نداری بیراهه نرو

    • نویسنده : سهراب
      تاریخ : 1397/01/14

      واقعا ایران خودرو باید به وجود شما شهروند گرامی افتخار بکنه و فقط کافیه برای مشکل کوچیک به ایران خودرو مراجعه بکنین و اونوقته که از کل خریدتون زده بشین ! طی سال 95 تا قبل از خرید این خودرو 2 تا از محصولات ایران خودرو رو از صفر خریداری کردم که متاسفانه کیفیت مبلغ پرداختی را نداشتند سمند و پژو پارس و فقط به دلیل محدودیت تنوع محصولات تو این رنج مجبور به تهیه این خودرو را هم داشتم . ضمنا افت قیمت بسترن مثل چینی های تو بازار نیست چون مثل ایران خودرو 200 سال برای تولید یه محصول گیر نمیده ! افت چینی هایی مثا ام وی ام که از سال 89 داره 315 تولید میکنه بایدم زیاد باشه

    • نویسنده : امیر
      تاریخ : 1397/01/15

      این لینک قیمت خودرو ها است . دنا پلاس معمولی با گیربکس دستی و فاقدESP قیمتش 56 میلیون است و بسترن با گیربکس اتوماتیک و اتاق تقویت شده و سامانه ESP با قیمت 59 میلیون فروخته می شود . آیا 3 میلیون ارزش ایمنی و راحتی را ندارد؟
      با دنا به خاطر نبود ای اس پی چپ کردم و نزدیک بود فرزندم را از دست بدهم . هزارسال دیگر به سراغ تولیدات ایران خودرو نخواهم رفت

    • نویسنده : sam
      تاریخ : 1397/03/30

      boro hamon mashin irani bekhar sezavareshi shoma :)))

    • نویسنده : سام
      تاریخ : 1402/08/04

      ماشین چینی هر چی باشه از ماشین شاتونی ایران‌خودرو بهتره

  • user icon
    نویسنده : مجید احمدی
    تاریخ : 1396/11/23

    با تشکر از شما اگر امکان دارد b30 گروه بهمن را با ام. جی 360توربو مقایسه کنید

  • user icon
    نویسنده : سهیل
    تاریخ : 1396/11/27

    اطلاعات بیشتر در خصوص بسترن بی سی در کانال بی سی سواران هست. میتونید مشاهده کنید.

  • user icon
    نویسنده : عرفان
    تاریخ : 1397/02/30

    من شخصاً تحت هر شرایطی دنا توربو رو یه این بسترن ترجیح میدم! ماشین داخلیه، اون مال چینه، به این سادگیا قطعات و مکانیکیش پیدا نمیشه هرجایی، وضعیت تعمیرش خاصه! بالاخره وقتی قراره 60 ملیون سرمایه رو بخوابونی، بهتره یه ماشین تولید داخل رو انتخاب کرد!! هرچند ممکنه یه مقداری مشکلاتی هم باشه ولی بازم ارزشش رو داره!! قطعات ef7 رو توی هرجایی بخوای پیدا میکنی، به همین دلیل مشتریش هست و افت قیمت نداره، منتها این چینیها افت قیمت دارن. ضمناً ماشین خیلی پرشتابی نیست، صندلیش تنظیم دستیه، شیرفلکه ای! قصد تخریب ندارم، منتها محصول داخلی هرچقدر هم بد باشه، چون داخلیه و قطعاتش داخل به وفور پیدا میشه، به صرفه تره

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1397/03/02

      اشتباه میکنی دوست عزیز
      من هم سمند EF7 داشتم هم وانت آریسان که مثلا داخلیترین ماشینا هستند
      اول از EF7 بگم که یکدفعه موتورش شروع میکرد بد کار کردن و هیچ نمایندگی نتونست عیبشو رفع کنه مجبور بودم هر وقت اینطوری میشه سرباتری را بردارم دوباره بذارم
      موجود بودن قطعات موتوری از چینیها به مراتب بد تره
      در مورد آریسان هم با یه تصادف ساده نیاز به یه قطعه از شاسی داشت که یکماه طول کشید تا آماده بشه

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1397/04/17

    یکی از ضعفهای بسیار فاحش دنا ، نامرغوب بودن آلیاژ ورقه بدنه یا بی کیفیت بودن رنگ دنا است.
    میشه گفت بون استثنا تمام ماشینهای دنا بعد از یک سال بدنه شون به شدت زنگ میزنه و شروع به پوسیدگی میکنه این قضیه افتضاح توی تمام دناها قابل مشاهده است. اغلب زنگ زدگی هم توی قسمتهای اتصالات رکاب، اتصالات گلگیر جلو و داخل کاپوت است.

    • نویسنده : محمد بیت
      تاریخ : 1397/10/28

      این ایراد تا اونجا که من بررسی کردم فقط توی 405 و پارس بوجود میاد .

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1397/06/08

    از هر طرف به دنا نگاه میکنم قیافش کج و معوجه
    خدایی شاهکار کردن با این خودرو

  • user icon
    نویسنده : یوسف
    تاریخ : 1397/10/26

    دنا پلاس اصلا قابل مقایسه با بسترن نیس
    یه گیربکس 6سرعته بسترن میارزه به کل دنا که گیربکس قدیمی سمند روشه و بعد یه سال از همه جاش صدا میاد

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1397/12/19

    سلام
    اگه موقع خرید همش به خراب شدن ماشین فکر کنید و اینم بدونی که حداقل باید برای تعویض تسمه تایم دونبال قطعه باشی همون دنا خوبه این قدر که به ما ماشین ایرانی دادن با یه بغل لوازم یدکی مایه افتتخارمون شده😄😄😄

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading