اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با بسترن B30

مقایسه جک J4 با بسترن B30

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک J4 با بسترن B30 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک J4 با بسترن B30 بپردازیم.

Besturn b30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی بسترن B30

Jac J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی جک J4
انتخاب ماشین 3

Besturn b30

بسترن B30

Top car

Besturn b30

بسترن B30

مقایسه جک J4 با بسترن B30

بسترن B30

 

بسترن B30 در حال حاضر تنها نماینده گروه خودروسازی فاو در بخش ماشین های سواری است که در کشور حضور دارد و با توجه به توقف تولید بسترن B50F و کسب رتبه نخست کیفیت توسط ISQI در رنج قیمت مربوطه توسط بسترن B30 باعث شده تا فروش خوبی را از بسترن B30 شاهد باشیم . طراحی ظاهری بسترن B30 توسط موسسه ایتال دیزاین انجام شده است و طراحان خبره آن در پیکر بندی ابعاد بسترن B30 سعی کرده اند تا بتوانند استایل متفاوت و همه پسندی را برای بسترن B30 به وجود آورند که موفق هم شده زیرا بسترن B30 به لطف داشتن ترکیبی از خطوط ، زوایا و احجام در نگاه اول بزرگتر از آنچه که باید در چشم بیننده دیده می شود و نکته دیگر طراحی مناسب بسترن B30 است که با وجود سادگی بسیار اما جلوه لوکسی به ویژه در چهره جلو بسترن B30 دیده می شود .

 

بسترن B30

 

با ورود به کابین بسترن B30 با طراحی خوب و قابل قبولی مواجه میشویم که با ظاهر بیرونی ماشین هماهنگی قابل قبولی دارد و به طور کلی طراحی داشبورد بسترن B30 با نمای لوکس شکل گرفته است ؛ کیفیت ساخت خوبی دارد و در تولید متریال و ادوات بسترن B30 از مواد با کیفیت متوسط اما قابل قبولی استفاده شده است و آپشن های موجود در ماشین هم در کلاس خود کامل ترین نیست اما به عنوان یک ماشین 60 میلیون تومانی سطح تجهیزات بسترن B30 خوب است . اگر از بسترن b30 به اندازه مبلغ پرداختی در قبال آن در مورد بحث های بررسی شده توقع داشته باشید قطعاً رضایت شما جلب خواهد شد .

 

کابین بسترن B30

 

 بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارا می باشد و بسترن B30 همانند برادر بزرگ تر خود از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN  ساخت ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو ماشین سود میبرد که عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد و تعویض دنده های نرم و سریعی دارد و از همه مهم تر هماهنگی خوب گیربکس بسترن B30 با پیشرانه آن است که باعث شده تا حداکثر راندمان را بتوان از 107 اسب بخار بسترن B30 دریافت کرد تا هم شاهد شتابگیری مناسبی باشیم و هم استهلاک بسترن B30 به حداقل ممکن کاهش یابد . در بحث استهلاک ، هماهنگی موتور و گیربکس ، حساسیت پدال گاز و برنامه ریزی ECU و گیربکس و ... بسترن B30 بر مبنای اقتصادی بودن برنامه ریزی شده است به طوری که در سرعت های 50 و 60 کیلومتر گیربکس دنده 6 را انتخاب میکند اما به محض اینکه احتیاج به شتابگیری داشته باشید و پدال گاز را تخته کنید کوپل بودن خوب پیشرانه بسترن B30 با دیگر بخشها باعث میشود تا حتی دو دنده به صورت آنی معکوس شود و بتوانید از شتاب ماشین لذت ببرید .

 بسترن B30

 

همانطور که در قوای فنی بسترن B30 از فناوری فولکس واگن استفاده شده شده در ساخت بسترن B30 هم از پلتفرم فولکس واگن جتا استفاده شده که در کنار آرایش و عملکرد خوب سیستم تعلیق باعث شده تا بسترن B30 شواری نرم با هندلینگ خوب ، قابلیت خوب مانور و فرمان پذیری ایده آل با توجه به کلاسش برای یک رانندگی نرمال داشته باشد .

اگر در حدود 60 تا 70 میلیون تومان بودجه برای خرید ماشین دارید و انتخاب یک ماشین سدان در اولویت های شما قرار دارد بسترن B30 به صورتی ارزش خریدش بالا است که قطعاً حداقل یکبار تصمیم به خرید آن داشته و بسیاری از این تصمیمها به عمل رسیده و در کنار ویژگی های خوبی که بسترن B30 دارد و با تکیه بر آمار فروش رسمی آن در ایران و چین ارزش خریدش را بالاتر از جک J4 می دانیم .

 

بسترن B30

Jac J4

جک J4

مقایسه جک J4 با بسترن B30

جک J4

 

کرمان موتور روز به روز سعی در افزایش تنوع میان سبد ماشین هایش را دارد و آخرین محصول معرفی شده که در کلاس سدان های جمع و جور اقتصادی قرار می گیرد جک J4 است ؛ جک J4 در حال حاضر تنها نماینده سدان کمپانی جک در داخل ایران است و با توجه این که در سال 2014 جک J4 وارد بازار چین شده نمیتوان آن را یک ماشین کاملاً مدرن و جدید دانست اما جک J4 در مجموع همگام با رقبایش به پیش می اید .

ظاهر جک J4 با الهام از طراحی هیوندای اکسنت طراحی شده که در مجموع ساده ، قابل قبول و محافظه کارانه شکل گرفته است و اگر زیبایی ظاهری برای شما اهمیت دارد بسترن B30 وضعیت بهتری دارد اما اگر سادگی و به دور از حاشیه بودن طراحی ماشین برای شما در اولویت است جک J4 انتخاب مناسبی به شمار می رود .

 

 جک J4

 

به داخل کابین جک J4 که قدم می گذاریم باز هم شباهت با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را درخودر قیمتش نشان می دهد و در اینجا از نظر طراحی و ارگونومی بسترن B30 و جک J4 هر دو وضعیت مناسبی دارند . نظر آپشن جک J4 ساده اما مناسب برای این کلاس و بودجه است و در یک سطح برابر با بسترن B30 قرار میگیرد . سطح کیفیت جک J4 را از نظر مونتاژ خوب و از نظر متریال متوسط میتوان دانست و در اینجا بسترن B30 عملکردی در یک سطح بالاتر را به نمایش می گذارد .

 

کابین جک J4

 

جک J4  نقش یک سدان کم اشتها و اقتصادی را ایفا می کند و در کلاسی که قرار میگیرد استهلاک کم یکی از ویژگی های مهم میباشد و بدین روی جک J4 از یک پیشرانه 4 سیندر و 16 سوپاپ که به طور دقیق 1499 سی سی حجم دارد بهره می برد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 103 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل میشود. جک J4 به زمان تقریبی 11.5 ثانیه نیاز دارد که در شرایط گوناگون تا 2 ثانیه افزایش هم قابل تامل است از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند ، حداکثر سرعت J4 جک 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به 6.2 لیتر سوخت نیاز دارد که در این امر وزن 1110 کیلوگرمی جک J4 بسیار تاثیر گذار است . همانطور که پیشتر گفته شد جک J4 با دیدگاه اقتصادی تولید شده و در عملکرد آن این موضوع کاملاً لحاظ شده است و باعث شده تا در بخش فنی برتری قاطعانه از آن بسترن B30 شود که در شرایط گوناگون بسیار سازگار تر ، هماهنگ تر و هوشمند تر به مسیر خود ادامه میدهد .

 

جک J4

 

آرایش سیستم تعلیق جک J4 در جلو مک فرسون ، در عقب نیمه مستقل و سیستم فرمان از نوع برقی است . با توجه به وزن و پلتفرم جمع و جور جک J4 و استفاده از رینگ های 15 اینچی سواری نرم و پایداری برای استفاده روزمره و عادی دارد و هندلینگ و ... در جک J4 متوسط است و سواری و لذتی که در راندن بسترن B30 وجود دارد در جک J4 نمیتوان یافت .

در سال 2014 که جک J4 وارد بازار چین شد فروش عالی را تجربه کرد اما رفته رفته میزان فروش جک J4 کاهش یافت و در حال حاضر فروش بسترن B30 در سال 2017 و 2018 بسیار بیشتر از جک J4 بوده و در کنار این ویژگی های بهتری چون موتور و گیربکس هماهنگ و سریع تر ، سواری بهتر و لذت بخش تر ، کیفیت بالاتر و ... میتوان ارزش خرید بسترن B30 را بالا تر از جک J4 دانست. 

در پایان باید این نکته را در نظر داشته باشید که این دو خودرو اختلاف قیمت قابل توجهی در این بازه قیمتی با یکدیگر دارند و این نکته می تواند به فروش جک J4 کمک فراوانی کند . اگر جک J4  را با سایر رقبایش در این بازه قیمتی مقایسه کنیم بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها در این بازه قیمتی می باشد .

 

جک J4

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : احسان
    تاریخ : 1397/03/15

    با ورود به کابین بسترن B30 با طراحی خوب و قابل قبولی مواجه میشویم که با ظاهر بیرونی ماشین هماهنگی قابل قبولی دارد و به طور کلی طراحی داشبورد بسترن B30 با نمای لوکس شکل گرفته است ؛ کیفیت ساخت خوبی دارد و در تولید متریال و ادوات بسترن B30 از مواد با کیفیت متوسط اما قابل قبولی استفاده شده است

    همین چند خط برای فهمیدن اینکه مقاله جهت دار هست کافیه
    مشکل اصلی بی۳۰ طراحی ناهماهنگ خارجی و داخلی و متریال صعیف هست!

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1398/05/15

    برتری های جکj4 نسبت به بسترنb30:
    طراحی داخلی جک بسیار زیباتر و امروزی تر از طراحی دهه نودی و قدیمی بسترن است.
    وزن پایینتر جک باعث مصرف سوخت کمتر نسبت بهبسترن می شود.
    خدمات پس از فروش جک با بسترن قابل مقایسه نیست.
    نمای عقب جک زیباتر از بسترن است.
    قیمت بازار جک کمتر از بسترن است.

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1401/08/17

    سواری جک جی4 بخصوص برای سرنشینان عقب کوبشی و خشک هست که البته بسترن بی30 هم در حد سمند نرم نیست و مشابه ال90 و 206 صندوقدار هست که از جی4 نرم تر هست....از بابت شتاب جی4 باید گفت چیزی که دستگاه درگی میگه 15.7 هست و چیزی که از روی صفحه کیلومتر بدست میاد 11ثانیه هست که خود شک و شبه دار هست درحالیکه در بسترن انچه درگی نشان میده 13.8 و انچه کیلومتر شمار میگه 13.2 هست البته با 160 کیلو وزن بیشتر و یک سایز رینگ بزرگتر پس انچنان به شتاب جی4 تا زمان انجام درگ درست اطمینانی نیست

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1402/04/19

    بسترن b30 هماهنگی موتور و گیربکسش خوبه، ماشین جادار و بی دردسری هم هست، کنترل کشش و کنترل پایداری با فرپان برقی حساس به سرعتم داره.
    در مورد جکj4 از نیمه دوم ۱۴۰۱ ترمز دیسکی عقب و سیستم کنترل پایداری روش نصب شده که با توجه به اختلاف قیمتش با بسترنb30, ارزش خرید داره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading