اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه جک J4 با برلیانس H330

مقایسه جک J4 با برلیانس H330

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه جک J4 با برلیانس H330 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه جک J4 با برلیانس H330 بپردازیم.

JAC J4

جک J4

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی جک J4

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی برلیانس H330
انتخاب ماشین 3

JAC J4

جک J4

Top car

JAC J4

جک J4

مقایسه جک J4 با برلیانس H330

جک J4

 

یکی از برند های موفق تولید کننده اتومبیل چینی که حضور پر رنگی در داخل ایران داشته و دارد جک است که در حال حاضر کراس اوور های جک S3 و S5 در رده بهترین های کلاس خود قرار دارند و جک J5 که اولین سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید شده در کرمان موتور بود بعد از چند سال تولید در حال حاضر تولید و فروشش متوقف شده است و جک J4 که به تازگی در ایران معرفی شده را جایگزین جک J5 اعلام کرده اند .

 

جک J4

 

در سال 2014 جک J4 معرفی و در بازار داخلی چین عرضه شد و فروش خوبی را تجربه کرده است . طراحان جک از زبان و سبک طراحی خاصی پیروی نمی کنند و همین موضوع سبب شده تا هر کدام از ساخته های جک ضمن الهام گرفتن از طراحی ماشین های مختلف یک سبک متفاوت را نشان دهند و در مورد طراحی جک J4 می توان گفت که عمده قسمت های طراحی در جلو و جانب به هم کلاس کره ای جک J4 یعنی هیوندای اکسنت شباهت زیادی داشته باشد . ظاهر جک J4 بسیار ساده است و نکته خاص یا ویژگی که طراحی جک J4 را متمایز کند در آن دیده نمی شود و با توجه به کلاسش طراحی محافظه کارانه جک J4 را شاهد هستیم. 

 

جک J4

 

به داخل کابین جک J4 که قدم میگذاریم باز هم شباهت با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان می دهد و البته ویژگی های مشترکی هم از نظر سبک طراحی در داخل کابین جک J4 با برادر بزرگترش یعنی جک J5 وجود دارد .

 

داخل کابین جک J4

 

کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی می شود و کیفیت متریال جک J4 هم تناسب با قیمت 66 میلیون تومانی تعیین شده برای آن دارد و از نظر آپشن هم جک J4 هر آنچه که در این قیمت نیاز دارد را دارا می باشد و تنها فقدان سانروف است که نقظه ضعف به شمار می رود .

 

همانطور که گفته شد جک J4 یک سدان اقتصادی با هدف کاهش آلایندگی است و از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ که به طور دقیق 1499 سی سی حجم دارد سود میبرد . این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 103 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل می شود .

موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و 1110 کیلوگرمی جک J4 در عملکرد خوب آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است تا از دیگر رقبایش بتواند اقتصادی تر دیده شود .

 

JAC J4

 

جک J4 به زمان تقریبی 11.5 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که البته این عدد دقیق نیست و وضعیت آب و هوا ، سوخت ، وزن قرار گرفته بر روی شاسی بستگی دارد ، حداکثر سرعت جک J4 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به6.2 لیتر سوخت نیاز دارد و ترکیب این اعداد و ارقام و مشخصات با هم در عمل نشان می دهد که جک j4 نقش اقتصادی بودن خودش را خوب ایفا می کند و تولید و انتقال قدرتی نرم و روان دارد .

جک J4 یک سدان اقتصادی اما خانوادگی است که از سیستم فرمان برقی و سیستم تعلیق با آرایش مک فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب سود می برد که باعث شده تا رفتار جک J4 متناسب با کلاسی که در آن قرار گرفته باشد و یعنی سواری نرم و پایدار با هندلینگ خوب و سطح مناسبی از لذت سواری و فرمان پذیری نسبتاً دقیق را به نمایش بگذارد .

در بازار بسیار گسترده چین جک J4 با وجود رقابت شدید و رقیب های زیاد موفق به داشتن آمار فروش خوبی است و بررسی های ماشین 3 نشان می دهد که جک J4 شاید با سلیقه بعضی از افراد متفاوت باشد اما استاندارد های زیادی در آن رعایت شده و به همین منظور به عنوان یک سدان اقتصادی و جمع و جور خانوادگی با رویکرد اقتصادی عملکرد خوب و مناسبی را به نمایش می گذارد و در بازار امروز و با توجه به اینکه پارس خودرو بسیار محدود فروش ماشین هایش را انجام می دهد جک J4 ارزش خرید بالاتری دارد .

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

مقایسه جک J4 با برلیانس H330

 برلیانس H330

 

پارس خودرو هم مانند بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده خودرو اقدام به عرضه ماشین چینی در سال های تحریم خودروسازی کرد و از میان انبوه کمپانی های چینی یکی از شرکای سابق ب ام و در چین یعنی برلیانس را برگزید که تازه کار است اما با تجارب گذشته و دیگران سعی دارد تا هر روز به جایگاه بهتری دست پیدا کند .

 

 برلیانس H330

 

چهره برلیانس H330 در مجموع ساده است و حالت کشیدگی خاصی در چهره برلیانس H330 مشاهده می شود که خصوصا از دید با زاویه 45 درجه لوکس جلوه می کند و البته سادگی در قسمت عقب برلیانس H330 به اوج خود رسیده است و شما را به یاد سدان های دهه 90 آلمانی می اندازد .

 

 برلیانس H330 پارس خودرو

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین برلیانس H330 طراحی اتاق را ساده اما با کمی حس و حال اسپرت و چاشنی لوکس بودن ارزیابی می کنیم که همه اینها در کنار هم باعث شده تا طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H330 هماهنگ باشد . یکی از مزایای کابین برلیانس H330 که در راحتی و ارگونومی آن تاثیر مثبت و خوبی گذاشته است صندلی های نرم و پهن به کار رفته می باشد که راحتی سرنشینان در مسافت های کوتاه و بلند را تضمین می کند .

یکی از نقاط قوت برلیانس H330 که همگان به آن اذعان دارند کیفیت ساخت عالی ماشین است که در کنار کیفیت مناسب متریال به کار رفته و طراحی مناسب کابین امتیازات بخش داخلی برلیانس H330 را به سطح بالایی رسانده اند . جز سانروف دیگر امکانات برلیانس H330 و جک J4 برابر به نظر میرسند و اگر از نظر ظاهری که به بحث سلیقه ختم می شود صرف نظر کنیم میتوان کیفیت هر جک J4 و برلیانس H330 را خوب و سطح راحتی و آرامش سرنشینان در هر دو ماشین را مناسب دانست .

 

 داخل کابین برلیانس H330

 

در حال حاضر برلیانس H330 با دو نوع پیشرانه 1.5 و 1.65 لیتری عرضه می شود که به منظور رعابت اعتدال در مقایسه نمونه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری برلیانس H330 برگزیده شده است . در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم 1498 سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار می دهد  .در دور موتور 5800 دور در دقیقه 103 اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید می کند و در دور موتور 3800 دور در دقیقه هم گشتاور 138 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330   حاصل می گردد و در اختیار راننده ماشین قرار می گیرد .

 

برلیانس H330

 

برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت 6.7 لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک می باشد اقتصادی بودن خود را اثبات می کند . برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی  است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند .

پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان می باشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330 هم مشاهده می گردد .

در بخش فنی سطح کیفیت ، هماهنگی و تکنولوژی برلیانس H330 و جک J4 با کمی ارفاق برابر به نظر میرسند اما خب جک J4 سبک تر است و از گیربکس CVT هم بهره می برد که در نهایت مصرف سوخت کمتر و شتابگیری کمی بهتری را به نمایش می گذارد و امتیاز بخش فنی بیشتر را جک J4 به خودش اختصاص می دهد .

 

برلیانس H330

 

برلیانس H330 همانند جک J4 از سیستم فرمان برقی حساس به سرعت سود میبرد و آرایش سیستم تعلیق خوبی دارد ضمن اینکه تقسیم وزن برلیانس H330 هم خوب است و در نهایت یک سواری نرم و لذت بخش و راحت با هندلینگ خوب به نمایش می گذارد که گهگاهی باعث می شود وسوسه مانور های ناگهانی و با سرعت بالا را داشته باشید البته وزن بیشتر برلیانس H330 نسبت به جک J4 به خوبی در هنگام عبور از دایره پیچ خودش را نشان می دهد .

برلیانس H330 تا سال گذشته و قیمت در حدود 55 میلیون تومانی که داشت با این ویژگی هایی که ارائه می دهد انتخاب خوبی به شمار می رفت اما در حال حاضر قیمت آن با حدوداً 10 میلیون تومان افزایش به 65 میلیون تومان رسیده و جدا از این بحث فروش بسیار محدودی از انواع برلیانس انجام می شود که باعث شده تا در بازار آزاد قیمت برلیانس H330 افزایش یابد و با این تفاسیر و شرایط حاکم بر بازار و ویژگی هایی که در برلیانس H330 و جک J4 وجود دارد می توان ارزش خرید جک J4 را بالاتر و بیشتر دانست .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading