اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با دنا پلاس

مقایسه جک J4 با دنا پلاس

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک J4 با دنا پلاس می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک J4 با دنا پلاس بپردازیم.

Dena +

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی دنا پلاس

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی جک J4
انتخاب ماشین 3

Dena +

دنا پلاس

Top car

Dena +

دنا پلاس

مقایسه جک J4 با دنا پلاس

 دنا پلاس

 

ایران خودرو دنا را اصطلاحاً با نام لوکس ترین خودروی ملی به بازار عرضه کرد و دنا پلاس نمونه فیس لیفت و مجهز تر دنا است که پس از دنا معرفی و وارد بازار شد. در ظاهر دنا پلاس شاهد تغییرات چشمگیری به منظور نزدیک تر شدن طراحی آن به استانداردهای روز دنیا، خارج شدن از سادگی و دادن جلوه لوکس هستیم که در این امر طراحی چراغ جلو، گرافیک چراغ‌های عقب و خطوط مورب در نمای جانبی بیشترین تاثیر را دارند. سبک طراحی جک J4 و دنا پلاس با یکدیگر تفاوت دارند. طراحان در دنا پلاس سعی کرده‌اند تا کمی با شلوغ کاری به طراحی بهتری دست پیدا کنندو باید بگوییم تا حدودی هم موفق بوده‌اند.

 

 دنا پلاس

 

به داخل کابین دنا پلاس که وارد میشویم طراحی در مجموع قابل قبول اما تکراری است و تفاوتی در مجموع با نوع ساده دنا ندارد. کیفیت ساخت و مونتاژ دنا پلاس و هم چنین متریال به کار رفته کاملاً متوسط است و وجود 4 ایربگ، سانروف  سیستم مالتی مدیا کامل، نویگیشن و صندلی های برقی برای سرنشینان جمله آپشن‌های خوبی هستند که سطح رقابت دنا پلاس را بالا برده است. با توجه به بررسی‌های انجام شده در مورد دنا پلاس و جک J4 کیفیت سدان چینی یعنی جک J4 را می توان بهتر دانست، در بحث آپشن تقریبا برابر هستند و برتری دنا پلاس به صورت جزئی است.

 

کابین دنا پلاس

 

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های سمند، دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی است. این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا پلاس قرار گرفته است. دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می‌کند و نیروی موتور توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی که با کد BE3 شناخته می شود به چرخ‌های جلو دنا پلاس انتقال پیدا می کند. کیفیت بخش فنی قطعات در دنا پلاس وضعیت مناسبی دارد و با توجه به وزن نسبتاً سنگین دنا پلاس کشش خوبی ارائه می‌دهد اما در مجموع عملکرد بخش فنی دنا پلاس را می‌توان ضعیف دانست که این موضوع در دنا پلاس توربو برطرف شده است.

 

دنا پلاس

 

در مجموع سواری نرم و خانوادگی را می‌توان ویژگی سواری با دنا پلاس دانست و سطح پایداری، قابلیت مانور و فرمان پذیری در حد انتظار دارد اما کمی سواری با دنا پلاس کاملا شما را آگاه می‌کند که آرایش سیستم تعلیق، پلتفرم و ... ساده و قدیمی است.

دنا پلاس یکی از بزرگترین قدم های ایران خودرو برای پیشرفت محسوب می گردد اما هنوز هم راه زیادی را تا یک ماشین نوین و خاص با ویژگی‌های خوب دارد و نداشتن گیربکس اتوماتیک، نداشتن یک پلتفرم جدید و در نهایت یکسان بودن بعضی از ویژگی‌های دنا پلاس با سمند مانند پیشرانه کاملا مشابه با گراف یکسان قدرت و ... از بزرگترین عیوب دنا پلاس به شمار می رود.

Jac J4

جک J4

مقایسه جک J4 با دنا پلاس

جک J4

 

جک J4 خودرو کوچک چینی است که آن را کرمان موتور معرفی نموده و جایگزین جک J5 معرفی کرده است. جک J4 در ظاهر به ویژه در قسمت جلو طراحی خوب و با سبک مدرنی را به نمایش می گذارد اما از دیگر رقیبان هم رده خودش کمی ساده تر است که دلیل آن در عرضه و ورود این ماشین در سال 2014 به بازار چین است. اگر کمی نگاه دقیق تری به طراحی جک J4 بیاندازیم در قسمت جلو و جانبی شباهت های زیادی با هیوندای اکسنت می بینیم که یکی از ماشین های موفق این سگمنت محسوب می‌شود. سادگی مهم ترین نکته در طراحی جک J4 است و تناسب و هماهنگی ابعاد و سایز قطعات، طراحی ، خطوط و زوایا و ... به خوبی رعایت شده است.

 

جک J4

 

به داخل کابین جک J4 که قدم می‌گذاریم، باز هم شباهت آن با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان می دهد. کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی می شود و کیفیت متریال جک J4 هم تناسب دارد و از نظر آپشن هم جک J4 وضعیت نسبتا خوبی دارد.

 

داخل کابین جک J4

 

تب کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در بین جک J4 و رقبایش به شدت در حال شیوع است و جک  J4 هم به طور شدیدی به این بیماری مبتلا شده است و به همین دلیل است که از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ که به طور دقیق 1499 سی سی حجم دارد سود میبرد. این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 103 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ‌های جلو جک J4 منتقل می شود. موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و 1110 کیلوگرمی جک j4 در عملکرد فنی آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است. جک J4 به زمان تقریبی 11.5 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، حداکثر سرعت جک J4 در ایران 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به 6.2 لیتر سوخت نیاز دارد.

 

جک J4

 

جک J4 و جک S3 بر روی یک پلتفرم مشترک توسعه یافته اند و جمع و جور بودن اما با عرض محوری مناسب ویژگی مثبت آن است. ضمن اینکه سیستم تعلیق جک J4 در جلو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل است و جک J4 از سیستم فرمان برقی هم سود می برد که همه اینها در کنار هم به جک J4 یک سواری نسبتا نرم با هندلینگ خوب، فرمان پذیری مناسب و پایداری ایده آل بخشیده است.

جک J4 یک سدان کوچک چینی است که فروش چندان خوبی را هم در بازار تجربه نکرد. به دلیل ویژگی‌های فنی بهتر، خدمات پس از فروش بهتر و کیفیت ساخت بالاتر، دنا پلاس ایران خودرو در مقایسه با جک J4 ارزش خرید بالاتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : عباس حسین پور
    تاریخ : 1397/03/13

    من خودم دنا پلاس دارم همه چی به کنار فقط میخوام بگم منی که قدم 190 هست و سرم به سقف میخوره و زانوهام به کنسول جلو و گرفتار هستم موقع رانندگی .واقعا خاک بر سر ایران خودرو که جک جی4 از این ماشین سرتره یعنی گند بزنه به اون طراح مشنگی که همچین گندی زده

  • user icon
    نویسنده : 888
    تاریخ : 1397/08/09

    ماشین های جک جز پرفروشترین ماشین چینی در اروپاس جدا از پر فروش بودن همینکه وارد بازار اروپا شده خودش بزرگترین قدمه من نمیدونم ایرانخودرو چقدر پول داده تبلیغ اشغالی مثل بکنین ولی بدونین با این کار مدیون خیلی ها میشین........ مطمعنا این نظر درج نخواهد شد

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1397/08/12

    من جک جی 5 اتومات و دنا پلاس دارم
    از نظر من که سوار هردو میشم کیفیت سواری جک خیلی،بهتره مخصوصا خارج از شهر
    دنا پلاس هم ماشین بدی نیست اما به پای جک نمیرسه

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1399/01/12

      منم هردورو سوار شدم ولی نرمی دنا به نظرم بهتره جک قشنگ ترک جادرو میکوبه تو اتاق که البته عقب دنا هم همین خصوصیتو بخاطر تعلیقش داره

  • user icon
    نویسنده : مهمان
    تاریخ : 1397/10/10

    منم هم جک جی ۵ دارم هم دنا پلاس ولی چون ۲ تا ماشین دارم نمیدونم سوار کدوم شم پیاده میرم نمیدونم کدوم بهتره

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1397/11/22

      فکنم کلا عقلتو از دست دادی دداش

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1398/07/09

    گیربکس اتوماتیک هم که از نظر شما مقوله مهمی نیست. حتی یه امتیاز هم نمی تونه بگیره به نسبت "سمند بزک شده ملی" (دنا پلاس) که حق حسابش می رسه و بالاخره یه جوری باید هزینه ها رو کاور کرد!
    اینطوری مخاطبان تون رو عین آب خوردن از دست میدین

  • user icon
    نویسنده : الماسی
    تاریخ : 1398/10/01

    متاسفانه نظر کارشناس با تعصبه دنده اتومات جز امکانات رفاهی یا فنی نیست کیفیت سواری مثل همه
    در ضمن دنا پلاس برای قد 170 به پایین مناسبه
    اگر میخواین جک بخرین با کسی که داره صحبت کنید نه تعصب الکی را گوش بدین
    در ضمن ایمنی و استاندارد مد نظر باشد جک بهتره

  • user icon
    نویسنده : منصور
    تاریخ : 1398/12/23

    من تا حالا 30هزار تا باهاش رفتم نرم شیک کم مصرف از لحاظ موتور گیربکس حرف نداره نکات منفی یکم عقب میکوبه اینم بخاطر حجم بزرگ صندوق عقب در کل مورد پسند.

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1399/02/01

    چه مقایسه ی عجیب و چه شوخی بدی!
    با اینکه این دو تا تو یه رنج قیمتی هستن ولی غیر از خدمات پس از فروش (احتمالا)، دنا هیچ مزیتی نسبت به جک جی 4 نداره ...

  • user icon
    نویسنده : سجاد
    تاریخ : 1399/02/02

    من دنا پلاس ندارم سورن جدید دارم به نظرم از لحاظ کابین از هردوتاشون بهتره ولی از لحاظ فنی قطعا جک بهتره چون بی صداتره دیر تر ایراد پیدا میکنه مصرفشم پایین تره

    • نویسنده : احمد
      تاریخ : 1400/05/02

      من قبل از جک، سورن داشتم و انصافا ازش راضی بودم ولی واقعا رانندگی و کیفیت جک یه چیز دیگه س!

  • user icon
    نویسنده : داریوش
    تاریخ : 1400/09/01

    باسلام ازبین دناپلاس معمولی،شاهین یاجکj4 کدوم بهتره باتشکر

    • نویسنده : محمدحسین رسولی
      تاریخ : 1400/09/18

      جک جی4

  • user icon
    نویسنده : بی نام
    تاریخ : 1401/05/25

    شک نکنید جک سواری دوام فنی و کیفیت ساخت قطعات باکیفیت تری داره برخلاف ایرانخودرو و سایپا اگه سدویس دوره ای روغن و فیلتر بموقع انجام بدین خرابی نداره

  • user icon
    نویسنده : عباس
    تاریخ : 1401/06/18

    بدون شک جک جی۴ بهتره از همه نظر فقط از کسایی که دارن بپرسین یا خودتون یک دور بزنین با جفتش جک جزو کم استهلاک ترین هاست و واقعا دوام خوبی داره ودنا جزو بی کیفیت ترین ماشینهاست من نمیدونم چطور جک رو با دنا مقایسه کردین اخرشم از همه نظر دنا برنده شده کاملا مشخصه این بررسی نیست و فقط تبلیغ دنا بود البته کامنت ها رو که خوندم خوشبختانه همه خودشون آگاه هستن و میدونن چه خبره تو این رنج قیمت جک با اختلاف بهترینه اصلا شک نکنید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading