اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه دنا با برلیانس H230

مقایسه دنا با برلیانس H230

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دنا با برلیانس H230 می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه دنا با برلیانس H230 بپردازیم.

Dena

دنا

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی دنا

BRILLIANCE H230

برلیانس H230

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی برلیانس H230
انتخاب ماشین 3

Dena

دنا

Top car

Dena

دنا

مقایسه دنا با برلیانس H230

دنا

 

مدت زمان زیادی ایران خودرو در تلاش بود تا بتواند یک محصول لوکس و متفاوت از دیگر ماشین هایش به تولید برساند که سرانجام  بعد از چندین سال تلاش و مهندسی به عرضه دنا ختم گشت که یک فیس لیفت کلی از سمند می باشد .

دنا در ظاهر دارای ایراداتی همچون قدیمی بودن ، ساده بودن بیش از حد و عدم تناسب ابعاد قطعات با یکدیگر است که اکثریت این ایرادات در دنا پلاس رفع شده است اما با وجود همه اینها دنا به لطف قیمت مناسبش در بازه قیمتی خودش چهره قابل قبولی دارد . در بعضی از نقاط بدنه دنا ناهمانگی دیده می شود اما به لطف کپی کاری هایی که به صورت محسوس و نا محسوس انجام شده است از نظر بصری می توان نمره قابل قبولی به دنا داد .

 

دنا

 

به داخل کابین دنا که قدم می گذاریم در اولین نظر درمی یابیم که از هیوندای سوناتا LF کپی شده است که این ویژگی باعث شده تا دنا در داخل کابین ظاهر نسبتاً هماهنگی داشته باشد . کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته در داخل کابین دنا مناسب است و از نظر آپشن هم وجود صندلی برقی ، سیستم مالتی مدیا کامل ، فرمان با کنترل کامل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتوماتیک باعث شده تا سطح تجهیزات دنا قابل قبول باشد و از نظر ارگونومی و راحتی داخل کابین هم وضعیت خوبی دارد و صندلی های دنا هم بدن را به خوبی دربرمی گیرند اما فرمی قدیمی دارند که کمی از راحتی آن کاسته است .

 

داخل کابین دنا

 

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی می باشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است . ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می کند . مصرف سوخت ماشین های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامتر های مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی می شود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین ها برخوردار هستند که در جاده و ... خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت می کند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه می دهد . بسیاری از دنا ها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم می کردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض می کنند . از نظر هماهنگی موتور و گیربکس ، کوپل بودن ، کیفیت ساخت پیشرانه و سیستم انتقال قدرت و ... سطح متوسطی رو به بالا دارد اما طراحی خوبی که به کار برده اند باعث شده تا دنا راندمان مناسبی به نمایش بگذارد .  

 

دنا

 

شاسی و پلتفرم دنا نسبت به نمونه های گذشته سمند تقویت شده است و به لطف سیستم تعلیقش سواری نرم و پایدار و با سطح هندلینگ مناسبی با توجه به وزن و ابعادی که دارد ارائه می کند ضمن اینکه نیروی ترمز های خوبی هم دارد و با استفاده از لاستیک پهن و مرغوب سواری دنا بسیار بسیار بهتر و لذت بخش تر خواهد شد .

دنا با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان در این دوران پر از کشش و سختی خرید و فروش و تولید ماشین از برلیانس h230 به دلایلی چون قرار گرفتن در یک سگمنت بالاتر ، فروش بیشتر و بازار دست دوم بهتر ، شناخته تر شده بودن ، قدرت بیشتر ، افت قیمت کمتر و ... انتخاب بهتری می باشد .

 

DENA

BRILLIANCE H230

برلیانس H230

مقایسه دنا با برلیانس H230

 برلیانس H230 

 

برلیانس از جمله برند های خوب و معتبر چینی است که سهم خوبی را از بازار ایران توسط پارس خودرو به دست آورده است اما سری h200 این کمپانی به دلیل عرضه بدون تبلیغات در آغازین روز های فروش با کم اقبالی مواجه شد که رفته رفته با بهتر شدن شرایط فروش و شناخته بیشتر مردم برلیانس H230 و H220 توانستند جایگاه بهتری پیدا کنند .  بدنه برلیانس H230 ساده است و این موضوع با نگاه کردن به خودرو خصوصا نمای جلو H230 کاملا قابل لمس است .

در نمای جانبی H230 یک خط سر تا سری از گلگیر جلو تا صندوق عقب کشیده شده است که به همراه گلگیر های پف کرده و خطوط دیگر بر روی بدنه H230 را جذابتر کرده اند و به بهتر و اسپرت تر دیده شدن این ماشین کمک بسزایی کرده اند . سبک طراحی دنا و برلیانس H230 متفاوت است اما استایل طراحی هر دو مناسب با کلاسی است که در آن قرار می گیرند و دنا را قدرتمند تر و برلیانس h230 را اسپرت تر می توان دانست .

 

 برلیانس H230

 

برلیانس H230 درون کابین طراحی اش بسیار اسپرت تر از ظاهرش می باشد و جوان پسند است . درون کابین H230 همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است . برلیانس H230 کیفیت ساختش در سطح نسبتا خوب و قابل قبولی به نظر میاید و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین برلیانس H230 خوب است و رضایت بخش می باشد و رنگ بندی کابین هم جذاب و اسپرت است . از نظر امکانات رفاهی برلیانس H230 خوب است و به طور کلی در مقایسه با دنا ویژگی که برتر باشد ندارد و در مواردی چون کیفیت ، امکانات و فضای داخلی و ... دنا یک سطح بهتر است .

 

برلیانس H230 درون کابین

 

قلب تپنده برلیانس H230 چهار سیلندر است و 1498 سی سی حجم دارد . برلیانس H230 با تکیه بر این پیشرانه قابلیت تولید 102 اسب بخار  در دور موتور 5200 دور در دقیقه  و 138 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد . برلیانس H230 شتابگیری خوبی  دارد و مصرف سوختش هم اقتصادی میباشد . به طور قطعی اما در مورد استهلاک H230 به علت تازه وارد بودن نمیتوان نظر داد اما تا به حال مشکل خاصی گریبان گیر مالکانش نشده است و دارندگان برلیانس H230 از انتخاب خود کاملا راضی هستند . البته قطعات این خودرو کم یاب است و یک نقطه ضعف به شمار میرود . برلیانس H230 با دو نوع گیربکس 5 سرعه دستی و 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که گیربکس دستی نرم است و نسبت دنده هایش هم خوب می باشد و گیربکس اتوماتیک هم در کل عملکرد خوبی دارد اما خنگی که در اکثر اتومات های چینی وجود دارد  در H230 هم مشاهده می شود .

 

 برلیانس H230

 

در کل بخش فنی برلیانس h230 تا امروز قابل قبول است و برای خودرویی با این ابعاد و وزن هم کافی و مناسب میباشد البته در نمونه اتوماتیک باید در نظر بگیریم که حجم کم موتور در ترکیب با گیربکس اتوماتیک باعث شده تا کمبود گشتاور احساس گردد و به همین ترتیب تاخیر چاشنی کار شود . در بخش فنی دنا با پیشرانه EF7 از نظر وفور لوازم یدکی و عملکرد برتری دارد و در باقی مباحث هم برابر به نظر می رسند .

برلیانس H230 سیستم تعلیق ساده ای دارد که در کنار وزن نسبتا سبک و تقسیم وزن مناسب باعث شده تا سواری نرم و هندلینگ مناسبی را به نمایش بگذارد اما سیستم فرمان برقی فرمان پذیری و دقت خوبی دارد که در مقابل اطلاعات دقیقی را از جاده به دستان راننده منتقل نمی کند .

 

برلیانس h230

 

برلیانس H230 به عنوان یک سدان زیر 50 میلیون تومان جذابیت یا ویژگی برای خریدار ایجاد نمی کند و نسبت به دنا هم برتری در آن دیده نمیشود که بتوان گفت ارزش خرید بالایی دارد و تنها برای عده محدودی و تعدادی از جوانان که ماشینی متفاوت از انتخاب های روزمره بازار می خواهد مناسب است که به طبع آن افت قیمت ، خدمات پس از فروش ضعیف ، کمبود لوازم یدکی ، بازار دست دوم بد و ... از ویژگی هایی می باشد که باید با آن دست و پنجه نرم کنند .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امید
    تاریخ : 1397/06/07

    آخه چی رو با چی مقایسه کردی؟!!!!!! دنا رو باید با H330 مقایسه کرد نه با H320!!!!!

    • نویسنده : رضا طاهري
      تاریخ : 1398/11/19

      برليانس 230 از دنا خيلي بهتره من هر دو شو داريم برليانس 80 كيلومتر رفته و يه بار هم مكانيك نرفته و تقريبا مثل زماني كه ماشين صفر هستش همون نرمي و البته شتابش هم بهتره شده،، ولي دناي بابام 50 تا رفته 10 بار مكانيك رفته و سرو صداش از در و پيكرش مياد بيرون... پس حرفت درسته هر دوشون رو نميشه با هم مقايسه كرد.

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading