اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه چری تیگو5 با هایما S7 توربو

مقایسه چری تیگو5 با هایما S7 توربو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه چری تیگو5 با هایما S7 توربو می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو5 با هایما S7 توربو بپردازیم.

HIAMA s7 turbo

هایما S7 توربو

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی هایما S7 توربو

chery tiggo 5

چری تیگو5

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی چری تیگو5
انتخاب ماشین 3

HIAMA s7 turbo

هایما S7 توربو

Top car

HIAMA s7 turbo

هایما S7 توربو

مقایسه چری تیگو5 با هایما S7 توربو

هایما S7 توربو

 

ایران خودرو هم مانند دیگر تولید کنندگان خودرو در ایران برای حفظ رقابت اقدام به تولید و عرضه کراس اوور های چینی کرده و برند انتخابی آن کمپانی تازه وارد و نا شناخته هایما بود که در حال حاضر با دو محصول هایما s7 توربو  که یک کراس اوور میان سایز محسوب می گردد و هایما S5 توربو که یک کامپکت کراس اوور است در بازار حضور دارد . هایما S7 توربو در نگاه بیننده ظاهر جذابی به نمایش می گذارد و مخصوصا در قسمت جلو می توان گفت که هایما S7 توربو حس خوبی را می تواند منتقل کند که در به وجود آمدن این حس ویژگی هایی چون کاپوت عضلانی ، جلو پنجره بزرگ کروم و حتی طراحی چراغ تاثیر دارد البته با این وجود تازه کار بودن هایما و طراحانش باعث شده تا هایما S7 توربو شخصیت طراحی مستقلی نداشته باشد و در نگاه اول میتوان متوجه شد که در طراحی هایما s7 توربو از شاسی بلند های مطرحی الهام گرفته شده است .

 

هایما S7 توربو

 

قدم به داخل کابین هایما S7 توربو که می گذاریم باز هم طراحی کپی شده اما چون طراحی از روی هیوندای IX55 کپی شده با ابعاد تناسب دارد و باعث شده تا فضای راحت و جاداری در دسترس سرنشینان قرار می گیرد . هایما s7 توربو جزء کراس اوور های فول آپشن و کامل در این رنج قیمت است که لیست تجهیزات کاملی را در اختیار شما قرار میدهد و یک آپشن جذاب هایما s7 توربو که در میان رقبایش دیده نمی شود وجود دوربین 360 درجه است . از نظر کیفیت سطح هایما S7 توربو متوسط است و کیفیت مونتاژ ، متریال و ادوات به کار رفته در حد و اندازه یک ماشین 120 میلیون تومانی نمی باشد و البته با توجه به سابقه کم هایما در تولید ماشین های سواری این سطح کیفیت دور از انتظار نیست. 

 

کابین هایما S7

 

در بخش فنی  هایما S7 اتوماتیک توربوشارژر مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که توسط سیستم توربوشارژ تقویت شده است . این پیشرانه توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد که باعث شده تا هایما S7 توربو از رقبایش تا حدودی چابکتر باشد .

نیروی پیشرانه هایما S7 توربو توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک که ساخت شرکت پاورتک کره جنوبی میباشد به چرخهای جلو منتقل میگردد . هایما S7 توربو در بخش فنی ماشین قابل اطمینانی حداقل در سری های اول تولید به شمار نمیرود زیرا چند مورد سوختن سر سیلندر و واشر سرسیلندر هایما S7 توربو با کارکردهای حدود 1000 کیلومتر گزارش شده که نکته منفی به شمار میرود . هایما S7 توربو در بحث هماهنگی موتور و گیربکس نمیتوان از آن انتظار بالایی داشت اما با توجه به چینی بودن و دیگر موضوعات قابل قبول است و تا حدودی هم مصرف سوخت هایما S7 توربو زیاد است .

 

هایما S7

 

سیستم تعلیق هایما  S7 توربو در جلو مک فرسون و در عقب چند اتصالی مستقل میباشد و زیربندی و اتصالات قابل قبولی به کار رفته که باعث شده تا هایما S7 توربو سواری راحتی داشته باشد که تقریبا هندلینگ خوبی به نمایش میگذارد و کیفیت سواری هایما S7 توربو اگر برای استفاده روزمره و شهری در نظر داشته باشیم قابل قبول ارزیابی میشود .

با توجه به شرایط پیش آمده و به وجود آمدن قیمتهای حباب مانند در بازار خودروی ایران انتخابها محدود گشته است و ارزش خرید خودروها  کاهش پیدا کرده و با این تفاسیر اگر به دنبال خرید یک کراس اوور سایز متوسط با حدود قیمت 120 میلیون تومان هستیم هایما S7 توربو با اختلاف نسبتاً کمی از چری تیگو 5 ارزش خرید بالاتری دارد .

 

هایما S7

chery tiggo 5

چری تیگو5

مقایسه چری تیگو5 با هایما S7 توربو

چری تیگو 5   

                                                           

چری تیگو 5 یک کراس اوور نسبتا شناخته شده با سابقه 3 سال حضور در بازار ایران است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و عرضه می شود ؛ عموم ماشین های چری و از جمله تیگو 5 همیشه از نظر بصری سعی کرده اند تا زیبایی و جذابیت را به نمایش بگذارند اما چری هم مانند دیگر رقیبانش سابقه حضور کمی در بازار دارد و یکی از اصلی ترین نکات وجود کپی کاری از ماشین های لندروور به ویژه در چهره جلو ماشین همین موضوع می باشد . شاید جذابترین بخش طراحی چری تیگو 5 های صفر کیلومتر در بازار طراحی چراغ های جلو آن باشد که به ویژه در شب جذابیت زیادی را برای چری تیگو 5 به ارمغان می آورد .

 

چری تیگو 5

 

به داخل کابین چری تیگو 5 که وارد میشویم طراحی مدرن و اسپرت تعبیه شده و سطح آپشن خوبی هم در نظر گرفته شده که از هایما S7 توربو چند مورد کمتر در اختیار شما قرار میدهد اما باز هم کامل است و نکته ای که چری تیگو 5 همانند بسیاری دیگر از هموطنانش در آن ضعف دارد بحث کیفیت است و از این نظر با هایما S7 توربو یکسان هستند .

 

داخل کابین چری تیگو 5

 

پیشرانه استفاده شده در چری تیگو 5 چهار 4 سیلندر خطی است و 1971 سی سی حجم دارد و به صورت تنفس طبیعی فعالیت می کند . حداکثر قدرت پیشرانه چری تیگو 5 139 اسب بخار است که در دور موتور 5500 دور در دقیقه به دست میاید و گشتاور 182 نیوتن متر هم در دور موتور 4000 دور در دقیقه حاصل می گردد .  چری تیگو 5 با توجه به مسائل مربوط ب بخش فنی در شتابگیری اولیه عملکرد ضعیفی دارد اما شتاب ثانویه قابل قبولی را به نمایش می گذارد و از نظر مصرف سوخت هم تا حدودی بیشتر از میانگین رایج رنج خودش بنزین می سوزاند . پیشرانه چری تیگو 5 با یک گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک از نوع CVT کوپل شده است که کاملا با موتور خودرو چندان هماهنگ نیست و عملکرد چندان راضی کننده ای هم زمانی که تخت فشار قرار میگیرد ندارد ، دقیق عمل نمیکند و چندان هوشمند نیست . در کل در بخش فنی چری تیگو 5 متوسط است و با توجه به توانایی های حرکتی هایما S7 توربو و اعداد و ارقام در بخش فنی میتوان هایما S7 توربو را برتر دانست .

 

 چری تیگو 5

 

چری تیگو 5 یکی از کراس اوور های چینی در این سایز است که زیربندی و سیستم تعلیق خوبی دارد و سواری قابل قبولی را به نمایش میگذارد البته با توجه به ارتفاع و کلاس چری تیگو 5 وجود کوبش دور از انتظار نیست اما سطح هندلینگ چری تیگو 5 مناسب است و در فرمان پذیری و قابلیت مانورش ایراد زیادی مشاهده نمیگردد .

از نگاه تخصصی هیچکدام از ماشین های هایما S7 توربو و چری تیگو 5 با این قیمت ارزش خرید بالایی ندارند اما برای مصرف کننده معمولی که به عنوان یک کراس اوور درون شهری از میان هایما S7 توربو و چری تیگو 5 میخواهد یک گزینه را انتخاب کند هایما S7 توربو به صورت جزئی ارزش خریدش بالاتر می باشد .

 

چری تیگو 5

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Mahdi
    تاریخ : 1397/02/28

    مقایسه ی جالبی بود واقعا دو تا ماشین تو یک سطح کیفی هستند فقط از لحاظ شتاب هایما موفق تر عمل کرده که همین موضوع باعث میشه فشار بشتری روی موتور هایما s7 باشه ولی واقعا این دو ماشین در یک سطح هستند

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/04/02

    گندم نما و جوفروش!

    بالا تبلیغ مدیران خودرو و برتری همیشگی ماشینهای رقیب نسبت به ماشینهای مدیران خودرو


    هم پول میگیری تبلیغش رو میکنی هم پول میگیری زدش مینویسی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading